Heel vreemd: "daar in voorziet de ....."quote:Op donderdag 30 maart 2023 17:55 schreef Soulfreak het volgende:
Als je een woning wil kopen moet je niet parttime werken en dan gaan klagen dat iets kopen onmogelijk is.
Nu ook weer in de erfenisquote:
En dan is nauwelijks te vreten hebben de consequentie. Het is kiezen of delen. Bah, wat een stom wijf, sorry hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Is een beetje ambivalent. Wel willen, maar als het lastig wordt, te moeilijk of "niet meer leuk", kapt ze ermee.
Ik snap er echt niets van. Nadat de laatste ouder overleden is en het hypotheekvrije huis verkocht is heeft ze toch een aardig bedrag? Waar is dat geld gebleven?quote:
Haar man is overleden, dus is er een boedel te erven door de weduwe en de twee kids,quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:18 schreef CarbonC het volgende:
Nadat de laatste ouder overleden is en het hypotheekvrije huis verkocht is heeft ze toch een aardig bedrag? Waar is dat geld gebleven?
En die boedel is dus geld waard. Nu zal dat in het geval van die klaploper niet zoveel geweest zijn, maar 1/5 huis is toch best een redelijk bedrag. Staat dat geld op een spaarrekening, is het opgegaan aan boodschappen, of ...?quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Haar man is overleden, dus is er een boedel te erven door de weduwe en de twee kids,
Sorry, ik weet het niet.quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:38 schreef CarbonC het volgende:
En die boedel is dus geld waard. Nu zal dat in het geval van die klaploper niet zoveel geweest zijn, maar 1/5 huis is toch best een redelijk bedrag. Staat dat geld op een spaarrekening, is het opgegaan aan boodschappen, of ...?
Ja, ik had 5 jaar rentevast 7,9%, daarna voor 3 jaar vastgezet voor 7,2%, als ik toen weer een rentevaste periode van 5 jaar had gekozen zou het 8% geweest, vanaf 1998 ging ik naar 6,3%. Was de eerste 5 jaar dus een fors rentebedrag, moet er nu niet maar aan denken Appartementje in de Randstad (Leiden) en het was de eerste paar jaar niet financieel gezien ruim, maar het lukte. Ik kon niet alle meubels en sommige andere dingen kopen die ik wilde, zoals in oude bed waar ik als sinds ik 8 of 9 jaar oud was in sliep meegenomen en een allergaartje aan kastjes voor kleding, had de eerste 8 a 9 maanden geen wasmachine en ik had nog wat geld van mijn vader geleend. Mijn oude 2e hands fiets begaf het ook nog en heb een tijd de herenfiets van mijn vader geleend. Maar ik spaarde gewoon zo veel mogelijk tot ik wel al die dingen kon kopen, elke maand weer, plus vakantiegeld, belastingteruggave, kerstgratificatie, als het druk was qua werk en er gevraagd 's avonds over te werken was ik van de partij.quote:Op donderdag 30 maart 2023 19:56 schreef blomke het volgende:
[..]
In 1990 kon dat ja, maar zowel de huur- als de koopsector waren sowieso veel ruimer. En de rente iets van 8% herinner ik mij...
Tja, die Here, die was er bij ons niet.quote:Op donderdag 30 maart 2023 20:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Heel vreemd: "daar in voorziet de ....."
Boerhaavelaan??quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:51 schreef Soulfreak het volgende:
Appartementje in de Randstad (Leiden) en het was de eerste paar jaar niet financieel gezien ruim, maar het lukte.
Nee, in de Stevenshof, nieuwbouw. Daar werden begin jaren 90 de laatste vlekken vol gebouwd. Dit was er één van, kleinschalig appartementsgebouw, op de hoek geschakeld met eengezinswoningen.quote:
Vlakbij een NS station?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 16:05 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Nee, in de Stevenshof, nieuwbouw. Daar werden begin jaren 90 de laatste vlekken vol gebouwd. Dit was er één van, kleinschalig appartementsgebouw, op de hoek geschakeld met eengezinswoningen.
Bingo. Je bent bekend in Leiden?quote:
Gewoond & gestudeerd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |