abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208554604
quote:
Bestuurder van gehandicaptenbusje die tegen gevel aan knalde en twee mensen schepte onder invloed

Een bestuurster van een taxibusje voor gehandicapten is maandagochtend tegen een gevel van een woning in de Tolsteeg in Sliedrecht geknald. Twee mensen die op de stoep liepen zijn daarbij geschept en in ieder geval één iemand is zwaargewond geraakt. De bestuurster van het busje was onder invloed van drugs of alcohol. De bewoners van de woning zijn ontdaan: ,,We hoorden een klap, en zagen toen twee van onze buren liggen.”

Het ongeluk gebeurde rond 11 uur maandagochtend. De bewoners van het huis op de hoek van de Tolsteeg hoorde een harde klap. ,,We schrokken heel erg.” De taxibus was door de heg van hun achtertuin tegen hun gevel gereden. Daarbij schepte de bestuurster, die onder invloed was, een groep mensen die op de stoep naast de woning liepen.

,,Twee personen van die groep zijn geschept”, vertelt een woordvoerder van de politie. Een van de slachtoffers werd een stuk meegesleurd. Toen het busje tot stilstand kwam tegen de woning, zaten beiden slachtoffers bekneld. Er werden meerdere ambulances opgeroepen, net als een traumahelikopter. Uiteindelijk zijn beide slachtoffers, van wie een zwaargewond, per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Bestuurster aangehouden
De bestuurster van het taxibusje is aangehouden, omdat zij onder invloed was. De bus waar de vrouw in reed was vermoedelijk op weg naar de Merwebolder, een plek waar mensen met een verstandelijke handicap wonen. De groep mensen die op de stoep liep, evenals de slachtoffers, woont ook in de Merwebolder.

,,We zagen de slachtoffers liggen, dat waren onze buren”, vertellen ze aangedaan. ,,Heel verschrikkelijk wat er is gebeurd. Gelukkig heeft de hulpverlening het snel overgenomen en wij zijn dankbaar voor hun goede zorgen”, vertellen de eigenaren van de woning in de Tolsteeg.

Ze gingen of boodschap­pen halen of langs de deuren om spullen te halen, dat weet ik op dit moment niet

Een woordvoerder van ASVZ, waar de Merwebolder onder valt, zegt enorm geschrokken te zijn van het trieste ongeluk. ,,Ons eerste belang ligt nu bij alle betrokkenen - cliënten en medewerkers. En ervoor te zorgen dat die de juiste hulp en ondersteuning krijgen.” Vermoedelijk was er een groepje van zeven mensen op de stoep aan het wandelen toen de taxibus hen schepte. ,,Ze gingen of boodschappen halen of langs de deuren om spullen te halen, dat weet ik op dit moment niet.”

De Merwebolder is een terrein van ASVZ Zuid West, een organisatie voor zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke handicap. Op deze locatie bevinden zich naast diverse woonclusters, alle benodigde zorgvoorzieningen voor de cliënten, mogelijkheden voor dagbesteding en het hoofdkantoor van de instelling. Begeleiders zijn volop bezig de betrokkenen te helpen. ,,Per cliënt kijken we wat er nodig is en of we dat zelf kunnen bieden of niet. Eventueel gebruiken we Slachtofferhulp daarbij.”

Afgezet met een lint
De hulpdiensten rukten rond 11.10 uur uit voor het ongeluk. Op straat stonden een half uur later nog steeds wat mensen te kijken. Om een glimp op te vangen van wat er precies gebeurd is. De stoep is afgezet met een lint. Op straat naast de tuin waarin de bus zo plotseling tot stilstand is gekomen, staan tientallen brandweerlieden en politieagenten. De witte bus ziet er gehavend uit aan de voorkant. Wat de schade is aan de woning, is op dit moment nog niet bekend.
https://www.ad.nl/sliedre(...)er-invloed~ac5f39dc/

ffs hoe dom kan je zijn als professioneel bestuurster..

[ Bericht 6% gewijzigd door MatthijsDJ op 27-03-2023 18:40:54 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208554641
Dit waren ze mooi niet voor.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208554714
Zuiplappen ….
U MAD?
  maandag 27 maart 2023 @ 13:59:41 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208554735
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/sliedre(...)er-invloed~ac5f39dc/

ffs hoe dom kan je zijn als professioneel bestuurster..
Kan er naast zitten maar dit lijken me geen professionals. Zijn vaak mensen die dit vrijwillig doen of voor een soort daginvulling. Beetje hetzelfde als met groenvoorziening of sociale werkplaats.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208554768
Right :{
pi_208554790
Op maandagochtend onder invloed gehandicapten gaan vervoeren. Dan heb je ze echt niet meer alle 24 in het kratje.
Alius aliud dicit
pi_208555051
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kan er naast zitten maar dit lijken me geen professionals. Zijn vaak mensen die dit vrijwillig doen of voor een soort daginvulling. Beetje hetzelfde als met groenvoorziening of sociale werkplaats.
Nee zover ik weet heeft het betreffende bedrijf alleen professionele/betaalde chauffeurs in dienst.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  maandag 27 maart 2023 @ 14:47:19 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208555294
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nee zover ik weet heeft het betreffende bedrijf alleen professionele/betaalde chauffeurs in dienst.
Oke, dan verwacht je niet zo snel drank en drugs inderdaad.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208555352
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:05 schreef Mrmime het volgende:
Op maandagochtend onder invloed gehandicapten gaan vervoeren. Dan heb je ze echt niet meer alle 24 in het kratje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 27 maart 2023 @ 14:56:26 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208555401
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:45 schreef MatthijsDJ het volgende:
Bestuurder van gehandicaptenbusje die
Bestuurder schreef tevens dit artikel?
  maandag 27 maart 2023 @ 14:59:30 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208555454
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Bestuurder schreef tevens dit artikel?
En wie noemt z'n kind nu Tesla van voren.
  maandag 27 maart 2023 @ 15:04:29 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208555506
Doe iig ff moeite en haal die dubbele zinnen uit de OP :{
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_208558106
quote:
15s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:04 schreef junkiesietze het volgende:
Doe iig ff moeite en haal die dubbele zinnen uit de OP :{
mea culpa, gefixed.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208559761
beste klap geweest ook... Is wel een bocht die je niet te snel moet nemen |:(
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208559869
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:05 schreef Mrmime het volgende:
Op maandagochtend onder invloed gehandicapten gaan vervoeren. Dan heb je ze echt niet meer alle 24 in het kratje.
Dan ben je zelf niet goed bij je hoofd om mensen te vervoeren als je zelf dronken bent. Maar goed, zij krijgt ontslag met alle gevolgen van dien. Iedereen die passagiers vervoert dient nuchter te zijn van drugs of alcohol, echter heeft zij alles verspeeld.
pi_208559919
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:26 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Iedereen die passagiers vervoert dient nuchter te zijn van drugs of alcohol
Inderdaad, zelf heb ik nooit passagiers als ik stomdronken rondrij.
pi_208560002
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Bestuurder schreef tevens dit artikel?
Dat klopt gewoon. Dan slaat 'die' op bestuurder en niet op 'busje'.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2023 20:37:08 ]
pi_208560782
quote:
9s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Inderdaad, zelf heb ik nooit passagiers als ik stomdronken rondrij.
:D
Alius aliud dicit
  dinsdag 28 maart 2023 @ 10:10:54 #19
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208564855
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:35 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat klopt gewoon. Dan slaat 'die' op bestuurder en niet op 'busje'.
Nee.
quote:
Bestuurder van gehandicaptenbusje die tegen gevel aan knalde
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 10:14:56 #20
8781 crew  Frutsel
pi_208564882
Tyfuslang opsluiten als je gezopen achter stuur gaat zitten en dit veroorzaakt

Hopelijk hebben de slachtoffers er geen handicappen aan over gehouden :{
pi_208566706
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee.
[..]

"Gisteren knalde ik met mijn auto tegen een gevel."
"De auto die ik bestuurde knalde gisteren tegen een gevel."

De eerste is volgens jou dus niet correct? M.i. knalde de bestuurder wel degelijk tegen de gevel en is dus de kop gewoon correct.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:07:33 ]
pi_208566801
quote:
De bewoners van het huis op de hoek van de Tolsteeg hoorde een harde klap.
;(

quote:
Toen het busje tot stilstand kwam tegen de woning, zaten beiden slachtoffers bekneld.
;(

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:18:21 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:20:44 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208566847
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:06 schreef Viezig het volgende:
M.i. knalde de bestuurder wel degelijk tegen de gevel en is dus de kop gewoon correct.
Nee. Het busje knalde tegen de muur. De bestuurder zat in het busje.

Jouw voorbeeld kan zeker, maar dan had men 'van busje' moeten weglaten:
Bestuurder (van busje) die tegen muurtje knalde.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:24:15 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208566875
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:35 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dat klopt gewoon. Dan slaat 'die' op bestuurder en niet op 'busje'.
Discutabel in deze zin:
quote:
Bestuurder van gehandicaptenbusje die tegen gevel aan knalde
Het busje knalt tegen de gevel, niet de bestuurder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208566935
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:20 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee. Het busje knalde tegen de muur. De bestuurder zat in het busje.
Oké, duidelijk. De eerste zin van het artikel is volgens jou dus ook fout.

Niet alles hoef je zo letterlijk te nemen. Verbeter je ook mensen (foutief) als ze zeggen dat ze hun voet tegen de tafelpoot hebben gestoten als ze schoenen droegen?
pi_208566943
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:20 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Nee. Het busje knalde tegen de muur. De bestuurder zat in het busje.

Jouw voorbeeld kan zeker, maar dan had men 'van busje' moeten weglaten:
Bestuurder (van busje) die tegen muurtje knalde.
Nee, ook met 'van busje' klopt het nog steeds.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:27 #27
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208567096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:31 schreef Viezig het volgende:

[..]
Oké, duidelijk. De eerste zin van het artikel is volgens jou dus ook fout.

Niet alles hoef je zo letterlijk te nemen. Verbeter je ook mensen (foutief) als ze zeggen dat ze hun voet tegen de tafelpoot hebben gestoten als ze schoenen droegen?
Dus deze voorbeelden zijn ook correct? Immers: die slaat volgens jou op bestuurder.

Bestuurder van gehandicaptenbusje die in Duitsland gekocht was.
Bestuurder van gehandicaptenbusje die van nieuwe banden voorzien was.
Bestuurder van gehandicaptenbusje die verkeerd geparkeerd was.


Oké.
pi_208567162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Discutabel in deze zin:
[..]
Het busje knalt tegen de gevel, niet de bestuurder.
Ja, dan is dus vooral de vraag of je alles heel erg letterlijk moet nemen. Doorgaans doen we dat niet.
pi_208567171
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:48 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Dus deze voorbeelden zijn ook correct? Immers: die slaat volgens jou op bestuurder.

Bestuurder van gehandicaptenbusje die in Duitsland gekocht was.
Bestuurder van gehandicaptenbusje die van nieuwe banden voorzien was.
Bestuurder van gehandicaptenbusje die verkeerd geparkeerd was.


Oké.
Nee, in die gevallen overduidelijk niet. Door die toevoegingen slaat 'die' niet meer op bestuurder maar foutief op busje.

In je laatste voorbeeld zou het wel kloppen als er 'stond' in plaats van 'was' zou staan, omdat "ik sta geparkeerd op plek xyz" heel normaal is om te zeggen, ook al is het eigenlijk je auto die geparkeerd staat. Net als ergens tegen knallen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:58:46 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:00:52 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208567199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:55 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ja, dan is dus vooral de vraag of je alles heel erg letterlijk moet nemen. Doorgaans doen we dat niet.
Het is taal, dus ja. :')

quote:
Bestuurder van gehandicaptenbusje die verkeerd geparkeerd was.
Hier neem jij wel aan dat het busje verkeerd geparkeerd was en niet de bestuurder. Je verzint het eigenlijk gewoon ter plekke. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208567733
Maximaal twee maanden schoffelen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208568179
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is taal, dus ja. :')
Nee, dat is juist een kenmerk van taal. Niet alles is alleen letterlijk op te vatten.
quote:
[..]
Hier neem jij wel aan dat het busje verkeerd geparkeerd was en niet de bestuurder. Je verzint het eigenlijk gewoon ter plekke. :')
Omdat we doorgaans niet zeggen "Ik was daar geparkeerd" maar "Ik stond daar geparkeerd". "Het busje is daar geparkeerd [door de bestuurder]" is dan weer wel gebruikelijk.

Het is gewoon je reinste onzin dat 'die' in deze zin niet op de bestuurder kan slaan. Je kan met 'dat' verwijzen naar het busje of met 'die' naar de bestuurder van het busje, en dat is beide correct. 'De bestuurder van het busje' is het onderwerp van de zin en er is echt geen enkele reden waarom je daar niet naar zou kunnen verwijzen met 'die'.
Niemand zal vallen over "Ik ben tegen een boom geknald" omdat je in een auto zat en je niet zelf direct contact met de boom hebt gemaakt.

En dat allemaal omdat Kopiko dacht een veelgemaakte fout te zien, terwijl daar in dit geval geen sprake van was. En in plaats van dat gewoon toegeven, is het later zogenaamd omdat niet de bestuurder tegen de gevel is geknald maar het busje, terwijl het heel normaal taalgebruik is om te zeggen dat een bestuurder tegen iets is geknald.
pi_208568205
KeyboardTaalNazi's hiero :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208568280
Hoe is dit een ongeluk?
  woensdag 29 maart 2023 @ 07:40:15 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208575002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:44 schreef Viezig het volgende:

Omdat we doorgaans niet zeggen "Ik was daar geparkeerd" maar "Ik stond daar geparkeerd". "Het busje is daar geparkeerd [door de bestuurder]" is dan weer wel gebruikelijk.

Het is gewoon je reinste onzin dat 'die' in deze zin niet op de bestuurder kan slaan. Je kan met 'dat' verwijzen naar het busje of met 'die' naar de bestuurder van het busje, en dat is beide correct. 'De bestuurder van het busje' is het onderwerp van de zin en er is echt geen enkele reden waarom je daar niet naar zou kunnen verwijzen met 'die'.
Niemand zal vallen over "Ik ben tegen een boom geknald" omdat je in een auto zat en je niet zelf direct contact met de boom hebt gemaakt.

En dat allemaal omdat Kopiko dacht een veelgemaakte fout te zien, terwijl daar in dit geval geen sprake van was. En in plaats van dat gewoon toegeven, is het later zogenaamd omdat niet de bestuurder tegen de gevel is geknald maar het busje, terwijl het heel normaal taalgebruik is om te zeggen dat een bestuurder tegen iets is geknald.
Zoals ik al zei, je verzint het allemaal ter plekke. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')