abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 08:09:07 #26
225562 crew  Speedfight
pi_208474945
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:15 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
nee bah. Pannenkoeken horen hartig te zijn
Nee, dat zijn pizza's.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_208477445
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:58 schreef Geerd het volgende:
Naah als ik zelf beslag ga maken kan ik meteen een nieuwe keuken kopen vrees ik :')

Gewoon jan pannekoeken _O_ _O_
Na die goulash, geloof ik dat niet echt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 15:24:13 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_208480385
Wat ook erg lekker is als je gewoon naturel pannenkoeken maakt en dan in een apart pannetje champignons en ham kookt, met wat tijm. Dat flikker je op je pannenkoek, naar smaak wat stroop erover en smullen maar!

Wat altijd wel werkt voor ideetjes is gewoon de menukaart van een pannenkoekenrestaurant bekijken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208503067
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:22 schreef marc0871 het volgende:
Pannekoekenmix is bloem met bakpoeder (zelfrijzend bakmeel) een schep suiker (ik doe er een zakje vanillesuiker in) en een snuf zout.
In de klassieke pannenkoekenmix van koopmans of huismerk zit geen suiker hoor.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 10:28:34 #30
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_208503763
ik gooi alles altijd in de blender met een klein beetje kaneel erbij.

Scheelt een hoop troep en kan je zo in je pan schenken.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_208505465
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 21:05 schreef capricia het volgende:
Pannenkoekenmix, waar heb je dat voor nodig?
Je hebt toch wel meel, eieren, melk in huis..

Maar eet smakelijk alvast. Pannenkoeken zijn goddelijk. Wel in roomboter gebakken natuurlijk!!
Pannenkoekenmix is lekkerder
pi_208543249
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Pannenkoekenmix is lekkerder
Ligt er maar net aan wie de pannenkoekenbakker is.
Ik hoef het niet meer
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_208543384
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:54 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Pannenkoekenmix is lekkerder
Waarschijnlijk door de emulgator en anti klontermiddel die in de mix zit want voor de rest is het grotendeels hetzelfde. Als je het zelf maakt zonder mix kun je best klonten in het beslag krijgen en dat is niet lekker. Maar als je het goed doet (en dat is echt niet moeilijk) dan heb je met gewone bloem/meel, eieren en melk superlekkere pannenkoeken. Eerst de bloem, wat zout en ei goed vermengen, en dan daarna pas melk, beetje bij beetje erbij, goed roeren, en elke keer melk laten oplossen voordat je meer melk toevoegt. En daarna nog even 10-20 minuten laten rusten.
pi_208543740
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:24 schreef Farenji het volgende:

[..]
Waarschijnlijk door de emulgator en anti klontermiddel die in de mix zit want voor de rest is het grotendeels hetzelfde. Als je het zelf maakt zonder mix kun je best klonten in het beslag krijgen en dat is niet lekker. Maar als je het goed doet (en dat is echt niet moeilijk) dan heb je met gewone bloem/meel, eieren en melk superlekkere pannenkoeken. Eerst de bloem, wat zout en ei goed vermengen, en dan daarna pas melk, beetje bij beetje erbij, goed roeren, en elke keer melk laten oplossen voordat je meer melk toevoegt. En daarna nog even 10-20 minuten laten rusten.
Nee, door de boekweit is het lekkerder.
pi_208543765
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:24 schreef Farenji het volgende:

[..]
Waarschijnlijk door de emulgator en anti klontermiddel die in de mix zit want voor de rest is het grotendeels hetzelfde. Als je het zelf maakt zonder mix kun je best klonten in het beslag krijgen en dat is niet lekker. Maar als je het goed doet (en dat is echt niet moeilijk) dan heb je met gewone bloem/meel, eieren en melk superlekkere pannenkoeken. Eerst de bloem, wat zout en ei goed vermengen, en dan daarna pas melk, beetje bij beetje erbij, goed roeren, en elke keer melk laten oplossen voordat je meer melk toevoegt. En daarna nog even 10-20 minuten laten rusten.
Yep. Het blijkt makkelijker te zijn om klontjes eruit te slaan, als het mengsel nog wat dikker is.
Als die er dan grotendeels uit zijn, kan je verder verdunnen.
Precies wat ik in mijn filmpje laat zien.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 27 maart 2023 @ 19:35:56 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208558905
Ik hou van superdunne pannenkoeken.
Stapeltje van 4 stuks op mn bord en dan doe ik er een eiersausje over.
Dan kluts ik 2 eieren met een scheutje melk en zout. En dat over de pannenkoeken. Het trekt wat in de pannenkoeken. Halverwege doe ik er nog wat (caramel)stroop bij over. Heerlijk.
To BG or not to BG!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 17:44:52 #37
414785 sirdanilot
pi_208569286
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik hou van superdunne pannenkoeken.
Stapeltje van 4 stuks op mn bord en dan doe ik er een eiersausje over.
Dan kluts ik 2 eieren met een scheutje melk en zout. En dat over de pannenkoeken. Het trekt wat in de pannenkoeken. Halverwege doe ik er nog wat (caramel)stroop bij over. Heerlijk.
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat eiersausje.

Is het ei dan rauw? Ik zou dan een vla maken ervan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 17:50:48 #38
414785 sirdanilot
pi_208569354
Tips voor pannenkoeken:

Geen mix gebruiken maar gewoon bloem, ei, zout (zout absoluut niet vergeten !), olie (gewoon zonnebloem) en melk (volle). Als ik een restje bier heb van de vorige avond voeg ik dat ook toe, maar mijn huisgenoot vindt dat niet lekker, smaken verschillen.

Wil je meergranen voeg dan bijvoorbeeld een beetje boekweit- of roggemeel toe. Wat er allemaal in die mix zit weet ik niet hoor allemaal chemisch. Als je erop vertrouwt na het kijken op de verpakking ok ga je gang.

Pannenkoeken falen als je geen goede pan hebt. Plakken de pannenkoeken, koop dan een nieuwe pan. Ja sorry ik kan er ook niet meer van maken. Ik merk dat de pannen tegenwoordig beter zijn en minder plakken dan die teflonpannen met zo'n rood vlakje in het midden uit mijn jeugd. Dus dat is al goed.

Olie in de pan hoeft alleen bij de eerste pannenkoek en zelfs dan niet per se, zeker als je wat olie in het beslag hebt gedaan en een goede pan hebt.

Pan moet goed heet zijn. Ook weer niet extreem a la wokbrander want dan krijg je van die gaatjes in je pannenkoek net zoals die kant en klare en valt je stroop erdoorheen.

Omdraaien kan met de spatel, flippen mag als je het leuk vindt om te showen.

Beslag moet vrij dun maar ook weer niet waterdun. Hoopje in het midden en uitspreiden.

Spekpannenkoken met (Zeeuwse !) stroop vind ik lekker. Ook kaaspannenkoeken vind ik lekker. De kaaspannenkoek is iets lastiger want kaas plakt altijd in de pan. Gebruik Oude Kaas en serveer met stroop.

Normale pannenkoeken serveer je met roomboter, poedersuiker en Zeeuwse Stroop bijvoorbeeld maar je kan er van alles op gooien natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208569547
Scheut sesamolie door het beslag heen is lekker. :9
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:02:38 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_208569556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:50 schreef sirdanilot het volgende:
Tips voor pannenkoeken:

Geen mix gebruiken maar gewoon bloem, ei, zout (zout absoluut niet vergeten !), olie (gewoon zonnebloem) en melk (volle). Als ik een restje bier heb van de vorige avond voeg ik dat ook toe, maar mijn huisgenoot vindt dat niet lekker, smaken verschillen.

Wil je meergranen voeg dan bijvoorbeeld een beetje boekweit- of roggemeel toe. Wat er allemaal in die mix zit weet ik niet hoor allemaal chemisch. Als je erop vertrouwt na het kijken op de verpakking ok ga je gang.

Pannenkoeken falen als je geen goede pan hebt. Plakken de pannenkoeken, koop dan een nieuwe pan. Ja sorry ik kan er ook niet meer van maken. Ik merk dat de pannen tegenwoordig beter zijn en minder plakken dan die teflonpannen met zo'n rood vlakje in het midden uit mijn jeugd. Dus dat is al goed.

Olie in de pan hoeft alleen bij de eerste pannenkoek en zelfs dan niet per se, zeker als je wat olie in het beslag hebt gedaan en een goede pan hebt.

Pan moet goed heet zijn. Ook weer niet extreem a la wokbrander want dan krijg je van die gaatjes in je pannenkoek net zoals die kant en klare en valt je stroop erdoorheen.

Omdraaien kan met de spatel, flippen mag als je het leuk vindt om te showen.

Beslag moet vrij dun maar ook weer niet waterdun. Hoopje in het midden en uitspreiden.

Spekpannenkoken met (Zeeuwse !) stroop vind ik lekker. Ook kaaspannenkoeken vind ik lekker. De kaaspannenkoek is iets lastiger want kaas plakt altijd in de pan. Gebruik Oude Kaas en serveer met stroop.

Normale pannenkoeken serveer je met roomboter, poedersuiker en Zeeuwse Stroop bijvoorbeeld maar je kan er van alles op gooien natuurlijk.
Als je de kaas even door het beslag haalt voordat je het op de pannenkoek doet, plakt er niets 8-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208569618
Dun met stroop of bruine basterdsuiker. Of met pure hagelslag die direct smelt.
pi_208569627
Wat is dit. Ik heb al jaren geen pannenkoek gehad, maar krijg er serieus zin in nu. :P
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 18:24:12 #43
414785 sirdanilot
pi_208569783
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Als je de kaas even door het beslag haalt voordat je het op de pannenkoek doet, plakt er niets 8-)
goede tip !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:37:41 #44
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208569914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord dat eiersausje.

Is het ei dan rauw? Ik zou dan een vla maken ervan.
Ja dat is van rauw ei gemaakt.
Toch werd dot vroeger vaak geserveerd in restaurants bij pannenkoeken. Tot mensen bang gemaakt zijn voor salmonella en dit van het menu verdween.
Wij hebben altijd eigen kippen gehad en ik heb altijd rauwe eieren gegeten ervan.
To BG or not to BG!
pi_208570031
De lekkerste pannenkoeken die ik ooit heb gegeten zijn toch wel dunne Franse crêpes met warme appelcompote :9 :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208587657
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, door de boekweit is het lekkerder.
Dit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')