abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208567157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:47 schreef DjVero het volgende:
Ik heb me zo nog staan wassen bij mijn Thaise schoonfamilie paar jaar geleden; grote stenen bak met vrij koud water waar je dan met een teiltje, water uitschepte en dat over je heen klotste. Was wel tof, maar ik prefereer toch een douche.

Een mandibak dus. Algemeen in tropisch oost Azië. Mandi is Indonesisch voor zwemmen of je wassen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 13:55:49 #52
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208567164
Ik heb een vrij hardnekkige zweetgeur. Als ik even snel was, dat kan aan de wasbak of een hele snelle douche zijn, dan is dat meestal niet genoeg om geurvrij te zijn, als ik mijn neus in mijn oksel steek. Dus ja ook een grondige wasbeurt doet het net niet helemaal voor mij. Heb wel echt stromend heet water én schrobben nodig.

Voor de snelheid ga ik liever onder stromend water, halfslachtig inzepen, dan grondig aan de wasbak. Dat resultaat is vergelijkbaar en het eerste is sneller.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:30:51 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208567457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik heb een vrij hardnekkige zweetgeur. Als ik even snel was, dat kan aan de wasbak of een hele snelle douche zijn, dan is dat meestal niet genoeg om geurvrij te zijn, als ik mijn neus in mijn oksel steek. Dus ja ook een grondige wasbeurt doet het net niet helemaal voor mij. Heb wel echt stromend heet water én schrobben nodig.

Voor de snelheid ga ik liever onder stromend water, halfslachtig inzepen, dan grondig aan de wasbak. Dat resultaat is vergelijkbaar en het eerste is sneller.
Mijn man heeft een fysiek beroep. Die zal ook altijd douchen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:43:22 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_208567591
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 15:12 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Wassen is gewoon vies. Afgeraffeld een beetje beweren dat je hygiënisch bezig bent bah :r
Douchen kan ook vies zijn. Er water overheen laten stromen betekent nog niet dat het schoon is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:49:18 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208567637
Wat nog niet echt aan de orde is geweest: voor je huid is dagelijks douchen niet eens gezond.

quote:
Blijf ik even schoon bij twee keer per week douchen?

In Nederland stijgen de prijzen ongekend hard. Zo betaal je ook steeds meer voor je dagelijkse douchebeurt. Mocht je de kosten willen drukken, dan zou je ervoor kunnen kiezen om minder vaak te douchen. Maar blijf je even schoon bij tweemaal douchen in de week in plaats van iedere dag? De redactie van Alledaagse Vragen heeft het uitgezocht.

Bescherming van de huid

Volgens dermatoloog Ellen de Haas is iedere dag douchen helemaal niet nodig. Te vaak douchen kan zelfs risico’s met zich meebrengen. "Door vaak te douchen haal je al het vet weg van je huid. Dat vet beschermt juist je huid en maakt het zacht." Iedere dag douchen droogt je huid uit. Een uitgedroogde huid is een goede voedingsbodem voor allerlei bacteriën. Dus bacteriologisch gezien word je van douchen dus eerder viezer dan schoner.

Twee keer per week

De Haas adviseert twee keer per week te douchen. Door regelmatig te douchen verwijder je de overtollige olie van je huid. Dit is belangrijk voor het behoud van een gezonde huid. "Als je heel lang niet doucht dan koekt je huid aan met vuil en transpiratieresten. Je ziet dit een enkele keer bij mensen die op straat zwerven en niet in de opvang gaan slapen en douchen. Ook dit is niet goed voor de huid."

Fris voelen

Mariëlle deelt tips op Instagram over bewust leven onder de naam Thegreenguidenl. Zij vertelt in de podcast dat er heel wat alternatieven bestaan om je schoon en fris te voelen zonder iedere dag onder de douche te staan. Zo zou je jezelf kunnen wassen aan de wastafel met een washandje of je haren kunnen opsteken als deze vettig beginnen te worden. "Daarnaast denk ik dat het ook een mindset shift is. Het is niet vies om niet elke dag te douchen maar het is vooral veel beter voor je huid, het milieu en je portemonnee."
Bron
pi_208568168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 14:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Douchen kan ook vies zijn. Er water overheen laten stromen betekent nog niet dat het schoon is.
Ja, je kan ook kakken onder een douche.
Wat ik wel zeker weet is dat wassen vies is. oO<
  dinsdag 28 maart 2023 @ 15:59:03 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208568295
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:42 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ja, je kan ook kakken onder een douche.
Wat ik wel zeker weet is dat wassen vies is. oO<
Dat vind je vies.
pi_208568432
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat vind je vies.
Nee, is want als je het “goed” doet kan je het net zo goed goed doen onder een douche. Wassen wordt gewoon afgeraffeld. Snap echt niet waarom je met je washandje staat te kutten voor een wasbakje. Maar ik val in herhaling.

Anyway

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 16:11:06 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:13:35 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208568457
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:10 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Nee, is want als je het “goed” doet kan je het net zo goed goed doen onder een douche. Wassen wordt gewoon afgeraffeld. Snap echt niet waarom je met je washandje staat te kutten voor een wasbakje. Maar ik val in herhaling.

Anyway
Je valt in herhaling omdat je niet ingaat op argumenten van anderen.

Maar bedankt dat je in ieder geval toegeeft dat het wel goed kán, met een washandje aan de wastafel.
pi_208568473
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je valt in herhaling omdat je niet ingaat op argumenten van anderen.

Maar bedankt dat je in ieder geval toegeeft dat het wel goed kán, met een washandje aan de wastafel.
Wassen is vies. Speciaal voor jou nog een keertje :*
Misschien wil geerd eindeloos met je filosoferen over wassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 16:17:22 ]
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:18:19 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208568500
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:15 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Wassen is vies. Speciaal voor jou nog een keertje :*
Misschien wil geerd eindeloos met je filosoferen over wassen.
Jij vindt het vies.
pi_208568832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:06 schreef itchycoo het volgende:
Ik vraag me ook af of de mensen die zich dagelijks douchen zich ook actief wassen onder de douche of dat ze gewoon een beetje daar staan en zich dan schoon wanen.
Systeem. In de avond douche ik met washandje en zeep en in de ochtend alleen met water en washandje (behalve oksels en gezicht die wel met zeep).

Ik ga altijd schoon in bed liggen dus het is de ochtend alleen van het slapen wat eraf moet.
pi_208570142
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 04:33 schreef SootSprite het volgende:
Echt Hollands om niet elke dsg te douchen. 🤮
Schijnt wel beter te zijn voor je huid, niet elke dag douchen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')