abonnement Unibet Coolblue
pi_208525195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:24 schreef probeer het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)n-en-drugs-in-huizen

Huh, wat? Staat letterlijk in de afbeelding.

Incidenten in COA locaties Nederland. Van de eerste 11 weken van dit jaar.

Loop je dat nou expres al tig posts te negeren? Werken afbeeldingen niet op je pc / mobiel? Hoe zit dat?
Jij kan toch lezen?
Die getallen zeggen toch weinig als we het nergens mee vergelijken of in een contect plaatsen? Dus hoeveel incidenten zijn er in dezelfde periode in een Nederlandse stad van ~65.000 inwoners? Zeggen die incidenten iets over alle 65.000 mensen die door het COA opgevangen zijn?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:57:20 #102
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208525524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn helemaal geen hordes vluchtelingen uit Afrika, dat zijn er nog geen 20.000 per jaar en de hoofdmoot daarvan komt uit Noord-Afrika en krijgt sowieso geen verblijfsstatus.

De grafiek staat notabene een paar posts boven je.

Kijk je in de geschiedenis dan:
1992: veel asielzoekers uit oorlogsgebied in voormalig Joegoslavië
1994: door verscherpt asielbeleid in Duitsland meer asielzoekers in omringende landen
1997-2000: veel asielzoekers uit oorlogsgebied in Afghanistan, Irak en Kosovo
2008: veel asielzoekers uit oorlogsgebied in Somalië en Irak
2014 en daarna: veel asielzoekers uit oorlogsgebied in Syrië
2022 veel asielzoekers uit Oekraïne
Je moet wel eerlijk zijn als je met cijfers strooit.

Het was niet alleen 2014 dat er veel Syriërs kwamen.

Ook in 2022 kwamen er 20.000 Syriërs Nederland binnen.

Oekraïners hebben recht op tijdelijk verblijf, en Syriërs krijgen bijna zonder uitzondering na 5 jaar een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.

Er zijn al bijna 150.000 Syriërs in Nederland, en dit blijft nog jaarlijks groeien.

Nederland geeft meer dan 80% van de asielaanvragen een positief antwoord, veel hoger dan België.
Dus dat de regering er niets aan kan doen is onzin.

  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:09:49 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208525696
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben serieus benieuwd. Niemand wil de cijfers zien noch delen. Dat is toch wel bijzonder, zeker omdat het oh zo duidelijk is. Er naar vragen gaag al te ver.

Ik heb zelf maar gegoogeld en ik ben subjectief dus wees gewaarschuwd

Cijfers uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid zeggen wat anders. Van alle asielzoekers in Nederland is tussen de twee en vier procent criminaliteitsverdachte. Ter vergelijking: van de Nederlandse bevolking zonder migratieachtergrond is dat één procent.

Nu kan je denken. Zie je wel. En nu komt wat meer context dus pas op

Maar in een asielzoekerscentrum zijn alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld nogal oververtegenwoordigd, vergeleken met de rest van onze samenleving. Van deze groep asielzoekers werd in 2015 acht procent verdacht van criminaliteit. Bij een groep vergelijkbare Nederlanders (onder meer ook alleenstaand en met weinig te besteden) zonder migratieachtergrond was dat twaalf procent.

Dit bevestigt niet echt de algemene tendens
Als je echt serieus benieuwd was, had je de afgelopen tijd het nieuws gevolgd. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen. Werkelijk complete bullshit dat je benieuwd bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:12:40 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208525729
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 19:35 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ah je ontkent dus gewoon de feiten. Staat notabene bij dat deze cijfers afkomstig zijn van het COA.
Dit.
En de middenstand van ter apel is ook maar een n=1'tje en niet landelijk door te trekken.

Koekoek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208525913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Allemaal baggerbronnen. Telegraaf, Twitter, Geenstijl...
Je bent zelf een baggerbron.
pi_208525994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:57 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Je moet wel eerlijk zijn als je met cijfers strooit.

Het was niet alleen 2014 dat er veel Syriërs kwamen.
Wat. begrijp. je. niet. aan. 2014. en. daarna. ?

;)
pi_208527150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:28 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je bent zelf een baggerbron.
Doen we niks mee. Serieus, bronnen als Telegraaf, Twitter en Geenstijl hebben oa als doel de boze burger nog wat bozer maken. Feiten aandikken, verdraaien of ronduit leugens verspreiden. Is men alledrie niet vies van.

Ophef en reuring, daar gaat het ze om, met pakkende koppen om lezers te trekken teneinde meer inkomsten te genereren.

Ik blijf me verbazen dat er zo veel mensen intrappen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 07:48:36 #108
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208527362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doen we niks mee. Serieus, bronnen als Telegraaf, Twitter en Geenstijl hebben oa als doel de boze burger nog wat bozer maken. Feiten aandikken, verdraaien of ronduit leugens verspreiden. Is men alledrie niet vies van.

Ophef en reuring, daar gaat het ze om, met pakkende koppen om lezers te trekken teneinde meer inkomsten te genereren.

Ik blijf me verbazen dat er zo veel mensen intrappen.
Zwaktebod. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208527381
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je echt serieus benieuwd was, had je de afgelopen tijd het nieuws gevolgd. Dan had je deze vraag niet hoeven stellen. Werkelijk complete bullshit dat je benieuwd bent.
Probeer je nu te zeggen dat als ik het nieuws gevolgd had ik allang zou weten dat criminaliteit ook door niet-asielzoekers of niet-allochtonen wordt gepleegd? Dat ik zou hebben geweten dat een telegraaf of AD een artikel eerder publiceren als de dader gekleurd is? Dat criminaliteit veel te maken heeft met de sociale klasse (vergelijkbare financiële situatie) van iemand en locatie, veel meer dan kleur? Dat in het nieuws soms onderscheid wordt gemaakt tussen echte asielzoekers en uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat wat we op fok lezen niet overeenkomt met het hele plaatje en iedereen hier alleen zit te trollen

Nee. Ik geloof niet dat dit jouw punt is en ik weet zeker dat jij niet verder gekomen was dan de eerste alinea anders had je niet zo gereageerd
pi_208527766
En wat doet deze explosieve bevolkingsgroei, waar geen enkele Nederlander mee gemoeid gaat, met de CO2 uitstoot?

Linksom gaan we de boeren pesten om de CO2 uitstoot maar omlaag te krijgen, en rechtsom laten 'we' al jarenlang een mega stroom aan handje-ophoudt-volk (met uitzondering van Oekrainers) binnen, die ook zo hun uitstoot genereren.

En oh ja, niet te vergeten: er moeten ook nog eens duizenden en duizenden huizen gebouwd worden voor deze 'nieuwe Nederlanders' (ook nog eens ten koste van onze eigen bevolking), wat weer ten koste gaat van de natuur (waar we toch al niet heel veel meer van hebben), terwijl de natuur juist weer zorg draagt voor het afbreken van CO2...

... schiet mij maar lek.
Ik denk dat het kabinet dit stiekem heus wel weet, maar ligt veel te gevoelig om hier iets aan te doen, dus gaan ze de boeren maar pesten, en ook de rest van de bevolking trouwens (o.a. vliegtaks).

:N :N :r :r
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208528327
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doen we niks mee. Serieus, bronnen als Telegraaf, Twitter en Geenstijl hebben oa als doel de boze burger nog wat bozer maken. Feiten aandikken, verdraaien of ronduit leugens verspreiden. Is men alledrie niet vies van.

Ophef en reuring, daar gaat het ze om, met pakkende koppen om lezers te trekken teneinde meer inkomsten te genereren.

Ik blijf me verbazen dat er zo veel mensen intrappen.
De Telegraaf presenteert cijfers van het COA. Waarom zou dat niet kloppen?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:04:39 #112
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208528466
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 09:03 schreef KillerBee4ever het volgende:
En wat doet deze explosieve bevolkingsgroei, waar geen enkele Nederlander mee gemoeid gaat, met de CO2 uitstoot?

Linksom gaan we de boeren pesten om de CO2 uitstoot maar omlaag te krijgen, en rechtsom laten 'we' al jarenlang een mega stroom aan handje-ophoudt-volk (met uitzondering van Oekrainers) binnen, die ook zo hun uitstoot genereren.

En oh ja, niet te vergeten: er moeten ook nog eens duizenden en duizenden huizen gebouwd worden voor deze 'nieuwe Nederlanders' (ook nog eens ten koste van onze eigen bevolking), wat weer ten koste gaat van de natuur (waar we toch al niet heel veel meer van hebben), terwijl de natuur juist weer zorg draagt voor het afbreken van CO2...

... schiet mij maar lek.
Ik denk dat het kabinet dit stiekem heus wel weet, maar ligt veel te gevoelig om hier iets aan te doen, dus gaan ze de boeren maar pesten, en ook de rest van de bevolking trouwens (o.a. vliegtaks).

:N :N :r :r
Er wordt altijd gesproken dat het "gevoelig" ligt en het kabinet er niets aan durft te doen. Maar waar zijn ze dan zo bang voor?

In mijn omgeving is iedereen het er over eens, links of rechts politiek georienteerd, blauw, donker, geel, Christen, Islamiet of Jood. Vrijwel iedereen wil een stop op deze eindeloze uitputting van de maatschappij door voornamelijk gelukszoekers en asielzoekers. Het is niet houdbaar.

Geen idee dus waar sommige partijen bang voor zijn. In Denemarken is het notabene een linkse partij geweest die aan de noodrem heeft getrokken. Heeft ze bepaalt geen windeieren gelegd die betreffende partij.
pi_208528496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:04 schreef RamboDirk het volgende:


In mijn omgeving is iedereen het er over eens, links of rechts politiek georienteerd, blauw, donker, geel, Christen, Islamiet of Jood. Vrijwel iedereen wil een stop op deze eindeloze uitputting van de maatschappij door voornamelijk gelukszoekers en asielzoekers. Het is niet houdbaar.

In mijn omgeving ook, maar toch is er een filantropisch hoekje die pleit om ruimte te maken. Als je vraagt waar dan is de reactie meestal dat we geen ruimte willen maken. :')

En verder eens, waar is die angst voor?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:07:34 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528497
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 07:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Probeer je nu te zeggen dat als ik het nieuws gevolgd had ik allang zou weten dat criminaliteit ook door niet-asielzoekers of niet-allochtonen wordt gepleegd? Dat ik zou hebben geweten dat een telegraaf of AD een artikel eerder publiceren als de dader gekleurd is? Dat criminaliteit veel te maken heeft met de sociale klasse (vergelijkbare financiële situatie) van iemand en locatie, veel meer dan kleur? Dat in het nieuws soms onderscheid wordt gemaakt tussen echte asielzoekers en uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat wat we op fok lezen niet overeenkomt met het hele plaatje en iedereen hier alleen zit te trollen

Nee. Ik geloof niet dat dit jouw punt is en ik weet zeker dat jij niet verder gekomen was dan de eerste alinea anders had je niet zo gereageerd
Je steekt je kop in het zand en ontkent feiten. Moedwil of gewoon dom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208528509
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Er wordt altijd gesproken dat het "gevoelig" ligt en het kabinet er niets aan durft te doen. Maar waar zijn ze dan zo bang voor?

In mijn omgeving is iedereen het er over eens, links of rechts politiek georienteerd, blauw, donker, geel, Christen, Islamiet of Jood. Vrijwel iedereen wil een stop op deze eindeloze uitputting van de maatschappij door voornamelijk gelukszoekers en asielzoekers. Het is niet houdbaar.

Geen idee dus waar sommige partijen bang voor zijn. In Denemarken is het notabene een linkse partij geweest die aan de noodrem heeft getrokken. Heeft ze bepaalt geen windeieren gelegd die betreffende partij.
Denemarken heeft vooraf een opt-out-regeling vastgelegd (Verdrag van Maastricht jaren '90). Achteraf gaat dat niet (eenzijdig opzeggen van een verdrag wordt gezien als contractbreuk met alle juridische gevolgen van dien.)

Hier staan de opt-outs van Denemarken:

https://www.thedanishparliament.dk/en/eu-information-centre/the-danish-opt-outs-from-eu-cooperation

[ Bericht 15% gewijzigd door Niels0Kurovski op 25-03-2023 10:16:53 ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:10:54 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Er wordt altijd gesproken dat het "gevoelig" ligt en het kabinet er niets aan durft te doen. Maar waar zijn ze dan zo bang voor?

In mijn omgeving is iedereen het er over eens, links of rechts politiek georienteerd, blauw, donker, geel, Christen, Islamiet of Jood. Vrijwel iedereen wil een stop op deze eindeloze uitputting van de maatschappij door voornamelijk gelukszoekers en asielzoekers. Het is niet houdbaar.

Geen idee dus waar sommige partijen bang voor zijn. In Denemarken is het notabene een linkse partij geweest die aan de noodrem heeft getrokken. Heeft ze bepaalt geen windeieren gelegd die betreffende partij.
Denk dat ze eerder bang zijn voor de uitslag van de volgende verkiezingen nu ipv de consequenties die het heeft in de maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:15:40 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Denemarken heeft vooraf een opt-out-regeling vastgelegd (Verdrag van Maastricht jaren '90). Achteraf gaat dat niet.
Dat is echt heel makkelijk hoor. 'Onhoudbaar, we schorten het op tot er een nieuwe werkbare afspraak is'.

Je kan je niet voor eeuwig aan een onwerkbare situatie moeten blijven vasthouden. Kan jij misschien vreemd vinden. Een overheid is zo makkelijk met het continu roepen van 'overmacht' als het hunzelf aangaat, maar de maatschappij zelf kan lekker in de strond zakken.

Typisch weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208528604
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is echt heel makkelijk hoor. 'Onhoudbaar, we schorten het op tot er een nieuwe werkbare afspraak is'.

Je kan je niet voor eeuwig aan een onwerkbare situatie moeten blijven vasthouden. Kan jij misschien vreemd vinden. Een overheid is zo makkelijk met het continu roepen van 'overmacht' als het hunzelf aangaat, maar de maatschappij zelf kan lekker in de strond zakken.

Typisch weer.
Als er wetten en regels zijn die in het nadeel zijn van de overheid, dan kunnen ze die zo veranderen.
pi_208528612
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is echt heel makkelijk hoor. 'Onhoudbaar, we schorten het op tot er een nieuwe werkbare afspraak is'.

Je kan je niet voor eeuwig aan een onwerkbare situatie moeten blijven vasthouden. Kan jij misschien vreemd vinden. Een overheid is zo makkelijk met het continu roepen van 'overmacht' als het hunzelf aangaat, maar de maatschappij zelf kan lekker in de strond zakken.

Typisch weer.
Nee, gaat niet eenzijdig. Kan alleen als we uit de EU stappen of met een EU-wijde consensus. En dan hebben we ook nog het verdrag van de rechten van de mens met de Verenigde Naties. Vergeet het maar.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:23:42 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528670
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, gaat niet eenzijdig. Kan alleen als we uit de EU stappen of met een EU-wijde consensus.
:D
Moeilijker maken dat het is. Ben je ambtenaar?
Op ieder vlak worden dagelijks afgespraken geupdate aan de huidige tijd en situatie, maar hier kan dat niet hoor. Neeeuuh. Als je dit aanpast dan hangt je lidmaatschap :D

Het is heel makkelijk: je schrijft die zinnen op een mailtje/brief/fax en verstuurt m.

Het ontbreekt aan wil. Daarom gaat het niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:24:06 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528678
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als er wetten en regels zijn die in het nadeel zijn van de overheid, dan kunnen ze die zo veranderen.
Op ieder moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208528692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D
Moeilijker maken dat het is. Ben je ambtenaar?
Op ieder vlak worden dagelijks afgespraken geupdate aan de huidige tijd en situatie, maar hier kan dat niet hoor. Neeeuuh. Als je dit aanpast dan hangt je lidmaatschap :D

Het is heel makkelijk: je schrijft die zinnen op een mailtje/brief/fax en verstuurt m.

Het ontbreekt aan wil. Daarom gaat het niet.
Ambtenaar? Nee, ik werk voor multinationals en die moeten ook de regels weten.
pi_208528697
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Volgens mij wordt de overlast vooral veroorzaakt door de scheve verhouding tussen het kleine aantal inwoners van de gemeenten waar de centrale opvanglocaties staan en het grote aantal asielzoekers dat op die plekken worden opgevangen.

Inwoners van bijvoorbeeld Utrecht merken er echt helemaal niks van wanneer er een paar honderd asielzoekers in de stad bijkomen. Als elke gemeente naar draagkracht een paar mensen opneemt is iedereen beter af.
Nee, behalve de excessieve criminaliteit die eufemistisch en vals overlast wordt genoemd, is er ook nog de overlast. En het is in alles een last. Een last op de beschikbare woonruimte, een last voor het onderwijs, een last voor de middenstand, een last voor de krappe arbeidsmarkt want alleen hun kont afvegen doen ze zelf, een last voor de sociale cohesie en de manieren op straat, een last voor de veiligheid en politie en justitie, een enorme last voor de rijksbegroting en een flink onevenredige extra last voor de zorgcapaciteit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij kan toch lezen?
Die getallen zeggen toch weinig als we het nergens mee vergelijken of in een contect plaatsen? Dus hoeveel incidenten zijn er in dezelfde periode in een Nederlandse stad van ~65.000 inwoners? Zeggen die incidenten iets over alle 65.000 mensen die door het COA opgevangen zijn?
Doet er niet toe. Die mensen zijn hier geboren, dat is wel onze verantwoordelijkheid en ons probleem. Wij willen er helemaal geen stad met buitenlandse problemen bij, laat staan dat ze het probleem van iedereen worden.

Dan krijg je van die argumenten dat ze als groep op een paar moorden en verkrachtingen na nauwelijks crimineler zijn dan een andere onderklasse van laaggeletterden in een achterstandswijk. Maar dat is een argument tegen een stelling als dat het geboren criminelen zijn of zo en die poneert niemand. Ze zijn slecht voor het land en slecht voor elk dorp of stad waar ze tot Nederlandse onderklasse gemaakt moeten worden, want meer zit er niet in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:31:27 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208528775
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ambtenaar? Nee, ik werk voor multinationals en die moeten ook de regels weten.
Dan moet jij zeker weten dat afspraken aangepast worden aan vernieuwde situaties. Zonder dat partijen direct uit elkaar hoeven te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208528793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moet jij zeker weten dat afspraken aangepast worden aan vernieuwde situaties.
Ja, maar niet eenzijdig, maar laat maar zitten. Het is alsof ik tegen een muur sta te praten. Ik heb al vaker uitgelegd waarom het niet gaat.
pi_208528826
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup daarom vangt Nederland verreweg de meeste asielzoekers op van heel Europa :Y
Dit is pertinent onwaar.
pi_208528916
quote:
Dus er blijft jaarlijks zo’n 50.000 aan handje-ophoud-volk hier hangen met veelal een islamitische achtergrond. Daar moeten allemaal sociale voorzieningen voor getroffen worden, woningen voor gebouwd worden en boeren voor wijken met betrekking tot de stikstofuitstoot. Want het kan niet allemaal tegelijk.

Keurige volgorde van handelen ^O^
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:43:27 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208528924
Die Denen snappen het tenminste.
pi_208529013
We laten ons in de kont neuken door de EU, maar Rutte vindt dat lekker
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:52:08 #130
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208529017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Er wordt altijd gesproken dat het "gevoelig" ligt en het kabinet er niets aan durft te doen. Maar waar zijn ze dan zo bang voor?


Bang om afspraken met de EU/uitspraken van rechter te breken. Als je geen asiel zoekers meer op neemt (of het stukken moeilijk maakt) loop je ook nog eens de kans dat je erop aangekeken wordt als land, omdat het geen politiek correcte keuze is. Zal wel een combo van die dingen zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:52:58 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208529028
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja, maar niet eenzijdig, maar laat maar zitten. Het is alsof ik tegen een muur sta te praten. Ik heb al vaker uitgelegd waarom het niet gaat.
Heb nieuws voor je, jij bent hier die muur.

Totale onzin post je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208529210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb nieuws voor je, jij bent hier die muur.

Totale onzin post je.
Alstublieft:

https://www.denederlandsegrondwet.nl/id/vi4db0qeu8gb/grondwet_en_internationale_rechtsorde
pi_208529446
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben serieus benieuwd. Niemand wil de cijfers zien noch delen. Dat is toch wel bijzonder, zeker omdat het oh zo duidelijk is. Er naar vragen gaag al te ver.

Ik heb zelf maar gegoogeld en ik ben subjectief dus wees gewaarschuwd

Cijfers uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid zeggen wat anders. Van alle asielzoekers in Nederland is tussen de twee en vier procent criminaliteitsverdachte. Ter vergelijking: van de Nederlandse bevolking zonder migratieachtergrond is dat één procent.

Nu kan je denken. Zie je wel. En nu komt wat meer context dus pas op

Maar in een asielzoekerscentrum zijn alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld nogal oververtegenwoordigd, vergeleken met de rest van onze samenleving. Van deze groep asielzoekers werd in 2015 acht procent verdacht van criminaliteit. Bij een groep vergelijkbare Nederlanders (onder meer ook alleenstaand en met weinig te besteden) zonder migratieachtergrond was dat twaalf procent.

Dit bevestigt niet echt de algemene tendens
Dit bevestigt (en dat weten we al heel lang) dat je niet meer alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld in je land wil hebben.
Volgens mij voldoen echter heel veel asielzoekers wel aan die omschrijving.

Daarnaast blijven ze gemiddeld behoorlijk lang aan die omschrijving voldoen omdat onze overheid al decennialang faalt in de integratie van niet westerse asielzoekers.
Zelfs de taal leren lukt niet, soms spreken mensen die hier al decennialang wonen nog steeds amper Nederlands.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:38:39 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208529491
quote:
:')

Blijkbaar heb je de kennis totaal niet en zeg je maar wat. Hep op feesboek gestaan, staat op het internet, hier heb je de complete grondwet, zoek het maar uit.

Ofwel, je post zegt niets waarom het niet zou kunnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:41:52 #135
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208529535
Ik zou geen traantje laten als men alle politici in een groot vacuum pompt.
pi_208529548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Denemarken heeft vooraf een opt-out-regeling vastgelegd (Verdrag van Maastricht jaren '90). Achteraf gaat dat niet (eenzijdig opzeggen van een verdrag wordt gezien als contractbreuk met alle juridische gevolgen van dien.)

Hier staan de opt-outs van Denemarken:

https://www.thedanishparliament.dk/en/eu-information-centre/the-danish-opt-outs-from-eu-cooperation
Ik ben niet met je eens dat dat niet kan, we kunnen best dreigen met uittreding uit de EU.
En het VN vluchtelingenverdrag kunnen we volgens mij heel simpel opzeggen.

Dan kunnen we daarna eens eindelijk echt werk gaan maken van ondersteuning van opvang in de regio.
Je weet wel, die plekken waar 80/90% van de vluchtelingen wordt opgevangen.
En dan uiteraard vooral de vluchtelingen die geen duizenden dollars kunnen betalen aan mensensmokkelaars.
Want dat heeft het overgrote merendeel van de vluchtelingen die hier asiel aanvragen gedaan.

Dat kun je die mensen overigens niet kwalijk nemen, maar onze beleidsmakers wel.

Ik vind het persoonlijk sowieso een schande dat Nederland het oorspronkelijke VN vluchtelingenvedrag van 1951 heeft ondertekend, volstrekt inhumaan kutverdrag.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tanatos op 25-03-2023 11:57:01 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:43:24 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208529556
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dit bevestigt (en dat weten we al heel lang) dat je niet meer alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld in je land wil hebben.
Volgens mij voldoen echter heel veel asielzoekers wel aan die omschrijving.

Daarnaast blijven ze gemiddeld behoorlijk lang aan die omschrijving voldoen omdat onze overheid al decennialang faalt in de integratie van niet westerse asielzoekers.
Zelfs de taal leren lukt niet, soms spreken mensen die hier al decennialang wonen nog steeds amper Nederlands.
Of de basis taak opvolgen van bescherming van je inwoners.
In ter apel heeft de plaatstelijke middenstand dat zelf maar moeten oplossen. Worden totaal in de steek gelaten bij etterlijke geweldsincidenten, diefstallen en bedreigende situaties.

Straks in heel het land. Mede mogelijk gemaakt door rutte/kaag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208529582
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij kan toch lezen?
Die getallen zeggen toch weinig als we het nergens mee vergelijken of in een contect plaatsen?
1 blik zegt me dat ze vergelijken met 2022.

quote:
Dus hoeveel incidenten zijn er in dezelfde periode in een Nederlandse stad van ~65.000 inwoners?
Jij wilt met burgers vergelijken? Doe je ding.

quote:
Zeggen die incidenten iets over alle 65.000 mensen die door het COA opgevangen zijn?
Wat? Nee natuurlijk niet. Die incidenten zeggen iets over de mensen die die incidenten veroorzaken. Net zoals andere criminaliteitscijfers iets zeggen over mensen die iets crimineels doen, niet over mensen die dat niet doen. Net zoals verkeersongeluk-cijfers iets zeggen over de mensen die betrokken zijn in verkeersongelukken, en niet over alle automobilisten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208529605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit is pertinent onwaar.
De harde waarheid wat dat betreft is dat we veel en veel meer hulp (in middelen) zouden moeten geven aan Turkije.
Daar zitten daadwerkelijk miljoenen vluchtelingen.
En Libanon heeft al helemaal veel meer hulp nodig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_208529609
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Doen we niks mee. Serieus, bronnen als Telegraaf, Twitter en Geenstijl hebben oa als doel de boze burger nog wat bozer maken. Feiten aandikken, verdraaien of ronduit leugens verspreiden. Is men alledrie niet vies van.

Ophef en reuring, daar gaat het ze om, met pakkende koppen om lezers te trekken teneinde meer inkomsten te genereren.

Ik blijf me verbazen dat er zo veel mensen intrappen.
Die bronnen zijn inderdaad vaak erg gekleurd. Maar dat betekent niet dat de cijfers die ze noemen (in dit geval overgenomen uit een rapport van/over het COA) niet kloppen.

Kom op zeg.

En als jij wel blijft volhouden dat die cijfers niet kloppen, is het aan jou om met de 'echte' cijfers te komen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 25 maart 2023 @ 11:52:45 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208529634
Criminele asielzoekers die 'niet teruggestuurd kunnen worden' is ook zo'n mooie grap. Net alsof Nederland de enige plek op de wereld is waar ze heen kunnen. Een crimineel vergrijp tijdens de asielprocedure zou gewoon direct een rood stempel moeten zijn op je aanvraag: wegwezen en klop maar in een ander land aan.
pi_208529797
Door de stikstofaanpak van dit kabinet zit Nederland op slot.

Hoe wil je dan asielzoekers opvangen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208529824
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 07:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Probeer je nu te zeggen dat als ik het nieuws gevolgd had ik allang zou weten dat criminaliteit ook door niet-asielzoekers of niet-allochtonen wordt gepleegd? Dat ik zou hebben geweten dat een telegraaf of AD een artikel eerder publiceren als de dader gekleurd is? Dat criminaliteit veel te maken heeft met de sociale klasse (vergelijkbare financiële situatie) van iemand en locatie, veel meer dan kleur? Dat in het nieuws soms onderscheid wordt gemaakt tussen echte asielzoekers en uitgeprocedeerde asielzoekers. Dat wat we op fok lezen niet overeenkomt met het hele plaatje en iedereen hier alleen zit te trollen

Nee. Ik geloof niet dat dit jouw punt is en ik weet zeker dat jij niet verder gekomen was dan de eerste alinea anders had je niet zo gereageerd
Criminaliteit lijkt (volgens wetenschappelijke inzichten) inderdaad zeer sterk gelinkt aan socio-economische positie. Financiële situatie, sociale mobiliteit, dat gedoe.

En ja, het is vrij logisch dat die socio-economische positie bij vluchtelingen nou eenmaal wat lager ligt.

Maar wat is precies je punt hiermee dan? Feit blijft toch dat, wanneer men criminaliteit niet zo leuk vindt en dus zoveel mogelijk wil voorkomen, het geen slim idee is om grote groepen (kans)arme mensen erbij te nemen? Of dat nou vluchtelingen zijn of niet, welke afkomst ze wel of niet hebben of waar ze dan ook vandaan komen.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 25 maart 2023 @ 12:11:02 #144
16715 Mylene
*schatje*
pi_208529835
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:06 schreef Montagui het volgende:
Door de stikstofaanpak van dit kabinet zit Nederland op slot.

Hoe wil je dan asielzoekers opvangen?
twitter
pi_208529919
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 10:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je steekt je kop in het zand en ontkent feiten. Moedwil of gewoon dom.
Welke feiten ontken ik?

Ik wil die feiten leggen naast de feiten van autochtonen. Gewoon om feeling bij getallen te krijgen. Als dat 'feiten ontkennen' is en 'de andere kant opkijken' net feiten erkennen is, dan ontken ik inderdaad feiten. Blijven jullie toch fijn de andere kant opkijken

[ Bericht 21% gewijzigd door opgebaarde op 25-03-2023 12:50:25 ]
pi_208530158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Criminaliteit lijkt (volgens wetenschappelijke inzichten) inderdaad zeer sterk gelinkt aan socio-economische positie. Financiële situatie, sociale mobiliteit, dat gedoe.

En ja, het is vrij logisch dat die socio-economische positie bij vluchtelingen nou eenmaal wat lager ligt.

Maar wat is precies je punt hiermee dan? Feit blijft toch dat, wanneer men criminaliteit niet zo leuk vindt en dus zoveel mogelijk wil voorkomen, het geen slim idee is om grote groepen (kans)arme mensen erbij te nemen? Of dat nou vluchtelingen zijn of niet, welke afkomst ze wel of niet hebben of waar ze dan ook vandaan komen.
Vanuit die optiek is dat inderdaad onverstandig. Ik heb een probleem met alle criminaliteit, niet alleen criminaliteit van immigranten
pi_208530225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]
1 blik zegt me dat ze vergelijken met 2022.
[..]
Jij wilt met burgers vergelijken? Doe je ding.
[..]
Wat? Nee natuurlijk niet. Die incidenten zeggen iets over de mensen die die incidenten veroorzaken. Net zoals andere criminaliteitscijfers iets zeggen over mensen die iets crimineels doen, niet over mensen die dat niet doen. Net zoals verkeersongeluk-cijfers iets zeggen over de mensen die betrokken zijn in verkeersongelukken, en niet over alle automobilisten.
Ok. Ik geef jou een getal en dan wil ik graag weten of het veel of weinig is want ik kan niks met alleen een getal. 100. 100 nanogram pfas
pi_208530279
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ok. Ik geef jou een getal en dan wil ik graag weten of het veel of weinig is want ik kan niks met alleen een getal. 100. 100 nanogram pfas
Geen idee.

Nogmaals, de vergelijking die in dat artikel gemaakt wordt om de boel context te geven, is er eentje tussen 2022 en 2023.

Dus wanneer je zou zeggen:

2022: 100 nanogram pfas
2023: 180 nanogram pfas

Dan is hetgeen wat je daaruit op kan maken (en verder ook vrijwel het enige wat je er uit op kan maken) dat er in 2023 een stuk meer is dan in 2022. Niet of 100 (of 180) überhaupt veel of weinig is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208530318
Maar hej, voel je vooral vrij om die cijfers te vergelijken met criminaliteitscijfers van een gemiddelde groep burgers van dezelfde omvang.

De info die je daarvoor nodig hebt is denk ik vrij makkelijk te vinden. Je zoekt op hoeveel mensen het COA opvangt, rekent het om naar x gevallen per 1000 asielzoekers, en vergelijkt dat met cbs data van de rest van het land.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208530466
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben serieus benieuwd. Niemand wil de cijfers zien noch delen. Dat is toch wel bijzonder, zeker omdat het oh zo duidelijk is. Er naar vragen gaag al te ver.

Ik heb zelf maar gegoogeld en ik ben subjectief dus wees gewaarschuwd

Cijfers uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid zeggen wat anders. Van alle asielzoekers in Nederland is tussen de twee en vier procent criminaliteitsverdachte. Ter vergelijking: van de Nederlandse bevolking zonder migratieachtergrond is dat één procent.

Nu kan je denken. Zie je wel. En nu komt wat meer context dus pas op

Maar in een asielzoekerscentrum zijn alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld nogal oververtegenwoordigd, vergeleken met de rest van onze samenleving. Van deze groep asielzoekers werd in 2015 acht procent verdacht van criminaliteit. Bij een groep vergelijkbare Nederlanders (onder meer ook alleenstaand en met weinig te besteden) zonder migratieachtergrond was dat twaalf procent.

Dit bevestigt niet echt de algemene tendens
Echt, dat steeds maar weer de criminaliteitscijfers onder asielzoekers vergelijken met autochtonen hier in NL...
:')

De autochtone criminelen wonen hiet al, daar hebben we mee te dealen helaas.
Die "rommel" uit de andere landem krijg je er nog eens bovenop he?
Of het nu qua % minder of meer is dan de cijfers onder autochtone criminelen...
Sjeez...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')