abonnement Unibet Coolblue
pi_208563836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 07:32 schreef ddx het volgende:
Als porsche 1 geramd zou zijn door porsche 3 dan zou de schade flink groter zijn aan porsche 1.
Geschampt (waarna Porsche al tollend de passagiers en vangrail iets verderop heeft geramd en nog verderop achterstevoren tot stilstand is gekomen). De grootste schade aan Porsche 3 zal gekomen zijn door het rammen (daar wel) van de vangrail; dat ding ziet er erbarmelijk uit.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:03:04 #202
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208563964
Ik heb nog een ander scenario. En ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het linkt wel een aantal nieuwe berichten van gisteren aan het hele verhaal.

Gisteren is namelijk om 16:41 een nieuw bericht verschenen met nieuwe uitlatingen, van in dit geval van Mark van Braam. Hij wordt genoemd als 'eigenaar' en is duidelijk een insider van die supercarclub 9 Miles uit Purmerend. Ik weet niet of je eigenaar kunt zijn van een club, maar zo wordt hij voorgesteld. En hij kwam dus met die vreemde uitlating dat Porsche 1 onder de vangrail was doorgeschoten, wat maakte dat ik dat hele verhaal toch wat minder serieus nam.
quote:
Deze is onder de vangrail doorgeschoten.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-met-porsches
Maar ook het twitterbericht van EEBrakel werd gisteravond laat nog door @loveli in post #165 geplaatst en in dit bericht zegt EEBrakel paniek te hebben gezien op de vluchtstrook en daarnaast zag hij "Porsches staan". En ook over die uitlating was ik wat kritisch omdat Porsche 1 niet stond maar onderaan het taluit lag.

Omdat EEBrakel toch een legit twitteraccount lijkt en Mark van Braam logischerwijs toch wel serieus genomen moet worden, zal ik proberen die twee berichten te integreren in een nieuw scenario tezamen met de zaken waar we het hier gezamelijk al grotendeels over eens waren. Ik noem het "Nieuw scenario Porsche #4" en zal de nieuwe berichten quoten in de uitleg ervan.


Nieuw scenario Porsche #4

Porsche 1 raakt in de slip als gevolg van aquaplaning en raakt in een spin. Porsche 1 raakt de vangrail en schiet daarbij zelfs over de vangrail heen. Porsche 1 blijft spinnen, raakt met zijn achterkant een boom en komt uiteindelijk in de 'greppel' tot stilstand. De inzittenden zijn geschokt en stappen uit.

Porsche 2 reed een behoorlijk eind achter Porsche 1 en ziet het ongeluk gebeuren. Bestuurder Porsche 2 is geschokt, schroomt niet, houdt in en zet zijn blauwe Porsche verderop aan de kant en rent naar de scene om hulp te verlenen.

De bestuurder van Porsche 4 heeft ook gezien dat Porsche 1 is gelanceerd en is eveneens bezorgd en betrokken en doet hetzelfde als bestuurder Porsche 2. Ook hij zet zijn Porsche aan de kant zodat er nu twee Porsches op de vluchtstrook staan en er 1 onderaan in de greppel ligt.

De bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 lopen richting de scene waar de inzittenden van Porsche 1 inmiddels zijn uitgestapt en over de vangrail zijn gekomen. En zo ontmoeten de 2 inzittenden van Porsche 1 en de 2 bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 elkaar en is er een gevoel van paniek.
quote:
Statement Mark van Braam

Nadat een tweede en derde auto waren gestopt om hulp te verlenen, stonden er in totaal vier mensen op de vluchtstrook.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-met-porsches
Op dat moment komt EEBrakel langs rijden en ziet twee Porsches staan, zijnde Porsche 2 en Porsche 4, en hij ziet vier mensen op de vluchtstrook . Ook neemt EEBrakel de paniek waar die bij deze mensen heerst.

Omdat EEBrakel het bericht later opschrijft op twitter zet hij er later bij dat de tweede crash met Porsche 3 nog niet heeft plaatsgevonden.

twitter

EEbrakel rijdt voorbij en even later komt de fatale Porsche 3 in de scene. Porsche 3 komt op exact dezelfde plek2 in de slip, doordat er op die plek waarschijnlijk gewoon een hele ongelukkige plas met water ligt. Ook Porsche 3 komt in een aquaplaning en waarschijnlijk eveneens in een spin terecht. Porsche 3 komt dan vervolgens in exact dezelfde baan terecht als Porsche 1 en gaat recht op de vier mensen die daar op de vluchtstrook staan af.

De bestuurder van Porsche 4 ziet dit gebeuren, twijfelt geen moment en springt direct over de vangrails heen. De inzittenden van Porsche 1 en de bestuurder van Porsche 2 worden echter helaas wel geschept. Alleen de bestuurder van Porsche 4 kon dus ontkomen.
quote:
Statement Mark van Braam

"Enkele minuten later1 is opnieuw een auto op exact dezelfde plek2 in de slip geraakt. Deze auto heeft naar alle waarschijnlijkheid drie van de vier mensen op de vluchtstrook geschept, twee van de drie mensen zijn kort daarna overleden. De derde persoon is later in het ziekenhuis overleden. De vierde persoon kon aan het ongeluk ontkomen door over de vangrail heen te springen."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ongeluk-met-porsches
De bestuurder van Porsche 4 bevindt zich nu in een gruwelijke scene en realiseert zich tevens dat hij zich daar in een levensgevaarlijke situatie bevindt. Er zijn immers op dezelfde plek al twee Porsches gecrashed binnen slechts enkele minuten1 en bovendien zijn er ook een aantal doden gevallen. Er zou dus zomaar nog een Porsche daar kunnen crashen. De bestuurder van Porsche 4 neemt geen enkel risico meer en rent naar zijn Porsche 4. Met doodsangst stapt hij in, start zijn motor en rijdt direct weg om zichzelf in veiligheid te brengen.


Later komen de reporters en de polizei en worden er foto's gemaakt. Op de foto's zijn de Porsche 1 te zien in de greppel, de gecrashte Porsche 3 die achterstevoren op de weg staat, en verderop staat nog de blauwe Porsche 2. De foto's daarvan staan in de OP. Van Porsche 4 is geen spoor te bekennen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
En ik denk niet dat het handig is om deze post de hele tijd te quoten omdat hij nogal flink is en dat zou het topic dus wat minder leesbaar maken. Misschien is het dus goed om daar rekening mee te houden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 28-03-2023 08:49:01 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:07:02 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208563983
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vind dit 1 een heel bijzonder ongeluk en daarnaast heb ik een specifieke binding met die omgeving. Meer ga ik er niet over zeggen.
Nee het is meer dan dat. Dus voor de draad ermee. Ik heb nog nooit iemand zo geobsedeerd over een ongeluk gezien.
pi_208564175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nog een ander scenario. En ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het linkt wel een aantal nieuwe berichten van gisteren aan het hele verhaal.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 08:39:18 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208564182
FOK!recherche to the rescue!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208564193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nog een ander scenario. En ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het linkt wel een aantal nieuwe berichten van gisteren aan het hele verhaal.

Gisteren is namelijk om 16:41 een nieuw bericht veschenen met nieuwe uitlatingen, van in dit geval van Mark van Braam. Hij wordt genoemd als 'eigenaar' en is duidelijk een insider van die supercarclub 9 Miles uit Purmerend. Ik weet niet of je eigenaar kunt zijn van een club, maar zo wordt hij voorgesteld. En hij kwam dus met die vreemde uitlating dat Porsche 1 onder de vangrail was doorgeschoten. Wat maakte dat ik dat hele verhaal toch wat minder serieus nam.
[..]
Maar ook het twitterbericht van EEBrakel werd gisteravond laat nog door @:loveli in post #165 geplaatst en in dit bericht zegt EEBrakel paniek te hebben gezien op de vluchtstrook en daarnaast zag hij "twee porsches staan". En ook over die uitlating was ik wat kritisch omdat Porsche 1 niet stond maar onderaan het taluit lag.

Omdat EEBrakel toch een legit twitteraccount lijkt en Mark van Braam logischerwijs toch wel serieus genomen moet worden, zal ik proberen die twee berichten te integreren in een nieuw scenario tezamen met de zaken waar we het hier gezamelijk al grotendeels over eens waren. Ik noem het "Nieuw scenario Porsche #4" en zal de nieuwe berichten quoten in de uitleg ervan.


Nieuw scenario Porsche #4

Porsche 1 raakt in de slip als gevolg van aquaplaning en raakt in een spin. Porsche 1 raakt de vangrail en schiet daarbij zelfs over de vangrail heen. Porsche 1 blijft spinnen, raakt met zijn achterkant een boom en komt uiteindelijk in de 'greppel' tot stilstand. De inzittenden zijn geschokt en stappen uit.

Porsche 2 reed een behoorlijk eind achter Porsche 1 en ziet het ongeluk gebeuren. Bestuurder Porsche 2 is geschokt, schroomt niet, houdt in en zet zijn blauwe Porsche verderop aan de kant en rent naar de scene om hulp te verlenen.

De bestuurder van Porsche 4 heeft ook gezien dat Porsche 1 is gelanceerd en is eveneens bezorgd en betrokken en doet hetzelfde als bestuurder Porsche 2. Ook hij zet zijn Porsche aan de kant zodat er nu twee Porsches op de vluchtstrook staan en er 1 onderaan in de greppel ligt.

De bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 lopen richting de scene waar de inzittenden van Porsche 1 inmiddels zijn uitgestapt en over de vangrail zijn gekomen. En zo ontmoeten de 2 inzittenden van Porsche 1 en de 2 bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 elkaar en is er een gevoel van paniek.
[..]
Op dat moment komt EEBrakel langs rijden en ziet twee Porsches staan, zijnde Porsche 2 en Porsche 4, en hij ziet vier mensen op de vluchtstrook . Ook neemt EEBrakel de paniek waar die bij deze mensen heerst.

Omdat EEBrakel het bericht later opschrijft op twitter zet hij er later bij dat de tweede crash met Porsche 3 nog niet heeft plaatsgevonden.

[ twitter ]
EEbrakel rijdt voorbij en even later komt de fatale Porsche 3 in de scene. Porsche 3 komt op exact dezelfde plek2 in de slip, doordat er op die plek waarschijnlijk gewoon een hele ongelukkige plas met water ligt. Ook Porsche 3 komt in een aquaplaning en waarschijnlijk eveneens in een spin terecht. Porsche 3 komt dan vervolgens in exact dezelfde baan terecht als Porsche 1 en gaat recht op de vier mensen die daar op de vluchtstrook staan af.

De bestuurder van Porsche 4 ziet dit gebeuren, twijfelt geen moment en springt direct over de vangrails heen. De inzittenden van Porsche 1 en de bestuurder van Porsche 2 worden echter helaas wel geschept. Alleen de bestuurder van Porsche 4 kon dus ontkomen.
[..]
De bestuurder van Porsche 4 bevindt zich nu in een gruwelijke scene en realiseert zich tevens dat hij zich daar in een levensgevaarlijke situatie bevindt. Er zijn immers op dezelfde plek al twee Porsches gecrashed binnen slechts enkele minuten1 en bovendien zijn er ook een aantal doden gevallen. Er zou dus zomaar nog een Porsche daar kunnen crashen. De bestuurder van Porsche 4 neemt geen enkel risico meer en rent naar zijn Porsche 4. Met doodsangst stapt hij in, start zijn motor en rijdt direct weg om zichzelf in veiligheid te brengen.


Later komen de reporters en de polizei en worden er foto's gemaakt. Op de foto's zijn de Porsche 1 te zien in de greppel, de gecrashte Porsche 3 die achterstevoren op de weg staat, en verderop staat nog de blauwe Porsche 2. De foto's daarvan staan in de OP. Van Porsche 4 is geen spoor te bekennen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Koekoek
pi_208564227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tengano het volgende:
De bestuurder van Porsche 4 neemt geen enkel risico meer en rent naar zijn Porsche 4. Met doodsangst stapt hij in, start zijn motor en rijdt direct weg om zichzelf in veiligheid te brengen.
Dit lijkt mij heel erg sterk.
Denk ook niet dat er een vierde auto bij betrokken is, dan had daar wel iets over gestaan in de (Duitse) media.

Drie mensen op de vluchtstrook: man en vrouw van Porsche 1, man uit Porsche 2.
Deze drie mensen sterven door de klap met de auto en de bestuurder van Porsche 3 sterft door de klap in zijn auto.

Over een paar dagen zullen we wel meer weten.
Dan is het onderzoek mogelijk afgerond.
pi_208564249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nog een ander scenario. En ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het linkt wel een aantal nieuwe berichten van gisteren aan het hele verhaal.

Gisteren is namelijk om 16:41 een nieuw bericht veschenen met nieuwe uitlatingen, van in dit geval van Mark van Braam. Hij wordt genoemd als 'eigenaar' en is duidelijk een insider van die supercarclub 9 Miles uit Purmerend. Ik weet niet of je eigenaar kunt zijn van een club, maar zo wordt hij voorgesteld. En hij kwam dus met die vreemde uitlating dat Porsche 1 onder de vangrail was doorgeschoten. Wat maakte dat ik dat hele verhaal toch wat minder serieus nam.
[..]
Maar ook het twitterbericht van EEBrakel werd gisteravond laat nog door @:loveli in post #165 geplaatst en in dit bericht zegt EEBrakel paniek te hebben gezien op de vluchtstrook en daarnaast zag hij "Porsches staan". En ook over die uitlating was ik wat kritisch omdat Porsche 1 niet stond maar onderaan het taluit lag.

Omdat EEBrakel toch een legit twitteraccount lijkt en Mark van Braam logischerwijs toch wel serieus genomen moet worden, zal ik proberen die twee berichten te integreren in een nieuw scenario tezamen met de zaken waar we het hier gezamelijk al grotendeels over eens waren. Ik noem het "Nieuw scenario Porsche #4" en zal de nieuwe berichten quoten in de uitleg ervan.

Nieuw scenario Porsche #4

Porsche 1 raakt in de slip als gevolg van aquaplaning en raakt in een spin. Porsche 1 raakt de vangrail en schiet daarbij zelfs over de vangrail heen. Porsche 1 blijft spinnen, raakt met zijn achterkant een boom en komt uiteindelijk in de 'greppel' tot stilstand. De inzittenden zijn geschokt en stappen uit.

Porsche 2 reed een behoorlijk eind achter Porsche 1 en ziet het ongeluk gebeuren. Bestuurder Porsche 2 is geschokt, schroomt niet, houdt in en zet zijn blauwe Porsche verderop aan de kant en rent naar de scene om hulp te verlenen.

De bestuurder van Porsche 4 heeft ook gezien dat Porsche 1 is gelanceerd en is eveneens bezorgd en betrokken en doet hetzelfde als bestuurder Porsche 2. Ook hij zet zijn Porsche aan de kant zodat er nu twee Porsches op de vluchtstrook staan en er 1 onderaan in de greppel ligt.

De bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 lopen richting de scene waar de inzittenden van Porsche 1 inmiddels zijn uitgestapt en over de vangrail zijn gekomen. En zo ontmoeten de 2 inzittenden van Porsche 1 en de 2 bestuurders van Porsche 2 en Porsche 4 elkaar en is er een gevoel van paniek.
[..]
Op dat moment komt EEBrakel langs rijden en ziet twee Porsches staan, zijnde Porsche 2 en Porsche 4, en hij ziet vier mensen op de vluchtstrook . Ook neemt EEBrakel de paniek waar die bij deze mensen heerst.

Omdat EEBrakel het bericht later opschrijft op twitter zet hij er later bij dat de tweede crash met Porsche 3 nog niet heeft plaatsgevonden.

[ twitter ]
EEbrakel rijdt voorbij en even later komt de fatale Porsche 3 in de scene. Porsche 3 komt op exact dezelfde plek2 in de slip, doordat er op die plek waarschijnlijk gewoon een hele ongelukkige plas met water ligt. Ook Porsche 3 komt in een aquaplaning en waarschijnlijk eveneens in een spin terecht. Porsche 3 komt dan vervolgens in exact dezelfde baan terecht als Porsche 1 en gaat recht op de vier mensen die daar op de vluchtstrook staan af.

De bestuurder van Porsche 4 ziet dit gebeuren, twijfelt geen moment en springt direct over de vangrails heen. De inzittenden van Porsche 1 en de bestuurder van Porsche 2 worden echter helaas wel geschept. Alleen de bestuurder van Porsche 4 kon dus ontkomen.
[..]
De bestuurder van Porsche 4 bevindt zich nu in een gruwelijke scene en realiseert zich tevens dat hij zich daar in een levensgevaarlijke situatie bevindt. Er zijn immers op dezelfde plek al twee Porsches gecrashed binnen slechts enkele minuten1 en bovendien zijn er ook een aantal doden gevallen. Er zou dus zomaar nog een Porsche daar kunnen crashen. De bestuurder van Porsche 4 neemt geen enkel risico meer en rent naar zijn Porsche 4. Met doodsangst stapt hij in, start zijn motor en rijdt direct weg om zichzelf in veiligheid te brengen.

Later komen de reporters en de polizei en worden er foto's gemaakt. Op de foto's zijn de Porsche 1 te zien in de greppel, de gecrashte Porsche 3 die achterstevoren op de weg staat, en verderop staat nog de blauwe Porsche 2. De foto's daarvan staan in de OP. Van Porsche 4 is geen spoor te bekennen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ik denk eerder dat er een kangoeroe midden op de A3 huppelde waar sommige Porsches zo van schrokken, dat ze zijn gecrasht.
pi_208564275
quote:
De 42-jarige bestuurder en 37-jarige bijzitter glipten door de vangrail en kwamen in een greppel terecht.
aldus de NOS.

Porsche 1 raakt in slip.
Ramt met de kont de vangrail en tolt naar onder.

quote:
Al dan niet met zijn hulp lukte het de man en vrouw om uit de auto te raken. Toen ze allemaal op de vluchtstrook stonden, kwam de 56-jarige bestuurder aanrijden.
Ook van de NOS.
Porsche 2 heet ze dus uit de auto gehaald en toen liepen ze samen naar boven.

Toen ze net boven waren kwam Porsche 3 aangespint.
Dus ze werden verrast.
pi_208564439
quote:
13s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Kon je altijd wel waarderen in "het positieve corona topic".
Maar dat is nu wel over.
Waarom kunnen mensen zich nooit beheersen in RIP-topics?
Wellicht even mijn volgende post lezen, het sarcasme werd duidelijk niet begrepen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik doe even met je populistische en onzin gepost mee, dacht dat je dat wel zou waarderen als sensatiezoeker en superheld.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:34:20 #211
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_208564572
Als dit niet om Porsche's ging maar om, laten we zeggen 4 Volkswagens, was er nooit zoveel aandacht voor geweest.

Er is iets goed mis in dit land.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_208564605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:34 schreef Scrummie het volgende:
Als dit niet om Porsche's ging maar om, laten we zeggen 4 Volkswagens, was er nooit zoveel aandacht voor geweest.

Er is iets goed mis in dit land.
In feite gaat het om enkele chauffeurs die duidelijk niet voldoende controle hadden over hun voertuigen en niet voldoende inzicht hadden om hun rijstijl aan te passen aan de omstandigheden van dat moment.

Dat maakt het niet minder triest. 4 zinloze doden.
pi_208564854
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik kan me vergissen maar dit is wat ik er in zie:

EEBrakel moet een soort intellectueel iemand voorstellen. Zie foto. Een blanke man met zilvergrijs haar en bril.

Vervolgens maakt de vermeende EEBrakel allerlei taalfouten die niet bij zo iemand passen.

aquaplanning - het is geen planning

Beperkte - Ik beperkte

Snelheid van 95 - 95 km/h

Scokkend - Schokkend

Maar dan komt het:

EEBrakel zag twee Porsches staan en er was nog geen tweede crash geweest zegt hij. (Porsche 3 was dus nog niet in the scene.)

Dan zou hij dus de blauwe Porsche 2 hebben gezien en de Porsche 1 die onderaan de heuvel lag in die greppel. En die kon je vanaf de weg helemaal niet zien. Daar lag hij te diep voor. Lijkt mij gelul dus.
Je hebt zelf echt totaal geen idee wat voor idioot je bent, wel?
pi_208564897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:10 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Je hebt zelf echt totaal geen idee wat voor idioot je bent, wel?
Je hebt het hier wel tegen een top rechercheur ja, hij zit er met vermissingszaken ook bovenop, en weet alles al voor de politie het weet.

Dat het achteraf voor geen meter blijkt te kloppen is natuurlijk niet zijn schuld.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:38:16 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208567009
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef r_one het volgende:

Die ene seconde is wetenschappelijk aangetoond door verkeersdeskundigen.

Bij het reageren in het verkeer op een situatie die je niet aan ziet komen. Dit is niet hetzelfde. Voor mij niet in ieder geval (en ik denk dat Tengano daar op doelt).

De reactiesnelheid van een mens ligt op ongeveer 0.3 seconden. Als ik alert ben op een situatie, zoals Tengano omschrijft, dan haal ik dat echt wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 maart 2023 @ 15:47:35 #216
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_208568843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Bij het reageren in het verkeer op een situatie die je niet aan ziet komen. Dit is niet hetzelfde. Voor mij niet in ieder geval (en ik denk dat Tengano daar op doelt).

De reactiesnelheid van een mens ligt op ongeveer 0.3 seconden. Als ik alert ben op een situatie, zoals Tengano omschrijft, dan haal ik dat echt wel.
Ik ben altijd alert in het verkeer.

Die 0.3 haal je never nooit niet, hooguit als je je ergens voor 120% op concentreert en focust (stokvangen bv).
pi_208568935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:03 schreef Tengano het volgende:
Ik heb nog een ander scenario. En ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het linkt wel een aantal nieuwe berichten van gisteren aan het hele verhaal.
Godsamme zeg. Moet je hier een halve roman over schrijven? En kostte het je echt een dag om tot dit inzicht te komen? Volgens mij had iedereen dit scenario al wel bedacht, na die uitspraken vanuit 9Miles en de tweet van die gepensioneerde politieman.

Nou ja, behalve dan dat overgedramatiseerde stukje over iemand die in doodsangst weggereden zou zijn. :')

Als je goed naar alle foto's kijkt, zie je overigens nog een auto op de vluchtstrook staan. Een grijze / witte. Nog verder weg dan de blauwe en te ver weg om te concluderen of het een Porsche betreft (maar het lijkt er wel op).



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 17:15:24 ]
pi_208568967
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 00:41 schreef r_one het volgende:
WerkTE.
En bij het OM.
Vanwege de afkorting hovj? Die afkorting kent twee betekenissen, maar staat hier waarschijnlijk voor hulpofficier van justitie, hetgeen een politietaak is.
pi_208569016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:12 schreef Sodemieters het volgende:
hulpofficier van justitie
Hulpofficier van justitie stelt niet zoveel voor, weinig vermeldenswaardig.
pi_208569057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Godsamme zeg. Moet je hier een halve roman over schrijven? En kostte het je echt een dag om tot dit inzicht te komen? Volgens mij had iedereen dit scenario al wel bedacht, na die uitspraken vanuit 9Miles en de tweet van die gepensioneerde politieman.
We kúnnen 'm nomineren voor de Libris literatuurprijs. :Y
quote:
Nou ja, behalve dan dat overgedramatiseerde stukje over iemand die in doodsangst weggereden zou zijn. :')
... na een paar keer soepeltjes over de vangrail gesprongen te zijn.
quote:
Als je goed naar alle foto's kijkt, zie je overigens nog een auto op de vluchtstrook staan. Een grijze / witte. Nog verder weg dan de blauwe en te ver weg om te concluderen of het een Porsche betreft (maar het lijkt er wel op).

[ afbeelding ]
Dat is wel heul ver weg, lijkt me niet. Denk eerder dat ie de A3 opdraait bij de toerit.
pi_208569061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Hulpofficier van justitie stelt niet zoveel voor, weinig vermeldenswaardig.
Vertel dat maar eens aan de politiemensen die dat doen...
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:41:28 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208569256
Dit topic is wel een magneet voor betweters in ieder geval. De tandjes.
pi_208569538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:21 schreef r_one het volgende:
Dat is wel heul ver weg, lijkt me niet. Denk eerder dat ie de A3 opdraait bij de toerit.
Zou ook kunnen. Op onderstaande foto staat de blauwe er nog steeds, maar dit grijze/witte niet - dus goed mogelijk dat het iemand was die daar toevallig net de snelweg opkwam. Wel apart dat dan ook weer een Porsche lijkt te zijn. En was de snelweg niet afgesloten?



Hier overigens nog een artikel van vandaag, met iets meer info dan er gisteren was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 18:02:56 ]
pi_208569973
laat maar

[ Bericht 98% gewijzigd door potjecreme op 28-03-2023 18:54:36 ]
pi_208580117
Veel te hard gereden dus:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ok-oorzaak~a0bb44b7/

21 jarige zat dus bij de 39 jarige in de auto.
Was niet de zoon overigens blijkbaar.
pi_208580224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:23 schreef stropdaz het volgende:
Veel te hard gereden dus:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ok-oorzaak~a0bb44b7/

21 jarige zat dus bij de 39 jarige in de auto.
Was niet de zoon overigens blijkbaar.
pi_208581485
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:23 schreef stropdaz het volgende:
Veel te hard gereden dus:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ok-oorzaak~a0bb44b7/

21 jarige zat dus bij de 39 jarige in de auto.
Was niet de zoon overigens blijkbaar.
Dat zal voor niemand een verrassing zijn toch?

Blijft allemaal een triest verhaal, met name voor de bestuurder die uitgestapt is om te helpen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:56:50 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208581631
quote:
...te hard reden voor de situatie op de weg...
Uit dat AD artikel. Dat is, volgens mij, iets anders dan "veel te hard". Dat ze te hard reden voor de situatie, lijkt mij achteraf duidelijk. Maar reden ze 90, 130 of 230?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208581698
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Uit dat AD artikel. Dat is, volgens mij, iets anders dan "veel te hard". Dat ze te hard reden voor de situatie, lijkt mij achteraf duidelijk. Maar reden ze 90, 130 of 230?
In het Duitse artikel staat dat ze (te) hard hebben gereden en dat geen van de rijders bekend staan als snelheidsduivels.
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:43:32 #231
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208583955
Nu we hier toch zo gezellig samen zijn.

Heeft iemand toevallig nog die videotape van wegmisbruikers met al die ferrari's?
pi_208584305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:48 schreef GereDathan het volgende:
met name voor de bestuurder die uitgestapt is om te helpen
Inderdaad, voor hem zeker. En wat een geluk voor zijn bijrijder die over de vangrail kon springen. Gek verhaal overigens, want we dachten lange tijd dat die 21 jarige bij de 56 jarige bestuurder hoorde.

Porsche 1:
Tsja als ouders van jonge kinderen is het triest (dat je het gas zo open trekt)
pi_208584317
@Tengano

Wat is je reactie? Je allereerste reactie dat het ongeluk is gekomen door een mogelijk toch wel forse snelheidsovertreding , kijkend naar de toestand van de weg?

En toch die vangrailjumper waar jij het over had :D
pi_208584325
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:11 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Inderdaad, voor hem zeker. En wat een geluk voor zijn bijrijder die over de vangrail kon springen. Gek verhaal overigens, want we dachten lange tijd dat die 21 jarige bij de 56 jarige bestuurder hoorde.

Porsche 1:
Tsja als ouders van jonge kinderen is het triest (dat je het gas zo open trekt)
Maar is daar dan een kuil in de weg. Zou goed zijn om dat ook te onderzoeken. Kunnen die kinderen misschien wat geld bij de Duitsers weg trekken.
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:02:50 #235
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208585212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:12 schreef stropdaz het volgende:
@:Tengano

Wat is je reactie? Je allereerste reactie dat het ongeluk is gekomen door een mogelijk toch wel forse snelheidsovertreding , kijkend naar de toestand van de weg?

En toch die vangrailjumper waar jij het over had :D
Ik blijf het vooral heel sneu vinden maar dan vooral op de manier hoe! dit is gebeurd. En dat aquaplaning verhaal wisten we zondag al.

Die A3 op die lokatie is een recht stuk weg en daarna gaat hij schuin naar boven en uiteindelijk in een flauwe bocht naar links. En dat Duitse wegdek watert dus niet af zoals bij ons. Dus met de redelijk forse regen die daar zondagochtend viel komt al dat water wat op de lange schuine stuk valt voor een behoorlijk deel onderaan die helling terecht op het rechte deel van de weg. Vlak voordat die helling begint komt daar dus een behoorlijke en gevaarlijke plas water te staan.

Dus als je daar met een vaartje van 120 km per uur op afrijdt kom je dus automatisch in die grote plas met water terecht en ga je glijden met die semislicks. Daarna ben je passagier in je eigen auto zoals hier al vaker is gezegd en wordt je die heuvel op gelanceerd. Waarschijnlijk in een spin uiteindelijk. En hoe harder je inkomt des de desastreuzer het gevolgeffect.

En inderdaad dan ging die Cayman dus uiteindelijk ook de vangrails over. Maar in feite was er echt niet zo veel aan de hand op dat moment. Die Cayman werd namelijk keurig netjes geremd door de bomen die er achter die vangrails stonden. En die bomen waren niet al te dik en gaven dus mee. Zoals ik eerder zei de eerste impact was dan op de achterbumper.



En zo kun je zo'n klap het best overleven. Zelfs als je geen gordel aan hebt want je wordt dan in je stoel gedrukt. Het zou me niet verbazen als ze op dat moment niet eens een schrammetje hadden. En als je ook naar die Cayman kijkt zitten gewoon alle ramen er nog in op de achterruit na natuurlijk. De bestuurder kon er alleen niet uitkomen want zijn portier zat tegen een boom aangeplakt. Ze zijn dus via het bijrijdersportier naar buiten geklommen en stonden even later dus al weer op de rijbaan.

Alleen het verhaal dat ze bevrijd zijn door de bestuurder van Porsche 2 vind ik (onder andere daarom) zeer twijfelachtig. Zoveel was er eigenlijk niet aan de hand na die eerste botsing zodat ik denk dat ze er gewoon zelf uit zijn gekomen. Daarnaast stond Porsche 2 nog een behoorlijk eind weg en moest de bestuurder daarvan nog een flink stukje lopen voordat hij bij de Cayman was.

Maar dan nog hoe zouden al die schrijvers van deze gebeurtenis in Godsnaam moeten weten dat de bestuurder van Porsche 2 ze er uit geholpen heeft? Wie zou ze dat verteld moeten hebben............

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 29-03-2023 20:10:14 ]
pi_208585335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:02 schreef Tengano het volgende:

En zo kun je zo'n klap het best overleven. Zelfs als je geen gordel aan hebt want je wordt dan in je stoel gedrukt.
:') Heeft Jo Bonten je dat geleerd?
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:11:15 #237
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208585403
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:18:32 #238
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208585562
En dat er nog een vierde Porsche is gestopt vind ik ook nog steeds aannemelijk. Die organisator heeft daarover een verhaal gedaan; dat er dus twee deelnemers zijn gestopt voor het ongeval van die eerste Porsche. En eigenlijk is dat ook heel logisch. Het waren niet zomaar auto's die stopten. Het waren vrienden en bekenden van elkaar en ze waren samen op stap.

Als jij dan ziet dat jouw maatjes de berm inschieten dan stop je dus als dat kan en probeer je te helpen. En dat er dus twee Porsches zouden zijn gestopt om te helpen vind ik helemaal niet gek.

Daarnaast zei die organisator dat de vierde bestuurder over de vangrails was gesprongen wat hij mijns inziens ook onmogelijk verzonnen kan hebben.

En eigenlijk is die mysterieuze vierde Porsche bestuurder de enige persoon die zou kunnen navertellen hoe de inzittenden van Porsche 1 naar buiten zijn gekomen.

Maar zelf denk ik dat het een verzonnen onderdeel van het verhaal is dat de Porsche 2 bestuurder heeft geholpen met uitstappen. Dat het simpel weg een aanname en een verzinsel is geweest net als de sloot waar de Cayman in zou hebben gelegen.

Maar als er geen sprake is geweest van een Porsche 4 bestuurder dan heeft niemand dus na kunnen vertellen hoe de inzittenden van de Cayman naar buiten zijn gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 29-03-2023 20:38:11 ]
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:27:07 #239
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208585688
Hier kun je een beetje zien hoe het er onderaan die 'heuvel' uit moet hebben gezien qua water als al dat water op dat schuine wegdek valt. En als je hard rijdt met zulk weer is wss de rechter rijbaan het veiligst omdat je dan evenveel afstand hebt van beide vangrails. Je rijdt dan zeg maar op 'het midden' van de hele weg en ik denk dat ze daar gereden hebben, want met name in die baan kun je op die plaats van impact uitkomen.

Als ze helemaal aan de linker kant hadden gereden waren ze verder bij de vangrails uit gekomen.

pi_208585781
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:43 schreef RamboDirk het volgende:
Nu we hier toch zo gezellig samen zijn.

Heeft iemand toevallig nog die videotape van wegmisbruikers met al die ferrari's?
pi_208585912
Leuk programma was dat altijd
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:10:25 #243
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208586264
Overigens denk ik niet alleen dat ze op de rechterrijbaan reden maar zelfs nog een stukje van de vluchtstrook hebben gepakt toen ze aan kwamen rijden. Dat is immers de gunstigste plek om verderop die linkerbocht in te sturen. En vooral op die plek kun je pas tegen en over de vangrail terecht komen omdat je dan in dezelfde 'baan' blijft; doordat de auto dan alleen maar in de richting wordt voortbewogen door snelheid en de richting die de auto op dat moment heeft.

Deze bestuurders hebben dit waarschijnlijk ook meegekregen in hun circuit training op Zandvoort.
quote:
Jacco Brand van stichting Dag met een Lach benadrukt echter dat de bij het ongeval betrokken Porsche bestuurders zeer ervaren waren en trainingen op Circuit Zandvoort hebben gevolgd met instructeurs van Porsche.

https://www.rtvutrecht.nl(...)itzwarte-gebeurtenis
Hier kun je dat goed zien van waar vandaan ze aan kwamen rijden.



[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 29-03-2023 22:40:02 ]
pi_208586510
Gaat dit nog lang zo door @Tengano?
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:33:26 #245
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208586548
Verder ben ik benieuwd wat ze verder nog gaan uitlezen uit de boordcomputers en of wij daar nog iets over te horen krijgen.
  Vis een optie? woensdag 29 maart 2023 @ 21:41:34 #246
70532 loveli
N
pi_208586641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 14:23 schreef stropdaz het volgende:
Veel te hard gereden dus:
https://www.ad.nl/buitenl(...)ok-oorzaak~a0bb44b7/

21 jarige zat dus bij de 39 jarige in de auto.
Was niet de zoon overigens blijkbaar.
Jouw dus is te kort door de bocht.

quote:
Uit het onderzoek van de Duitse politie [..] blijkt dat een te hoge snelheid voor de situatie op de weg ook een van de oorzaken was.
crap in = crap out
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:42:50 #247
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208586655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:33 schreef Tengano het volgende:
Verder ben ik benieuwd wat ze verder nog gaan uitlezen uit de boordcomputers en of wij daar nog iets over te horen krijgen.
Waarom wil je dat zo graag weten. Geef er eens antwoord op.

Dit is echt obsessief hoor. Lekker belangrijk allemaal dit soort info.
  Vis een optie? woensdag 29 maart 2023 @ 21:44:54 #248
70532 loveli
N
pi_208586688
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. Goede kans dat de laatste auto niet was geslipt als er geen ongeluk was gebeurd waarvoor hij wilde remmen.
crap in = crap out
pi_208586713
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:18 schreef Tengano het volgende:
En dat er nog een vierde Porsche is gestopt vind ik ook nog steeds aannemelijk. Die organisator heeft daarover een verhaal gedaan; dat er dus twee deelnemers zijn gestopt voor het ongeval van die eerste Porsche. En eigenlijk is dat ook heel logisch. Het waren niet zomaar auto's die stopten. Het waren vrienden en bekenden van elkaar en ze waren samen op stap.

Als jij dan ziet dat jouw maatjes de berm inschieten dan stop je dus als dat kan en probeer je te helpen. En dat er dus twee Porsches zouden zijn gestopt om te helpen vind ik helemaal niet gek.

Daarnaast zei die organisator dat de vierde bestuurder over de vangrails was gesprongen wat hij mijns inziens ook onmogelijk verzonnen kan hebben.

En eigenlijk is die mysterieuze vierde Porsche bestuurder de enige persoon die zou kunnen navertellen hoe de inzittenden van Porsche 1 naar buiten zijn gekomen.

Maar zelf denk ik dat het een verzonnen onderdeel van het verhaal is dat de Porsche 2 bestuurder heeft geholpen met uitstappen. Dat het simpel weg een aanname en een verzinsel is geweest net als de sloot waar de Cayman in zou hebben gelegen.

Maar als er geen sprake is geweest van een Porsche 4 bestuurder dan heeft niemand dus na kunnen vertellen hoe de inzittenden van de Cayman naar buiten zijn gekomen.
Hij gaat ook gewoon verder.... 🤦‍♂️

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2023 21:47:00 ]
pi_208587165
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:46 schreef PS. het volgende:

[..]
Hij gaat ook gewoon verder.... 🤦‍♂️
Tja ...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:12 schreef stropdaz het volgende:
@:Tengano

Wat is je reactie? Je allereerste reactie dat het ongeluk is gekomen door een mogelijk toch wel forse snelheidsovertreding , kijkend naar de toestand van de weg?

En toch die vangrailjumper waar jij het over had :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')