Jij denkt dat werkgevers hun lassers en montagemedewerkers uit zichzelf extra gaan compenseren?quote:Op maandag 20 maart 2023 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je je geld verdient met autorijden, kan je de kosten doorgaans prima doorberekenen aangezien die kilometerheffing er voor iedereen is.
Nou, daar zal vást niet mee gesjoemeld kunnen worden....quote:Er wordt ook nagedacht over manieren om die kilometerstand te staven, bijvoorbeeld door een kastje in de auto of met een smartphone. Lastige daarvan is dat daarmee de privacy van automobilisten eerder in het geding komt, dan als er enkel naar de kilometerstand gekeken zou worden.
Hoe bedoel je nu precies? Heb je het over mensen die voor hun werk op de weg zitten? Of over woon- werkverkeer?quote:Op maandag 20 maart 2023 16:36 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Jij denkt dat werkgevers hun lassers en montagemedewerkers uit zichzelf extra gaan compenseren?
De tarieven zijn nog niet officieel, de methode om de kilometers te registreren wordt ook nog onderzocht.quote:Ik hoop het hoor, maar ik ben er bang voor. Ik voorzie een zoveelste tegenslag voor de Jan Modaal
leuk voor jou tante en oma maar ze moeten toch meer betalen voor de productenquote:Op maandag 20 maart 2023 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is prima dat mensen die het meeste gebruik maken van het asfalt ook het meest betalen.
Zo kan tante Mien die 1x in de week boodschappen doet en bij oma op bezoek gaat ook nog een autootje rijden.
Woon-werk verkeer.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe bedoel je nu precies? Heb je het over mensen die voor hun werk op de weg zitten? Of over woon- werkverkeer?
[..]
De tarieven zijn nog niet officieel, de methode om de kilometers te registreren wordt ook nog onderzocht.
Dat valt wel wat mee. Als de kosten van vervoer het grootste deel van de kosten van producten of diensten is, dan doe je iets niet goed.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:39 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
[..]
leuk voor jou tante en oma maar ze moeten toch meer betalen voor de producten
Alles bij elkaar zo’n ¤250,- per maand. En dan rijd ik gewoon een normale auto.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat valt wel wat mee. Als de kosten van vervoer het grootste deel van de kosten van producten of diensten is, dan doe je iets niet goed.
Het zal van het omslagpunt afhangen.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:40 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Woon-werk verkeer.
Niet iedereen heeft de werkgevers voor het uitkiezen; sommige mensen moeten nu eenmaal een eind rijden.
Normaal gesproken zou je dan kunnen verhuizen, maar dat zit er inmiddels ook al niet meer in
Fair enoughquote:Op maandag 20 maart 2023 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal van het omslagpunt afhangen.
Het is ook niet uit te sluiten dat er via de belastingen een extra aftrekpost voor komt.
Het punt is nu dat we allemaal rampscenario's bedenken en die baseren op halve informatie en interpretatie.
Ik heb begrip voor het wantrouwen maar het is nog geen 2030 en ik heb nog geen officiële tarieven gezien.
We praten nu langs elkaar heen, ik reageerde hier op iets heel anders. Ging niet over je privé-auto.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:43 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar zo’n ¤250,- per maand. En dan rijd ik gewoon een normale auto.
My bad, zag t net te laatquote:Op maandag 20 maart 2023 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We praten nu langs elkaar heen, ik reageerde hier op iets heel anders. Ging niet over je privé-auto.
Jouw verzekering doet niet aan no claim?quote:Op maandag 20 maart 2023 14:49 schreef Verbodsbord het volgende:
krijg ik dan ook m'n betaalde verzekeringspremies terug als ik er geen gebruik van heb gemaakt?
Uiteindelijk gaat elk land zo'n systeem hebben naarmate benzine wordt afgebouwd en meer mensen elektrisch rijden.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik voorzie wel 1 slimmigheid.
Als je een koeriersdienst hebt, vestig je je bedrijf net over de grens in Duitsland of België en ga je in Nederland werken.
Je hebt dan niets te maken met de registratie van kilometerstanden in Nederland en kan onbeperkt je kilometers maken.
Het frustrerende is dat we al echt tientallen jaren hierover aan het (voor)ergeren zijn en WEER haalt iemand dat plan weer uit de mottenballen.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal van het omslagpunt afhangen.
Het is ook niet uit te sluiten dat er via de belastingen een extra aftrekpost voor komt.
Het punt is nu dat we allemaal rampscenario's bedenken en die baseren op halve informatie en interpretatie.
Ik heb begrip voor het wantrouwen maar het is nog geen 2030 en ik heb nog geen officiële tarieven gezien.
Verschil is natuurlijk wel dat nu de inkomsten van de staat ook echt in het geding komen.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het frustrerende is dat we al echt tientallen jaren hierover aan het (voor)ergeren zijn en WEER haalt iemand dat plan weer uit de mottenballen.
Wie kent Tineke Tolpoort nog
Kilometerheffing, of extra accijns op electriciteit. Dat levert veel meer op namelijk.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verschil is natuurlijk wel dat nu de inkomsten van de staat ook echt in het geding komen.
Op dit moment is zo'n 2% van het autopark in Nederland elektrisch en is 25% van de nieuw verkochte auto's elektrisch. Dus de vervangingssnelheid ligt nu op 1% per jaar en dat loopt de komende jaren langzaam op.
Vanaf 2035 gaat die vervangingssnelheid naar verwachting met ongeveer 3,9% per jaar, aangezien je dan alleen nog maar auto's zonder brandstofmotor kan kopen.
Je kan zelf wel nagaan wat dat met de inkomsten uit brandstofaccijnzen gaat doen en de overheid gaat dat opvangen. Hoe? Kilometerheffing.
Nee tuurlijk niet. EV's gaan uiteraard weer voor getrokken worden.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:53 schreef qajariaq het volgende:
Prima plan, tenminste als gewicht en milieu vervuiling ook meetellen in het tarief. Dus dat een Tesla wel een hoger tarief per km gaat betalen dan een Zoë.
Het probleem met extra accijns op elektriciteit is, dat alles op elektriciteit draait.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kilometerheffing, of extra accijns op electriciteit. Dat levert veel meer op namelijk.
Moet je maar bij je werk in de buurt gaan wonen. Ik ga gewoon lekker op het fietsje tegenwoordig.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:09 schreef Netsplitter het volgende:
https://autorai.nl/rekeni(...)ter-betalen-in-2030/
Werken wordt wederom bestraft.
Ik ben ook wantrouwend.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
Er is niemand die écht gelooft dat je goedkoper uit bent als je weinig rijdt, toch?
Moet dat wel kunnen.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Moet je maar bij je werk in de buurt gaan wonen. Ik ga gewoon lekker op het fietsje tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |