abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 16:12:38 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208568451
ezichtsherkenningsbedrijf Clearview heeft inmiddels dertig miljard afbeeldingen afkomstig van Facebook en andere platformen gescrapet, zonder toestemming van gebruikers, en de Amerikaanse politie heeft hier al een miljoen keer gebruik van gemaakt. Dat meldt de BBC op basis van een gesprek met Clearview-ceo Hoan Ton-That.

Clearview beschikt over een systeem met miljarden afbeeldingen van gezichten. Daarmee kunnen politiediensten onbekende verdachten herkennen. Meer dan zeshonderd Amerikaanse politie- en opsporingsdiensten zouden van Clearview gebruik hebben gemaakt. Het bedrijf wil de database uitbreiden naar honderd miljard gezichtsafbeeldingen, wat neerkomt op veertien foto's voor elk persoon op aarde.

Inmiddels staat de teller op dertig miljard afbeeldingen en hebben Amerikaanse politiediensten volgens Ton-That het systeem één miljoen keer gebruikt. Dit aantal is niet door externe partijen bevestigd, maar de politie van Miami liet de BBC weten dat het de gezichtsherkenningssysteem bij het onderzoek naar bijna alle misdrijven inzet.
Privacyboetes

Vorig jaar kreeg Clearview voor het overtreden van de AVG van de Franse, Italiaanse en Griekse privacytoezichthouders drie boetes van bij elkaar zestig miljoen euro. Volgens de privacytoezichthouder wordt persoonlijke data onrechtmatig door Clearview verwerkt, aangezien er geen juridische basis is voor het verzamelen en gebruiken van de biometrische data. Daarnaast wordt er onvoldoende rekening met de rechten van individuen gehouden, zoals het recht op inzage.

Clearview heeft geen vestiging in Europa, waardoor elke Europese privacytoezichthouder voor zijn eigen gebied onderzoek deed. Naast de boetes van in totaal zestig miljoen euro werd het bedrijf door de drie toezichthouders opgedragen om data van burgers uit de betreffende landen niet meer te verzamelen en verwerken en al verzamelde data te verwijderen.

Bron: https://www.security.nl/p(...)estemming+gebruikers

Nou Autoriteit Persoonsgegevens, hier ligt een schone taak. Al heb ik niet het idee dat hier hard achteraan gezeten gaat worden....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 18:13:21 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208569654
Tja. Dat een bedrijf op het idee komt om foto's van openbare profielen te downloaden en daar een verdienmodel van maken. Daar verbaas ik mij niet over. Daarom dus al je profielen achter een slotje zetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 18:16:23 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208569689
Is dit trouwens niet hetzelfde bedrijf die een paar jaar geleden met een verouderings app kwam? Met die app kon je selfies maken en een verouderingsfilter op je gezicht zetten.
En ondertussen haalden ze biometrische data binnen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:21:20 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208569754
Daarom dus geen foto's op internet zetten. Je kan ook wel zonder die likes van tante Annie.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_208569817
Foto's waar je herkenbaar op staat op facebook zetten, dan ben je ook wel fucking dom
-nee-
pi_208569827
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:21 schreef MichaelScott het volgende:
Daarom dus geen foto's op internet zetten. Je kan ook wel zonder die likes van tante Annie.
Dit dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:41:14 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 18:57:20 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208570153
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:13 schreef Starhopper het volgende:
Tja. Dat een bedrijf op het idee komt om foto's van openbare profielen te downloaden en daar een verdienmodel van maken. Daar verbaas ik mij niet over. Daarom dus al je profielen achter een slotje zetten.
Niet alleen openbare profielen werden/worden gescraped. Ook de op prive gezette foto's worden netjes gescraped naar wat ik begrepen heb.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_208570186
Gescrapet......daar is gewoon een Nederlands woord voor: geschraapt.

Echt, die verengelsing in de media. :r
pi_208570220
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:13 schreef Starhopper het volgende:
Tja. Dat een bedrijf op het idee komt om foto's van openbare profielen te downloaden en daar een verdienmodel van maken. Daar verbaas ik mij niet over. Daarom dus al je profielen achter een slotje zetten.
Clearview wordt o.a. gebruikt door politie en opsporingsdiensten dus zal me niets verbazen als ze ook achter dat slotje kunnen scrapen doordat FB een aparte API voor ze heeft gemaakt oid., wellicht zelfs wel direct toegang heeft tot data (maar dat is meer speculatie van mijn hand, aan de andere kant, Cambridge Analytica kon daar ook bij).
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208570230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Daarom heb ik op Facebook ook altijd een bivakmuts op om anoniem te blijven 👍
Maar dan kan je nooit meer een bank overvallen??? 8)7
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 19:09:16 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208570360
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:02 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Clearview wordt o.a. gebruikt door politie en opsporingsdiensten dus zal me niets verbazen als ze ook achter dat slotje kunnen scrapen doordat FB een aparte API voor ze heeft gemaakt oid., wellicht zelfs wel direct toegang heeft tot data (maar dat is meer speculatie van mijn hand, aan de andere kant, Cambridge Analytica kon daar ook bij).
Ze zijn volgens mij bij de politie en FBI binnengekomen met de dataset die ze via openbare bronnen hebben vergaard. Dat zal met hulp van die diensten ook wel uitgebreid zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 19:13:14 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208570448
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:28 schreef Marsenal het volgende:
Foto's waar je herkenbaar op staat op facebook zetten, dan ben je ook wel fucking dom
Of als advocatenkantoor een foto van je personeel op de medewerkerspagina zetten is ook niet slim.

Madison Square Garden Uses Facial Recognition to Ban Its Owner’s Enemies
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 maart 2023 @ 19:23:15 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208570605
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:28 schreef Marsenal het volgende:
Foto's waar je herkenbaar op staat op facebook zetten, dan ben je ook wel fucking dom
Dat (en überhaupt zo min mogelijk foto's van jezelf publiceren) is wel een beetje een mentaliteit die je vooral ziet bij mensen die ergens rond 2000 al op het web zaten, vermoed ik.

Latere generaties, die vanaf de wieg al zijn opgegroeid met een telefoon op hun smoel gericht, vinden dat vaak maar raar. Al is Facebook inmiddels grotendeels vervangen door Instagram en TikTok.
pi_208570783
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:28 schreef Marsenal het volgende:
Foto's waar je herkenbaar op staat op facebook zetten, dan ben je ook wel fucking dom
Nou, je hoeft het niet eens zelf te doen.
Ik hou al 25 jaar m'n hoofd zorgvuldig van het internet maar toch regelmatig dat ik ineens weer ergens bij een verjaardag gekiekt word en al op facebook sta voor ik boe of bah kan roepen.

"Ah, stel je niet zo aan"...
pi_208571827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nou, je hoeft het niet eens zelf te doen.
Ik hou al 25 jaar m'n hoofd zorgvuldig van het internet maar toch regelmatig dat ik ineens weer ergens bij een verjaardag gekiekt word en al op facebook sta voor ik boe of bah kan roepen.

"Ah, stel je niet zo aan"...
Dit is absoluut waar ja. Ik laat het ook altijd weten aan familie dat ik niet op de socials wil, en dan ben je al gauw een zeikerd ja.

Totdat in 2050 iedereen z'n identiteit een keer is misbruikt :P
-nee-
pi_208571902
Tja, dan moet de EU zich veel harder opstellen tegen deze misdadige schendingen van de privacy van EU burgers. Zet de politiek in de VS onder druk met alle mogelijke middelen en vaardig arrestatiebevelen voor de bestuurders en medewerkers van dit bedrijf uit. Verbied bedrijven die actief zijn in de EU zaken te doen om banden te hebben met dit bedrijf of straffe van extreme boetes.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:40:14 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_208571932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:37 schreef rutger05 het volgende:
Tja, dan moet de EU zich veel harder opstellen tegen deze misdadige schendingen van de privacy van EU burgers. Zet de politiek in de VS onder druk met alle mogelijke middelen en vaardig arrestatiebevelen voor de bestuurders en medewerkers van dit bedrijf uit. Verbied bedrijven die actief zijn in de EU zaken te doen om banden te hebben met dit bedrijf of straffe van extreme boetes.
Als de VS TikTok kan verbieden zou de EU Meta en Twitter eens over pijnbank mogen jagen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')