stephano1990 | zaterdag 25 maart 2023 @ 16:13 |
Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een nieuwe auto. Heb er sindsdien ongeveer 18K mee gereden. Het valt mij echter op dat de auto al erg veel kleine krassen heeft. Ik tel er op dit moment al 12 rondom de hele auto. Bovendien heb ik deze schades naar mijn beste weten niet zelf veroorzaakt. Ook kan ik me niet herinneren dat mijn voorgaande auto's zoveel krasjes hadden terwijl die toch al een langere tijd meegaan. Ook is er volgens mij iemand met een trekhaak tegen mijn voorste kenteken aangezeten. Ik vraag me af of dit normaal is dat een auto al zo snel schades heeft en of ik zelf mogelijk iets doe dat dit veroorzaakt? Zo liet ik mijn vorige auto altijd wassen in de wasstraat maar kies ik met deze auto voor de wasbox omdat het voordeliger is. Maar ik had zelf altijd het idee dat de wasbox beter is dan de wasstraat? Ook vraag ik me af of het ermee te maken kan hebben dat dit een goedkopere/mindere kwaliteit auto is? Ik had hiervoor een Seat Ateca en dit is een Ford Focus wagon. Zou het kunnen dat de lak dunner is en daarom sneller schades laat zien bijvoorbeeld? Ik maak me vooral zorgen om de eindafrekening van de lease maatschappij. Mijn vorige lease maatschappij heeft mij na het einde van de lease nog 400 euro afhandig gemaakt door voor ieder miezerig krasje al 50 euro te rekenen. | |
CoolGuy | zaterdag 25 maart 2023 @ 16:19 |
Private lease? Want natuurlijk doen ze dat, ze verhalen alles op je want geld is geld. Je kunt niet voor een appel en een ei een nieuwe auto rijden zonder dat je ergens gepakt wordt. | |
stephano1990 | zaterdag 25 maart 2023 @ 16:29 |
Zakelijke lease. Vorige auto was via Wittebrug (daar zal ik dus ook niet snel meer terugkomen). In het verleden ook veel andere lease maatschappijen gehad maar daar eigenlijk nooit gezeik gehad over normale gebruiksschades. Huidige lease maatschappij is een opvallende constructie die ik nog niet helemaal snap; volgens mij zijn de auto's gekocht door onze corporate overlords en via het wagenpark beheer van een andere werkmaatschappij beschikbaar gesteld. Het enige dat ik weet is dat ik nu wel verdomd weinig betaal voor mijn huidige auto. | |
MaximumRush | zaterdag 25 maart 2023 @ 16:33 |
Is het een nieuwe auto voor jou, of een nieuwe nieuwe auto? Bij occasions worden krassen namelijk gemaskeerd door een waslaag met fillers. Deze vullen oppervlakkige krasjes op en worden deze zichtbaar na wat regen of een keertje wassen. Nieuwe auto's hebben dit vaak ook, uiteraard in veel mindere mate. Veel transportschade. Een goede autodealer laat daarom een nieuwe auto helemaal nalopen en eventueel polijsten zodat het lak weer in topstaat is. De gemiddelde autodealer laat al het transportplastic verwijderen en een waslaagje aanbrengen. Ik zou ook even het inname protocol van je lease maatschappij bekijken. Meestal is het zo dat krasjes groter dan een 2 euro munt gefactureerd worden. | |
Fer | zaterdag 25 maart 2023 @ 16:48 |
Mijn lease Skoda van 2020 krast de lak er ook vrij snel vanaf, waardeloos dunne lak. Scheelt weer een paar kilo en een paar euro voor de fabrikant. | |
Accordtje | zaterdag 25 maart 2023 @ 21:13 |
Wat heeft dat met de leaseconstructie te maken? Als het zakelijke lease is heb je toch gewoon te maken met bijtelling? Op welke manier de auto beschikbaar wordt gesteld maakt dan verder niet uit. | |
stephano1990 | zaterdag 25 maart 2023 @ 23:58 |
Het is een nieuw, nieuwe auto. Als in; ik heb hem met nagenoeg geen kilometers op de teller in ontvangst genomen. Naar mijn beste weten zaten er toen nog geen krasjes op. Het begon mij een a twee maanden geleden op te vallen dat er ineens op verschillende plekken al krassen zaten. | |
Fer | dinsdag 28 maart 2023 @ 18:47 |
Ik denk dat hij nu een dikkere auto heeft voor zijn leasebudget. | |
Accordtje | dinsdag 28 maart 2023 @ 19:04 |
Ah zo, dat zou kunnen inderdaad. |