Als je alleen maar praat, kun je niet luisteren. Nix mis mee om af en toe gewoon je bek te houden.
Maar geen probleem van maken dus.
Ik maak me er niet meer zo druk om. Ik ga me ook geen moeite meer doen om iets te verzinnen wat ik zou kunnen zeggen. Ik praat alleen nog als ik er zin in heb en weet wat ik moet zeggen.
Op commando praten lukt me niet. Als de ander de stilte irritant vindt dan verzint die persoon maar wat slaps om te zeggen.
ik wil nu eigenlijk een film-quote doen over een "uncomfortable silence" uit Pulp Fiction.... maar kom er even niet op
Maar die quote klopt als een bus in ieder geval.
hopende op aanvulling van andere PF kenners
quote:"That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence."
Op maandag 10 februari 2003 19:24 schreef Pushit het volgende:
shitik wil nu eigenlijk een film-quote doen over een "uncomfortable silence" uit Pulp Fiction.... maar kom er even niet op
![]()
Maar die quote klopt als een bus in ieder geval.
hopende op aanvulling van andere PF kenners
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:28 schreef Schorpioen het volgende:[..]
"That's when you know you found somebody really special. You can just shut the fuck up for a minute, comfortably share a silence."
Die bedoelde ik ja.
word ook moe van mezelf nu
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 10-02-2003 20:07]
Probleem is, met mensen die ik al ken gaat dat makkelijker.. maar met nieuwe mensen die ik wil leren kennen niet.. zou niet weten waar het over te hebben, en ja zo kunnen zei jou of jij hun ook nauwelijks beter leren.
quote:Same here
Op maandag 10 februari 2003 21:44 schreef Jaap_ het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, het gebeurt me erg vaak en maakt niet uit bij wie. Helaas krijg ik zo nu en dan te horen dat ik stil en saai ben =(
Daardoor gaan die stiltes zo rot aanvoelen.
Dat heb ik ook soms. Dat ik totaal geen inspiratie heb om wat te zeggen. Misschien wel zin. Dan moet die ander echt beginnen en dan gaat het wel goed. een bepaalde state of mind is dat
quote:Het gebeurt je... nou ja, je bent het toch echt zelf die je mond houdt.
Op maandag 10 februari 2003 21:44 schreef Jaap_ het volgende:
Ik heb precies hetzelfde, het gebeurt me erg vaak en maakt niet uit bij wie. Helaas krijg ik zo nu en dan te horen dat ik stil en saai ben =(
Daardoor gaan die stiltes zo rot aanvoelen.
Ik herken het wel, ik heb die neiging ook een beetje, maar ik dwing mezelf wel om te praten. Anderen verantwoordelijk maken voor een leuk gesprek is ook niet fair.
Je probleem is wellicht dat je denkt niets te melden te hebben dat de ander zou kunnen interesseren, en daarom houd je je mond maar. met als gevolg dat je door anderen als saai persoon gezien wordt. Je bereikt dan precies wat je wilt voorkomen.
Je kunt jezelf aanleren om meer open en spraakzaam te zijn, maar dan moet je wel zelf die drempel overwillen.
Stel wat vragen of vertel gewoon over wat je boeit en bezighoudt en bepaal niet bij voorbaar voor die ander dat hij/zij daar niet in geinteresseerd zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |