Veel kilometers autorijden is toch geen werk?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:09 schreef Netsplitter het volgende:
https://autorai.nl/rekeni(...)ter-betalen-in-2030/
Werken wordt wederom bestraft.
Naja, weet je. Dat hoor ik ook vaak natuurlijk maar we hebben het over 2030.quote:
En dus meer inkomsten voor de staat. Veel makkelijkere maatregel, laat iedereen maar betalen voor mobiliteit. Alsof er bij andere accijnzen wel een één op één relatie is tussen dat wat je koopt/gebruikt en waar je betaalde belasting heen gaat.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem met extra accijns op elektriciteit is, dat alles op elektriciteit draait.
Bedrijven, je huishouden, ziekenhuizen, fabrieken, alles.
Je kan moeilijk alle stroom duurder maken (ook voor mensen zonder auto) omdat je autorijden zwaarder wil belasten.
Niet? Je zal patienten af moeten rijden met de auto.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Veel kilometers autorijden is toch geen werk?
Het punt is dat het helemaal niet om het tarief bij introductie gaat. Dat kan inderdaad best iets laags zijn om draagvlak te creëren. Zodra het systeem is ingevoerd ben je één begrotingstekort verwijderd van een forse verhoging van de tarieven (voor het milieu uiteraard).quote:Op maandag 20 maart 2023 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben ook wantrouwend.
Maar het is op dit moment niet bewezen dat je in 2030 duurder uit bent (na inflatiecorrectie).
Ik begrijp de onderbuikdiscussie maar we hebben nog te weinig feitelijk informatie.
In 2028/2029 valt dat beter te onderbouwen of verdedigen.
Maar als je patiënten moet rijden, dan is het geen woon- werkverkeer maar onderdeel van je werk.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet? Je zal patienten af moeten rijden met de auto.
Bedrijven verhuizen nog wel eens. Of worden overgenomen waardoor de vestiging wordt verplaatst.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, weet je. Dat hoor ik ook vaak natuurlijk maar we hebben het over 2030.
Hoe bijzonder moet je beroep zijn als je de komende 7,5 jaar geen werk dichterbij kan vinden?
Als je nu dagelijks meer dan 100 of zelfs 200km aan woon- werkverkeer hebt, moet je je ook gaan afvragen waar je mee bezig bent misschien.
Dan sta je niet in de file, dan ben je de file.
Welke vaak genoeg met de eigen auto moet worden afgelegd.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar als je patiënten moet rijden, dan is het geen woon- werkverkeer maar onderdeel van je werk.
Maar je bent toch niet verplicht om dan te blijven werken bij zo'n bedrijf? Als je echt zo onmisbaar of specialistisch bent, dan is daar financieel vast wel een mouw aan te passen.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bedrijven verhuizen nog wel eens. Of worden overgenomen waardoor de vestiging wordt verplaatst.
Of je kan niet door persoonlijke omstandigheden verhuizen.
Gelukkig is het leven precies zoals jij het voorstelt.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar je bent toch niet verplicht om dan te blijven werken bij zo'n bedrijf? Als je echt zo onmisbaar of specialistisch bent, dan is daar financieel vast wel een mouw aan te passen.
Hoeveel beroepen zijn er nu echt waarbij je, als je bedrijf verhuist, nooit ergens anders aan de bak zou kunnen komen?
Dat is een argument vóór een betere reiskostenvergoeding want autorijden is nu ook duur.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke vaak genoeg met de eigen auto moet worden afgelegd.
Niet iedereen krijgt een vergoeding daarvoor.
Nou ja, het is ook wel typisch dat er altijd bij dit soort discussies van dit soort onverzettelijkheden als argument gebruikt worden en bijna iedereen beroepen heeft die alleen op minimaal 100km afstand te vinden zijn en diezelfde mensen ook nooit dichter bij hun werk kunnen gaan wonen. Dat is toch wel bijzonder.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gelukkig is het leven precies zoals jij het voorstelt.
Want je mag ook gewoon niet bij een bepaald bedrijf willen werken?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar je bent toch niet verplicht om dan te blijven werken bij zo'n bedrijf? Als je echt zo onmisbaar of specialistisch bent, dan is daar financieel vast wel een mouw aan te passen.
Hoeveel beroepen zijn er nu echt waarbij je, als je bedrijf verhuist, nooit ergens anders aan de bak zou kunnen komen?
Ik heb het over autobezitters die voor hun lol, dagelijks veel kilometers autorijden. Die veel kilometers kunnen autorijden zien als een bevrijding.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet? Je zal patienten af moeten rijden met de auto.
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het over autobezitters die voor hun lol, dagelijks veel kilometers autorijden. Die veel kilometers kunnen autorijden zien als een bevrijding.
Complete bs inderdaad.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
Er is niemand die écht gelooft dat je goedkoper uit bent als je weinig rijdt, toch?
Tuurlijk mag dat. Maar met de huidige kosten en de tijd die het kost doe je jezelf dan wel tekort.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Want je mag ook gewoon niet bij een bepaald bedrijf willen werken?
Nee, dat zou toch ook gekkenwerk zijn. Iedere week 15 tot 25 uren in de auto zitten om van en naar je werk te rijden.quote:Dus hup! Niet zeuren en gewoon vlakbij huis werken! Plezier in je werk hebben doe je naar ergens anders.
Mijn standplaats is 145km enkele reis, ik hoef er gelukkig niet elke week heen maar toch.
Nogmaals, autorijden is nu ook duur. Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik vind het een verspilling van tijd en geld om iedere dag zo lang in de auto te zitten om naar je werk te komen. Waar leef je dan voor?quote:Ik werk voor de overheid en doe dat ook graag. Maar IT bij de overheid is nou eenmaal gecentraliseerd op een aantal vaste locaties.
Militairen hebben ook weinig keus waar ze geplaatst worden. Die hebben ook allemaal gewoon pech natuurlijk.
Dat bepalen mensen voor zichzelf wel. En niet jij voor hun.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tuurlijk mag dat. Maar met de huidige kosten en de tijd die het kost doe je jezelf dan wel tekort.
Dat is prima. Maar dat maakt je leven wel duur, helemaal na invoering van een kilometerheffing.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat bepalen mensen voor zichzelf wel. En niet jij voor hun.
waarom zou je auto rijden zwaarder belasten als de vervuilende uitstoot 0 is?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het probleem met extra accijns op elektriciteit is, dat alles op elektriciteit draait.
Bedrijven, je huishouden, ziekenhuizen, fabrieken, alles.
Je kan moeilijk alle stroom duurder maken (ook voor mensen zonder auto) omdat je autorijden zwaarder wil belasten.
Als je een beetje gelezen had dan had je gezien dat de inkomsten van brandstofaccijnzen de komende 25 jaar geheel gaan verdwijnen.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:31 schreef Red_85 het volgende:
Wat is er mis met dit systeem wat we nu hebben waar een minimum betaald wordt voor bezit en er accijnzen betaald worden voor het verbruik?
Zullen wel weer 600.000 geitenpadjes komen voor bedrijven welke gecontroleerd worden door 6 complete gebouwen vol ambtenaren.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is prima. Maar dat maakt je leven wel duur, helemaal na invoering van een kilometerheffing.
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Heb je goed gelezen waar ik op reageer en wat mijn reactie is?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom zou je auto rijden zwaarder belasten als de vervuilende uitstoot 0 is?
Dus? Boeie.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je een beetje gelezen had dan had je gezien dat de inkomsten van brandstofaccijnzen de komende 25 jaar geheel gaan verdwijnen.
Daar wil de overheid een alternatief voor, die gaan geen 8 miljard Euro per jaar laten liggen.
Zo ingewikkeld is het niet om die registratie bij te houden, NAP bestaat al sinds 1991.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zullen wel weer 600.000 geitenpadjes komen voor bedrijven welke gecontroleerd worden door 6 complete gebouwen vol ambtenaren.
ALS het er al komt.
En daar wordt niet mee gefraudeerd?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is het niet om die registratie bij te houden, NAP bestaat al sinds 1991.
Die landen weten heus wel dat de EV er aan komt. Het gaat vooral om eFuels, merken als Porsche en Ferrari zetten daar op in maar het is erg duur per liter.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Boeie.
Nog lang niet zeker dat de ICE ook gaat verdwijnen. Landen liggen dwars op het moment. Kan je wel een gedrocht van een plan willen invoeren, maar het is nog steeds de huid verkopen voor de beer is geschoten.
Oh, absoluut mee eens.quote:Daarbij de compleet debiele idioterie van ook de buitenlandse km's mogen er uit.
In principe hoeft de kilometerheffing alleen voor elektrische auto's (op accu of waterstof) ingevoerd te worden, brandstofauto's blijven op brandstof rijden en die kan je via brandstofaccijns belasten.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daar wordt niet mee gefraudeerd?
Toch?
Toch???? ???
Toch??? ? ??? ???
Whahahahahah
Omdat voor hun hobby veel mensen moeten wijken en/of werken. Willen zij voor mijn hobby opzij gaan en/of werken? Mijn hobby is om dagelijks veel kilometers te fietsen.quote:
het belasten van auto rijden is omdat het rijden van een auto belasting is op het milieu en leef omgeving.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Heb je goed gelezen waar ik op reageer en wat mijn reactie is?
Maar dan nog begrijp ik het niet helemaal als reactie op wat ik zei.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het belasten van auto rijden is omdat het rijden van een auto belasting is op het milieu en leef omgeving.
De EV haalt dit argument weg, want EV is geen uitstoot. Een eventuele argumentatie langs de lijn qua onderhoudt wegen etc, zou een vreemde zijn aangezien we ook niet extra belasten voor elektrische fietsen.
Dus waarom zouden we auto rijden nog belasten als de vervuilende uitstoot 0 is?
Ja maar hullie!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het belasten van auto rijden is omdat het rijden van een auto belasting is op het milieu en leef omgeving.
De EV haalt dit argument weg, want EV is geen uitstoot. Een eventuele argumentatie langs de lijn qua onderhoudt wegen etc, zou een vreemde zijn aangezien we ook niet extra belasten voor elektrische fietsen.
Dus waarom zouden we auto rijden nog belasten als de vervuilende uitstoot 0 is?
Het is gewoon voor de inkomsten. Daar doet het kabinet ook niet geheimzinnig over:quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het belasten van auto rijden is omdat het rijden van een auto belasting is op het milieu en leef omgeving.
De EV haalt dit argument weg, want EV is geen uitstoot. Een eventuele argumentatie langs de lijn qua onderhoudt wegen etc, zou een vreemde zijn aangezien we ook niet extra belasten voor elektrische fietsen.
Dus waarom zouden we auto rijden nog belasten als de vervuilende uitstoot 0 is?
quote:Staatssecretaris Van Rij van Financiën benadrukt dat ook de belastinginkomsten een grote rol spelen. Dit jaar haalt het kabinet 14 miljard euro aan autobelastingen op, waarvan ruim 4 miljard via de motorrijtuigenbelasting. ‘Deze overheidsinkomsten op peil houden is een van de redenen om een nieuw en toekomstbestendig systeem in te voeren. Zo kunnen ook in de toekomst publieke voorzieningen worden betaald, zoals zorg, onderwijs en de wegen.’
Met moderne auto's gaat dat nog veel makkelijker 😅quote:Op maandag 20 maart 2023 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In principe hoeft de kilometerheffing alleen voor elektrische auto's (op accu of waterstof) ingevoerd te worden, brandstofauto's blijven op brandstof rijden en die kan je via brandstofaccijns belasten.
EV's zijn van na 2010 hebben sowieso digitale tellers en je kan de eisen daarvoor ook nog wat strenger maken.
Het is niet meer even een tellerkabeltje afkoppelen, zoals bij een oude Volvo of VW Kever.
Reken er ook maar op dat fraude daarmee veel zwaarder bestraft gaat worden.
Waarschuwing: Een kilometerstopper is alleen bedoeld voor testdoeleinden en het is verboden in het openbaar verkeer. Hiermee kunt u testen uitvoeren op voertuigen onder laboratorium/testomstandigheden en diverse voertuigtesten en metingen uitvoeren op een rollenbank. Kilometerstop is niet verantwoordelijk voor het eventuele misbruik hiervan.quote:Op maandag 20 maart 2023 18:50 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Met moderne auto's gaat dat nog veel makkelijker 😅
https://www.kilometerstop(...)he-taycan-2019-2020/
waarom zou je mobiliteit belasten, het recht om te vrij te bewegen in Nederland waarom moet dit belast worden?quote:Op maandag 20 maart 2023 18:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja maar hullie!
In vergelijking met een fiets gebruikt een auto veel meer ruimte en de slijtage aan wegen en andere voorzieningen is door een auto ook aanzienlijk meer.
En als je er erg aan stoort dat fietsen geen belasting betalen dan kan je daar voor gaan pleiten bij een willekeurige politieke partij naar keuze.
Maar misschien is het wel een idee om te belasten op gebruikt KWh. Alleen is dat bij een fiets zo weinig dat het innen meer kost dan de opbrengsten. Een beetje fiets rijd ruim 100 km per KWh en doet daar gemiddeld een week of langer over, een auto komt daar 3 tot 5 km mee, dan is ie net vijf minuten verder.
dan kun je ook eerlijker belasting heffing, bijv inkomend boven de 70k 5% meer. onder aan de streep is dat voor iedereen goedkoper.quote:Op maandag 20 maart 2023 18:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is gewoon voor de inkomsten. Daar doet het kabinet ook niet geheimzinnig over:
[..]
Mobiliteit kost niets, tenzij je met een voertuig gaat waar je wel moet betalen. Je mag geheel gratis op voetreis naar Rome of zo je wilt naar Scheveningen.quote:Op maandag 20 maart 2023 19:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom zou je mobiliteit belasten, het recht om te vrij te bewegen in Nederland waarom moet dit belast worden?
Nou waarom is auto rijden een schaars goed? dat wist ik niet, en over 40 jaar is een goed koop EV voor een habbe kras ook zeker te koop!quote:Op maandag 20 maart 2023 19:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mobiliteit kost niets, tenzij je met een voertuig gaat waar je wel moet betalen. Je mag geheel gratis op voetreis naar Rome of zo je wilt naar Scheveningen.
Daarnaast is automobiliteit regelmatig een schaars goed. Er is domweg onvoldoende ruimte om iedereen de hele dag heen en weer te laten karren. Dus moet je dat enigszins afremmen.
Waarom reageer je aldoor met argumenten waar je zelf ook wel het antwoord op kan verzinnen?
Nog nooit een file gezien?quote:Op maandag 20 maart 2023 19:14 schreef Korenfok het volgende:
Nou waarom is auto rijden een schaars goed?
Militair, ongeveer elke drie jaar een andere plaatsing...quote:Op maandag 20 maart 2023 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar je bent toch niet verplicht om dan te blijven werken bij zo'n bedrijf? Als je echt zo onmisbaar of specialistisch bent, dan is daar financieel vast wel een mouw aan te passen.
Hoeveel beroepen zijn er nu echt waarbij je, als je bedrijf verhuist, nooit ergens anders aan de bak zou kunnen komen?
Ja, tuurlijk kan dat, uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 20 maart 2023 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Militair, ongeveer elke drie jaar een andere plaatsing...
omdat er heel veel auto's achter elkaar naar het zelfde punt moeten, is de auto een schaars goed?quote:
De tijd dat je met een uur eerder beginnen niet meer in de file staat ligt al ver achter ons, tenzij je om 7:00 begint.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
omdat er heel veel auto's achter elkaar naar het zelfde punt moeten, is de auto een schaars goed?
Oh je wil iedereen uit de auto zodat je niet in de file hoeft te staan? je kunt zelf ook een uur eerder beginnen?
Ik moet regelmatig in Utrecht zijn in de in de ochtend, maar als je om 7:00 uur in de auto stapt rij redelijk soepel door over de a28.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De tijd dat je met een uur eerder beginnen niet meer in de file staat ligt al ver achter ons, tenzij je om 7:00 begint.
Hier in het noorden niets te klagen overigens. Maar ik moet ook wel eens aan de andere kant van Nederland zijn...
Hangt van de afstand en beschikbaarheid/kwaliteit van de legering af natuurlijk. Sowieso heb je al geen recht op legering als de enkele reis minder dan 70km is...quote:Op maandag 20 maart 2023 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, tuurlijk kan dat, uitzonderingen zijn er altijd.
Gaan die ook iedere dag naar huis?
Die hele sector is in Nederland ongeveer een half procent van de beroepsbevolking, daar moet wel een mouw aan te passen zijn met een goede kilometervergoeding ofzo. Daarnaast zag ik vroeger al vaak militairen in de trein, blijkbaar is dat ook een optie.
Gemiddeld woon- werkverkeer voor Nederlanders is 22km.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |