quote:Op woensdag 12 april 2023 21:49 schreef mosselmossel het volgende:
Hier is het plan om eerst van de verkoudheid af te komen. Klein beetje last van m'n keel, snot in mijn hoofd en een verkouden peuter thuis, die 's nachts heel veel hoest. Vannacht maar met oordoppen pitten. Hopelijk kan ik dan wel slapen. Verder sinaasappels, kippensoep, alles wat Klazien uut Zalk aanraadt om van de verkoudheid af te komen.
Vandaag nog 6kilometer gelopen, met twee keer vijf minuten op marathontempo. Ik denk dat ik vrijdag niet meer ga, tenzij ik morgen al wonderbaarlijk genezen ben en ik me onrustig voel vrijdag.
Mijn plan als ik me goed voel.
Vanaf kilometer 3 elke 5 kilometer gel (Maurten 100), aangevuld met sportdrank op de posten. Ook nog 4 flesjes (1,2 liter) water om mijn middel.
Tempo 5.37, zodat ik hopelijk binnen de 4 uur finish. Voor kilometer 37 (haventje aan het eind van het rondje Kralingse Bos) verboden te versnellen. Hartslag 160 betekent teugels aantrekken.
Ik probeer te starten samen met één, mogelijk twee, clubgenoten, idealiter loop ik iets voor de pace-groep van 4.00, omdat ik dan uit het gedrang kan blijven bij de waterposten.
Eten: niet echt heel bijzonder, vrijdag pannenkoeken, zaterdag pasta, zondagochtend banaantje, vier bruine boterhammen met jam en appelstroop. Drink wel koolhydraten vanaf morgen.
Zondagochtend bruine boterhammen?quote:Op woensdag 12 april 2023 21:49 schreef mosselmossel het volgende:
Hier is het plan om eerst van de verkoudheid af te komen. Klein beetje last van m'n keel, snot in mijn hoofd en een verkouden peuter thuis, die 's nachts heel veel hoest. Vannacht maar met oordoppen pitten. Hopelijk kan ik dan wel slapen. Verder sinaasappels, kippensoep, alles wat Klazien uut Zalk aanraadt om van de verkoudheid af te komen.
Vandaag nog 6kilometer gelopen, met twee keer vijf minuten op marathontempo. Ik denk dat ik vrijdag niet meer ga, tenzij ik morgen al wonderbaarlijk genezen ben en ik me onrustig voel vrijdag.
Mijn plan als ik me goed voel.
Vanaf kilometer 3 elke 5 kilometer gel (Maurten 100), aangevuld met sportdrank op de posten. Ook nog 4 flesjes (1,2 liter) water om mijn middel.
Tempo 5.37, zodat ik hopelijk binnen de 4 uur finish. Voor kilometer 37 (haventje aan het eind van het rondje Kralingse Bos) verboden te versnellen. Hartslag 160 betekent teugels aantrekken.
Ik probeer te starten samen met één, mogelijk twee, clubgenoten, idealiter loop ik iets voor de pace-groep van 4.00, omdat ik dan uit het gedrang kan blijven bij de waterposten.
Eten: niet echt heel bijzonder, vrijdag pannenkoeken, zaterdag pasta, zondagochtend banaantje, vier bruine boterhammen met jam en appelstroop. Drink wel koolhydraten vanaf morgen.
Ik hoor de tip wel vaker dat je voor een marathon geen vezels zou moeten eten, maar dat lijkt mij zo’n aanpassing op mijn eetpatroon dat het ook een flinke wissel trekt op hoe ik mij voel.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:05 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
[..]
Zondagochtend bruine boterhammen?
Ben je niet bang voor teveel vezels in je darmen?
Beterschap nog trouwens!
Wat Gimmick hierboven ook al zegt. Ik ben bruine boterhammen gewend, ik heb er nooit last van, dus ik doe gewoon wat ik altijd doe.quote:Op woensdag 12 april 2023 22:05 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
[..]
Zondagochtend bruine boterhammen?
Ben je niet bang voor teveel vezels in je darmen?
Beterschap nog trouwens!
Ik heb nooit echt op de vezels gelet, maar deze periode bij de lange duurlopen wel een paar keer last van mijn darmen gehad. Daarbij heb ik 6 weken geleden een soort simulatie gedaan van een marathonweekend (startend bij de vrijdag) en daar zo ongeveer elk aspect getest met op zondagochtend om 10 uur de lange training. Aangezien dat goed ging wordt het copy-paste de komende dagen.quote:Op donderdag 13 april 2023 00:01 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik hoor de tip wel vaker dat je voor een marathon geen vezels zou moeten eten, maar dat lijkt mij zo’n aanpassing op mijn eetpatroon dat het ook een flinke wissel trekt op hoe ik mij voel.
En is dan voor het extra gewicht (vezels + vocht) of het risico om onderweg te moeten kakken?
Ik heb overigens geen ervaring met het lopen van een marathon noch staat er een gepland.
Pannekoeken zijn een goed middel om koolhydraten binnen te krijgen (en lekker)quote:Op donderdag 13 april 2023 08:07 schreef Breuls het volgende:
Ik lees mee voor de voorbereidingstips.
Ik doe slechts de kwart marathon, en ik ben maar een simpel amateurtje, maar ik heb best redelijk getraind (voor mijn doen) en ik denk dat mijn eindtijd (ergens in de achterhoede, maar toch) vooral zal afhangen van hoe ik me qua energie (koolhydraten dus?) voorbereid.
Zijn pannenkoeken een beproefd middel? Ik zie dat al een paar keer langskomen hier.
De drinkpunten zijn behoorlijk groot, dus misgrijpen zou erg knap zijn. Als je getraind hebt met een camelbak zou ik dat gewoon aanhouden.quote:Op donderdag 13 april 2023 09:53 schreef Bronson het volgende:
Hmm, nu begin ik te twijfelen of ik wel of niet met een camelbag ga lopen. Had tot nu toe de gedachte om zonder te lopen en voor de drinkpunten te gaan, maar als het daar heel druk is haalt je dat ook wel uit je ritme.
Ik hoorde dat ook ja. Maar dat waren van die Rotterdamse oude mannetjes die ook gewend zijn dat iedere loper die dergelijke tijden loopt ook super afgetraind isquote:Op donderdag 13 april 2023 07:51 schreef linebear het volgende:
Mijn plan? Uhm... gewoon heel finishen en genieten. Ik zou het leuk vinden als ik mijn PR zou verbreken. Lukt dat niet? Nou dan pech gehad.
Vrijdag en zaterdag pannekoeken en pasta. Ben al bezig met bietensap. Tijdens de race elke 6 km een gelletje.
Maandag de laatste aflevering van de Pacer geluistert. Hier werd gezegd door een van de gasten dat je afgetraind moest zijn en dat als je een marathon niet onder de 3 uur zou lopen je er niks te zoeken had. Meteen afgezet daarna. Snachts gedroomd dat ik door de Marathon politie van het parcours gehaald. Was te langzaam en te dik
Koolhydraten zijn bij een kwart marathon niet echt van belang. Gewoon zorgen dat je de avond van te voren goed eet.quote:Op donderdag 13 april 2023 08:07 schreef Breuls het volgende:
Ik doe slechts de kwart marathon, en ik ben maar een simpel amateurtje, maar ik heb best redelijk getraind (voor mijn doen) en ik denk dat mijn eindtijd (ergens in de achterhoede, maar toch) vooral zal afhangen van hoe ik me qua energie (koolhydraten dus?) voorbereid.
Zijn pannenkoeken een beproefd middel? Ik zie dat al een paar keer langskomen hier.
denk het ook...quote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ook ja. Maar dat waren van die Rotterdamse oude mannetjes die ook gewend zijn dat iedere loper die dergelijke tijden loopt ook super afgetraind isgeneratie dingetje denk ik.
Drinkpunten staan een paar honderd meter van te voren aangegeven. Wat je kunt doen is jezelf een klein stukje (al is het maar een paar meter) af laten zakken als je in een drukke groep loopt.quote:Op donderdag 13 april 2023 09:53 schreef Bronson het volgende:
Hmm, nu begin ik te twijfelen of ik wel of niet met een camelbag ga lopen. Had tot nu toe de gedachte om zonder te lopen en voor de drinkpunten te gaan, maar als het daar heel druk is haalt je dat ook wel uit je ritme.
In de jaren 80 was hardlopen een stuk minder mainstream. Degenen die liepen, liepen behoorlijk hard. Daarom had je destijds ook nog limieten van bijv 3:45 op de marathon. Als die limiet nu toegepast zou worden zou meer dan de helft niet mogen finishen.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ook ja. Maar dat waren van die Rotterdamse oude mannetjes die ook gewend zijn dat iedere loper die dergelijke tijden loopt ook super afgetraind isgeneratie dingetje denk ik.
heb hem ook al opgenomenquote:Op donderdag 13 april 2023 10:36 schreef kalinhos het volgende:
Wel al zin om zondagavond of maandagavond die hele marathon-marathon-uitzending van Rijnmond terug te kijken
Rijnmond is neem ik aan live te volgen zondagochtend?quote:Op donderdag 13 april 2023 10:36 schreef kalinhos het volgende:
Wel al zin om zondagavond of maandagavond die hele marathon-marathon-uitzending van Rijnmond terug te kijken
Vanaf 13.30 uur pas. Wedstrijd is te volgen via de NOS.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Rijnmond is neem ik aan live te volgen zondagochtend?
Oh jammer.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Vanaf 13.30 uur pas. Wedstrijd is te volgen via de NOS.
Is er niet een tijd geweest bij sommige marathons dat de cut off 4 uur ofzo was? Het is wel frappant dat er in de jaren 70/80 meer mensen onder de 3 uur liepen, terwijl er nu 10x zoveel mensen hardlopen.quote:Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zou wel heel duidelijk afspreken op welk punt je vriendin gaat aangeven en aan welke kant van de weg. Zeker in de tijdscategorie die jij aangeeft is het gewoon erg vol op het parcours en kun je er niet op rekenen dat een fietser zomaar bij je kan komen. Mijn vriend heeft vorig jaar steeds de fiets neergezet op een afgesproken punt, en daar mij de bidon aangegeven.quote:Op woensdag 12 april 2023 23:04 schreef kalinhos het volgende:
Mijn doel is 3:15 maar is vrij ambitieus…vorig jaar liep ik 3:33, maar was mijn voorbereiding minder. Toen alleen februari en maart getraind en een wintersport in de week voor de marathon (woensdag de piste voor t laatst af, zondag lopen en ook toch wat apresski). Nu al eigenlijk het hele najaar wel blijven lopen (scheelde ook dat de CPC eind september was en dam-tot-dam)en vanaf kerstavond echt begonnen met trainen, meer intervallen gedaan maar ook langere stukken langzamer en lagere hartslag…als t allemaal meezit zou ‘t moeten kunnen.
Was wel een geniale podcast vond ikquote:Op donderdag 13 april 2023 07:51 schreef linebear het volgende:
Mijn plan? Uhm... gewoon heel finishen en genieten. Ik zou het leuk vinden als ik mijn PR zou verbreken. Lukt dat niet? Nou dan pech gehad.
Vrijdag en zaterdag pannekoeken en pasta. Ben al bezig met bietensap. Tijdens de race elke 6 km een gelletje.
Maandag de laatste aflevering van de Pacer geluistert. Hier werd gezegd door een van de gasten dat je afgetraind moest zijn en dat als je een marathon niet onder de 3 uur zou lopen je er niks te zoeken had. Meteen afgezet daarna. Snachts gedroomd dat ik door de Marathon politie van het parcours gehaald. Was te langzaam en te dik
Koolhydraten zijn voor de kwart marathon niet echt heel belangrijk, je bent minder dan een uur onderweg dus je hoeft daar niet echt rekening mee te houden, je hebt brandstof genoeg in je lichaam. Vooral zorgen dat je op tijd genoeg gegeten hebt zodat het niet in de weg zit tijdens de race.quote:Op donderdag 13 april 2023 08:07 schreef Breuls het volgende:
was hem aan het luisteren tijdens het lopen. Afgezet na die opmerking over afgetraind en 2,5 uur.quote:Op donderdag 13 april 2023 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Was wel een geniale podcast vond ikGewoon van die oude mannetjes die vertellen over hoe alles vroeger beter was haha
dat is idd enorm zuurquote:Op donderdag 13 april 2023 12:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, ik kamp zelf al een week met een verrekte lies en inmiddels vraag ik mij af of ik zondag wel kan starten. Zou ongelooflijk kut zijn
Ik ben meer dan een uur onderweg.quote:Op donderdag 13 april 2023 @ 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Koolhydraten zijn voor de kwart marathon niet echt heel belangrijk, je bent minder dan een uur onderweg dus je hoeft daar niet echt rekening mee te houden, je hebt brandstof genoeg in je lichaam. Vooral zorgen dat je op tijd genoeg gegeten hebt zodat het niet in de weg zit tijdens de race.
Zaterdagavond gewoon pasta eten. Smorgens lekker wit brood met pindakaas of jam of zo. Banaantje net voor start. Vanaf morgen genoeg water drinken. Dan komt het helemaal goed.quote:Op donderdag 13 april 2023 15:31 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik ben meer dan een uur onderweg.
En ja, ik weet het, het is minder belangrijk dan bij de hele. Maar ik merkte de laatste weken wel een energieafname tijdens trainingen, dus een beetje relevant lijkt het me wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |