abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 17:09:00 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208556930
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 16:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een tegendemonstratie zou niet meer dan logisch zijn na weken van terreur door links en progressief Israël.
Oh, we zijn weer in Fantasia land.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 maart 2023 @ 17:24:33 #102
408813 crew  trein2000
pi_208557127
twitter

De privelegers wordt opgericht. Ik kan er niets anders van maken. Einde rechtsstaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 27 maart 2023 @ 17:34:24 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208557235
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, we zijn weer in Fantasia land.
Nee hoor, ik benoem slechts de realiteit. De afgelopen weken zijn er allerlei wilde demonstraties geweest afkomstig van voornamelijk links en progressieve burgers. En dat zijn niet slechts mijn observaties, maar ook die van bijvoorbeeld het IDI:


Bron

Misschien is het een handig idee je eens wat meer inlezen over de daadwerkelijke situatie, dan kom je denk ik ook wat verder dan de simplistische conclusie dat dit alleen zou gaan om Netanyahu die een veroordeling wil voorkomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 maart 2023 @ 17:35:57 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208557253
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De privelegers wordt opgericht. Ik kan er niets anders van maken. Einde rechtsstaat.
'Protesters say'

Hmmm.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 27 maart 2023 @ 17:37:08 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208557264
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik benoem slechts de realiteit. De afgelopen weken zijn er allerlei wilde demonstraties geweest afkomstig van voornamelijk links en progressieve burgers. En dat zijn niet slechts mijn observaties, maar ook die van bijvoorbeeld het IDI:

[ afbeelding ]
Bron

Misschien is het een handig idee je eens wat meer inlezen over de daadwerkelijke situatie, dan kom je denk ik ook wat verder dan de simplistische conclusie dat dit alleen zou gaan om Netanyahu die een veroordeling wil voorkomen.
Protesten zijn terreur bij jou behalve als ze van rechts komen, dan is het sightseeing, toch?

Zoals gezegd, fantasia land.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208557368
Als HR de situatie komt verdedigen weet je ook wel dat het foute boel is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_208557554
Die minister van defensie die gisteren ontslagen is, was die ook links en progressief?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 27 maart 2023 @ 19:06:55 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208558475
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:44 schreef Monolith het volgende:
Als HR de situatie komt verdedigen weet je ook wel dat het foute boel is.
Ach, wat aandoenlijk. Het lukt inhoudelijk niet, dus dan maar meteen op de man.
quote:
5s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:55 schreef xpompompomx het volgende:
Die minister van defensie die gisteren ontslagen is, was die ook links en progressief?
Nee, dat is iemand die onder druk openlijk zijn eigen partij laat vallen. Dan ben je wel klaar in je functie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208558553
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De privelegers wordt opgericht. Ik kan er niets anders van maken. Einde rechtsstaat.
Heel heftig. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208558568
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, wat aandoenlijk. Het lukt inhoudelijk niet, dus dan maar meteen op de man.
[..]
Nee, dat is iemand die onder druk openlijk zijn eigen partij laat vallen. Dan ben je wel klaar in je functie.
Was gewoon een kerel met fatsoen, dan doe je zulke dingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 maart 2023 @ 19:14:13 #111
408813 crew  trein2000
pi_208558569
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, dat is iemand die onder druk openlijk zijn eigen partij laat vallen. Dan ben je wel klaar in je functie.
Ah want als minister dien je de partij?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 27 maart 2023 @ 19:19:33 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208558645
Ik kwam dit interview met Netanyahu tegen, ik heb het nog niet geluisterd maar kan interessant zijn. Het onderwerp komt al snel aan bod.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:22:19 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208558691
Zo zie je maar dat extreem rechtsen overal hetzelfde zijn. Willen altijd de rechtstaat afbreken. Dus die worden hier terecht buiten de macht gehouden.
pi_208558711
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Zo zie je maar dat extreem rechtsen overal hetzelfde zijn. Willen altijd de rechtstaat afbreken. Dus die worden hier terecht buiten de macht gehouden.
Als vermeend links progressief zal ik deze post even driftig plussen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 27 maart 2023 @ 19:26:30 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208558743
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ah want als minister dien je de partij?
Daar ben je inderdaad nog steeds onderdeel van. En als je het niet eens bent met het beleid moet er intern ruimte zijn om dat kenbaar te maken en verder te bespreken, maar dat ga je natuurlijk niet publiekelijk doen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Zo zie je maar dat extreem rechtsen overal hetzelfde zijn. Willen altijd de rechtstaat afbreken. Dus die worden hier terecht buiten de macht gehouden.
Het gevaar komt hier dus voornamelijk van een de links en progressieve bevolking die via demonstraties en stakingen een democratisch verkozen regering wil dwarsbomen. Dus met 'extreem rechtsen' heeft dit helemaal niets te maken.
quote:
6s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als vermeend links progressief zal ik deze post even driftig plussen.
Deze grote mate van zelfreflectie is een stap in de goede richting.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 maart 2023 @ 19:27:45 #116
408813 crew  trein2000
pi_208558764
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar ben je inderdaad nog steeds onderdeel van. En als je het niet eens bent met het beleid moet er intern ruimte zijn om dat kenbaar te maken en verder te bespreken, maar dat ga je natuurlijk niet publiekelijk doen.
[..]
Het gevaar komt hier dus voornamelijk van een de links en progressieve bevolking die via demonstraties en stakingen een democratisch verkozen regering wil dwarsbomen. Dus met 'extreem rechtsen' heeft dit helemaal niets te maken.
[..]
Deze grote mate van zelfreflectie is een stap in de goede richting.
Als minister dien je het land. Niet de partij. Eenheid van regeringsbeleid prima. Maar als regering ben je niet gebonden aan partijstandpunten, dat is namelijk het einde van de representatieve democratie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 maart 2023 @ 19:28:13 #117
408813 crew  trein2000
pi_208558772
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:26 schreef HowardRoark het volgende:
Het gevaar komt hier dus voornamelijk van een de links en progressieve bevolking die via demonstraties en stakingen een democratisch verkozen regering wil dwarsbomen. Dus met 'extreem rechtsen' heeft dit helemaal niets te maken.

Demonstraties en stakingen. Erg gevaarlijk ja :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 27 maart 2023 @ 19:30:13 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208558810
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:26 schreef HowardRoark het volgende:

Het gevaar komt hier dus voornamelijk van een de links en progressieve bevolking die via demonstraties en stakingen een democratisch verkozen regering wil dwarsbomen. Dus met 'extreem rechtsen' heeft dit helemaal niets te maken.

Ja gek he als een regering wetten aanpast om zijn eigen regeringsleider buiten de gevangenis te houden?

Hopelijk gaat die bestuurscrimineel snel de bak in en wordt hij de rest van de geschiedenis vernederd en beschimpt door de media aldaar.
pi_208558880
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, wat aandoenlijk. Het lukt inhoudelijk niet, dus dan maar meteen op de man.
[..]
Nee, dat is iemand die onder druk openlijk zijn eigen partij laat vallen. Dan ben je wel klaar in je functie.
Waarom ben jij zon voorstander van de "hervormingen" van Netanyahu?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208558908
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De privelegers wordt opgericht. Ik kan er niets anders van maken. Einde rechtsstaat.
En nog steeds horen we niks uit Washington?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 maart 2023 @ 19:38:23 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208558950
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja gek he als een regering wetten aanpast om zijn eigen regeringsleider buiten de gevangenis te houden?

Hopelijk gaat die bestuurscrimineel snel de bak in en wordt hij de rest van de geschiedenis vernederd en beschimpt door de media aldaar.
Kortom, je weet inhoudelijk helemaal niets van de situatie af. Ik zou je aanraden je hierover in te lezen. Op de vorige pagina heb ik in een hele post uiteengezet hoe het systeem werkt in Israël en waarom er daar al veel langer ophef over is.

Als je dit allemaal wilt reduceren tot 'wetten aanpassen om iemand uit de gevangenis te houden' (iets wat een andere users ook heeft geprobeerd) kun je net zo goed dit topic maar beter mijden. Het is doelbewust een vertekend beeld creëren en dan op basis daarvan de discussie willen voeren.

En het blijkt dus trouwens ook wat dat jij eigenlijk totaal geen respect hebt voor een democratie, alles is eigenlijk toegestaan als er mensen de dienst uitmaken waar jij het niet mee eens bent. Goed om dat ook even te zwart op wit te hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 maart 2023 @ 19:43:28 #122
408813 crew  trein2000
pi_208559034
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je weet inhoudelijk helemaal niets van de situatie af. Ik zou je aanraden je hierover in te lezen. Op de vorige pagina heb ik in een hele post uiteengezet hoe het systeem werkt in Israël en waarom er daar al veel langer ophef over is.

Als je dit allemaal wilt reduceren tot 'wetten aanpassen om iemand uit de gevangenis te houden' (iets wat een andere users ook heeft geprobeerd) kun je net zo goed dit topic maar beter mijden. Het is doelbewust een vertekend beeld creëren en dan op basis daarvan de discussie willen voeren.

En het blijkt dus trouwens ook wat dat jij eigenlijk totaal geen respect hebt voor een democratie, alles is eigenlijk toegestaan als er mensen de dienst uitmaken waar jij het niet mee eens bent. Goed om dat ook even te zwart op wit te hebben.
Wat een anti-democratische houding dit zeg. Hij is het niet met mijn visie op het conflict eens dus hij heeft geen recht van spreken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 27 maart 2023 @ 19:46:08 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559091
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je weet inhoudelijk helemaal niets van de situatie af. Ik zou je aanraden je hierover in te lezen. Op de vorige pagina heb ik in een hele post uiteengezet hoe het systeem werkt in Israël en waarom er daar al veel langer ophef over is.

Als je dit allemaal wilt reduceren tot 'wetten aanpassen om iemand uit de gevangenis te houden' (iets wat een andere users ook heeft geprobeerd) kun je net zo goed dit topic maar beter mijden. Het is doelbewust een vertekend beeld creëren en dan op basis daarvan de discussie willen voeren.

En het blijkt dus trouwens ook wat dat jij eigenlijk totaal geen respect hebt voor een democratie, alles is eigenlijk toegestaan als er mensen de dienst uitmaken waar jij het niet mee eens bent. Goed om dat ook even te zwart op wit te hebben.
Een handjevol boze moeders (?) moeten absoluut gehoord worden, maar 80.000 inwoners van een land die bang zijn dat hun rechtszekerheid in het geding is moeten hun mond houden. Goed verhaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 maart 2023 @ 19:46:27 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208559097
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waarom ben jij zon voorstander van de "hervormingen" van Netanyahu?
Niet per definitie alle, ik denk zeker dat er een gevaar kan ontstaan voor een tirannie. Desalniettemin mag de macht van het hooggerechtshof aan banden worden gelegd. Het is momenteel eigenlijk een opzichzelfstaand on-democratisch instituut, dat de wetgeving te veel kan beïnvloeden. Ik heb dat verder in deze post uitgelegd en je kunt er online ook genoeg over vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 27 maart 2023 @ 19:46:33 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208559099
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je weet inhoudelijk helemaal niets van de situatie af. Ik zou je aanraden je hierover in te lezen. Op de vorige pagina heb ik in een hele post uiteengezet hoe het systeem werkt in Israël en waarom er daar al veel langer ophef over is.

Als je dit allemaal wilt reduceren tot 'wetten aanpassen om iemand uit de gevangenis te houden' (iets wat een andere users ook heeft geprobeerd) kun je net zo goed dit topic maar beter mijden. Het is doelbewust een vertekend beeld creëren en dan op basis daarvan de discussie willen voeren.
Ja dat is het hele eieren eten. Netanyahu voelt de hete adem van de rechter in zijn nek en probeert hiermee zijn huid te redden. Het is echt niks anders dan dat.

En we weten inderdaad dat onafhankelijke rechters maar lastig zijn voor totalitaire bestuurscriminelen.

quote:
En het blijkt dus trouwens ook wat dat jij eigenlijk totaal geen respect hebt voor een democratie, alles is eigenlijk toegestaan als er mensen de dienst uitmaken waar jij het niet mee eens bent. Goed om dat ook even te zwart op wit te hebben.
Poetin en Erdogan zijn ook democratisch gekozen.

En types als jij beschuldien doorgaans anderen van hun eigen foute kanten. _O-
  maandag 27 maart 2023 @ 19:47:18 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559114
Blijft overigens onbegrijpelijk dat er nog zo veel mensen op Netanyahu gestemd hebben. Die heeft het land echt niet verder gebracht in de afgelopen twintig jaar, nog los van de persoonlijke issues.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 maart 2023 @ 19:48:00 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208559127
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een handjevol boze moeders (?) moeten absoluut gehoord worden, maar 80.000 inwoners van een land die bang zijn dat hun rechtszekerheid in het geding is moeten hun mond houden. Goed verhaal.
Een bron graag dat dit een handjevol betrof, die mag je in het desbetreffende topic plaatsen. Hier gaat het over Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208559146
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
Blijft overigens onbegrijpelijk dat er nog zo veel mensen op Netanyahu gestemd hebben. Die heeft het land echt niet verder gebracht in de afgelopen twintig jaar, nog los van de persoonlijke issues.
Dit is dan weer grote kolder. Netanyahu heeft onwijs veel voor het land gedaan. Vooral op geopolitiek gebied.
pi_208559162
Hup Netanyahu! Maak een dictatuur van Israël!!!!!!!!!!!!!!
Eens kijken
pi_208559301
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet per definitie alle, ik denk zeker dat er een gevaar kan ontstaan voor een tirannie. Desalniettemin mag de macht van het hooggerechtshof aan banden worden gelegd. Het is momenteel eigenlijk een opzichzelfstaand on-democratisch instituut, dat de wetgeving te veel kan beïnvloeden. Ik heb dat verder in deze post uitgelegd en je kunt er online ook genoeg over vinden.
In je post zeg je het volgende.

"Het probleem is natuurlijk alleen wel dat er op die manier kans ontstaat voor een tirannie van de meerderheid.

En dit is dan ook waarom allemaal mensen nu straat opgaan"

Kennelijk heb jij geen probleem met een "tirannie van de meerderheid" of toch wel, want je zegt: het probleem is dat...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 maart 2023 @ 19:58:40 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208559317
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat is het hele eieren eten. Netanyahu voelt de hete adem van de rechter in zijn nek en probeert hiermee zijn huid te redden. Het is echt niks anders dan dat.

En we weten inderdaad dat onafhankelijke rechters maar lastig zijn voor totalitaire bestuurscriminelen.
Het is eigenlijk jammer dat dit voorstel van Netanyahu, die niet een erg goede reputatie heeft, komt, want er is wel degelijk sprake van een probleem binnen de Israelische staatsinrichting omtrent het hooggerechtshof.

Het gaat ook niet om onafhankelijke of afhankelijke rechters, het gaat om de aanstelling van die rechters. In principe stelt Netanyahu een systeem voor zoals wat men in de VS heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208559335
Dezelfde trukendoos dus als figuren zoals Castillo, Erdogan, Poetin, Maduro enz. Mooi dat de bevolking dit niet pikt.

Snel achter de tralies ermee.
Incelfrikandel
  maandag 27 maart 2023 @ 20:00:31 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559353
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:
In principe stelt Netanyahu een systeem voor zoals wat men in de VS heeft.
En dat systeem kent dus ook de nodige problemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208559415
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dezelfde trukendoos dus als figuren zoals Castillo, Erdogan, Poetin, Maduro enz. Mooi dat de bevolking dit niet pikt.

Snel achter de tralies ermee.
Het probleem is veel groter. Dat is het conflict met de Palestijnen.
  maandag 27 maart 2023 @ 20:04:01 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208559435
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En dat systeem kent dus ook de nodige problemen.
Dat lijkt me duidelijk inderdaad. Ook in Nederland stelt de regering overigens gewoon rechters aan:

quote:
In eenvoudig Nederlands. 1. De regering benoemt de rechters en de procureur-generaal bij de Hoge Raad. Zij blijven hun hele leven rechter en procureur-generaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 27 maart 2023 @ 20:06:52 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559491
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt me duidelijk inderdaad. Ook in Nederland stelt de regering overigens gewoon rechters aan:
[..]

Ja, maar -gelukkig- is dat in Nederland tot op heden geen partijpolitieke aangelegenheid. Terwijl het er in de VS toch tamelijk dik bovenop ligt dat het daar wel zo is en dat is duidelijk ook de kant die Netanyahu op wil.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 maart 2023 @ 20:13:32 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208559649
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, maar -gelukkig- is dat in Nederland tot op heden geen partijpolitieke aangelegenheid. Terwijl het er in de VS toch tamelijk dik bovenop ligt dat het daar wel zo is en dat is duidelijk ook de kant die Netanyahu op wil.
Waarom is dat duidelijk? Het gaat hier wat mij betreft juist om een systematische verandering van een veronderstelde inbalans in de trias politica.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 27 maart 2023 @ 20:33:17 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208559978
Uitstel:
quote:
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu stelt de parlementaire behandeling van de omstreden hervorming van de rechterlijke macht uit, zo maakte hij maandagavond bekend.

Netanyahu kiest voorlopig eieren voor zijn geld. Hij zit tussen twee vuren. Zijn tegenstanders, waaronder honderdduizenden demonstranten en inmiddels ook een belangrijk deel van de legertop, zijn mordicus tegen de aantasting van de rechtstaat. Maar als hij de voorgestelde hervorming laat vallen, riskeert hij een opstand in zijn eigen coalitie. De Israëlische premier koopt met het uitstellen van de wettelijke hervorming tijd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208560505
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Waarom is dat duidelijk? Het gaat hier wat mij betreft juist om een systematische verandering van een veronderstelde inbalans in de trias politica.
Het is niet zwart-wit, het systeem in Israël heeft problemen die inderdaad hervormd moeten worden.

Het lijkt alleen niet bijster oprecht gezien de man allerlei autoritair gedrag vertoont zoals critici de toegang tot het land ontzeggen of de rechterlijke macht verdacht maken. Vooral niet omdat Netanyahu zich altijd heeft verzet tegen hervormingen van het justitiële systeem totdat hij opeens werd aangeklaagd.
Incelfrikandel
  maandag 27 maart 2023 @ 21:07:56 #140
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208560751
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het is niet zwart-wit, het systeem in Israël heeft problemen die inderdaad hervormd moeten worden.

Het lijkt alleen niet bijster oprecht gezien de man allerlei autoritair gedrag vertoont zoals critici de toegang tot het land ontzeggen of de rechterlijke macht verdacht maken. Vooral niet omdat Netanyahu zich altijd heeft verzet tegen hervormingen van het justitiële systeem totdat hij opeens werd aangeklaagd.
Dat heb ik hierboven ook geschreven inderdaad. We zijn het daarover eens, zie #131.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_208561716
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat heb ik hierboven ook geschreven inderdaad. We zijn het daarover eens, zie #131.
Er valt op de inhoud van die wet ook nog wel wat aan te merken. De rechter overrulen met een kleine meerderheid in het parlement kan ook in de VS niet.
Incelfrikandel
pi_208563961
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Het is niet zwart-wit, het systeem in Israël heeft problemen die inderdaad hervormd moeten worden.

Het lijkt alleen niet bijster oprecht gezien de man allerlei autoritair gedrag vertoont zoals critici de toegang tot het land ontzeggen of de rechterlijke macht verdacht maken. Vooral niet omdat Netanyahu zich altijd heeft verzet tegen hervormingen van het justitiële systeem totdat hij opeens werd aangeklaagd.
Daarbij is de hervorming zoals die er nu uitziet, vooral een cadeautje voor radicaal-rechts aldaar.
pi_208565332
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is eigenlijk jammer dat dit voorstel van Netanyahu, die niet een erg goede reputatie heeft, komt, want er is wel degelijk sprake van een probleem binnen de Israelische staatsinrichting omtrent het hooggerechtshof.

Het gaat ook niet om onafhankelijke of afhankelijke rechters, het gaat om de aanstelling van die rechters. In principe stelt Netanyahu een systeem voor zoals wat men in de VS heeft.
Ja dat is ook een schijtsysteem en dit voorstel gaat veel verder want het komt praktisch neer op gesundes volksempfinden.

Dat je het hooggerechtshof wil overrulen met een simpele meerderheid gaat echt nergens over.
Dat soort gerechtshoven zijn er vaak om de minderheid te beschermen tegen de tirannie van de meerderheid.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:26:06 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208565461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dat is ook een schijtsysteem en dit voorstel gaat veel verder want het komt praktisch neer op gesundes volksempfinden.

Dat je het hooggerechtshof wil overrulen met een simpele meerderheid gaat echt nergens over.
Dat soort gerechtshoven zijn er vaak om de minderheid te beschermen tegen de tirannie van de meerderheid.
De taak van zo'n gerechtshof zou eigenlijk alleen moeten zijn om te kijken of gemaakte wetten in lijn zijn met de grondwet of in het geval van Israël, de 'basiswetten' die men heeft. Met minderheden heeft dit niets te maken. Dit is juist een misverstand dat veelal binnen links en progressieve kringen heerst. En daardoor zie je ook dat zij dus eigenlijk graag willen dat zulke instituten, die politiek neutraal zouden moeten zijn, in principe als een stok tussen de deur moeten dienen voor hun politieke affiliatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208565631
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De taak van zo'n gerechtshof zou eigenlijk alleen moeten zijn om te kijken of gemaakte wetten in lijn zijn met de grondwet of in het geval van Israël, de 'basiswetten' die men heeft. Met minderheden heeft dit niets te maken. Dit is juist een misverstand dat veelal binnen links en progressieve kringen heerst. En daardoor zie je ook dat zij dus eigenlijk graag willen dat zulke instituten, die politiek neutraal zouden moeten zijn, in principe als een stok tussen de deur moeten dienen voor hun politieke affiliatie.
Nee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208565649
Tegen alle schendingen van de democratische orde wordt (terecht) gedemonstreerd behalve tegen de beestachtige behandeling van Palestijnen, de onteigening van hun land en het aanhoudende geweld door fanatieke kolonisten. Wat een naargeestig land is het toch
J’ai faim.
pi_208565675
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:50 schreef Maharski het volgende:
Hup Netanyahu! Maak een dictatuur van Israël!!!!!!!!!!!!!!
Voor Palestijnen in de bezette gebieden is het dat allang en geen Israeli lijkt daar iets aan te willen veranderen.
J’ai faim.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:47:31 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208565748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:41 schreef rododendronneke het volgende:
Tegen alle schendingen van de democratische orde wordt (terecht) gedemonstreerd behalve tegen de beestachtige behandeling van Palestijnen, de onteigening van hun land en het aanhoudende geweld door fanatieke kolonisten. Wat een naargeestig land is het toch
Een beestachtige behandeling van Palestijnen? Daar is helemaal geen sprake van. Sterker nog, het is juist essentieel dat dit barbaarse volk zich eens zelf wat meer geciviliseerd gaat opstellen. Dat wil zeggen, geen aanslagen plegen en geen raketten afvuren op Israël. Dat blijkt al decennialang te moeilijk voor sommigen. Dit dan natuurlijk nog naast het feit dat het daar als normaal en acceptabel wordt gezien om vrouwen gaan onder een tafelkleed te stoppen en homo's te onthoofden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208565861
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een beestachtige behandeling van Palestijnen? Daar is helemaal geen sprake van. Sterker nog, het is juist essentieel dat dit barbaarse volk zich eens zelf wat meer geciviliseerd gaat opstellen. Dat wil zeggen, geen aanslagen plegen en geen raketten afvuren op Israël. Dat blijkt al decennialang te moeilijk voor sommigen. Dit dan natuurlijk nog naast het feit dat het daar als normaal en acceptabel wordt gezien om vrouwen gaan onder een tafelkleed te stoppen en homo's te onthoofden.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 maart 2023 @ 14:18:01 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208567344
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De privelegers wordt opgericht. Ik kan er niets anders van maken. Einde rechtsstaat.
Volgens de Volkskrant gaat dit er inderdaad van komen:

quote:
In ruil voor medewerking aan uitstel van de juridische hervormingen in Israël, mag de omstreden Israëlische minister van Nationale Veiligheid zijn eigen ‘nationale garde’ oprichten. Mensenrechtenorganisaties vrezen dat dit een privémilitie wordt van een racist die is veroordeeld wegens terrorisme.
Dat wordt lachen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')