abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:32:42 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208485415
Brandweer breekt verkeerde voordeur open, maar vergoedt schade niet

De brandweer heeft zo'n twee weken geleden vanwege een noodgeval de deur van een woning aan de Van Gentstraat in Amsterdam-West opengebroken, alleen bleek het om de voordeur van de overbuurman te gaan. Sindsdien probeert bewoner Michal Karczemski de schade aan zijn voordeur vergoed te krijgen, maar geeft de brandweer niet thuis. Zo meldt AT5.

De hulpdiensten waren opgeroepen voor een medisch noodgeval bij een overbuurman van Karczemski. Doordat de brandweermannen het verkeerde adres hadden doorgekregen, stonden zij bij hem voor de deur. Op dat moment was Karczemski een wandeling maken in het Westerpark, en was hij dus niet thuis.

Verkeerde voordeur
De hulpdiensten besloten daarop de voordeur van Karczemski te forceren, met grote schade aan de voordeur tot gevolg. Pas daarna werd duidelijk dat ze aan het verkeerde adres waren. Sindsdien probeert Karczemski de schade vergoed te krijgen.

"De politie zegt dat de brandweer verantwoordelijk is. De brandweer zegt dat ik moet aankloppen bij de Vereniging van Eigenaren (VvE), omdat ik een koopwoning heb. De VvE zegt weer dat ik bij de brandweer moet zijn", aldus Karczemski. "Uiteindelijk gaf de brandweer toe dat het hun fout was, maar dat ze de schade niet gaan vergoeden."

Brandweer vergoedt schade niet
De brandweer laat weten dat de schade voor rekening van de eigenaar van de woning is en dat zij dit niet voor Karczemski kunnen oplossen. "In ons werk telt elke seconde, zeker bij een reanimatie. Als hulpverlenende organisaties (brandweer, ambulance en politie) doen we er 24/7 alles aan om zo snel mogelijk hulp te verlenen, met de beschikbare informatie die wij hebben."

Met de overbuurman waarvoor de hulpdiensten kwamen gaat het volgens Karczemski inmiddels goed. Die voordeur bleef onaangeraakt, omdat een buurvrouw de deur voor de hulpdiensten wist te openen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:33:45 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208485429
Dus als ik een hekel aan iemand heb en ik weet z'n adres dan kan ik anoniem de brandweer inschakelen om hem een dikke schadepost aan te smeren? 🤔
pi_208485451
Wat een achterlijk gedoe. De brandweer mag dus ongestraft her en der deuren in trappen? Vergoed gewoon een deur, waar praat je over man 500 euro.

Gaaf land.
pi_208485490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:34 schreef Jahr00n het volgende:
Wat een achterlijk gedoe. De brandweer mag dus ongestraft her en der deuren in trappen? Vergoed gewoon een deur, waar praat je over man 500 euro.

Gaaf land.
Lol het gaat ws om een rooky ( beginnerling ) die denkt dat als hij de klant van de kapotte deur niet betaald dat hij een schouderklopje van de baas gaat krijgen? Terwijl de baas uiteindelijk meer moet gaan betalen omdat die dan de gerechts kosten aan het einde moet ophoesten?
pi_208485525
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus als ik een hekel aan iemand heb en ik weet z'n adres dan kan ik anoniem de brandweer inschakelen om hem een dikke schadepost aan te smeren? 🤔
Ik wil wel een nieuwe voordeur, deze kleur bevalt me niet. Ik zal je mijn adres DMen
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:41:29 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208485566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus als ik een hekel aan iemand heb en ik weet z'n adres dan kan ik anoniem de brandweer inschakelen om hem een dikke schadepost aan te smeren? 🤔
Gebeurt toch ook bij swatting?
pi_208485628
Steek dan die brandweerkazerne maar in de brand achterlijke gekken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208485662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:36 schreef realnice11 het volgende:

[..]
rooky ( beginnerling )
Wel echt geweldig hoe je het fout hebt weten te schrijven in beide talen.

Rookie. Beginneling.
pi_208485686
Als ik die vent was reed ik bij de brandweerkazerne de rolpoort aan flarden. Kijken of ze dan ook nog zo stellig zijn betreft hun eerder ingenomen standpunt.
U MAD?
pi_208485725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:34 schreef Jahr00n het volgende:
Wat een achterlijk gedoe. De brandweer mag dus ongestraft her en der deuren in trappen? Vergoed gewoon een deur, waar praat je over man 500 euro.

Gaaf land.
Kun je tegenwoordig ook al wel weer een 0 achterzetten.
pi_208485738
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:49 schreef YStec het volgende:

[..]
Wel echt geweldig hoe je het fout hebt weten te schrijven in beide talen.

Rookie. Beginneling.
Aja ok en dan vinden mensen het ook vaak fijn als je rookie zo schrijft : "rookie" omdat het dan duidelijker is dat het om een buitenlands woord gaat!
pi_208485779
Dat is toch gewoon verzekeringswerk. Nou ja ik lees morgen wel dat de brandweerlieden na alle aandacht een collecte hebben gehouden en dat de deur op hun kosten gerepareerd wordt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_208485782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:34 schreef Jahr00n het volgende:
Wat een achterlijk gedoe. De brandweer mag dus ongestraft her en der deuren in trappen? Vergoed gewoon een deur, waar praat je over man 500 euro.

Gaaf land.
:')

Het is heel simpel, de brandweer heeft het recht als er spoed is om overal op welke manier dan ook binnen te treden op basis van artikel 62 Wet veiligheidsregio’s. Is er geen spoed dan is de brandweer verantwoordelijk, dat lijkt mij in dit geval uitgesloten, reanimatie is altijd spoed

de pand eigenaar kan dit gewoon verhalen op zijn brandverzekering , de VVE zal de brandverzekeringen moeten aanspreken, dit valt onder beredderingskosten.

Gaaf land inderdaad dat dit zo goed geregeld is
Geen gave VVE omdat die de regels niet kennen

TS moet terug naar de VVE en daar de kosten laten verhalen op de brandverzekering

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2023 20:58:02 ]
pi_208485807
Brandweer moet gewoon die paar 100 euro aftikken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:58:24 #15
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_208485846
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]
:')

Het is heel simpel, de brandweer heeft het recht als er spoed is op basis van artikel 62 Wet veiligheidsregio’s. Is er geen spoed dan is de brandweer verantwoordelijk, dat lijkt mij in dit geval uitgesloten, reanimatie is altijd spoed

de pand eigenaar kan dit gewoon verhalen op zijn brandverzekering , de VVE zal de brandverzekeringen moeten aanspreken, dit valt onder beredderingskosten.

Gaaf land inderdaad dat dit zo goed geregeld is
Geen gave VVE omdat die de regels niet kennen

TS moet terug naar de VVE en daar de kosten laten verhalen op de brandverzekering
Ja lekker man. Je eigen risico ophoesten omdat iemand anders een fout maakt.
pi_208485847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:51 schreef de_boswachter het volgende:
Als ik die vent was reed ik bij de brandweerkazerne de rolpoort aan flarden. Kijken of ze dan ook nog zo stellig zijn betreft hun eerder ingenomen standpunt.
Wel zonde van je snorfiets
pi_208485880
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wel zonde van je snorfiets
Bij wijze van hé
U MAD?
pi_208485950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef vipergts het volgende:
Dat is toch gewoon verzekeringswerk. Nou ja ik lees morgen wel dat de brandweerlieden na alle aandacht een collecte hebben gehouden en dat de deur op hun kosten gerepareerd wordt.
Dit, vve doet moeilijk. Vve gaat daarover en zij zullen het met de brandweer en verzekering moeten uitzoeken.
pi_208485967
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Doordat de brandweermannen het verkeerde adres hadden doorgekregen
Waar is het dan fout gegaan?
Heeft de melder het verkeerd gezegd?
Heeft de meldkamer het verkeerd doorgegeven?
Heeft de brandweerman het verkeerd begrepen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_208485976
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]
:')

Het is heel simpel, de brandweer heeft het recht als er spoed is om overal op welke manier dan ook binnen te treden op basis van artikel 62 Wet veiligheidsregio’s. Is er geen spoed dan is de brandweer verantwoordelijk, dat lijkt mij in dit geval uitgesloten, reanimatie is altijd spoed

de pand eigenaar kan dit gewoon verhalen op zijn brandverzekering , de VVE zal de brandverzekeringen moeten aanspreken, dit valt onder beredderingskosten.

Gaaf land inderdaad dat dit zo goed geregeld is
Geen gave VVE omdat die de regels niet kennen

TS moet terug naar de VVE en daar de kosten laten verhalen op de brandverzekering
Waarschijnlijk een magere verzekering afgesloten.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 21:12:13 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208486079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]
:')

Het is heel simpel, de brandweer heeft het recht als er spoed is om overal op welke manier dan ook binnen te treden op basis van artikel 62 Wet veiligheidsregio’s. Is er geen spoed dan is de brandweer verantwoordelijk, dat lijkt mij in dit geval uitgesloten, reanimatie is altijd spoed

de pand eigenaar kan dit gewoon verhalen op zijn brandverzekering , de VVE zal de brandverzekeringen moeten aanspreken, dit valt onder beredderingskosten.

Gaaf land inderdaad dat dit zo goed geregeld is
Geen gave VVE omdat die de regels niet kennen

TS moet terug naar de VVE en daar de kosten laten verhalen op de brandverzekering
Blablablablabla
Ben je een ambtenaar van beroep?

Niet moeilijker maken dan nodig.
Wie maakt de fout? Het is niet zo dat ze bij de directe buren zich vergist hadden. Fout is fout.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208486080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:58 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Ja lekker man. Je eigen risico ophoesten omdat iemand anders een fout maakt.
Dan maken we voor jou, speciaal voor jou een uitzondering, bij jouw adres komen ze alleen binnen als jij zelf de deur open doet en ze verder geen schade maken, mocht je niet meer in staat zijn zelf de deur open te doen gaan ze gewoon weer naar de kazerne en mag jij die hartaanval zelf oplossen.

Afgesproken?

Overigens kies je er zelf voor of je wel of geen verzekering neemt die eigen risico kent bij een brandverzekering dat kun je vooraf weten want daar ga je namelijk mee akkoord
pi_208486107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blablablablabla
Ben je een ambtenaar van beroep?

Niet moeilijker maken dan nodig.
Wie maakt de fout? Het is niet zo dat ze bij de directe buren zich vergist hadden. Fout is fout.
Dan nog loopt dit via de vve. Die moeten dit overnemen en uitvechten met de brandweer.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 21:16:06 #24
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_208486140
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:55 schreef Geitenkamp het volgende:

[..]
:')

Het is heel simpel, de brandweer heeft het recht als er spoed is om overal op welke manier dan ook binnen te treden op basis van artikel 62 Wet veiligheidsregio’s. Is er geen spoed dan is de brandweer verantwoordelijk, dat lijkt mij in dit geval uitgesloten, reanimatie is altijd spoed

de pand eigenaar kan dit gewoon verhalen op zijn brandverzekering , de VVE zal de brandverzekeringen moeten aanspreken, dit valt onder beredderingskosten.

Gaaf land inderdaad dat dit zo goed geregeld is
Geen gave VVE omdat die de regels niet kennen

TS moet terug naar de VVE en daar de kosten laten verhalen op de brandverzekering
Leuk verhaal, maar je eigen verzekeraar gaat dit echt niet uitkeren, want wie of wat wordt er immers gered in de betreffende woning? De brandweer geeft zelf aan dat ze in de verkeerde woning waren dus verzekering van de betreffende woningeigenaar trekt hier direct de handen af. De brandweer kan en moet dit gewoon via hun eigen verzekering oplossen.
pi_208486221
Hier een identiek geval uit 2017.Brandweer krijgt melding van een onwelwording en forceert een deur maar treft niemand aan. Later bleek de melder een verkeerd adres doorgegeven te hebben. In eerste instantie wil de verzekeraar van de veiligheidsregio niet vergoeden.

Na een klacht bij de ombudsman wordt de schade alnog vergoed:
quote:
Er was geen sprake van ‘eigen schuld’ aan de kant van deze woningeigenaar en de geleden schade behoort niet tot een ‘normaal maatschappelijk risico’. Daarom zal de Veiligheidsregio alsnog de reparatiekosten voor de deur van de heer V. vergoeden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')