abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 11:06:41 #1
8781 crew  Frutsel
pi_208565278
quote:
Acht mensen opgepakt die ervan verdacht worden aanslag te willen plegen in ons land
De politie heeft acht mensen opgepakt - drie in Brussel en vijf in Antwerpen - die ervan verdacht worden een aanslag te willen plegen in ons land. Dat deelt het federaal parket mee in een persbericht.

In het kader van een dossier van het federaal parket heeft de federale gerechtelijke politie van Antwerpen gisteravond, op vraag van een onderzoeksrechter van Antwerpen, vijf huiszoekingen uitgevoerd in Merksem, Borgerhout, Deurne, Sint-Jans-Molenbeek en Eupen. Over de resultaten van deze huiszoekingen wordt niet gecommuniceerd.

Vijf personen werden van hun vrijheid beroofd en meegenomen voor verhoor. De onderzoeksrechter zal later beslissen of ze bij hem worden voorgeleid en of hij eventueel een aanhoudingsmandaat zal afleveren. Minstens twee van de betrokkenen worden ervan verdacht voorbereidingen te hebben genomen om een terroristische aanslag te plegen in België. Het doelwit van de aanslag was nog niet bepaald, zo deelt het federaal parket mee.

In een ander dossier van het federaal parket heeft de federale gerechtelijke politie van Brussel, op vraag van een onderzoeksrechter van Brussel, drie huiszoekingen uitgevoerd in Zaventem, Sint-Jans-Molenbeek en Schaarbeek. In dit dossier werden drie personen van hun vrijheid beroofd en meegenomen voor verhoor. De onderzoeksrechter zal later beslissen of ze bij haar worden voorgeleid en of ze een aanhoudingsmandaat zal afleveren. Ook deze personen worden ervan verdacht voorbereidingen te hebben getroffen om een terroristische aanslag te willen plegen in België.
Mooi dat ze gearresteerd zijn en hopen dat het onderzoek leidt tot een veroordeling (mochten ze schuldig zijn uiteraard)

Toch mooi hoe de Belgen het omschrijven dat de verdachten van "hun vrijheid beroofd werden" O+
pi_208565526
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:06 schreef Frutsel het volgende:

Toch mooi hoe de Belgen het omschrijven dat de verdachten van "hun vrijheid beroofd werden" O+
Dat is niet zo anders dan in Nederland. Hier hebben we ook gerechtvaardigde en ongerechtvaardigde vrijheidsberoving.

Molenbeek? Het zal wel extreem-rechts weer zijn dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 12:21:28 #3
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208566189
Molenbeek en Borgerhout.. :N

Ik vraag mij altijd af hoe het zo mis heeft kunnen lopen in dat soort wijken.
En hoeveel inwoners daar dezelfde sympathieën hebben als deze lui, maar het wellicht niet openlijk uitspreken.

Het blijft een uitdaging voor Europa die de komende 50 jaar niet minder zal worden, zeker niet met een vluchtelingencrisis die elk jaar groter lijkt te worden uit het Midden Oosten en Noord Afrika.
pi_208566339
Molenbeek. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208566665
edit: ook al zou dat zo zijn dan voegt dit ook niets toe

[ Bericht 90% gewijzigd door Frutsel op 28-03-2023 14:23:10 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208566707
Extreem rechtse conservatieven fundamentalisten zijn weer bezig.

of ze nu geloven in omvollking of anti westerse decadentie beiden zien een grote dreiging in de vrijheid van het westen en willen het vrije westen vernietigen.
pi_208566794
Ze kunnen molenbeek het best plat branden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:37:11 #8
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208566991
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze kunnen molenbeek het best plat branden.
Of net zoals met Amsterdam West is gebeurt 'veryuppen'.

Daar zie je tegenwoordig ook een hoop tesla's en bakfietsen in het straatbeeld, en hippe koffiezaakjes.

Maar dat komt natuurlijk omdat Amsterdam enorm populair is, Brussel staat in België bekend als onveilig en armoedig, het zal nog lang duren voor dat Molenbeek hip gaat worden, ondanks de wijk wel dicht bij het centrum ligt.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:06:38 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208567238
quote:
Het doelwit van de aanslag was nog niet bepaald, zo deelt het federaal parket mee.
Altijd moeilijk. Wanneer pak je mensen preventief op?

Maar als er nog niet eens een vastgesteld doel is, dan lijkt mij de zaak heel erg moeilijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2023 @ 14:08:53 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208567256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:21 schreef BMW1993 het volgende:
Ik vraag mij altijd af hoe het zo mis heeft kunnen lopen in dat soort wijken.


Zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_208567329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Of net zoals met Amsterdam West is gebeurt 'veryuppen'.

Daar zie je tegenwoordig ook een hoop tesla's en bakfietsen in het straatbeeld, en hippe koffiezaakjes.

Maar dat komt natuurlijk omdat Amsterdam enorm populair is, Brussel staat in België bekend als onveilig en armoedig, het zal nog lang duren voor dat Molenbeek hip gaat worden, ondanks de wijk wel dicht bij het centrum ligt.
Als ik het me goed herinner zijn het ook enorme wijken. St Jans-Molenbeek heeft iets van 100.000 inwoners of zo? Nederland heeft de ellende veel beter gespreid waardoor het een andere dynamiek krijgt. Als je invalide wordt gemept omdat je een roseetje drinkt of wordt belaagd omdat je geen hoofddoek draagt dan is het moeilijk beginnen met gentrificatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208567334
Er word met geen woord gesproken over achtergrond/motivaties van de verdachten, dus dan kunnen we bijna niet anders dan er van uit gaan dat hier sprake is van datgene wat de laatste tijd al zo vaak geroepen is; de grote toename en het gevaar van het monster dat ''extreem'' rechts heet.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')