abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2023 @ 13:43:17 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:43:34 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_208579441
Ik ben geen moslim, maar ik zou het ook niet dragen. Principe kwestie, ik laat me niet voor een activistisch karretje spannen, flikker op met je kutband. Als de KNVB echt een statement had willen maken hadden ze dat woestijn WK moeten boycotten, maar dat doen ze dan toch maar weer niet, maar wel individuen willen opzadelen met een idioot stuk elastiek. :r
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Redactie Sport woensdag 29 maart 2023 @ 13:52:53 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208579595
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:43 schreef Hathor het volgende:
Ik ben geen moslim, maar ik zou het ook niet dragen. Principe kwestie, ik laat me niet voor een activistisch karretje spannen, flikker op met je kutband. Als de KNVB echt een statement had willen maken hadden ze dat woestijn WK moeten boycotten, maar dat doen ze dan toch maar weer niet, maar wel individuen willen opzadelen met een idioot stuk elastiek. :r
En als ze het WK hadden geboycot was je woest geweest want 'we buigen weer voor woke terreur'

Altijd leuk hoe mensen dit soort dingen precies zo weten te draaien dat het klopt met hun eigen agenda/voorkeur.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208579652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga lekker zelf bellen als je de specifieke info van Excelsior wil hebben. Zolang je dat niet gedaan hebt, hou je mening voor je.
Jij kwam met de functieonschrijving aankakken. Dus maak je woorden waar en laat zien dat t slechts is wat jij beweerde.
En anders idd maar lekker opflikkeren.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:56:26 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_208579660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En als ze het WK hadden geboycot was je woest geweest want 'we buigen weer voor woke terreur'

Altijd leuk hoe mensen dit soort dingen precies zo weten te draaien dat het klopt met hun eigen agenda/voorkeur.
Nee hoor, ik zou het prima hebben gevonden als de spelers hadden besloten om daar niet te spelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208579853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:43 schreef Hathor het volgende:
Ik ben geen moslim, maar ik zou het ook niet dragen. Principe kwestie, ik laat me niet voor een activistisch karretje spannen, flikker op met je kutband. Als de KNVB echt een statement had willen maken hadden ze dat woestijn WK moeten boycotten, maar dat doen ze dan toch maar weer niet, maar wel individuen willen opzadelen met een idioot stuk elastiek. :r
Dit, idem met dat achterlijke buigen bij de F1.
pi_208579896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:43 schreef Hathor het volgende:
Ik ben geen moslim, maar ik zou het ook niet dragen. Principe kwestie, ik laat me niet voor een activistisch karretje spannen, flikker op met je kutband. Als de KNVB echt een statement had willen maken hadden ze dat woestijn WK moeten boycotten, maar dat doen ze dan toch maar weer niet, maar wel individuen willen opzadelen met een idioot stuk elastiek. :r
Zeg dat dan! Maar dat durfde die gast niet.
pi_208581066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
hij zegt 'dat' niet 'dit'
dat is zijn stijl
dit is mijn stijl
ik weet niet of hij wint, als ie een patentzaak ervan maakt bij de rechter
Je hebt het aardig bestudeerd. Dat is toch niet te geloven
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:47:35 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:56 schreef marsan het volgende:

[..]
Jij kwam met de functieonschrijving aankakken. Dus maak je woorden waar en laat zien dat t slechts is wat jij beweerde.
En anders idd maar lekker opflikkeren.
Ga bellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ga bellen.
Jij beweert iets. Staaf t maar of houd je mond gewoon.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:49:28 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:48 schreef marsan het volgende:

[..]
Jij beweert iets. Staaf t maar of houd je mond gewoon.
Jij hebt hier de hardste mening, maar het ontbreekt je aan iedere kennis.

Ga bellen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij hebt hier de hardste mening, maar het ontbreekt je aan iedere kennis.

Ga bellen.
Staaf je bewering of lekker je mond houden
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:51:55 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:49 schreef marsan het volgende:

[..]
Staaf je bewering of lekker je mond houden
Exact wat jij moet doen, die kennis vergaren of je waffel houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact wat jij moet doen, die kennis vergaren of je waffel houden.
Gewoon poep praten en ik moet jouw bewering staven. Zo werkt mss in je sprookjes. Maar als je je mening niet kunt hard maken gewoon als een klein kind afdruipen en je mond houden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:55:05 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:53 schreef marsan het volgende:

[..]
Gewoon poep praten en ik moet jouw bewering staven. Zo werkt mss in je sprookjes. Maar als je je mening niet kunt hard maken gewoon als een klein kind afdruipen en je mond houden.
:Z
Poep praat jij met je mening. Daarbij wil je dus ook niet eens de kennis vergaren hoe het echt zit, terwijl je weet waar je die kan vinden.
Ga bellen dan.

:W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:Z
Poep praat jij met je mening. Daarbij wil je dus ook niet eens de kennis vergaren hoe het echt zit, terwijl je weet waar je die kan vinden.
Ga bellen dan.

:W
Beweren is hard maken. Maar dat kun je niet omdat je poep praat.
Mond houden en afdruipen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:58:24 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:56 schreef marsan het volgende:

[..]
Beweren is hard maken. Maar dat kun je niet omdat je poep praat.
Mond houden en afdruipen.
Exact. Jij beweert hier dingen die niet waar zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Jij beweert hier dingen die niet waar zijn.
Jij beweert iets met je functieomschrijving. Laat die maar zien en tot die tijd ben ik wel klaar met je onzin.
Dus staaf je bewering of mond houden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:02:40 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:01 schreef marsan het volgende:

[..]
Jij beweert iets met je functieomschrijving. Laat die maar zien en tot die tijd ben ik wel klaar met je onzin.
Dus staaf je bewering of mond houden.
Och gossie, kan er niet tegen als je tegengesproken wordt.

Als je klaar bent met onzin, kap dan met reageren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581760
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Och gossie, kan er niet tegen als je tegengesproken wordt.

Als je klaar bent met onzin, kap dan met reageren.
Nee..geen zin in poeppraters.staaf je bewering en tot die tijd ben je een poepprater.

Tegenspraak mag, poeppraten is zonde van mn tijd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_208581775
Gezellig :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:05:54 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208581791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:04 schreef marsan het volgende:
ee..geen zin in poeppraters.staaf je bewering en tot die tijd ben je een poepprater.

Tegenspraak mag, poeppraten is zonde van mn tijd.
Gossie. Over naar kinderachtige modus.

Een mening hebben, die niet staven met de werkelijkheid, wel verkondigen maar de werkelijke kennis niet willen vergaren terwijl je weet waar die te vinden is.

Gast, ga stoppen met die ongein.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208581848
Beiden gewoon jullie infantiele laaggeletterde inteeltbekken dichthouden. Jullie verpesten mijn leesflow hier. Eens met de voetballer btw, opdonderen met je bandje.
pi_208582149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:56 schreef marsan het volgende:

[..]
Jij kwam met de functieonschrijving aankakken. Dus maak je woorden waar en laat zien dat t slechts is wat jij beweerde.
En anders idd maar lekker opflikkeren.
In een ander bericht waar ik me afvroeg of dat in de functieomschrijving of code of conduct of iets dergelijks staat deed je precies het tegenovergestelde en kwam je niet verder dan een absurde niet inhoudelijke tegenwerping en wat ad hominems. Hoop boosheid, weinig inhoud jammer genoeg. Had een interessante discussie kunnen zijn, maar dit lijkt meer op getroll dan wat anders. Misschien moet ik het ook maar zo beschouwen en niet meer voeren.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_208582254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:35 schreef Nattekat het volgende:
Rechtspopulisten wanneer ze moeten kiezen tussen woke verdedigen en Islam verdedigen.
"Bla bla bla woke!!!!!"

maar ook

"Moslims moeten zich aan onze waardes houden!!!"

:') |:(
  vrijdag 31 maart 2023 @ 07:45:48 #126
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208598681
quote:
,,Maar als ik de keuze maak om van die vrijheid gebruik te maken, pas ik niet in dat straatje en gelden die vrijheden ineens niet voor mij.”
Hoezo? Hij heeft gewoon de vrijheid niet die band om te doen en zich uit te spreken. En opnieuw wordt toegegeven dat het specifiek om de lhbtiq+-gemeenschap gaat.

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid tegen meningen.

Ook wel vrij triest dat hij, die een groep wil uitsluiten van zijn steun tegen discriminatie, het in de eerste zin gaat gooien op...discriminatie:

quote:
,,Mijn hele leven vecht ik, heb ik het gevoel dat ik me altijd moet aanpassen en verantwoorden en dat ik er niet altijd bij hoor.”
Goh, welke andere groep zou zich zo voelen, mede dankzij zijn uitspraken?

Bron
pi_208599607
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 07:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoezo? Hij heeft gewoon de vrijheid niet die band om te doen en zich uit te spreken. En opnieuw wordt toegegeven dat het specifiek om de lhbtiq+-gemeenschap gaat.

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid tegen meningen.

Ook wel vrij triest dat hij, die een groep wil uitsluiten van zijn steun tegen discriminatie, het in de eerste zin gaat gooien op...discriminatie:
[..]
Goh, welke andere groep zou zich zo voelen, mede dankzij zijn uitspraken?

Bron
Ja wonderlijk stuk weer. Een uit de categorie:
Ik word gediscrimineerd omdat ik discrimineer.

Overigens heb je vrijheid van meningsuiting maar dat houdt niet in dat mensen die mening moeten respecteren of dat er geen gevolgen aan kunnen zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208599978
Ik vind dit maar gezeik op de vierkante centimeter. Draag die klote band gewoon, ook al sta je er niet achter. Het is maar een lapje stof met wat woorden.
'Principes'.. tsja principes. Die moet je soms maar even parkeren. Achterlijk gezeik dit. En dan janken dat je gediscrimineerd wordt, terwijl je verotte geloof juist mensen uitsluit.
pi_208600870
Goede teksten van El Yaakoubi.

quote:
El Yaakoubi na kritiek op weigeren OneLove-band: 'Blijkbaar niet iedereen even vrij'

"De conclusie is dat niet iedereen even vrij is." Voetballer Redouan El Yaakoubi komt tot die slotsom na een week waarin hij zijn aanvoerdersband bij Excelsior is kwijtgeraakt, omdat hij weigerde mee te doen aan de OneLove-campagne van de KNVB.

"We pleiten er (in die campagne) voor dat iedereen er mag zijn en keuzes mag maken zoals hij dat zelf wil, maar als ik gebruik wil maken van die vrijheden, dan pas je niet in het straatje, dan gelden die vrijheden niet meer."

Willekeur en selectieve verontwaardiging

El Yaakoubi geeft die uitleg aan het YouTube-kanaal van Salaheddine Benchikhi. In een twintig minuten durend gesprek deelt hij de nodige sneren uit.

Hij beticht de KNVB en de spelersvakbond van willekeur, verwijt Excelsior een gebrek aan communicatie en de media doen in zijn ogen aan selectieve verontwaardiging.

"We zijn in Nederland best wel selectief in waar we iets in willen ondernemen", zegt El Yaakoubi over de - in zijn ogen - willekeur van de KNVB en spelersvakbond VVCS.

"We dragen wél een speciale aanvoerdersband vanwege Oekraïne, maar over al die andere oorlogen die overal in de wereld gaande zijn hoor ik vrij weinig. Alsof die vormen van geweld minder belangrijk zijn. Dat irriteert me."

Dat gegeven in combinatie met religieuze overwegingen hebben El Yaakoubi doen besluiten om de OneLove-aanvoerdersband niet te dragen. "Het is ook een vorm van vrijheid om die keuze te maken."

"Dat betekent niet dat ik tegen die groepering (de lhbti-gemeenschap, red.) ben, maar ik ben ook niet vóór die groepering. Ik voelde me niet geroepen om ambassadeur of uithangbord te zijn."

Andere aanvoerders

De uitleg dat de campagne een breder doel dient dan alleen de steun aan lhbti-personen, is aan El Yaakoubi niet besteed. "OneLove is voor mijn gevoel in het leven geroepen voor die community. Tik maar eens 'regenboog' in op google, dan zie je hetzelfde."

"Ik weet ook dat er meer aanvoerders zijn die de band liever niet dragen, maar dat ze bang zijn voor de kritiek. Of ze zijn niet mondig genoeg om publiekelijk uit te leggen waarom ze het niet willen."

Ze wisten ook van mijn situatie. Daarom neem ik het bepaalde mensen binnen Excelsior kwalijk dat ik op dat moment in die positie ben gezet.

El Yaakoubi besloot daarom een aanvoerdersband te dragen met het woord 'respect' erop. "Zo heb ik dat met de club afgesproken, dat ik de boodschap op mijn eigen manier zou uitdragen. Het was ze dus duidelijk dat ik niets met die OneLove-actie te maken wilde hebben."

Spandoek

De 27-jarige verdediger paste er dan ook voor om kort voor de aftrap met alle andere spelers van Excelsior en tegenstander Cambuur plaats te nemen achter een OneLove-spandoek. "Dat zou superhypocriet zijn natuurlijk."

"Dat spandoek lag waarschijnlijk al een week klaar en het is ook vrij groot, dus er zullen veel mensen bij de club van op de hoogte geweest zijn. En ze wisten ook van mijn situatie. Daarom neem ik het bepaalde mensen binnen Excelsior kwalijk dat ik op dat moment in die positie ben gezet."

Zo stonden er slechts twintig spelers bij het spandoek, ook Marouan Azarkan weigerde, terwijl El Yaakoubi toen net even bezig was zijn veters te strikken. Dat beeld zorgde voor de nodige verontwaardiging en werd uitvoerig besproken in tv-programma's en kranten.

"Maar over Ajax-aanvoerder Dusan Tadic, die de OneLove-band onder zijn eigen aanvoerdersband droeg, is geen ophef geweest," stelt El Yaakoubi de rol van de media aan de kaak.

"Of neem Max Verstappen. Die deed tijdens een actie van Black Lives Matter precies hetzelfde als wat ik deed. Hij zei dat hij tegen discriminatie is, maar dat op zijn eigen manier wil uitdragen in plaats van te knielen."

"Maar de mensen die mij nu veroordelen, vonden destijds dat Verstappen het recht had om dat zo te doen. Of dat selectieve verontwaardiging is? Helaas wel. Dat werkt polariserend en de media werken daaraan mee."


https://nos.nl/artikel/24(...)t-iedereen-even-vrij

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208601040
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:10 schreef CarbonC het volgende:
Waarom mag die gast überhaupt nog betaald voetbal spelen?
Bonusklacht: had er eens een speler moeten weigeren als er een moslim-inclusief gebaar gemaakt zou worden.
Je geeft precies aan waar hij tegen aan loopt. Die band is niet inclusief. Er is al een neutrale band die inclusief is.
pi_208601173
Je mag die band niet willen dragen. En de club mag afwegen of men dat dragen ervan toch zo belangrijk acht dat ze op zoek gaan naar een aanvoerder die wel die band wil dragen. Je kan beide partijen niets kwalijk nemen. Blijkbaar is de club van gedachten veranderd en meent dat nu een aanvoerder wel die boodschap moet uitdragen omdat het (vermoed ik) een maatschappelijk belang dient waarvan de club het belangrijk vindt dat ook zij zich erachter scharen incl. de vertegenwoordiger van hun eerste elftal. Moeten het niet veel moeilijker maken dan dit. En ja die band is met name bedoeld voor LHGTBQ, niet omheen draaien. Zeg gewoon "luister wij verwachten van de aanvoerder dat die ook hierin meegaat en die band draagt, wil je dat niet? Dan zoeken we naar een andere geschikte aanvoerder. Even goede vrienden". En hij moet dan niet zielig doen. Keuzes hebben consequenties, hij kan gewoon blijven voetballer voor Excelsior en krijgt gewoon zijn salaris.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_208601235
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je geeft precies aan waar hij tegen aan loopt. Die band is niet inclusief. Er is al een neutrale band die inclusief is.
Wat maakt die band niet inclusief?
pi_208601250
Het probleem is natuurlijk dat de bobo's sporters gaan vertellen welke mening ze moeten uitdragen. Dat is een oud probleem, dat je had ook al bij blowende snowboarders die geschorst werden omdat de bond zonodig iets lelijks over drugs moest zeggen. Maar we zitten inmiddels in een veel engere trend waarbij iedereen om de haverklap naar een loyaliteitsverklaring aan wat voor politiek gedachtengoed dan ook gevraagd kan worden. Je ben toch wel voor F-16's naar Oekraine? je bent toch wel gevaccineerd? Je bent toch wel TQ+? Je neemt toch wel gewoon van ons aan dat er institutioneel racisme is? Je bent toch wel voor het klimaat? Je vind hoofddoekjes toch ook leuk?

Iedereen moet en zal in de pas lopen, maar het leuke van religieuzen is dan weer dan dat die de druk wel kunnen weerstaan omdat ze nog een andere druk voelen. Als je moslim bent of serieuze christen dan moet jij mensen een homoseksuele levensstijl ontrade en hoe genuanceerd en liefdevol naar je medemens je ook bent, "one love" is natuurlijk een regelrechte ontkenning van het bijzondere van de liefde tussen man en vrouw, wat aan de kern van hun geloof raakt. Dan is het inderdaad respectloos naar hun geloof om het dragen van zo'n erdoor proberen te drammen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208601314
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de bobo's sporters gaan vertellen welke mening ze moeten uitdragen. Dat is een oud probleem, dat je had ook al bij blowende snowboarders die geschorst werden omdat de bond zonodig iets lelijks over drugs moest zeggen. Maar we zitten inmiddels in een veel engere trend waarbij iedereen om de haverklap naar een loyaliteitsverklaring aan wat voor politiek gedachtengoed dan ook gevraagd kan worden. Je ben toch wel voor F-16's naar Oekraine? je bent toch wel gevaccineerd? Je bent toch wel TQ+? Je neemt toch wel gewoon van ons aan dat er institutioneel racisme is? Je bent toch wel voor het klimaat? Je vind hoofddoekjes toch ook leuk?

Iedereen moet en zal in de pas lopen, maar het leuke van religieuzen is dan weer dan dat die de druk wel kunnen weerstaan omdat ze nog een andere druk voelen. Als je moslim bent of serieuze christen dan moet jij mensen een homoseksuele levensstijl ontrade en hoe genuanceerd en liefdevol naar je medemens je ook bent, "one love" is natuurlijk een regelrechte ontkenning van het bijzondere van de liefde tussen man en vrouw, wat aan de kern van hun geloof raakt. Dan is het inderdaad respectloos naar hun geloof om het dragen van zo'n erdoor proberen te drammen.
Dit gaat niet om vliegtuig naar Oekraïne maar of je artikel 1 van de grondwet onderschrijft, of niet.
pi_208601465
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dit gaat niet om vliegtuig naar Oekraïne maar of je artikel 1 van de grondwet onderschrijft, of niet.
Dat heeft er geen ene reet mee te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:14:49 #136
502816 .Gringo.
Niet meer actief
pi_208601645
Ik begrijp zijn motivering nu beter na zijn interview, ben het ook wel met hem eens. ^O^
Niet meer actief op het forum.
pi_208601694
Ik zou er ook moeite mee hebben om ingezet te worden als deugreclame voor een organisatie die het jaar ervoor miljoenen heeft binnengehaald op de rug van slaven. Zeker omdat diezelfde organisatie toen de ballen niet had om de vermeende idealen zelf uit te dragen.
pi_208604813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dit gaat niet om vliegtuig naar Oekraïne maar of je artikel 1 van de grondwet onderschrijft, of niet.
Dit gaat absoluut niet om artikel 1. Reinste bullshit.
pi_208606003
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de bobo's sporters gaan vertellen welke mening ze moeten uitdragen.
Daar krijgen zij als werknemer van de club goed voor betaald. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
pi_208606562
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Daar krijgen zij als werknemer van de club goed voor betaald. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Nee, ze krijgen goed betaald om te voetballen, niet om andermans mening te verkondigen. En de bond betaalt ze helemaal niet eens, dat zijn de clubs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208606729
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, ze krijgen goed betaald om te voetballen, niet om andermans mening te verkondigen. En de bond betaalt ze helemaal niet eens, dat zijn de clubs.
een profclub heeft net een wat grotere impact op de samenleving, ook een clubje als excelsior. Die spelers zijn een uithangbord en voorbeeld, zeker de aanvoerder. Die geeft gewoon een slecht signaal af, punt uit.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:17:02 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208607780
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, ze krijgen goed betaald om te voetballen, niet om andermans mening te verkondigen. En de bond betaalt ze helemaal niet eens, dat zijn de clubs.
Tja, ze doen ook maatschappelijk werk en andere dingen in de samenleving. Daar worden ze wel voor betaald. Overigens vind ik het prima als iemand geen one love-band wil dragen, al snap ik zelf niet waarom je dat niet gewoon doet. De keuze om dat geen aanvoerder te zijn is de enige juiste, vanuit speler én club. Het zou ook raar zijn als je aanvoerder niet mee gaat naar het Sofia Kinderziekenhuis, het hoort er gewoon bij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_208608932
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tja, ze doen ook maatschappelijk werk en andere dingen in de samenleving. Daar worden ze wel voor betaald. Overigens vind ik het prima als iemand geen one love-band wil dragen, al snap ik zelf niet waarom je dat niet gewoon doet. De keuze om dat geen aanvoerder te zijn is de enige juiste, vanuit speler én club. Het zou ook raar zijn als je aanvoerder niet mee gaat naar het Sofia Kinderziekenhuis, het hoort er gewoon bij.
Dat staat dan ook in het contract dat de speler gesloten heeft met de club. Nu komt de KNVB, belast met de verantwoordelijkheid voor het organiseren van voetbalcompetities voor jong en oud en is daarmee monopolist waar een speler geen enkele keuze in heeft, je inees vertellen welke mening je publiekelijk moet uiten.

En als je wel een eigen mening hebt kun je geen aanvoerder meer zijn? Wie aanvoerder is beslist het team en wordt dan bevestigd door de trainer, of andersom. Juist aanvoerders hebben een eigen mening, wie denken die lui van de bond en de club wel niet dat ze zijn dat ze daar tussen gaan staan? Voetballers zijn niet de onderdanen, de slaafjes van de stropdassen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208609049
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:14 schreef .Gringo. het volgende:
Ik begrijp zijn motivering nu beter na zijn interview, ben het ook wel met hem eens. ^O^
Ik vind het niet bepaald sterk. Hij maakt de keuze uit religieus oogpunt. En hij is niet tegen 'die groepering' (die hij niet letterlijk benoemd), maar is er ook vooral niet voor. En hij wil nog even benadrukken dat hij niet voor geweld is (maar waarschijnlijk ook niet echt tegen :') ).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')