abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:03:13 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208571337
Wij zijn bezig met oriënteren op kunststof kozijnen in huis. We hoeven niet het goedkoopste, moet er ook een beetje chique uitzien. Ik heb nu 2 verschillende aanbieders ingepland om eens te gaan kijken. Zijn hier nog mensen die recent grootschalig kunststof kozijnen+deuren in huis hebben laten plaatsen? Wat kost dat on-ge-veer? Voor het beeld: het betreft ongeveer 4 ramen (die niet open hoeven) van 1x2 meter en 1 dubbele (balkon) deur.

En nog andere tips waar je op moet letten bij de aanschaf/offertes laten maken?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_208571703
Ik heb alles besteld bij een Duitse webshop (fensterversand) en zelf geplaatst maar ik bouw een bungalow en hoef niet op hoogte te werken. Ik heb ze twee jaar geleden besteld en de prijzen zijn wel redelijk gestegen.
pi_208575558
Ik heb dit ook ooit gewild en ik kwam uit op een prijs van 22k voor 2 deuren, 6 raamkozijnen. Dat was wel in 2018 dus nu denk ik 25-30k zijn.
Ik had 3 aanbieders uitgenodigd en ze kwamen hier nagenoeg allemaal op die prijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208577492
Wij wonen nu 7 jaar hier. We hebben na 1 jaar aan de achterkant alles kunststof laten maken, dat ging toen om 3 slaapkamers, 1 groot kozijn in de woonkamer van vloer tot plafond en de achterdeur keuken.

Daarna nog een keer voor in de woonkamer. En nu komen ze volgende maand eindelijk onze slaapkamer voor doen, een andere voordeur en het wc raampje.

Voor die 3 dingen betaal ik nu 5 jaar later bijna hetzelfde als de hele achterkant + 1 slaapkamerraam voor. Je kunt dus wel zeggen dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn. De wachttijden ook trouwens. We hebben 1 jaar geleden al besteld...

We hebben 5 jaar geleden een andere firma laten komen dan die nu komt. Schüco kozijnen, gemaakt bij een schüco fabriek/importeur hier in nederland. Die hadden ook een montagetak opgezet. Inmiddels is die falliet.

Maar los daarvan: zij huurden weer een ZZP'er in om de boel te plaatsen. En, zoals je overal leest, het plaatsen is minstens net zo belangrijk als het (recht) in elkaar zetten van de profielen. Die ZZP'er heeft wel een paar 'gekke' fratsen uitgehaald met het monteren. Later kwam ik erachter dat het kozijn ook niet he-le-maal waterpas staat. Toch een beetje jammer. Een detail, zoals de opgang bij de achterdeur, dat hebben ze met een soort loodvervanger/vloeibaar rubber spul gedaan. Dat is na 5 jaar niet supermooi. Ook de vensterbanken is allemaal van een standaard profiel. Niet echt stevig.

Het andere bedrijf gebruikt Gealan profielen/kozijnen (ook uit Duitsland). Die worden in Nederland in Brabant gemaakt geloof ik. Zij maken straks bij de voordeur een hardstenen dorpel onder het kozijn. Ook de vensterbank die ze aan de voorkant hebben gemaakt is sterker en loopt onder het kozijn door. Daardoor kan m'n vrouw er behoorlijke planten opzetten, zonder gevaar van doorbuigen.

Ze hebben ook eigen monteurs in dienst. En die jongens zagen bijvoorbeeld de houten kozijnen bij het slopen door met een decoupeerzaag in plaats van de recipro. Wat maakt dat uit? Nou, je maakt minder schade aan de muur bij het wegzagen en daardoor kunnen ze vaak wegkomen met een kleinere afdeklijst.

Het zit in de details... We hadden dit 2e bedrijf 5 jaar geleden ook laten komen en zaten toen te twijfelen tussen hen en die ander. Maar er zat net iets te veel prijsverschil in wat ons betreft. Dat gaat dan dus om dat soort details. En ook het feit dat het ene bedrijf nu nog bestaat en (goede) service kan leveren en het andere niet...
pi_208577622
Wij hebben onze hele benedenverdieping in het kunstof en triple glas gezet incl voordeur en achterdeur. We waren 16k kwijt.

Dan betreft het:
1 standaard raam van plafond tot vloer met ventilatierooster
1 groot raam met ventilatierooster, waar voorheen een schuifpui zat
1 klein raam
voordeur
achterdeur met raam ernaast
groot raam met uitzetraam in de keuken incl hor
pi_208578022
In 2021 alles laten doen:

voor- en achterdeur, 4 grote ramen met een draaikiepraam er in, 1 groot draaikiepraam, 2 kiepramen, 1 groot vast raam, alle ramen die open kunnen hebben een inzethor en een ventilatierooster.

Kosten bij alku: net boven de 25k, incl plaatsen.

Wat @ciewy zegt over die recipro zaag kan ik beamen, ze hebben bij mij in de badkamer een aantal tegels gesloopt door onzorgvuldig te werk te gaan. Een volgende keer zou ik daar vantevoren goede afspraken over maken.
Ook vensterbanken even goede afspraken over maken want die kunnen waarschijnlijk ook niet blijven zitten.
  woensdag 29 maart 2023 @ 12:21:04 #7
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_208578360
Toevallig ook bezig met een offerte, via een Duits bedrijf
Beneden
12 Vaste ramen
5 Draai-kiep ramen
3 Deuren
1 Schuifpui

Boven
4 Vaste ramen
6 Draai-kiep ramen

Forse investering incl triple glas, kierstand en horretjes boven (en schuifpui), maar gaat comfort opleveren en een frisse look. Dit bedrijf maakt het allemaal zelf in house en plaatst het ook.

gaat richting de 50K. Overigens eerste schatting NL bedrijf zat daar zo 20-30k boven...
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:14:12 #8
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208581940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:21 schreef Neo_ het volgende:
Toevallig ook bezig met een offerte, via een Duits bedrijf
Beneden
12 Vaste ramen
5 Draai-kiep ramen
3 Deuren
1 Schuifpui

Boven
4 Vaste ramen
6 Draai-kiep ramen

Forse investering incl triple glas, kierstand en horretjes boven (en schuifpui), maar gaat comfort opleveren en een frisse look. Dit bedrijf maakt het allemaal zelf in house en plaatst het ook.

gaat richting de 50K. Overigens eerste schatting NL bedrijf zat daar zo 20-30k boven...
Cool! Welk bedrijf als ik mag vragen?

@derest: bedankt voor de ervaringen!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_208583386
Wij hebben in 2019 alles laten vervangen:
- 1 voordeur
- 6 (grote) ramen waarvan 4 gedeeltelijk draai/kiep
- 1 set openslaande deuren

Allemaal met HR++ glas. Het kostte ons ¤11.000,-. Het bedrijf heet Alku, die zag ik hierboven ook voorbij komen. Erg fijne mensen, goede service etc.
pi_208584298
Een overzicht

3 x 0.70 x 1.80
4 x 1.40 x 1.00
1 x 2.10 x 1.00
1 x 1.40 x 0.80

Balkondeuren:

1 x 2.20 x 2.40

In totaal inclusief verzending naar Portugal waren we 9.000 euro kwijt in 2021. Verzendkosten waren 1.500 euro,. Alles draaikiep met triple glas, Aluplast 8000E. Zoals al eerder gepost: zelf geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 29-03-2023 19:33:18 ]
  vrijdag 31 maart 2023 @ 14:06:07 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_208602227
Wij hebben offertes tussen de 30-70K gekregen. Er zit ontzettend veel marge in de markt. Kijk eens bij partijen zoals toeleveringonline of partumonline wat je kaal kwijt bent aan de kozijnen. Doe daar 20% bovenop en 5-10K montage en dan heb je wel een beeld van varianten in de markt.

Ps. Kom je voor de ISDE subsidie in aanmerking? Wel even de moeite waard.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 15:03:33 #12
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208602844
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 14:06 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben offertes tussen de 30-70K gekregen. Er zit ontzettend veel marge in de markt. Kijk eens bij partijen zoals toeleveringonline of partumonline wat je kaal kwijt bent aan de kozijnen. Doe daar 20% bovenop en 5-10K montage en dan heb je wel een beeld van varianten in de markt.

Ps. Kom je voor de ISDE subsidie in aanmerking? Wel even de moeite waard.
Goeie tip, dat je dat nog even noemt ook van die subsidie. Die subsidie denk ik helaas niet, maar misschien inderdaad ook wel. Ik ga het hier laten weten hoe het uitpakt allemaal.
pi_208608493
Het loont om over de grens te kijken. Vaak transparanter en iets voordeliger.

Laat je niet van tripple glas afpraten. Enige reden om het niet te doen is dat de monteur het vervelend zwaar vind en daardoor te veel extra geld vraagt om te ontmoedigen.

Zelf heb ik Schucco en Aluplast. Aluplast is een opkomend merk dat zich inmiddels als A merk classificeert.

Persoonlijk ben ik fan van een bedrijf die zelf de profielen assembleert en monteert in je huis. Mocht er dan “iets” niet goed zijn dan heb je alles onder 1 dak.

Een bedrijf die een offerte opgeeft zonder bij je thuis te zijn geweest om te meten en situatie aan te kijken kun je ook links laten liggen
  zaterdag 1 april 2023 @ 16:01:52 #14
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_208616101
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:06 schreef Barry1986 het volgende:
Het loont om over de grens te kijken. Vaak transparanter en iets voordeliger.

Laat je niet van tripple glas afpraten. Enige reden om het niet te doen is dat de monteur het vervelend zwaar vind en daardoor te veel extra geld vraagt om te ontmoedigen.

Zelf heb ik Schucco en Aluplast. Aluplast is een opkomend merk dat zich inmiddels als A merk classificeert.

Persoonlijk ben ik fan van een bedrijf die zelf de profielen assembleert en monteert in je huis. Mocht er dan “iets” niet goed zijn dan heb je alles onder 1 dak.

Een bedrijf die een offerte opgeeft zonder bij je thuis te zijn geweest om te meten en situatie aan te kijken kun je ook links laten liggen
Fijne tips ook. Thanks. Vanmorgen zijn we bij Weru geweest, best prima verhaal. Voorlopige schatting van de kosten vielen me nog mee, maar we wachten de offerte nog af.

Wat je zegt over die triple glas: wat we vanmorgen hoorden, wat op zich ook wel als een valide argument klonk: wij hebben een 100+ jaar oude woning waarbij de muren soms al wat scheuren vertonen. Een zwaarder kozijn + zwaarder glas is misschien niet wat je dan wilt? En is het verschil in isolatiewaarde erg groot?

Sowieso vind ik het lastig inschatten hoe zinnig het is om naar verschillende aanbieders te gaan. Hoe vergelijk je nu de één met de ander. Het zal vrijwel nooit appels en appels vergelijken zijn. Is dat een kwestie van gevoel? Ik vind het wel -wat je zegt- absoluut prettig dat het onder 1 dak zit, ik moet sowieso niet het geouwehoer dat verschillende partijen elkaar gaan beschuldigen van iets als er iets niet klopt, niet goed is geleverd, of verkeerd wordt gemonteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')