abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208584050
Hallo,

Ik ben van plan om al mijn films op DVD te digitaliseren naar mijn computer. Dus de covers inscannen en de DVD’s als iets van .iso bestanden op te slaan. Nu wil ik een betaalbaar apparaatje kopen die dan mijn films kan openen, zoals in .iso formaat samen met de bijbehorende ingescande covers. Ik wil een soort van mijn eigen digitale Netflix maken, puur voor eigen gebruik zodat ik niet meer de schijfjes hoef te gebruiken en de DVD’s op ten duur misschien weg kan doen zodat ik alles digitaal kan bekijken. Ook vindt ik het belangrijk dat ik ook in alle menu’s kan die op de DVD’s staan (dus bijv. Bloopers die als extra op DVD staan). Dus dat iedere DVD volledig wordt overgezet, zodat ik alles zonder kwaliteitsverlies kan openen via bijv. een mediaplayer met USB stick of harde schijf en HDMI naar de TV.

Wat is hier een simpele en betaalbare oplossing voor? En wat raden jullie mij aan wat precies bij mijn wensen past? Streamen is voor mij niet belangrijk. Het gaat mij er om dat ik er extern geheugen aan kan hangen.

Mijn dank is groot!

[ Bericht 0% gewijzigd door BigSign op 29-03-2023 20:05:03 ]
pi_208585481
Ook wil ik uiteraard dat alle subtitles die op de DVD's staan ook meegenomen worden.
pi_208585570
quote:
DVD's digitaliseren.
  Forum Admin woensdag 29 maart 2023 @ 20:31:02 #4
58651 crew  murp
murp
pi_208585956
Je heb een dvd Ripper software voor nodig.
Google is je vriend
pi_208585963
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:31 schreef murp het volgende:
is Plex iets voor je?
Wellicht. Ik ben het wel eens tegengekomen op mijn PS4. Kan ik hier mee uit de voeten met mijn wensen? En zo ja, is dit gratis of kan ik bijvoorbeeld mijn Google Drive er aan hangen?
pi_208588968
AnyDVD was vroeger het meest makkelijke. Je kunt een complete dvd/blu-ray dan gewoon copy/pasten.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:59:46 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208589440
DVDs zijn toch allemaal beveiligd tegen kopieren etc? of zijn al die technieken al achterhaald en geen probleem meer om te omzeilen?

Ik zou gewoon alles in blueray rip downloaden :')
DVDs rippen duurt fucking lang
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_208589534
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:59 schreef junkiesietze het volgende:
DVDs zijn toch allemaal beveiligd tegen kopieren etc? of zijn al die technieken al achterhaald en geen probleem meer om te omzeilen?
Is al heel lang geleden gekraakt. Dat was nodig om dvds onder bijv linux te kunnen afspelen. En als je kan afspelen dan kun je ook rippen.

quote:
Ik zou gewoon alles in blueray rip downloaden :')
DVDs rippen duurt fucking lang
Inderdaad, zou ik ook doen. DVD resolutie en kwaliteit is inmiddels nogal achterhaald. Ziet er lelijk uit op een moderne tv, vergeleken met een BD rip.
pi_208589637
Ik sluit me ook aan bij het kamp "Blu-ray versie downloaden". Desnoods een VPN gebruiken als je er zenuwachtig van wordt.

Hooguit bij films die niet te vinden zijn online kan je dan nog eens naar een DVD-ripper kijken.

Als je alleen DVD's als bronmateriaal hebt, kan je eens naar Topaz Video AI kijken om het te upscalen naar 1 resolutie hoger. Ik zou niet overdrijven, anders gaat het er heel erg "plastic" uit zien.

[ Bericht 31% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-03-2023 11:52:11 ]
pi_208589712
Dvd's zijn al digitaal, dus daar hoef je gelukkig minder moeite voor te doen dan bijvoorbeeld VHS-cassettes.

Verder zijn dvd's verouderde techniek. Vergeleken met de techniek van nu is de kwaliteit dus wel minder.

Hoe belangrijk zijn de extra's van een dvd voor je? Persoonlijk vond ik de menu's verschrikkelijk irritant en konden al die extra's me gestolen worden.

Als je geen extra's nodig hebt, zou ik net zoals de rest ook aanraden om de films/series te downloaden. Je zal ze dan ook in een veel betere kwaliteit hebben.

Vraag is natuurlijk om hoeveel dvd's het gaat. Zijn het films of ook tv-series? Zit er obscure materiaal tussen of gaat het allemaal om bekende zaken?
pi_208589725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:49 schreef BigSign het volgende:

[..]
Wellicht. Ik ben het wel eens tegengekomen op mijn PS4. Kan ik hier mee uit de voeten met mijn wensen? En zo ja, is dit gratis of kan ik bijvoorbeeld mijn Google Drive er aan hangen?
Plex is heerlijk.

Plex zelf is gratis. De beelden/bestanden moeten ergens staat in eigen beheer. Het apparaat waar ze op staan (bijv. op je computer) moet wel aanstaan op het moment dat je de beelden wil zien, je gaat ze namelijk streamen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2023 11:22:20 ]
pi_208589732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:20 schreef YStec het volgende:
Hoe belangrijk zijn de extra's van een dvd voor je? Persoonlijk vond ik de menu's verschrikkelijk irritant en konden al die extra's me gestolen worden.
Die menu's waren inderdaad supergaar, maar alle extra's staan gewoon als losse bestanden op de dvd, dus die zijn gewoon ripbaar.
pi_208589749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Die menu's waren inderdaad supergaar, maar alle extra's staan gewoon als losse bestanden op de dvd, dus die zijn gewoon ripbaar.
Ja, mee eens, je kunt alles gaan rippen.

Ging mij meer om de moeite die je moet doen.

Als die extra's niet belangrijk zijn, kun je een film tegenwoordig binnen enkele minuten binnenhalen in hele goede kwaliteit. De extra's zijn dan weer moeilijker vindbaar. Downloaden vind ik zelf makkelijker dan elke dvd afgaan en rippen.
pi_208590615
Ik heb al een eeuwigheid geen DVD meer in mijn handen gehad... Maar je hoeft er echt geen ISO van te maken en is ook nergens voor nodig. Wanneer de DVD niet is beveiligd kun je die met de DVD player van de PC openen en zul je de mappen/bestanden zien dat was toen gewoon de mappen VIDEO_TS en AUDI_TS. Die kun je direct kopiëren naar je HDD. En dan bv. met VLC player afspelen.

Dat hele verhaal naar ISO (Virtuele DVD) converteren is bedoeld voor media players die niet direct uit die map kunnen lezen en dan een virtuele drive nodig hebben om daar de ISO in te laden. Daarmee haal je alleen maar extra werk op je nek wat overbodig is.

Ook wanneer je DVD format download, krijg je vaak alleen die 2 mappen i.p.v. een ISO.
pi_208601194
Als je DVD al niet meer gecodeerd is en je menu's niet belangrijk vindt, dan is er niets beters dan Handbrake om ze netjes en snel (mits je een leuke videokaart hebt) te encoden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208601336
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:30 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Als je DVD al niet meer gecodeerd is en je menu's niet belangrijk vindt, dan is er niets beters dan Handbrake om ze netjes en snel (mits je een leuke videokaart hebt) te encoden.
Waarom niet gewoon downloaden? Is en sneller, en in betere kwaliteit (Handbrake zal de dvd-kwaliteit alleen maar verder omlaag halen).
pi_208601770
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:43 schreef YStec het volgende:

Waarom niet gewoon downloaden? Is en sneller, en in betere kwaliteit (Handbrake zal de dvd-kwaliteit alleen maar verder omlaag halen).
Kan natuurlijk ook. Dit was slechts een mogelijkheid.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208602983
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Kan natuurlijk ook. Dit was slechts een mogelijkheid.
Ik reageerde mee romdat je "dan is er niets beters dan" zei. :P.
pi_208603018
Over welke films hebben we het?
Neem gewoon usenet voor een maandje en download alles ff...
Ik zwaai naar dieren.
pi_208603389
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 15:19 schreef YStec het volgende:

[..]
Ik reageerde mee romdat je "dan is er niets beters dan" zei. :P.
Een betere encoder is er niet inderdaad :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')