abonnement Unibet Coolblue
pi_208497394
https://www.rtlnieuws.nl/(...)haags-accent-zeeland

Ik ben van mening dat je voor een dergelijke functie algemeen beschaafd Nederlands hoort te kunnen spreken.
Anderen vinden het discriminatie.

Maar stel je eens voor. Zit je bij een uitvaart van familie en dan hoor je ineens plat Haags.. of nog erger Achterhoeks of nog veel erger AMSTERDAMS!
pi_208497412
Wat een dom bedrijf. Zeg gewoon dat je een geschiktere kandidaat hebt gevonden. Heb je nergens last van
pi_208497437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)haags-accent-zeeland

Ik ben van mening dat je voor een dergelijke functie algemeen beschaafd Nederlands hoort te kunnen spreken.
Anderen vinden het discriminatie.

Maar stel je eens voor. Zit je bij een uitvaart van familie en dan hoor je ineens plat Haags.. of nog erger Achterhoeks of nog veel erger AMSTERDAMS!
wat is het probleem? Deze beste man had een uur later gewoon weer werk als hij verder had gezocht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208497497
Van die bedrijven die selecteren op hoe iemand er op het oog uitziet _O- zal wel zo'n Amerikaans bedrijf zijn geweest die geven niets op prestaties. Zou ook beter zijn als niemand er meer voor wil werken, maar zo'n vaart loopt het helaas niet.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208497551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat is het probleem? Deze beste man had een uur later gewoon weer werk als hij verder had gezocht.
Het nieuwe crematorium in Goes was ook aan het proefdraaien, gemiste kans!
Het is koud, het is guur....
pi_208497596
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:42 schreef NaarMensje het volgende:
Van die bedrijven die selecteren op hoe iemand er op het oog uitziet _O- zal wel zo'n Amerikaans bedrijf zijn geweest die geven niets op prestaties. Zou ook beter zijn als niemand er meer voor wil werken, maar zo'n vaart loopt het helaas niet.
Wat staat hier?

Hoe iemand er op het oog uitziet? Luister jij met je ogen?

Een uitvaartonderneming in Zeeland die wel Amerikaans zal zijn? Sure.... 'geven niets op prestaties' ??? Geven Amerikaanse bedrijven niet om pretaties?

Zon'n UITvaart loopt het dus wel :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Miss 200.000.000! woensdag 22 maart 2023 @ 18:50:28 #7
367000 roos94
pi_208497601
Abn bestaat toch niet meer?
pi_208497646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Wat staat hier?

Hoe iemand er op het oog uitziet? Luister jij met je ogen?

Een uitvaartonderneming in Zeeland die wel Amerikaans zal zijn? Sure.... 'geven niets op prestaties' ??? Geven Amerikaanse bedrijven niet om pretaties?

Zon'n UITvaart loopt het dus wel :P
Lekker bijdehand natuurlijk. Maar nee, Amerikaanse bedrijven geven niet om prestaties, wel om inlikken.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:56:43 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208497671
Cees Grimbergen vindt dit leuk.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:57:33 #10
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_208497778
quote:
'Te Haags': Raubeg-Jan wegd nie angenaume om zèn aksent
Raubeg-Jan zag ut heilemaal zitte, un nieuwe baan bè un ùitvaagtoâhganisasie in Terreneuzûh. De 48-jarige Hagenaah waunt al jare met plezieâh in Zeiland en hep ervaring in de ùitvaagtbransje. Helaas wegd hè nie angenaume, de reije? Hè had un te Haags aksent. Wat zeg un aksent auvâh iemand?

Raubeg-Jan Habich wind ze ège d'r nog enorrum auvâh op. Na un pausitief saullicitasiegesprek bè un Zeiuwse ùitvaagtondâhneiming kreig hè un teleuâhstellend berich: hè was nie angenaume omdat hè te Haags klonk. "Dit is toch puâh diskriminasie?", zeg hè teige Edisie NL. "Ik kaukte van woede." De Hagenaah waunt al 17 jaah in Zeiland. "Ik hep hieâh heil veil gewerrek, bè veil veschillende bedrève en ik hep d'r nog nauit praubleme doâh ondâhvondûh. Iederein deid altèd noâhmaal teige me."


[ Bericht 23% gewijzigd door Aether op 22-03-2023 19:11:41 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208497818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)haags-accent-zeeland
... of nog veel erger AMSTERDAMS!
_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208497821
Lijkt me ook niet fijn om zo te moeten beginnen.
pi_208497846
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:54 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Lekker bijdehand natuurlijk. Maar nee, Amerikaanse bedrijven geven niet om prestaties, wel om inlikken.
OK, weet ik dat ook weer.

On-topic: Er is wat voor te zeggen om een grafrede (of ander begeleidend spreken tijdens een uitvaart) niet te laten uitspreken door iemand met een plat (Haags/Utregs/Achterhoeks/Limburg/Amsterdams) accent, in een omgeving waar dat niet gesproken wordt. En dan kunnen we allemaal wel gaan janken over 'diskriminazie!', maar een uitvaart is persoonlijk. Hiermee zit de Uitvaartonderneming in een spagaat, want wettelijk mag afwijzen om deze reden inderdaad niet, maar de Uitvaartonderneming zal voorzichtig zijn 'ja, die UV-Onderneming met die Hagenaar'.... En dan kan die gozer wel zeggen: 'ik heb jaren in Zeeland gewerkt, nooit probleem', maar was dat ook in de Uitvaartbranche? Dat staat er niet....

(even er vanuit gaande dat spreken tot zijn takenpakket zou gaan behoren)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208498393
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)haags-accent-zeeland

Ik ben van mening dat je voor een dergelijke functie algemeen beschaafd Nederlands hoort te kunnen spreken.
Anderen vinden het discriminatie.

Maar stel je eens voor. Zit je bij een uitvaart van familie en dan hoor je ineens plat Haags.. of nog erger Achterhoeks of nog veel erger AMSTERDAMS!
Ik ook. Ik moet er echt niet aan denken als zo'n volksjongen op een familiebegrafenis plat Haags of met een Utrechts accent loopt te praten. Dat verpest voor mij alles.
pi_208498467
Als deze man in de ovenruimte zou werken dan is een nette uitspraak ook belangrijk omdat steeds vaker nabestaanden de overledene naar de oven begeleiden.
pi_208498485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:34 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik ook. Ik moet er echt niet aan denken als zo'n volksjongen op een familiebegrafenis plat Haags of met een Utrechts accent loopt te praten. Dat verpest voor mij alles.
Ben ik helemaal met je eens.
pi_208498498
Nee, Zeeuws klinkt lekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_208498546
Geen idee hoe Zeeuws klinkt.
pi_208498553
Als je zelf accentloos Nederlands van anderen gewend bent, zoals ik, dan heb je het gevoel dat accenten als Haags en Utrechts als lollig zijn bedoeld. Je voelt je dan midden in een cabaretshow.
pi_208498570
Alles wat niet ABN is, is 'te'. Groetjes uit Haarlem.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208498585
Mensen met een overdreven accent komen ook vaker uit een ander milieu.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 22 maart 2023 @ 19:43:57 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208498669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:37 schreef quirina het volgende:
Als deze man in de ovenruimte zou werken dan is een nette uitspraak ook belangrijk omdat steeds vaker nabestaanden de overledene naar de oven begeleiden.
Want iemand met een accent kan niet netjes mensen te woord staan wil je zeggen?

Zolang het niet "Ik gooi nu die kankahdeur van die kankah ovuh opuh en dan mag je opa erin schuivuh en dan gaat de kankah fik erin" is, dan lijkt het mij prima.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208498681
Vakman pur sang
pi_208498749
oh oh cherso
pi_208499050
Waar werk je?
“Bij de lijkefikkerij”
pi_208500547
quote:
16s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:40 schreef Akathisia het volgende:
Alles wat niet ABN is, is 'te'. Groetjes uit Haarlem.
Alles wat enkel ABN is heeft geen ziel. Groetjes uit Groningen.
pi_208500617
Ben benieuwd hoe groot de ophef zou zijn geweest als iemand op basis van een "buitenlands" accent zou zijn geweigerd...

Verder zit er nogal een groot verschil tussen praten als een platte tokkie, of een accent hebben omdat we nou eenmaal allemaal ergens vandaan komen. Wat mij betreft is dat laatste prima en heeft ook wel wat authentieks.
^ To je nesmysl ^
pi_208500658
Cindy De Vuyst
pi_208500790
quote:
16s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:40 schreef Akathisia het volgende:
Alles wat niet ABN is, is 'te'. Groetjes uit Haarlem.
Haarlem, waar zelfs de ergste scheldwoorden in beleefd ABN uitgesproken worden :r
pi_208500950
quote:
Geachte anwezige,

Wè zèn hieâh vedaag bèein om onze tante Annie te heâhdenke die de strèd teige kankâh na un moedag gevech velore hep.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208501037
In bepaalde functies kan ik mij wel voorstellen dat je taalgebruik belangrijk is.
Je hebt een publieksfunctie.

Zelf heb ik die ook en hier spreken best nog veel de Groningse taal, als je dan zelf ook Gronings terug spreekt doet dat echt veel om een band op te kunnen bouwen.

ABN hoef je vaak echt niet mee aan te komen.

Dus ja ik begrijp het wel.
pi_208501173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:25 schreef bianconeri het volgende:
In bepaalde functies kan ik mij wel voorstellen dat je taalgebruik belangrijk is.
Je hebt een publieksfunctie.

Zelf heb ik die ook en hier spreken best nog veel de Groningse taal, als je dan zelf ook Gronings terug spreekt doet dat echt veel om een band op te kunnen bouwen.

ABN hoef je vaak echt niet mee aan te komen.

Dus ja ik begrijp het wel.
De boer blieft alleen een boer. _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208501196
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:39 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
De boer blieft alleen een boer. _O_
Dan verkoopt ie ook maar aan een boer zijn voer.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:08:36 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208527829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:34 schreef quirina het volgende:

Maar stel je eens voor. Zit je bij een uitvaart van familie en dan hoor je ineens plat Haags.. of nog erger Achterhoeks of nog veel erger AMSTERDAMS!
Heb je Zeeuws wel eens gehoord. Bijna alles klinkt 'beschaafder' dan dat. :')

(Bij nader inzien, Amsterdams waarschijnlijk niet).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:14:28 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208527882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:33 schreef fillefragile het volgende:

Alles wat enkel ABN is heeft geen ziel. Groetjes uit Groningen.
Hmmm, dus een ziel hebben is synoniem voor dom klinken....dat wist ik nog niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 maart 2023 @ 10:43:56 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208528929
quote:
Die vent praat gewoon irritant, heel onrustig. Dat accent is het probleem niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')