abonnement Unibet Coolblue
pi_208665123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, er is/was geen oorlog in Syrie? Bijzonder verhaal weer.
Was? Dus ze kunnen terug? Goed nieuws voor de talloze Nederlanders zonder huis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 10:56:58 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208665371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Was? Dus ze kunnen terug? Goed nieuws voor de talloze Nederlanders zonder huis.
Dus er is en was wel een oorlog in tegenstelling tot je eerdere claim?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208665749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus er is en was wel een oorlog in tegenstelling tot je eerdere claim?
Ik ben niet tegen vluchtelingenopvang en als het er zoveel zijn kun je Turkije best wel een beetje helpen. Maar vluchtelingenopvang is tijdelijk tot ze weer terug kunnen naar hun eigen land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 5 april 2023 @ 15:57:03 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208669027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:07 schreef Hanca het volgende:
Oneens. Het is juist een foute boel om die mensen als een stel criminelen op te sluiten. Het zijn kwetsbare mensen die meestal juist extreem gemotiveerd zijn om wat te maken van hun leven. Het slechtste wat je kunt doen is die mensen samen opsluiten en weg te houden van de samenleving. Juist vanaf het begin starten met hun integratie, scholing geven en ze een doel in hun leven geven, dat is essentieel.

En ja, daar is deze wet voor nodig. Want hoewel er eigenlijk nooit klachten zijn van mensen die bij een asielzoekerscentrum in de buurt wonen, willen gemeenteraden om puur populistische redenen geen asielzoekerscentra in hun gemeentes. En dan is deze wet, die vooral gaat over het verleiden van gemeentes, gewoon een heel goed idee. Juist om de problemen op te lossen.
Serieus? Jij leest selectief het nieuws?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 april 2023 @ 15:58:10 #55
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208669035
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 11:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het is triest dat er niet een fatsoenlijk debat in de Tweede Kamer mogelijk is over het absorptievermogen van onze maatschappij omdat zowel links als rechts zich ingegraven hebben in hun stellingen.
Die discussie is niet nodig als je kijkt naar cijfers van bevolkingsdichtheid. Nederland zou niet eens in aanmerking moeten komen voor opvang totdat andere landen op een vergelijkbare dichtheid zitten....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 april 2023 @ 16:04:45 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208669081
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan doe je het dus niet voor de vluchtelingen, om de schandalige bootjes te stoppen, maar uit een 100% egoļstisch motief. Nee, dan ga ik er zeker niet in mee. Mensen die hier voor de deur staan moet je hier opvangen. Zijn we trouwens ook verplicht volgens internationaal recht.
Maar dan wel in het land waar ze de EU binnenkomen. En dat is meestal niet NL.

Overigens ben ik voorstander van opvang in de regio, of het opzetten van een grootschalige opvanglocatie in bv. Afrika. Een stuk land wat door de westerse wereld wordt "gekocht/gepacht" en waar voor de vluchtelingen opvang is. Ook werk, want er moet gebouwd/verbouwd/gekookt/gewassen etc worden. Stukken goedkoper ook nog dan al die hotelmaaltijden die ze toch niet goed genoeg vinden, of de flexwoningen die niet goed genoeg zijn en waarvoor ze gaan procederen. Van daaruit kan men dan doorstromen naar een ander land indien er (woon)ruimte beschikbaar is, en kunnen ze gewoon mee op de bestaande wachtlijsten en met alle gelijke rechten als de autotone bevolking van dat land.
Er zijn plekken zat op de aarde waar daar voldoende ruimte voor is, terwijl in NL de ruimte te schaars is (met name woonruimte) en het ten koste gaat van de bestaande inwoners. Niet gek dat dat kwaad bloed zet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208669222
TS heeft gelijk, spreidingswet is onzin. Gewoon alle asielzoekers concentreren in Drenthe. Daar woont verder toch niemand voor zover ik weet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 5 april 2023 @ 20:03:00 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208672215
spreidngswet is over de schutting flikkeren , zoal;ls ieder Rutte kabinet altijd gedaan heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208677008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 15:57 schreef sanger het volgende:

[..]
Serieus? Jij leest selectief het nieuws?
PVV doet het erg goed in gemeenten waar grote AZCs staan
"Pools are perfect for holding water"
pi_208678720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 15:57 schreef sanger het volgende:

[..]
Serieus? Jij leest selectief het nieuws?
Nee, maar ik heb bronnen gegeven van mijn bewering. Ik heb alleen tegenbronnen over Ter Apel gezien, maar dat is geen asielzoekerscentrum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 6 april 2023 @ 09:58:26 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208679882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 22:45 schreef probeer het volgende:

[..]
PVV doet het erg goed in gemeenten waar grote AZCs staan
Want ze verzinnen de incidenten? Of doen ze het goed omdat men daar daadwerkelijk overlast ervaart?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 april 2023 @ 09:59:19 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208679899
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 06:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar ik heb bronnen gegeven van mijn bewering. Ik heb alleen tegenbronnen over Ter Apel gezien, maar dat is geen asielzoekerscentrum.
Je spreekt alsof je uit naam van iedereen in de betreffende regio's spreekt (of ik moet nog ergens een post gemist hebben met onafhankelijke bronnenlijst) :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208680744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 09:59 schreef sanger het volgende:

[..]
Je spreekt alsof je uit naam van iedereen in de betreffende regio's spreekt (of ik moet nog ergens een post gemist hebben met onafhankelijke bronnenlijst) :')
Blijkbaar heb je een post gemist: Hanca in POL / Spreidingswet is onzin wet
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208680869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 16:04 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar dan wel in het land waar ze de EU binnenkomen. En dat is meestal niet NL.

Overigens ben ik voorstander van opvang in de regio, of het opzetten van een grootschalige opvanglocatie in bv. Afrika. Een stuk land wat door de westerse wereld wordt "gekocht/gepacht" en waar voor de vluchtelingen opvang is. Ook werk, want er moet gebouwd/verbouwd/gekookt/gewassen etc worden. Stukken goedkoper ook nog dan al die hotelmaaltijden die ze toch niet goed genoeg vinden, of de flexwoningen die niet goed genoeg zijn en waarvoor ze gaan procederen. Van daaruit kan men dan doorstromen naar een ander land indien er (woon)ruimte beschikbaar is, en kunnen ze gewoon mee op de bestaande wachtlijsten en met alle gelijke rechten als de autotone bevolking van dat land.
Er zijn plekken zat op de aarde waar daar voldoende ruimte voor is, terwijl in NL de ruimte te schaars is (met name woonruimte) en het ten koste gaat van de bestaande inwoners. Niet gek dat dat kwaad bloed zet.
Ik zie eigenlijk niet waarom we ons probleem moeten maken van het feit dat mensen weg willen uit hun eigen land. We hebben/hadden het hier mooi voor elkaar, je zorgt voor vrede en veiligheid en welvaart, je doet het goed met en voor je eigen bevolking, en dan moeten wij wat met de volkeren die dat ondanks het goede voorbeeld maar niet lukt voor mekaar te krijgen?

Ik vind het prima als Nederland helpt, maar de Nederlandse overheid is voor de Nederlanders en niet voor mensen die graag Nederlander zouden zijn of worden. Waarom zouden we tegen aardbewoners zeggen dat wij nu verantwoordelijk zijn voor hun welzijn, en zijzelf niet langer? Buiten de Surinamers en Antillianen zijn we niemand iets verplicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 april 2023 @ 20:48:47 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208697548
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is Ter Apel, dat is een totaal ander verhaal. Dat aanmeldcentrum bij Ter Apel geeft inderdaad overlast (net als het bijzondere AZC in Budel), maar dat zijn dan ook de asielzoekers die helemaal niet in gewone asielzoekerscentra terecht komen. Dat gaat om veilige landers, veelal Oost-Europeanen en Noord-Afrikanen, die momenteel na 9 weken al te horen krijgen dat ze worden uitgezet (dat was lang 5 weken).
Dit zijn groepen die al jaren door Europa zwerven, van het ene naar het andere land, en na de afwijzing ook gewoon verdwijnen om dus weer in een ander land op te duiken. De individuele asielzoekers (als je ze nog zo kunt noemen, echt asiel zoeken ze niet) zijn hier dus maar een paar weken, maar als groep zijn er hier altijd wel een redelijk aantal van zulke zwervende veilige landers.

Deze groep is een groot probleem. Hun oorspronkelijke landen wil ze niet terug (er zit een flink deel tussen met psychische problemen en met een strafblad in het land van herkomst). Van die groep hebben alle EU landen last. Maar die veilige landers zitten dus niet in de reguliere AZC's. Bij de reguliere AZC's is er echt nauwelijks overlast:
https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~b872c0c7/
https://nos.nl/collectie/(...)e-asielzoekerscentra
https://www.rtv80.nl/omwo(...)ers-bergen-tevreden/

Helaas komt dat laatste, dat er geen of nauwelijks overlast is, bijna niet in het nieuws, omdat dat geen spannend nieuws is. De pers rukt pas uit bij de incidenten.
kunen ze dan niet uithaler worden in de haven of micro dealer en ergens onderhuren ?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208697875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kunen ze dan niet uithaler worden in de haven of micro dealer en ergens onderhuren ?/
Meer dan de helft werkt gewoon na een aantal jaar (die eerste jaren gaan verloren omdat we asielzoekers geen Nederlands leren in de asielzoekerscentra, statushouders moeten dus eerst Nederlands leren). Of ze een opleiding hebben blijkt wel een essentieel verschil:



Het meest verstandig is dus de statushouders gelijk een opleiding aan te bieden.


Het wonen is verder niet echt een probleem. Statushouders kregen altijd 7-8% van de sociale huurwoningen, sinds kort is dat tijdelijk rond de 12%: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan.
Alleen momenteel is er natuurlijk nauwelijks doorstroming, dus de asielzoekerscentra stromen vol met statushouders die eigenlijk in een huis horen. De enige oplossing daar tegen is bouwen. Veel en snel bouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 april 2023 @ 21:31:59 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208698143
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Meer dan de helft werkt gewoon na een aantal jaar (die eerste jaren gaan verloren omdat we asielzoekers geen Nederlands leren in de asielzoekerscentra, statushouders moeten dus eerst Nederlands leren). Of ze een opleiding hebben blijkt wel een essentieel verschil:

[ afbeelding ]

Het meest verstandig is dus de statushouders gelijk een opleiding aan te bieden.

Het wonen is verder niet echt een probleem. Statushouders kregen altijd 7-8% van de sociale huurwoningen, sinds kort is dat tijdelijk rond de 12%: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan.
Alleen momenteel is er natuurlijk nauwelijks doorstroming, dus de asielzoekerscentra stromen vol met statushouders die eigenlijk in een huis horen. De enige oplossing daar tegen is bouwen. Veel en snel bouwen.
uiteraard, iedereen die kan en wil werken aan het werk zetten en een contract laten tekenen dat ze na deze werkervring huiswaarts vertrekken met een dikke bonus en meer woningbouw, en stoppen met dat stiktof sprookje , dat schiet niks op

Het verstopt Nederland
Ik heb zelf ook een IT er uit India op kamers , die verdient hier een dik boven modaal salaris bij Unive , waarom hij wel en zij niet ????
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208698297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
uiteraard, iedereen die kan en wil werken aan het werk zetten en een contract laten tekenen dat ze na deze werkervring huiswaarts vertrekken met een dikke bonus...

Jij weet niet wat een statushouder is, of wel?

Een statushouder is iemand van wie bewezen is dat hij of zij helemaal niet veilig kan terugkeren naar het land van herkomst, iemand die is gevlucht voor oorlog of geweld. Dus nee, die gaan we niet terugsturen. Nooit.

Die groep moet je niet verwarren met een arbeidsmigrant zoals die vent uit India, dat is echt een totaal andere groep. Die groepen hebben niets met elkaar te maken. Arbeidsmigranten kunnen inderdaad een hoog inkomen hebben, al zijn er ook helaas een hoop die ongeschoold werk doen en uitgebuit worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 8 april 2023 @ 23:10:04 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208709572
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een statushouder is, of wel?

Een statushouder is iemand van wie bewezen is dat hij of zij helemaal niet veilig kan terugkeren naar het land van herkomst, iemand die is gevlucht voor oorlog of geweld. Dus nee, die gaan we niet terugsturen. Nooit.

Die groep moet je niet verwarren met een arbeidsmigrant zoals die vent uit India, dat is echt een totaal andere groep. Die groepen hebben niets met elkaar te maken. Arbeidsmigranten kunnen inderdaad een hoog inkomen hebben, al zijn er ook helaas een hoop die ongeschoold werk doen en uitgebuit worden.
Een statushouder heeft een woning en een salaris en een BSN nummer en een gezin en een werk en is nederlander
Een Indier die hier 8 jaar komt werken heeft een woning een salaris , een BSN nummer, een werk en na die 8 jaar gaat ie weer terug , misschien , tenzij ie hier verkering krijgt

Asielzoeker die willen werken maar mogen dat niet , hebben een uitkering en worden met 700 man op een cruiseschip geplaatst en er komen er ieder jaar 50.000 man bij

quote:
De Nederlandse bevolking is in 2022 bijna twee keer zo snel gegroeid als een jaar eerder.

Volgens het CBS zijn er vorig jaar 227.000 mensen bijgekomen, de grootste groei sinds 1946.
Het aantal inwoners in Nederland staat met die groei op 17,8 miljoen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 april 2023 @ 18:55:40 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208717802
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Meer dan de helft werkt gewoon na een aantal jaar (die eerste jaren gaan verloren omdat we asielzoekers geen Nederlands leren in de asielzoekerscentra, statushouders moeten dus eerst Nederlands leren). Of ze een opleiding hebben blijkt wel een essentieel verschil:

[ afbeelding ]
Danig verouderde data dat het m.i. geen waarde meer heeft. Daarnaast is het karakter van de vluchtelingen ook wel ietwat veranderd tov toen.

quote:
Het meest verstandig is dus de statushouders gelijk een opleiding aan te bieden.
Het meest verstandige is het behalen van een diploma voorwaarde te maken van de status. Dus alleen bij een afgeronde opleiding recht op een status

Het wonen is verder niet echt een probleem. Statushouders kregen altijd 7-8% van de sociale huurwoningen, sinds kort is dat tijdelijk rond de 12%: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan.
Alleen momenteel is er natuurlijk nauwelijks doorstroming, dus de asielzoekerscentra stromen vol met statushouders die eigenlijk in een huis horen. De enige oplossing daar tegen is bouwen. Veel en snel bouwen.
[/quote]
Ik geloof niets van die percentages. Overal lees je dat status houders voorrang krijgen op de nromale wachtlijjst.

Bouwen is m.u. niet de oplossing in NL. Te weinig bouwgrond, teveel stikstof dicsussie. De enige oplossing is in de regio opvangen, danwel aparte regio's aan te wijzen als opvangregio. Maar dan wel ergens waar die ruimte ook echt is. NL heeft een bevolkingsdichtheid die 4x zo hoog is als Frankrijk bv. en het hoogste van de Europese landen (m.u.v. de ministaatjes).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 9 april 2023 @ 18:58:08 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208717821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een statushouder is, of wel?

Een statushouder is iemand van wie bewezen is dat hij of zij helemaal niet veilig kan terugkeren naar het land van herkomst, iemand die is gevlucht voor oorlog of geweld. Dus nee, die gaan we niet terugsturen. Nooit.
Je bedoeld al die zogenaamde homofielen uit homofobe landen? Van velen is het een onveilig land omdat ze dingen voorwenden die niet kloppen. Ik heb zelfs over situaties gehoord dat iemand een status verkreeg omdat hij zogenaamd homofiel was en daardoor niet veilig terug kon. Maar een jaar na verkrijgen status en woonruimte liet hij vrouw en kinderen overkomen :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208718192
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 18:58 schreef sanger het volgende:

[..]
Je bedoeld al die zogenaamde homofielen uit homofobe landen? Van velen is het een onveilig land omdat ze dingen voorwenden die niet kloppen. Ik heb zelfs over situaties gehoord dat iemand een status verkreeg omdat hij zogenaamd homofiel was en daardoor niet veilig terug kon. Maar een jaar na verkrijgen status en woonruimte liet hij vrouw en kinderen overkomen :')
Tja, ik heb dan weer met mijn eigen ogen de striemen van de zweep op de rug van iemand zien staan die toch weer teruggestuurd werd (en volgens berichten daar gelijk is opgepakt bij aankomst). Mensen die hier een status krijgen zijn gewoon mensen die zijn gevlucht voor oorlog en geweld. Het systeem is vast niet perfect en zal af en toe iemand door laten die dat niet is, maar de andere kant gebeurt dus ook. Dat is geen reden om meer mensen richting martelingen te sturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 10 april 2023 @ 10:59:09 #73
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208724192
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 19:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik heb dan weer met mijn eigen ogen de striemen van de zweep op de rug van iemand zien staan die toch weer teruggestuurd werd (en volgens berichten daar gelijk is opgepakt bij aankomst). Mensen die hier een status krijgen zijn gewoon mensen die zijn gevlucht voor oorlog en geweld. Het systeem is vast niet perfect en zal af en toe iemand door laten die dat niet is, maar de andere kant gebeurt dus ook. Dat is geen reden om meer mensen richting martelingen te sturen.
Nogal bagataliserend zoals je dit post. Weleens is echt een zwaar understatement.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208724952
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:59 schreef sanger het volgende:

[..]
Nogal bagataliserend zoals je dit post. Weleens is echt een zwaar understatement.
Er is geen enkel bewijs dat het meer is dan zeer incidenteel. Mijn ervaring is dat het veel vaker andersom is: mensen die terecht vluchten die toch worden teruggestuurd naar martelingen en vervolging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208725048
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een statushouder is, of wel?

Een statushouder is iemand van wie bewezen is dat hij of zij helemaal niet veilig kan terugkeren naar het land van herkomst, iemand die is gevlucht voor oorlog of geweld. Dus nee, die gaan we niet terugsturen. Nooit.

Die groep moet je niet verwarren met een arbeidsmigrant zoals die vent uit India, dat is echt een totaal andere groep. Die groepen hebben niets met elkaar te maken. Arbeidsmigranten kunnen inderdaad een hoog inkomen hebben, al zijn er ook helaas een hoop die ongeschoold werk doen en uitgebuit worden.
Volgens mij is statushouder-schap nog altijd tijdelijk. En kan die na x jaar (als er dan nog steeds datzelfde risico is ed) omgezet worden in een permanente verblijfsvergunning.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208725069
Een AZC is een garantie op criminaliteit en overlast. Iedere gemeente wordt dus straks een stukje onveiliger. Met name voor vrouwen en kinderen.
pi_208725168
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 12:44 schreef Gehrman het volgende:
Een AZC is een garantie op criminaliteit en overlast. Iedere gemeente wordt dus straks een stukje onveiliger. Met name voor vrouwen en kinderen.
Alle bronnen en feiten zeggen wat anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208725218
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 13:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle bronnen en feiten zeggen wat anders.
Neehoor:

twitter
pi_208725233
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 13:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Neehoor:

[ twitter ]
Waar zijn de 'vrouwen en kinderen' waar je het over had in dit verhaal?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 april 2023 @ 13:12:08 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208725256
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 13:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Neehoor:

[ twitter ]
maar we gaan geen huizen bouwen hoor want weilanden zijn groene natuur he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 april 2023 @ 13:59:43 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208725641
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen enkel bewijs dat het meer is dan zeer incidenteel. Mijn ervaring is dat het veel vaker andersom is: mensen die terecht vluchten die toch worden teruggestuurd naar martelingen en vervolging.
Dan volg je het nieuws zeer selctief. Wat te denken van al die mensen die uit zogenaamd voor hun niet veilige landen vluchten maar wel daar naar terug gaan op vakantie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 april 2023 @ 14:01:16 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208725655
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 13:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alle bronnen en feiten zeggen wat anders.
Je bedoeld die gepubliceerd worden? Want het is een feit dat er overlast is door een AZC, daar hoef je niet lang voor te zoeken om dat bewijs te vinden.

Maar als politie aangiftes niet meer opneemt, of de drempel verhoogd, dan is het nogal makkelijk cijfers manipuleren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208725910
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 14:01 schreef sanger het volgende:

[..]
Je bedoeld die gepubliceerd worden? Want het is een feit dat er overlast is door een AZC, daar hoef je niet lang voor te zoeken om dat bewijs te vinden.

Maar als politie aangiftes niet meer opneemt, of de drempel verhoogd, dan is het nogal makkelijk cijfers manipuleren.
Misdrijven onder overlast scharen ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_208725955
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Misdrijven onder overlast scharen ^O^
Of ze worden gewoon geheim gehouden. Op deze manier kunnen mensen als @Hanca weer zeggen dat er niets aan de hand is.

quote:
Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden

AMSTERDAM - De Nationale Politie houdt informatie achter over de aard en omvang van criminaliteit door asielzoekers. Dat geeft de korpsleiding toe na een juridische procedure van De Telegraaf.

Met een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) vroeg deze krant documenten op bij de politie, die betrekking hebben op misdrijven die zijn gepleegd door nieuwkomers. Aanleiding vormde de golf van winkeldiefstallen en zakkenrollers in Groningen vorig najaar, en het noodbevel van de burgemeester van Weert tijdens de jaarwisseling.

Taboe

Aanvankelijk had de politie tegenover deze krant ontkend dat er überhaupt gegevens worden verzameld over misdrijven onder vreemdelingen die asiel aanvragen. Later kwam de politie hierop terug. Niettemin blijft inzage in de informatie taboe. Het argument dat nu wordt gebruikt om de cijfers onder de pet te houden is ’opsporingsbelang’.

Naar aanleiding van de misstanden in Groningen en Weert sloeg de politie groot alarm. Zo heeft de burgemeester van de Limburgse plaats gezegd genoodzaakt te zijn tot het noodbevel omdat asielzoekers zich schuldig maakten aan onder andere diefstal, geweld en het organiseren van prostitutie in de opvanglocatie. Ook zouden enkele asielzoekers onder de aanranders in Keulen zijn geweest.

In Duitsland zijn wel cijfers vrijgegeven. Vorig jaar werden 174.000 asielzoekers verdacht van het plegen van strafbare feiten. Uit deze statistieken blijkt onder meer dat 35 procent van de verdachten van tasjesroof bij onze oosterburen asielzoekers zijn. Ook bij verkrachtingen, zwartrijden en het vervaardigen van vervalste documenten is het aandeel van asielzoekers onder de verdachten buitenproportioneel.

https://www.telegraaf.nl/(...)nder-de-pet-gehouden


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2023 14:36:32 ]
pi_208726548
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Meer dan de helft werkt gewoon na een aantal jaar (die eerste jaren gaan verloren omdat we asielzoekers geen Nederlands leren in de asielzoekerscentra, statushouders moeten dus eerst Nederlands leren). Of ze een opleiding hebben blijkt wel een essentieel verschil:

[ afbeelding ]

Het meest verstandig is dus de statushouders gelijk een opleiding aan te bieden.

Het wonen is verder niet echt een probleem. Statushouders kregen altijd 7-8% van de sociale huurwoningen, sinds kort is dat tijdelijk rond de 12%: https://pointer.kro-ncrv.(...)atushouders-voorgaan.
Alleen momenteel is er natuurlijk nauwelijks doorstroming, dus de asielzoekerscentra stromen vol met statushouders die eigenlijk in een huis horen. De enige oplossing daar tegen is bouwen. Veel en snel bouwen.
Het klopt dat asielzoekers niet de schuld dragen voor jarenlang Nederlands wanbeleid qua woonruimte en dan vooral voor sociale huurwoningen.
Het is echter onzin om te doen alsof ze niet grote druk zetten op het aantal beschikbare sociale huurwoningen waar er al veel te weinig van zijn.

Quote:
"Tussen 2015 en 2021 ging zo’n 7 į 8 procent van de sociale woningen die vrijkomen naar statushouders, omgerekend zo’n 13 duizend per jaar. Sinds 2022 is dat 12 procent, omdat het aantal statushouders steeg en de huisvesting achterbleef.'"

Er zijn in 2019 door woningcorporaties 13.283 sociale huurwoningen gebouwd om het woningtekort te verminderen.

In 2020 hebben woningcorporaties door het hele land wel 15.199 nieuwe sociale huurwoningen gebouwd! Dat is 14% meer dan in 2019. Woningcorporaties hebben de ambitie om elk jaar gemiddeld 25.000 nieuwe sociale huurwoningen te bouwen om zo het woningtekort tegen te gaan.

Als de woningcorporaties er daadwerkelijk in slagen jaarlijks 25.000 nieuwe sociale huurwoningen te bouwen komt er verlichting, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet echt gebeuren, alle (holle) retoriek v/d politiek ten spijt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208726644
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet niet wat een statushouder is, of wel?

Een statushouder is iemand van wie bewezen is dat hij of zij helemaal niet veilig kan terugkeren naar het land van herkomst, iemand die is gevlucht voor oorlog of geweld. Dus nee, die gaan we niet terugsturen. Nooit.

Die groep moet je niet verwarren met een arbeidsmigrant zoals die vent uit India, dat is echt een totaal andere groep. Die groepen hebben niets met elkaar te maken. Arbeidsmigranten kunnen inderdaad een hoog inkomen hebben, al zijn er ook helaas een hoop die ongeschoold werk doen en uitgebuit worden.
Oorlogen gaan voorbij en daarna kunnen mensen terug, kwestie van je beleid aanpassen en geen permanente verblijfsvergunningen meer verlenen.
Dat Nederland het beleid voert wat ze voert is grotendeels een keuze van de politiek.

Ook internationale verdragen kunnen worden opgezegd of aangepast als ze tot onwenselijke situaties leiden.
Het is nou niet bepaald alsof Duitsers nog steeds uitgesloten zijn van het vluchtelingenverdrag.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 10 april 2023 @ 15:55:53 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208726781
ach hier zit de gymnastieklokaal ook vol , maar we hebben nog een sporthal , ik zie ze nooit maar nu ben ik ook niet veel daar


Hoeveel de gemeente er op moet nemen weet ik niet'
zou beter zijn als de gemeente weer woningen kon bouwen maar dat mag niet vanwege de rode contouren en de groen

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 11-04-2023 03:36:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 april 2023 @ 21:14:08 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208731405
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 14:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Misdrijven onder overlast scharen ^O^
Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk. Bewoners hebben overlast door de misdrijven die gepleegd worden. Of door mensen die ongevraag hun erf of zelf woning betreden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208731410
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:14 schreef sanger het volgende:

[..]
Het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk. Bewoners hebben overlast door de misdrijven die gepleegd worden. Of door mensen die ongevraag hun erf of zelf woning betreden.
:')
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 10 april 2023 @ 21:17:00 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208731425
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:14 schreef probeer het volgende:

[..]
:')
Kun je vinden, maar de mensen waarbij dit gebeurd vinden het eerder :{w :'( o|O
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208731498
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:17 schreef sanger het volgende:

[..]
Kun je vinden, maar de mensen waarbij dit gebeurd vinden het eerder :{w :'( o|O
Het is gewoon onzin. Overlast is overlast, misdaden zijn misdaden.

Misdaden ook onder overlast scharen 'omdat mensen overlast ervaren van misdaden' is simpelweg bedrieglijk.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 10 april 2023 @ 21:33:07 #93
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208731568
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin. Overlast is overlast, misdaden zijn misdaden.

Misdaden ook onder overlast scharen 'omdat mensen overlast ervaren van misdaden' is simpelweg bedrieglijk.
Jij bent wel heel simpel zo te zien. Dus jij wilt beweren dat jij erg geen overlast van ervaart als iemand bij je inbreekt?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208731675
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:33 schreef sanger het volgende:

[..]
Jij bent wel heel simpel zo te zien. Dus jij wilt beweren dat jij erg geen overlast van ervaart als iemand bij je inbreekt?
Nee, dat beweer ik niet. Ik stel dat het bedrieglijk is wanneer men misdaden onder overlast schaart.

quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)tie-niet-afgeschaald
Aanpak overlast rond Utrecht CS helpt, maar inzet politie niet afgeschaald
quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)aal-vanwege-overlast
20 aanhoudingen bij Utrecht Centraal vanwege overlast
quote:
winkeldiefstallen, vechten op straat, openbaar dronkenschap en het overtreden van het alcoholverbod.
Zijn gewoon allemaal misdrijven. Van misdaden tot overtredingen.

Dat overlast noemen (wat het natuurlijk ook veroorzaakt) is de boel bagatelliseren.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 10-04-2023 21:52:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208742023
quote:
Agressie in asielopvang neemt toe

DEN HAAG - Asielzoekers zorgden vorig jaar voor toenemende agressie in de opvanglocaties. Dat blijkt uit vertrouwelijke gegevens van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), in bezit van De Telegraaf.

In 2022 was ruim vijfduizend keer sprake van agressie en geweld tegen personen. Het jaar ervoor werd dat 4785 keer geteld. De stijging van het aantal agressie-incidenten lijkt gering, maar aangezien incidenten in de nood- en crisisopvang niet zijn meegerekend, ligt het werkelijke aantal waarschijnlijk hoger.

Alleenstaande minderjarigen

Zo’n 1250 keer waren het alleenstaande minderjarige vreemdelingen die zich schuldig maakten aan agressie, waaronder intimidatie, bedreigingen en een steekpartij. In de eerste helft van 2022 kwam agressie tegen personen 2575 keer voor in de reguliere asielopvang. In de tweede helft 2737 keer.

Het asielzoekerscentrum in het Brabantse Budel haalt vaak het nieuws door overlast en de vele klachten van omwonenden. Wat gebeurt er nou precies achter de hekken en hoe is het verblijf voor de soms wel 1500 asielzoekers? Jeroen Holtrop kreeg een exclusief kijkje achter de schermen. Tekst gaat verder onder de video.

Een asielzoekerscentrum is geen fijne, vreedzame plek, leert een bloemlezing uit het overzicht van incidenten in 2022. De lijst met incidenten is lang en de sancties lopen uiteen.

Een Algerijn steekt een medebewoner van een opvanglocatie in het gezicht en wordt voor straf overgeplaatst naar een strengere opvang in Hoogeveen. Een Somaliėr valt meerdere COA-medewerkers aan, met lichamelijk letsel tot gevolg; hij wordt bestraft met een ’time-out’. Een Marokkaan gaat dicht bij een beveiliger staan en schreeuwt intimiderend tegen hem, waarna een afkoelperiode volgt.

’Romantische gevoelens’

Een Syriėr volgt zijn mentor na haar dienst en ’uit romantische gevoelens’. Die gevoelens worden echter dusdanig geuit dat de mentor zich onveilig voelt. Er volgt een correctiegesprek. Nadat een Syriėr dreigingen uit naar COA-medewerkers volgt een ’waarschuwingsbrief’.

Een Somaliėr mishandelt een jongere en vernielt eigendommen van het COA; een ’leermaatregel’ is de straf. Een Algerijn scheldt COA-medewerkers uit voor ’klootzakken’, zegt ’seks te willen hebben met hun moeders’ en ’slaat met zijn hoofd tegen een kantoorraam’. Er volgt als sanctie een waarschuwingsbrief.

Op ’fysieke agressie met een stoel’ door een Algerijn volgt een ’time-out’. Een Syriėr krijgt dezelfde sanctie als hij meerdere malen in het Arabisch roept een groot probleem te hebben met een specifieke vrouwelijke COA-medewerker.

Vooruit gestuurd

Opvallend is dat alleenstaande minderjarige vreemdelingen (amv’s) vorig jaar zo’n 1250 keer betrokken waren bij agressie tegen personen. Eerder werd uit overzichten al duidelijk dat het lang niet alleen altijd om kwetsbare jonge kinderen gaat, maar vaak ook om jongvolwassen mannen die vooruit worden gestuurd om nareizende familieleden meer kans op asiel te geven.

In de cijfers van 2022 lijkt een voorbode waarneembaar van de asielcrisis, met toenemende wachttijden en overvolle centra tot gevolg. Vanaf de zomer van 2022 zochten het kabinet en het COA hun toevlucht tot noodopvang en crisisnoodopvang, opvanglocaties waar de voorzieningen doorgaans armoediger zijn. Er is gebrek aan privacy, rust en dagbesteding.

De incidenten in de noodopvang zijn in de cijfers van vorig jaar buiten beschouwing gelaten; in 2023 worden die wel bijgehouden. De Telegraaf openbaarde onlangs al dat er in de eerste elf weken van dit jaar 2392 gevallen van agressie of geweld waren, ten opzichte van 1279 incidenten in dezelfde periode een jaar eerder. Naar verhouding waren er vooral incidenten in de noodopvang.

Geen geweld gebruiken

Juist afgelopen week oordeelde de Inspectie Justitie en Veiligheid dat boa’s geen geweld mogen gebruiken op een speciale locatie voor overlastgevende asielzoekers in Hoogeveen, de HTL, ook al werken ze voor een speciale afdeling (DV&O) van de Dienst Justitiėle Inrichtingen. Ze mogen wettelijk alleen geweld gebruiken in een gevangenis of een andere plek waar mensen van hun vrijheid zijn beroofd.

Volgens de Inspectie is daarmee een ’problematische situatie’ ontstaan. Staatssecretaris Van der Burg (Asiel) houdt vol dat boa’s wel gepast geweld mogen toepassen als dat nodig is. De staatssecretaris heeft het specifiek over de handhavings- en toezichtlocatie in Hoogeveen. „De boa’s kunnen volgens mijn beoordeling in onveilige situaties dwang en geweldsmiddelen toepassen op basis van hun wettelijke taak in het vreemdelingentoezicht.”

https://www.telegraaf.nl/(...)sielopvang-neemt-toe
  dinsdag 11 april 2023 @ 21:56:33 #96
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_208742519
Asielzoekers in het kader van spreiding onderbrengen in villawijken en wijken waar Tweede Kamerleden wonen.

Dat is weer wat anders dan de AZC's plaatsen in wijken met arme en modale Nederlanders. :)
  woensdag 12 april 2023 @ 12:59:12 #97
3542 Gia
User under construction
pi_208747407
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Het is gewoon onzin. Overlast is overlast, misdaden zijn misdaden.

Misdaden ook onder overlast scharen 'omdat mensen overlast ervaren van misdaden' is simpelweg bedrieglijk.
Andersom heb je een punt. Misdaad is eerder overlast dan dat overlast een misdaad is.
  woensdag 12 april 2023 @ 13:01:45 #98
3542 Gia
User under construction
pi_208747441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 21:56 schreef detaris het volgende:
Asielzoekers in het kader van spreiding onderbrengen in villawijken en wijken waar Tweede Kamerleden wonen.

Dat is weer wat anders dan de AZC's plaatsen in wijken met arme en modale Nederlanders. :)
Gewoon ongebruikte weilanden, tijdelijk, in gebruik nemen als barakkenkampen. Bed, bad, brood is waar ze hier op kunnen rekenen. Niet een sociale huurwoning en een uitkering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')