abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208754340
quote:
99s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:49 schreef mosselmossel het volgende:
Hier is het plan om eerst van de verkoudheid af te komen. Klein beetje last van m'n keel, snot in mijn hoofd en een verkouden peuter thuis, die 's nachts heel veel hoest. Vannacht maar met oordoppen pitten. Hopelijk kan ik dan wel slapen. Verder sinaasappels, kippensoep, alles wat Klazien uut Zalk aanraadt om van de verkoudheid af te komen.

Vandaag nog 6kilometer gelopen, met twee keer vijf minuten op marathontempo. Ik denk dat ik vrijdag niet meer ga, tenzij ik morgen al wonderbaarlijk genezen ben en ik me onrustig voel vrijdag.

Mijn plan als ik me goed voel.
Vanaf kilometer 3 elke 5 kilometer gel (Maurten 100), aangevuld met sportdrank op de posten. Ook nog 4 flesjes (1,2 liter) water om mijn middel.
Tempo 5.37, zodat ik hopelijk binnen de 4 uur finish. Voor kilometer 37 (haventje aan het eind van het rondje Kralingse Bos) verboden te versnellen. Hartslag 160 betekent teugels aantrekken.
Ik probeer te starten samen met één, mogelijk twee, clubgenoten, idealiter loop ik iets voor de pace-groep van 4.00, omdat ik dan uit het gedrang kan blijven bij de waterposten.

Eten: niet echt heel bijzonder, vrijdag pannenkoeken, zaterdag pasta, zondagochtend banaantje, vier bruine boterhammen met jam en appelstroop. Drink wel koolhydraten vanaf morgen.
quote:
99s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:49 schreef mosselmossel het volgende:
Hier is het plan om eerst van de verkoudheid af te komen. Klein beetje last van m'n keel, snot in mijn hoofd en een verkouden peuter thuis, die 's nachts heel veel hoest. Vannacht maar met oordoppen pitten. Hopelijk kan ik dan wel slapen. Verder sinaasappels, kippensoep, alles wat Klazien uut Zalk aanraadt om van de verkoudheid af te komen.

Vandaag nog 6kilometer gelopen, met twee keer vijf minuten op marathontempo. Ik denk dat ik vrijdag niet meer ga, tenzij ik morgen al wonderbaarlijk genezen ben en ik me onrustig voel vrijdag.

Mijn plan als ik me goed voel.
Vanaf kilometer 3 elke 5 kilometer gel (Maurten 100), aangevuld met sportdrank op de posten. Ook nog 4 flesjes (1,2 liter) water om mijn middel.
Tempo 5.37, zodat ik hopelijk binnen de 4 uur finish. Voor kilometer 37 (haventje aan het eind van het rondje Kralingse Bos) verboden te versnellen. Hartslag 160 betekent teugels aantrekken.
Ik probeer te starten samen met één, mogelijk twee, clubgenoten, idealiter loop ik iets voor de pace-groep van 4.00, omdat ik dan uit het gedrang kan blijven bij de waterposten.

Eten: niet echt heel bijzonder, vrijdag pannenkoeken, zaterdag pasta, zondagochtend banaantje, vier bruine boterhammen met jam en appelstroop. Drink wel koolhydraten vanaf morgen.
Zondagochtend bruine boterhammen?
Ben je niet bang voor teveel vezels in je darmen? :P
Beterschap nog trouwens!
pi_208754387
Versnellen vanaf 35 is echt vroeg genoeg! Vanaf 30 kun je nog moeilijk inschatten hoe zwaar het wordt, die fout heb ik zelf ook een keer gemaakt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208755012
Mijn plan is weg te gaan op 4:40 en dan halverwege naar 4:35 te gaan - maar tis wel een risicootje dus als ik er niet 100% van overtuigd ben halverwege blijf ik fijn 4:40 lopen…. Of wellicht wel weggaan op 4:50 als t bij De Kuip al lastig voelt. Idealiter loop je negatieve split maar de laatste x Rotterdam is dat niet gelukt, CPC wel (4:20 om 4:14). Het lastige is ook dat mijn horloge (Garmin Venu Music, topding verder) mijn tempo aangeeft in 5sec gat dus 4:40 kan 4:37 zijn maar ook 4:42.

Qua gelletjes elke 7km 1, mijn vriendin zal met de fiets meefietsen en ze aangeven, maar voor de zekerheid neem ik er zelf ook 3 mee mocht ik haar ergens missen. Wellicht geef ik haar ook we een bidon omdat idd wat hierboven gezegd wordt met zo’n bekertje gaan 3 slokken je keel in en de 4e gaat via je linkerneusgat je rechteroor uit.
Ik merk altijd dat t gelletje in t Kralingse Bos niet meer echt wil en ik m dan halverwege weggooi, ik ga dit jaar proberen m echt helemaal leeg te krijgen.

Mijn doel is 3:15 maar is vrij ambitieus…vorig jaar liep ik 3:33, maar was mijn voorbereiding minder. Toen alleen februari en maart getraind en een wintersport in de week voor de marathon (woensdag de piste voor t laatst af, zondag lopen en ook toch wat apresski). Nu al eigenlijk het hele najaar wel blijven lopen (scheelde ook dat de CPC eind september was en dam-tot-dam)en vanaf kerstavond echt begonnen met trainen, meer intervallen gedaan maar ook langere stukken langzamer en lagere hartslag…als t allemaal meezit zou ‘t moeten kunnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door kalinhos op 12-04-2023 23:09:41 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 13 april 2023 @ 00:01:32 #159
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208755226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:05 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
[..]
Beterschap nog trouwens!
Ik hoor de tip wel vaker dat je voor een marathon geen vezels zou moeten eten, maar dat lijkt mij zo’n aanpassing op mijn eetpatroon dat het ook een flinke wissel trekt op hoe ik mij voel.

En is dan voor het extra gewicht (vezels + vocht) of het risico om onderweg te moeten kakken?

Ik heb overigens geen ervaring met het lopen van een marathon noch staat er een gepland.
I am a black hole shitting into the void
pi_208755792
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 22:05 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]
[..]
Beterschap nog trouwens!
Wat Gimmick hierboven ook al zegt. Ik ben bruine boterhammen gewend, ik heb er nooit last van, dus ik doe gewoon wat ik altijd doe.
Thnx!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208755849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 00:01 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik hoor de tip wel vaker dat je voor een marathon geen vezels zou moeten eten, maar dat lijkt mij zo’n aanpassing op mijn eetpatroon dat het ook een flinke wissel trekt op hoe ik mij voel.

En is dan voor het extra gewicht (vezels + vocht) of het risico om onderweg te moeten kakken?

Ik heb overigens geen ervaring met het lopen van een marathon noch staat er een gepland.
Ik heb nooit echt op de vezels gelet, maar deze periode bij de lange duurlopen wel een paar keer last van mijn darmen gehad. Daarbij heb ik 6 weken geleden een soort simulatie gedaan van een marathonweekend (startend bij de vrijdag) en daar zo ongeveer elk aspect getest met op zondagochtend om 10 uur de lange training. Aangezien dat goed ging wordt het copy-paste de komende dagen.
pi_208755864
Mijn plan? Uhm... gewoon heel finishen en genieten. Ik zou het leuk vinden als ik mijn PR zou verbreken. Lukt dat niet? Nou dan pech gehad.

Vrijdag en zaterdag pannekoeken en pasta. Ben al bezig met bietensap. Tijdens de race elke 6 km een gelletje.

Maandag de laatste aflevering van de Pacer geluistert. Hier werd gezegd door een van de gasten dat je afgetraind moest zijn en dat als je een marathon niet onder de 3 uur zou lopen je er niks te zoeken had. Meteen afgezet daarna. Snachts gedroomd dat ik door de Marathon politie van het parcours gehaald. Was te langzaam en te dik :(
  Admin donderdag 13 april 2023 @ 08:07:49 #163
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_208755917
Ik lees mee voor de voorbereidingstips. :P

Ik doe slechts de kwart marathon, en ik ben maar een simpel amateurtje, maar ik heb best redelijk getraind (voor mijn doen) en ik denk dat mijn eindtijd (ergens in de achterhoede, maar toch) vooral zal afhangen van hoe ik me qua energie (koolhydraten dus?) voorbereid.

Zijn pannenkoeken een beproefd middel? Ik zie dat al een paar keer langskomen hier.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_208755937
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 08:07 schreef Breuls het volgende:

Ik doe slechts de kwart marathon, en ik ben maar een simpel amateurtje, maar ik heb best redelijk getraind (voor mijn doen) en ik denk dat mijn eindtijd (ergens in de achterhoede, maar toch) vooral zal afhangen van hoe ik me qua energie (koolhydraten dus?) voorbereid.

Zijn pannenkoeken een beproefd middel? Ik zie dat al een paar keer langskomen hier.
Pannekoeken zijn een goed middel om koolhydraten binnen te krijgen (en lekker)
pi_208756493
Hmm, nu begin ik te twijfelen of ik wel of niet met een camelbag ga lopen. Had tot nu toe de gedachte om zonder te lopen en voor de drinkpunten te gaan, maar als het daar heel druk is haalt je dat ook wel uit je ritme.
pi_208756533
quote:
18s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:53 schreef Bronson het volgende:
Hmm, nu begin ik te twijfelen of ik wel of niet met een camelbag ga lopen. Had tot nu toe de gedachte om zonder te lopen en voor de drinkpunten te gaan, maar als het daar heel druk is haalt je dat ook wel uit je ritme.
De drinkpunten zijn behoorlijk groot, dus misgrijpen zou erg knap zijn. Als je getraind hebt met een camelbak zou ik dat gewoon aanhouden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport donderdag 13 april 2023 @ 10:09:50 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_208756621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:51 schreef linebear het volgende:
Mijn plan? Uhm... gewoon heel finishen en genieten. Ik zou het leuk vinden als ik mijn PR zou verbreken. Lukt dat niet? Nou dan pech gehad.

Vrijdag en zaterdag pannekoeken en pasta. Ben al bezig met bietensap. Tijdens de race elke 6 km een gelletje.

Maandag de laatste aflevering van de Pacer geluistert. Hier werd gezegd door een van de gasten dat je afgetraind moest zijn en dat als je een marathon niet onder de 3 uur zou lopen je er niks te zoeken had. Meteen afgezet daarna. Snachts gedroomd dat ik door de Marathon politie van het parcours gehaald. Was te langzaam en te dik :(
Ik hoorde dat ook ja. Maar dat waren van die Rotterdamse oude mannetjes die ook gewend zijn dat iedere loper die dergelijke tijden loopt ook super afgetraind is :') generatie dingetje denk ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_208756622
quote:

Koolhydraten zijn bij een kwart marathon niet echt van belang. Gewoon zorgen dat je de avond van te voren goed eet.
pi_208756629
Ik heb vorig jaar in Rotterdam ook met Camelbak gelopen en ga dat dit jaar weer doen. Grootste voordeel is dat je je eigen ritme kan blijven houden bij de (drukke) drankposten.
pi_208756721
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]
Ik hoorde dat ook ja. Maar dat waren van die Rotterdamse oude mannetjes die ook gewend zijn dat iedere loper die dergelijke tijden loopt ook super afgetraind is :') generatie dingetje denk ik.
denk het ook...
pi_208756776
quote:
18s.gif Op donderdag 13 april 2023 09:53 schreef Bronson het volgende:
Drinkpunten staan een paar honderd meter van te voren aangegeven. Wat je kunt doen is jezelf een klein stukje (al is het maar een paar meter) af laten zakken als je in een drukke groep loopt.
pi_208756793
quote:

[..]
In de jaren 80 was hardlopen een stuk minder mainstream. Degenen die liepen, liepen behoorlijk hard. Daarom had je destijds ook nog limieten van bijv 3:45 op de marathon. Als die limiet nu toegepast zou worden zou meer dan de helft niet mogen finishen.
pi_208756841
Wel al zin om zondagavond of maandagavond die hele marathon-marathon-uitzending van Rijnmond terug te kijken :D
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_208756885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:36 schreef kalinhos het volgende:
Wel al zin om zondagavond of maandagavond die hele marathon-marathon-uitzending van Rijnmond terug te kijken :D
heb hem ook al opgenomen :)
pi_208756887
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:36 schreef kalinhos het volgende:
Rijnmond is neem ik aan live te volgen zondagochtend?
pi_208756907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Rijnmond is neem ik aan live te volgen zondagochtend?
Vanaf 13.30 uur pas. Wedstrijd is te volgen via de NOS.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_208756942
quote:
99s.gif Op donderdag 13 april 2023 10:48 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Vanaf 13.30 uur pas. Wedstrijd is te volgen via de NOS.
Oh jammer.
pi_208756955
quote:

[..]
Is er niet een tijd geweest bij sommige marathons dat de cut off 4 uur ofzo was? Het is wel frappant dat er in de jaren 70/80 meer mensen onder de 3 uur liepen, terwijl er nu 10x zoveel mensen hardlopen.
Maar het is natuurlijk onzin dat iedereen onder de 3 uur moet kunnen lopen.
Tijden veranderen. Ik ken iemand die in het Amerikaanse college system zat in een loopteam, ten tijde dat het devies was 'hoe meer je traint hoe beter'. Die liepen bijna elke dag 2x en vaak zelfs 3x, en lachten elkaar uit als je niet een marathon onder de 2,5 uur kon lopen. Die vent heeft 20 jaar lang uiteindelijk 250 km per week gelopen. Wonder boven wonder heeft hij nooit ernstige blessures gehad. Hoogtepunt was een keer meedoen met WK 100km. Toen liep hij in de kopgroep tot 80km, op een marathonschema van 2:40, maar laatste 10km zakte hij helemaal in, overal kramp, zelfs in zijn nek.
pi_208757745
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:04 schreef kalinhos het volgende:

Mijn doel is 3:15 maar is vrij ambitieus…vorig jaar liep ik 3:33, maar was mijn voorbereiding minder. Toen alleen februari en maart getraind en een wintersport in de week voor de marathon (woensdag de piste voor t laatst af, zondag lopen en ook toch wat apresski). Nu al eigenlijk het hele najaar wel blijven lopen (scheelde ook dat de CPC eind september was en dam-tot-dam)en vanaf kerstavond echt begonnen met trainen, meer intervallen gedaan maar ook langere stukken langzamer en lagere hartslag…als t allemaal meezit zou ‘t moeten kunnen.
Ik zou wel heel duidelijk afspreken op welk punt je vriendin gaat aangeven en aan welke kant van de weg. Zeker in de tijdscategorie die jij aangeeft is het gewoon erg vol op het parcours en kun je er niet op rekenen dat een fietser zomaar bij je kan komen. Mijn vriend heeft vorig jaar steeds de fiets neergezet op een afgesproken punt, en daar mij de bidon aangegeven.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_208757757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 07:51 schreef linebear het volgende:

Was wel een geniale podcast vond ik :P Gewoon van die oude mannetjes die vertellen over hoe alles vroeger beter was haha
pi_208757768
quote:

Koolhydraten zijn voor de kwart marathon niet echt heel belangrijk, je bent minder dan een uur onderweg dus je hoeft daar niet echt rekening mee te houden, je hebt brandstof genoeg in je lichaam. Vooral zorgen dat je op tijd genoeg gegeten hebt zodat het niet in de weg zit tijdens de race.
pi_208757770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Was wel een geniale podcast vond ik :P Gewoon van die oude mannetjes die vertellen over hoe alles vroeger beter was haha
was hem aan het luisteren tijdens het lopen. Afgezet na die opmerking over afgetraind en 2,5 uur.
  donderdag 13 april 2023 @ 12:44:41 #183
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_208757797
Pff, ik kamp zelf al een week met een verrekte lies en inmiddels vraag ik mij af of ik zondag wel kan starten. Zou ongelooflijk kut zijn :{
Met pijn en moeite derde
pi_208757971
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 12:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Pff, ik kamp zelf al een week met een verrekte lies en inmiddels vraag ik mij af of ik zondag wel kan starten. Zou ongelooflijk kut zijn :{
dat is idd enorm zuur
  Admin donderdag 13 april 2023 @ 15:31:57 #185
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_208759436
quote:
Op donderdag 13 april 2023 @ 12:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Koolhydraten zijn voor de kwart marathon niet echt heel belangrijk, je bent minder dan een uur onderweg dus je hoeft daar niet echt rekening mee te houden, je hebt brandstof genoeg in je lichaam. Vooral zorgen dat je op tijd genoeg gegeten hebt zodat het niet in de weg zit tijdens de race.
Ik ben meer dan een uur onderweg. ;)

En ja, ik weet het, het is minder belangrijk dan bij de hele. Maar ik merkte de laatste weken wel een energieafname tijdens trainingen, dus een beetje relevant lijkt het me wel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_208759501
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2023 15:31 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik ben meer dan een uur onderweg. ;)

En ja, ik weet het, het is minder belangrijk dan bij de hele. Maar ik merkte de laatste weken wel een energieafname tijdens trainingen, dus een beetje relevant lijkt het me wel.
Zaterdagavond gewoon pasta eten. Smorgens lekker wit brood met pindakaas of jam of zo. Banaantje net voor start. Vanaf morgen genoeg water drinken. Dan komt het helemaal goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')