Omdat de airbag systeem namelijk registreren welke kilometer per uur de airbag zijn ontploft .quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom wil je dat zo graag weten. Geef er eens antwoord op.
Dit is echt obsessief hoor. Lekker belangrijk allemaal dit soort info.
Precies. Ik wil graag weten hoe hard ze hebben gereden. Tot nu toe zijn de signalen dat ze niet als een idioot hebben gereden. Bekenden getuigen ervan dat het geen snelheidsduivels waren en ook EEBrakel zei dat ze niet bijzonder hard reden.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
Omdat de airbag systeem namelijk registreren welke kilometer per uur de airbag zijn ontploft .
Dan kan je elk geval te hard rijden uitsluiten .
Voor de onderzoek wel nodig .
En voor de nieuws ook dat de mensen niet als idioot over de weg zijn gegaan.
Zelf vaak over de Duitse weg gereden.
Maar nooit niet harder dan 100/120 op de weg .
Ik bleef wel rechts rijden.
Anderen kant mijn broertje zelf is wel over de kop geslagen in Duitsland.
En niet wegens te hard rijden .
Nee door het afbreken van de fusee huis.
Wiel sloeg letterlijk om
En dat op 100 kilometer per uur .
De auto had net een maand van te voren apk gehad .
Ongeluk zit in een klein hoekje .
Maar ik kan wel zeggen dat Duitsland wel een goed onderzoek doet.
Jij krijt een prettiger gevoel als ze dood zijn door domme pech?quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Ik wil graag weten hoe hard ze hebben gereden. Tot nu toe zijn de signalen dat ze niet als een idioot hebben gereden. Bekenden getuigen ervan dat het geen snelheidsduivels waren en ook EEBrakel zei dat ze niet bijzonder hard reden.
Voor mij zou het een prettiger gevoel geven als ze daar met een enigzins beschaafde snelheid in de slip zijn geraakt en vooral meer pech hebben gehad dan dat ze dit aan enige vorm van roekeloosheid te wijten is.
Ik snap nou pas wat je met je vraag bedoelde; dat Porsche 1 niet over de vangrail is geketst door Porsche 3quote:Op woensdag 29 maart 2023 19:11 schreef stropdaz het volgende:
Inderdaad, voor hem zeker. En wat een geluk voor zijn bijrijder die over de vangrail kon springen. Gek verhaal overigens, want we dachten lange tijd dat die 21 jarige bij de 56 jarige bestuurder hoorde.
Porsche 1:
Tsja als ouders van jonge kinderen is het triest (dat je het gas zo open trekt)
Maar het is bijna niet meer te doen om nog te achterhalen wat er nou echt gebeurd is als die (nieuws)feiten iedere keer veranderen.quote:"Wij zijn diep geschokt en hebben nog veel gevoelens van ongeloof", reageert Jacco Brand tegen RTL Nieuws. "Drie gezinnen zijn compleet ontwricht. Het echtpaar uit de eerste auto laat kinderen na. Twee andere jonge kinderen - van de hulpverlenende man - zijn hun vader verloren. Een zoon - die naast zijn vader in de derde auto zat - ligt gewond in het ziekenhuis en heeft dit drama als enige overleefd. Dit is vreselijk."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tichting-dag-met-een
Maar als artikel van rtl nieuws nog steeds klopt is het toch iemand anders die over de vangrail is gesprongen. Kortom, ik weet het ook niet meerquote:Een bijrijder in het tweede voertuig, een 21-jarige man, overleefde het ongeval door net op tijd over de vangrail te springen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ok-oorzaak~a0bb44b7/
Dit gaat niet over jou.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Precies. Ik wil graag weten hoe hard ze hebben gereden. Tot nu toe zijn de signalen dat ze niet als een idioot hebben gereden. Bekenden getuigen ervan dat het geen snelheidsduivels waren en ook EEBrakel zei dat ze niet bijzonder hard reden.
Voor mij zou het een prettiger gevoel geven als ze daar met een enigzins beschaafde snelheid in de slip zijn geraakt en vooral meer pech hebben gehad dan dat ze dit aan enige vorm van roekeloosheid te wijten is.
Tja sommige mensen zijn zeer medelevend.quote:
quote:Op woensdag 29 maart 2023 23:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Tja sommige mensen zijn zeer medelevend.
Niks mis mee .
En vinden het verschrikkelijk wat er is gebeurt
Anderen willen lieft de camera beelden zien met wat popcorn en genieten van andermans leed
Zo moeilijk is het toch niet ... het antwoord is 42.quote:
Precies. Zeker als je meeneemt wat EEBrakel hier nog over heeft getweet.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:41 schreef loveli het volgende:
Jouw dus is te kort door de bocht.
(Dat ze te snel reden)
Maar fact is dus dat ze harder reden dan 95 km/h; wat onder die omstandigheden, met semi slicks eronder, wel te hard was.quote:"Ik reed op die weg op hetzelfde tijdstip." (rond 10:45 dus)
"Er lag VEEL water."
"Ik beperkte mijn snelheid tot 95 km/h."
"En de Porsches kwamen mij toen voorbij en hun snelheid was voor mij niet schokkend."
"Ik dacht dus NIET "Wat een gekken!"
Snelheid is relatief toch? “Veel te hard gereden” slaat bijna per definitie op de situatie, en de snelheid die je daar veilig zou kunnen rijden.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Jouw dus is te kort door de bocht.
[..]
?quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:10 schreef Tengano het volgende:
Overigens denk ik niet alleen dat ze op de rechterrijbaan reden maar zelfs nog een stukje van de vluchtstrook hebben gepakt toen ze aan kwamen rijden. Dat is immers de gunstigste plek om verderop die linkerbocht in te sturen.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe je als bestuurder reageert op het verlies van controle over je voertuig.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:10 schreef Tengano het volgende:
En vooral op die plek kun je pas tegen en over de vangrail terecht komen omdat je dan in dezelfde 'baan' blijft; doordat de auto dan alleen maar in de richting wordt voortbewogen door snelheid en de richting die de auto op dat moment heeft.
Dat zegt in principe altijd vrij weinig vind ik. Dat zullen mensen die mij kennen ook over mij zeggen, maar ik tik soms ook wel eens de maximum snelheid van m'n auto aan in Duitsland als die ruimte er is.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:52 schreef Tengano het volgende:
Bekenden getuigen ervan dat het geen snelheidsduivels waren.
En in hetzelfde artikel nota bene, slaat Porsche 3 weer over de kop:quote:Dat bleek zondagochtend eens te meer, toen vier Nederlanders om het leven kwamen bij een crash net over de Duitse grens. De voorste Porsche - een Cayman - raakte door aquaplaning in een slip en crashte. Toen een Nederlander stopte om te helpen, raakte een tweede Porsche - een 911 Turbo cabriolet - op dezelfde plek eveneens in een slip, vermoedelijk ook door aquaplaning. Hij raakte de Nederlander die probeerde te helpen en ramde op de vluchtstrook de eerder gecrashte Porsche, met fatale gevolgen.
https://www.ad.nl/auto/po(...)kom-je-het~ac264c78/
* Ze bedoelen hier Porsche 3 zoals wij die in dit topic noemen. Mag ik hopen tenminste.quote:Wanneer je auto over de kop slaat, zoals ook gebeurde met de tweede Porsche* in Duitsland, probeer dan de tegenwoordigheid van geest op te brengen om je armen gekruist over je borst te houden
https://www.ad.nl/auto/po(...)kom-je-het~ac264c78/
Man man man … of je leest het hele artikel, de totale context, even goed:quote:Op donderdag 30 maart 2023 01:09 schreef Tengano het volgende:
@:Stropdaz die berichtgeving van het AD is gewoon helemaal koekoek en dat heb ik vaker gezien bij het AD. Ik denk daarom dat die 21 jarige bijrijder nog steeds de zoon is van de 56 jarige bestuurder van Porsche 3 zoals vermeld in het NOS artikel.
Hier heb ik nog wat bizarre uitspraken uit een artikel in het AD:
[..]
En in hetzelfde artikel nota bene, slaat Porsche 3 weer over de kop:
[..]
* Ze bedoelen hier Porsche 3 zoals wij die in dit topic noemen. Mag ik hopen tenminste.
Niek refereert aan de tweede Porsche DIE IN EEN SLIP RAAKT.quote:De voorste Porsche - een Cayman - raakte door aquaplaning in een slip en crashte. Toen een Nederlander stopte om te helpen, raakte een tweede Porsche - een 911 Turbo cabriolet - op dezelfde plek eveneens in een slip, vermoedelijk ook door aquaplaning
Soms is het gewoonweg beter om niet te reageren meerquote:Op donderdag 30 maart 2023 02:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Man man man … of je leest het hele artikel, de totale context, even goed:
[..]
Niek refereert aan de tweede Porsche DIE IN EEN SLIP RAAKT.
De helpende Porsche is in die uitleg van hem helemaal niet relevant, ongeacht welk rugnummer ene Tengano op Fok! eraan geeft.
Droeftoeter … met je “bizar”.
Ja idd, met z’n “zoals wij die in dit topic noemen”.quote:Op donderdag 30 maart 2023 05:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Soms is het gewoonweg beter om niet te reageren meer
Meer kan ik niet vinden:quote:Op vrijdag 31 maart 2023 07:44 schreef stropdaz het volgende:
@:Tengano wanneer is de begrafenis van betrokken chauffeurs? Vandaag, morgen?
Ik denk jij zit er helemaal in dat je dit mogelijkerwijs ook weet
quote:Het bestuur wenst niet in te gaan op (aan)vragen vanuit de media. Zij vragen nadrukkelijk om de rust voor de nabestaanden, om het zware verlies te kunnen verwerken, te respecteren.
Wtf ben jij voor enge geobsedeerde gek?quote:Op donderdag 30 maart 2023 01:09 schreef Tengano het volgende:
@:Stropdaz die berichtgeving van het AD is gewoon helemaal koekoek en dat heb ik vaker gezien bij het AD. Ik denk daarom dat die 21 jarige bijrijder nog steeds de zoon is van de 56 jarige bestuurder van Porsche 3 zoals vermeld in het NOS artikel.
Hier heb ik nog wat bizarre uitspraken uit een artikel in het AD:
[..]
En in hetzelfde artikel nota bene, slaat Porsche 3 weer over de kop:
[..]
* Ze bedoelen hier Porsche 3 zoals wij die in dit topic noemen. Mag ik hopen tenminste.
Jij bent echt knettter, knettergek.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:33 schreef Tengano het volgende:
Verder ben ik benieuwd wat ze verder nog gaan uitlezen uit de boordcomputers en of wij daar nog iets over te horen krijgen.
Dat was dan ook de reden dat ik hem bewust overgeslagen hebquote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:40 schreef vosss het volgende:
Filmpje gezien van de crash waar de mensen door de lucht vlogen. Geen prettig beeld. Geen schijn van kans ook.
Schijnt een filmpje van een ander ongeluk te zijn. Visueel komt het ook niet overeen met de foto's uit de OP. Er is bijvoorbeeld geen greppel naast de weg.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:40 schreef vosss het volgende:
Filmpje gezien van de crash waar de mensen door de lucht vlogen. Geen prettig beeld. Geen schijn van kans ook.
Staat zo'n filmpje serieus op internet?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:40 schreef vosss het volgende:
Filmpje gezien van de crash waar de mensen door de lucht vlogen. Geen prettig beeld. Geen schijn van kans ook.
Dat schijnt in Turkije (of zo) gebeurd te zijn . Iemand hierboven heeft dat hier ergens geplaats om te laten zien hoe zoiets in zijn werk gaat. Zelf niet zo'n behoefte aan dus.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:04 schreef stropdaz het volgende:
Staat zo'n filmpje serieus op internet?
Wat voor nieuwssite ben je dan
Je bent al dagen met man en macht bezig om te achterhalen wat er gebeurd is, je komt met de mafste theorieën en beweringen in ellenlange posts met foto's en al, maar aan een filmpje heb je geen behoefte..quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat schijnt in Turkije (of zo) gebeurd te zijn . Iemand hierboven heeft dat hier ergens geplaats om te laten zien hoe zoiets in zijn werk gaat. Zelf niet zo'n behoefte aan dus.
Heb ik ook uitgelegd. Misschien heb je dat gemist.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:15 schreef JohnWickPic het volgende:
Je bent al dagen met man en macht bezig om te achterhalen wat er gebeurd is, je komt met de mafste theorieën en beweringen in ellenlange posts met foto's en al, maar aan een filmpje heb je geen behoefte..
Dit is toch het topic waarin jij probeert te achterhalen cq uit te leggen wat er allemaal precies gebeurd is? Dat is volledig ontopic.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb ik ook uitgelegd. Misschien heb je dat gemist.
Voor de rest blijf ik liever on topic.
Ik respecteer je mening en tegelijkertijd is dat filmpje niet iets voor mij; ik heb er geen behoefte aan.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:19 schreef JohnWickPic het volgende:
Dit is toch het topic waarin jij probeert te achterhalen cq uit te leggen wat er allemaal precies gebeurd is? Dat is volledig ontopic.
Jij bent nooit ontopicquote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb ik ook uitgelegd. Misschien heb je dat gemist.
Voor de rest blijf ik liever on topic.
De boordcomputers waren volgens mij donderdag of vrijdag uitgelezen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:18 schreef jakosi het volgende:
is er al enige consensus over hoe hard de Porsches gereden hebben?
Dinsdag werd al bericht dat ze bezig waren met het uitlezen van de boordcomputers van beide Porsches.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:30 schreef stropdaz het volgende:
De boordcomputers waren volgens mij donderdag of vrijdag uitgelezen.
Maar ik heb er geen nieuws van naar buiten horen komen.
Zal ook wel privé zijn.
Is niet prettig om als kinderen te weten dat papa mogelijkerwijs te hard of roekeloos heeft gereden waardoor nu papa en mama zijn overleden, en je leven verknalt is.
Zal vast een plas water hebben gelegen.
Maar is dan een kwestie van je aanpassen aan de weg.
Ook met een porsche kun je 70 bv.
En bovendien zijn natuurlijik ook beide boordcomputers onderzocht.quote:Um die Unfall-Ursache zu eruieren, untersuchen die Beamten derzeit die Bordcomputer und lesen die Daten aus, so „rp-online“.
Dienstag, 28.03.2023, 07:34
https://www.focus.de/pano(...)te_id_189457449.html
Dus zijn die boordcomputers volgens deze berichten dinsdag al onderzocht. En waarom zouden ze bovendien ook langer wachten. Ze waren immers bezig met een onderzoek. En woensdag gaf de duitse polizei al de verklaring dat er naast aquaplaning ook sprake was van een snelheid die minder gepast was bij de omstandigheden. En natuurlijk was de output van die boodcomputers toen bekend.quote:Um weitere Einzelheiten herauszufinden, wollen die Ermittler jetzt die Bordcomputer der beiden verunglückten Porsche auslesen.
https://www.derwesten.de/(...)r-a-id300469441.html
En bovendien hoe zou die 22-jarige bijrijder anders kunnen verklaren dat der Wagen sich plötzlich gedreht habe. En over welke Porsche heeft die 22-jarige het in deze verklaring tegenover de politie. Mag toch duidelijk zijn dat dat over Porsche 3 gaat; des dritten Porsche1.quote:Der 56-jährige Fahrer und die drei an den Autos stehenden Niederländer starben am Unfallort. Nur der 22-jährige Beifahrer des dritten1 Porsches überlebte das Unglück.
Nur mit leichten Verletzungen konnte sich der 22-Jährige aus dem zerstörtem Auto (Porsche 3 dus) befreien. Der Niederländer wurde im Rettungswagen behandelt und musste nicht mal mehr ins Krankenhaus. „Meine Kollegen haben mit ihm sprechen können und er hat angegeben, dass die Straße nass gewesen sei und der Wagen sich plötzlich gedreht habe“, so eine Polizeisprecherin gegenüber „rp-online“.
https://www.focus.de/pano(...)te_id_189457449.html
Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt dat het mogelijk niet naar buiten wordt gebracht en de reden waarom.quote:Der einzige Überlebende, ein 22-jähriger Niederländer, gab gegenüber der Polizei an, dass die Fahrbahn nass gewesen sei und der Wagen sich plötzlich gedreht habe.
https://www.derwesten.de/(...)r-a-id300469441.html
Mijn god ...quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:26 schreef Tengano het volgende:
Overigens blijft het een neuzelverhaal van het AD dat die 22 jarige bijrijder die het ongeluk heeft overleefd in Porsche 2 zat. Als de polizei met deze 22 jarige overlevende heeft gesproken, dan weten ze vast ook wel uit welke Porsche hij kwam.
[..]
En bovendien hoe zou die 22-jarige bijrijder anders kunnen verklaren dat der Wagen sich plötzlich gedreht habe. En over welke Porsche heeft die 22-jarige het in deze verklaring tegenover de politie. Mag toch duidelijk zijn dat dat over Porsche 3 gaat; des dritten Porsche1.
Ik had ergens gelezen dat het stel beide kinderen had uit een eerdere relatie, dus dat zou betekenen dat de kinderen waarschijnlijk nog een vader of moeder hebben. Maakt het nog steeds een tragisch ongeluk, maar ze zijn niet in één klap hun vader én moeder kwijtgeraakt voor zover ik heb begrepen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:30 schreef stropdaz het volgende:
Zal ook wel privé zijn.
Is niet prettig om als kinderen te weten dat papa mogelijkerwijs te hard of roekeloos heeft gereden waardoor nu papa en mama zijn overleden, en je leven verknalt is.
Kloptquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het stel beide kinderen had uit een eerdere relatie, dus dat zou betekenen dat de kinderen waarschijnlijk nog een vader of moeder hebben. Maakt het nog steeds een tragisch ongeluk, maar ze zijn niet in één klap hun vader én moeder kwijtgeraakt voor zover ik heb begrepen.
Enerzijds: godzijdank voor de arme kids.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het stel beide kinderen had uit een eerdere relatie, dus dat zou betekenen dat de kinderen waarschijnlijk nog een vader of moeder hebben. Maakt het nog steeds een tragisch ongeluk, maar ze zijn niet in één klap hun vader én moeder kwijtgeraakt voor zover ik heb begrepen.
Als je dat niet snapt, dan begrijp je ook het antwoord niet.quote:Op zondag 2 april 2023 12:26 schreef ZanneG het volgende:
Vandaag staat in de media dat er vannacht 4 Friezen zijn verongelukt in hun auto, die tegen een boom aanreden en in de sloot belanden maar daar heeft niemand het over.
Maar als dan 4 Porsche rijders verongelukken, nota bene ergens in Duitsland dan is dit hot news en wordt alles uitgebreid geanalyseerd tot in den treuren aan toe.
Vooral door die ene knul.
Wat maakt de Porsche rijders belangrijker en grootser nieuws dan de 4 verongelukte Friezen?
Is het de status, de rijkdom dat tot de verbeelding spreekt?
Fascinerend hoe dat werkt.
Als er voor ieder dodelijk verkeersongeluk een topic gemaakt wordt dan hebben we er 2/3 per dag...quote:Op zondag 2 april 2023 12:26 schreef ZanneG het volgende:
Vandaag staat in de media dat er vannacht 4 Friezen zijn verongelukt in hun auto, die tegen een boom aanreden en in de sloot belanden maar daar heeft niemand het over.
Er staan wel vaker topics van dodelijke ongelukken hier, dus je overdrijft nogal. Maar goed, om je een beetje op weg te helpen:quote:Op zondag 2 april 2023 12:26 schreef ZanneG het volgende:
Maar als dan 4 Porsche rijders verongelukken, nota bene ergens in Duitsland dan is dit hot news en wordt alles uitgebreid geanalyseerd tot in den treuren aan toe.
Vooral door die ene knul.
Wat maakt de Porsche rijders belangrijker en grootser nieuws dan de 4 verongelukte Friezen?
Is het de status, de rijkdom dat tot de verbeelding spreekt?
Fascinerend hoe dat werkt.
Jij lijkt mij het type sensatie knulletje.quote:Op zondag 2 april 2023 12:35 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je dat niet snapt, dan begrijp je ook het antwoord niet.
Als je er heel erg mee zit kun je ook zelf een topic openen en op die manier een deel van de oplossing worden.quote:Op zondag 2 april 2023 13:00 schreef ZanneG het volgende:
Jij lijkt mij het type sensatie knulletje.
Ik zie je altijd interessant doen en doen of je overal iets van af weet of nog beter: of je er zelf bij was en alle betrokkenen van welk onderwerp dan ook persoonlijk kent.
quote:Op zondag 2 april 2023 13:11 schreef Tengano het volgende:
Als je er heel erg mee zit kun je ook zelf een topic openen en op die manier een deel van de oplossing worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)al-in-friese-jirnsum
Zie ookquote:Stuk snelweg van Porsche-drama wordt aangepakt
Het stuk snelweg in Duitsland waar eind vorige maand vier Nederlanders, die reden in Porsches, om het leven kwamen wordt veiliger gemaakt. In de middenberm van de A3 bij Elten wordt een grindbed geplaatst om het regenwater bij hevige plensbuien sneller af te kunnen voeren. Aquaplaning is volgens de Duitse politie een van de mogelijke oorzaken van het Porsche-drama.
Volgens de Duitse omroep WDR legt Autobahn GmbH momenteel een grindbed op de middenberm aan, zodat regenwater in de toekomst beter kan worden afgevoerd. Tot nu toe was de middenberm deels geasfalteerd, mogelijk om wegwerkzaamheden te vergemakkelijken.
Volgens de autosnelwegpolitie van Düsseldorf waren er na de renovatie van de A3 afgelopen september meerdere ongevallen in het gebied Emmerich-Elten. Het is onduidelijk of er een verband is met een nieuw wegdek.
https://www.telegraaf.nl/(...)rama-wordt-aangepakt
Dit lijkt er op dat ze toch nog wat onderzoek doen.quote:Nach dem Unfall mit vier Toten auf der A3 in Emmerich-Elten vor mehr als einer Woche ist noch immer unklar, warum zwei Fahrzeuge kurz hintereinander an derselben Stelle verunglückten. Die Autobahn GmbH führt weitere Untersuchungen an dem Streckenabschnitt durch.
Nach Angaben eines Sprechers der Autobahnpolizei Düsseldorf werden die baulichen Gegebenheiten überprüft, auch unter dem Gesichtspunkt, ob sich bei Regen hier vermehrt Wasser sammelt.
https://www.ksta.de/panor(...)wird-sicherer-545036
Het hele artikel vertaald met Google Translate:
Zo wordt de A3 veiliger gemaakt na een ongeval waarbij vier Nederlanders om het leven kwamen
Is het deel van de A3 aan de Nederlandse grens bijzonder gevaarlijk? Er wordt nu actie ondernomen.
Na het ongeval met vier doden op de A3 in Emmerich-Elten ruim een week geleden, is het nog steeds onduidelijk waarom twee voertuigen kort na elkaar op dezelfde plek crashten. Autobahn GmbH voert verder onderzoek uit op het weggedeelte.
Volgens een woordvoerder van de autosnelwegpolitie van Düsseldorf worden de bouwkundige omstandigheden gecontroleerd, ook vanuit het oogpunt of hier meer water staat als het regent. Volgens WDR legt Autobahn GmbH momenteel een grindbed op de middenberm aan, zodat regenwater in de toekomst beter kan worden afgevoerd. Dit zijn profylactische maatregelen om verdere ongevallen te voorkomen.
Maximumsnelheid begrensd op A3 bij Emmerich na ongeval met Porsche
In de nazomer van 2022 is hier het wegdek vernieuwd. Niets wijst er echter op dat de ongevallen met elkaar verband houden. Oorspronkelijk was hier geen snelheidslimiet. Inmiddels zijn er borden met 120 km/u en 80 km/u geplaatst, aangezien de schade aan de weg en de vangrail nog niet volledig hersteld is.
Het politieonderzoek werd gestaakt omdat de mogelijke vermoedelijke oorzaak van het tweede ongeval niet meer leeft. Volgens WDR-informatie worden de ongevalsauto's echter onderzocht om mogelijke technische mankementen aan het licht te brengen.
Drie Porsches uit Nederland hebben een ongeval op de A3
Op zondag 26 maart raakte een 42-jarige Porsche-coureur van de weg en belandde in een sloot. De bestuurder en zijn 37-jarige passagier konden zichzelf uit de ongevalsauto bevrijden. De 39-jarige bestuurder van een Porsche die ook richting Keulen reed, stopte om te helpen.
De inzittenden van de ongevalsauto en de hulpverleners werden op de vluchtstrook aangereden door een andere Porsche, wiens 56-jarige bestuurder op hetzelfde punt de controle over zijn voertuig verloor. Zowel de bestuurder van de derde auto als de drie andere mensen kwamen om het leven. Alle betrokkenen bij het ongeval zijn Nederlanders.
Porsche-groep dodelijk betrokken bij ongeval: A3 bij Emmerich staat niet bekend als de belangrijkste plaats van het ongeval
André Hartwig, woordvoerder van de politie van de autobaan van Düsseldorf, bevestigde berichten dat er de afgelopen jaren herhaaldelijk ongevallen waren gebeurd op het weggedeelte. Maar zelfs na evaluatie van de gegevens kan men niet spreken van een "ongevallenfrequentiepunt".
Op het 35 kilometer lange traject van de A3 vanaf de grens naar Hamminkeln, dus richting Keulen, zijn sinds begin 2020 twaalf ongevallen met ernstig gewonden gebeurd. In een statistische vergelijking is dit echter niet veel. In omgekeerde richting zijn er de afgelopen vijf jaar drie dodelijke ongevallen geweest, waarbij alle Nederlandse voertuigen betrokken waren.
Porsche-coureurs komen om het leven in "SpringDrive" op A3 bij Emmerich
Het dramatische ongeval gebeurde nabij de Nederlandse grens. Verschillende leden van een "businessclub" vertrokken op voorjaarsreis met verschillende programma-items. Naast samen eten stond ook een reis naar Duitsland op de agenda om "de motoren uit te spoelen en klaar te maken voor het seizoen", zoals op de website van "9Miles" was aangeprezen voor de "SpringDrive". Na het ongeval spraken de organisatoren hun ongenoegen uit en ruim een week na het ongeval is op de website een rouwverklaring te lezen.
https://www.ksta.de/panor(...)wird-sicherer-545036
Oke boomerquote:Op maandag 27 maart 2023 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Klinkt logisch maar vanaf het moment dat je ziet dat een aanstormende auto #3 (ook) in een slip raakt, heb je amper (lees: geen) tijd om jezelf nog in veiligheid te brengen achter de vangrail. Het is niet dat je eventjes erover springt ofzo.
Oftewel, je kunt geen kant op.
quote:Enkele dagen na het ongeluk maakte de Duitse politie bekend dat het ongeluk ontstaan is door een combinatie van slechte weersomstandigheden en een te hoge snelheid. Uiteindelijk zijn de twee auto's door aquaplaning van de weg geschoten.
Niemand om te vervolgen
Op het bewuste stuk weg geldt geen maximum snelheid. Omdat alle betrokkenen bij het ongeluk overleden zijn, is er geen strafrechtelijk onderzoek ingesteld. ‘Want er is niemand om te vervolgen’, aldus een woordvoerster van het Duitse Openbaar Ministerie.
Nu, twee weken na het ongeluk, wordt bekend dat er toch gekeken wordt naar de weg. Deze zou volgens de Duitse politie niet bekend staan als een weg waar aquaplaning veel voorkomt. Toch is er, zo laat de Duitse politie nu weten, de laatste tijd vaker sprake geweest van aquaplaning-gevallen.
Dat heeft mogelijk te maken met werkzaamheden die recent uitgevoerd zijn. Daarbij is de snelweg onder meer voorzien van een nieuwe deklaag. Mensen die bekend zijn met de weg lieten De Gelderlander kort na het ongeluk al weten het geen prettige weg te vinden. Zo zou het overzicht verdwijnen als het hard regent, omdat de weg dan in een zwarte spiegel verandert.
Om zo'n situatie in de toekomst te voorkomen, wordt de middenberm nu voorzien van een grindbed. Dat laat Autobahn Rheinland uit Krefeld tegenover het Duitse WDR weten. Hierdoor moet water in de toekomst sneller van de weg afgevoerd worden.
Onderzoek loopt nog
Dat er geen strafrechtelijk onderzoek is opgestart rond het ongeluk, betekent niet dat alle onderzoeken reeds afgerond zijn. De voertuigen van de slachtoffers zijn na het ongeluk in beslag genomen. Deze worden nog door een deskundige bekeken om te zien of er mogelijk technische mankementen waren die de ongelukken veroorzaakt hebben.
Ook komt er een extra onderzoek naar de weg om te kijken of het nieuwe wegdek inderdaad gevaarlijker is.
https://www.gelderlander.(...)he-rijders~a7f2312a/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |