abonnement Unibet Coolblue
pi_208512080
Uitzonderingen zijn er natuurlijk zoals Mats die na een ongeluk bijna al zijn organen voor nop schenkte. Toch zie ik meestal, niet alleen bij vrouwen die hypergaam ingesteld zijn, dat mensen ook met vriendschappen en nieuwe contacten alleen willen investeren als er iets te halen valt.

Begrijpen jullie wat ik bedoel? Hypergamy is niet wat onder vrouwen speelt, ik denk dat iedereen wel zoiets heeft, liever vrienden worden met iemand die succesvol is dan een slappe loser.
pi_208512186
Weggeven is leuk als je het kan missen?

soms geef ik iets kado waar ik eigenlijk zelf geen geld voor heb maar je ziet dan die persoon aan wie je het kado geeft groeien in het leven en voel ik me minder schuldig omdat ik toch iets goeds voor de wereld heb gedaan.
  donderdag 23 maart 2023 @ 22:53:59 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208512499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef ph-buf het volgende:
Uitzonderingen zijn er natuurlijk zoals Mats die na een ongeluk bijna al zijn organen voor nop schenkte. Toch zie ik meestal, niet alleen bij vrouwen die hypergaam ingesteld zijn, dat mensen ook met vriendschappen en nieuwe contacten alleen willen investeren als er iets te halen valt.

Begrijpen jullie wat ik bedoel? Hypergamy is niet wat onder vrouwen speelt, ik denk dat iedereen wel zoiets heeft, liever vrienden worden met iemand die succesvol is dan een slappe loser.
Wat heeft dit met altruïsme te maken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208512742
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat heeft dit met altruïsme te maken?
Helemaal niks :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208512783
Vertaling: TS wil eigenlijk dat vrouwen uit liefdadigheid hun vagina aan hem schenken.
pi_208512804
Vrijwel niemand doet iets zonder er iets voor terug te krijgen. Of dat nu vriendschap, liefde, of enkel die glimlach is die een goed gevoel geeft.

Als je iets doet en een prettig gevoel blijft uit, of erger voelt zelfs naar, dan ga je dat vermijden.

Dat is doodnormaal.
Dat iets wat kost (moeite, tijd, geld, inzet enz) geeft niet. Maar zonder iets terug of deksel op de neus stopt het snel.
pi_208512860
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat heeft dit met altruïsme te maken?
Het idee dat je zomaar iets weggeeft zonder iets ervoor terug te krijgen. Ik denk dat de meeste mensen een mentaliteit hebben van "voor wat hoort wat". Mensen willen er immers op vooruit gaan.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:42:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208512901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:34 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Het idee dat je zomaar iets weggeeft zonder iets ervoor terug te krijgen. Ik denk dat de meeste mensen een mentaliteit hebben van "voor wat hoort wat". Mensen willen er immers op vooruit gaan.
Weggeven van wat, als het gaat om vrouwen/vriendschappen?

Gaat het daarin niet sowieso om wederkerigheid?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208512951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:25 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Vrijwel niemand doet iets zonder er iets voor terug te krijgen. Of dat nu vriendschap, liefde, of enkel die glimlach is die een goed gevoel geeft.

Als je iets doet en een prettig gevoel blijft uit, of erger voelt zelfs naar, dan ga je dat vermijden.

Dat is doodnormaal.
Dat iets wat kost (moeite, tijd, geld, inzet enz) geeft niet. Maar zonder iets terug of deksel op de neus stopt het snel.
Ik vind het altruïstisch als iemand iets puur doet of juist nalaat voor een ander. Omdat iemand een ander daar blij mee maakt. Dat iemand daar vervolgens zelf ook blij van wordt en je dat uiteindelijk dus ook als het motief kan zien voor het doen of nalaten, vind ik er niet aan af doen. En ja, op deze manier bekeken geloof ik absoluut dat er altruïstische mensen/daden zijn.

Maar goed, het gaat hier natuurlijk weer over vrouwen en seks. En zoals Lienekien al aangaf, geen idee wat dit met altruïsme van doen heeft. (Mooie, jonge) vrouwen meisjes moeten uit altruïsme met TS naar bed? :')
Tails tell tales
pi_208512959
quote ipv edit
Tails tell tales
pi_208512988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 22:25 schreef ph-buf het volgende:
slappe loser.
An sich kan iedereen vallen of klem komen zitten in het leven? Slechts weinigen halen een top en blijven eeuwig op die top?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 02:30:38 #12
481998 K21
Cappuccino
pi_208513407
Er zit natuurlijk nogal een verschilletje tussen er niet op vooruit gaan in een contact, en er zeer zwaar op achteruit gaan (door bijvoorbeeld een door seks geobsedeerde klaphark je leven binnen te halen met als gevolg dat je nog maanden tot jaren over je schouder moet kijken op straat). :)
pi_208513574
Vrouwen zijn heel altruïstisch bij mij :P
pi_208514407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:55 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik vind het altruïstisch als iemand iets puur doet of juist nalaat voor een ander. Omdat iemand een ander daar blij mee maakt. Dat iemand daar vervolgens zelf ook blij van wordt en je dat uiteindelijk dus ook als het motief kan zien voor het doen of nalaten, vind ik er niet aan af doen. En ja, op deze manier bekeken geloof ik absoluut dat er altruïstische mensen/daden zijn.
Helemaal mee eens, mooi voorbeeld hiervan op FOK zelf is de jaarlijkse kerstpaketten actie.
En nee TS daar zul je waarschijnlijk ook geen "target" vinden
pi_208516320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 23:34 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Het idee dat je zomaar iets weggeeft zonder iets ervoor terug te krijgen. Ik denk dat de meeste mensen een mentaliteit hebben van "voor wat hoort wat". Mensen willen er immers op vooruit gaan.
Ik heb dat weleens gedaan en sommigen blijven dan maar terugkomen tot vervelends aan toe.
Tegenwoordig mijd ik aandachttrekkers als de pest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')