abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:19:43 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208474127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 00:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik begrijp je interesse en kan hier verder alleen niet over uitwijden. Ik heb je vooral uitgelegd dat ik nadenk over wat ik post en of dit eventuele consequenties voor mezelf voor nu of in de toekomst kan hebben en met deze post loop ik daar voor mezelf geen risico's mee. En daarnaast vind ik die post nog steeds grappig :D

En als mensen mij als homofoob of racist willen zien of betitelen is dat voor mij ook ok. Dat gebeurt toch wel, ongeacht wat ik post. Het is vooral belangrijk hoe ik mezelf zie and that's what really matters.
Waar het in dit topic voornamelijk om draait, is dat het volgens sommigen nu juist niet vooral belangrijk is hoe je jezelf ziet, maar hoe anderen je zien en welke consequenties daaraan kunnen hangen. En dat het aan diegene is om zich aan die anderen te verantwoorden dan wel verontschuldigen om dat beeld eeg te nemen. Zelf lijk je dat standpunt ook toebedaan in je posts hierover.
pi_208474131
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 00:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als het nodig is en terecht dan doe ik dat gewoon.

Ik heb geen moeite met sorry zeggen; het doet niets af aan wie ik ben. En ik maak fouten net als iedereen, dus waarom zou ik dan geen sorry kunnen zeggen.
En je ongepaste ‘vieze’ garpje terugnemen?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:21:04 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208474134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 00:19 schreef Repentless het volgende:
Waar het in dit topic voornamelijk om draait, is dat het volgens sommigen nu juist niet vooral belangrijk is hoe je jezelf ziet, maar hoe anderen je zien en welke consequenties daaraan kunnen hangen. En dat het aan diegene is om zich aan die anderen te verantwoorden dan wel verontschuldigen om dat beeld eeg te nemen. Zelf lijk je dat standpunt ook toebedaan in je posts hierover.
Ik kom er morgen wss wel op terug, maar moet nu echt afsluiten anders kom ik in de problemen.

Dankjewel en tot morgen dan.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:22:00 #254
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208474140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 00:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik kom er morgen wss wel op terug, maar moet nu echt afsluiten anders kom ik in de problemen.

Dankjewel en tot morgen dan.
Ik ben benieuwd. :) Welterusten!
pi_208474339
Tjonge jonge. Het is toch pretty duidelijk waar deze grap over gaat? Hij neemt de hypocrisie van het Westen op de hak, waar we — even vanuit dat standpunt redenerend he, ik zeg niet dat ik het ermee eens ben — er niks aan doen en er bijna geen aandacht aan besteden als mensen in zulke landen hongersnood lijden, maar als het om de Taliban gaat en we kunnen moraliseren over vrouwenrechten enzo het een wereldnieuws story is, en alle regeringen verklaringen afgeven als ze al niet meteen wat bommen droppen.

Behoorlijk kort door de bocht natuurlijk, maar het is dan ook een grap en geen essay. Als dit bewijs is dat hij een extreme, ziekelijke man is dan hoorde Freek de Jonge kennelijk in gesticht of gevangenis thuis.

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:54 schreef Tengano het volgende:
Thijs is gewoon niet geschikt om jonge mensen te richten en te onderwijzen. Deze tweet is een half jaar oud. Zo'n idioot hoort gewoon niet voor de klas te staan. Punt.

@:Krekker had al gevraagd of je in tien jaar tijd kon veranderen. Nou @:Krekker dat is gruwelijk ingewikkeld en complex en eigenlijk is het antwoord nee. Het beste wat je kunt doen is je eigen issues onder ogen zien er er anders mee dealen. Maar je karakter wordt vooral in je jeugd gevormd en daar kun je over het algemeen weinig aan bijstellen.

En je ziet in de tweet hieronder dat Thijs na 10 jaar nog steeds niet snapt wat wel en niet not done is.
[ twitter ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 02:03:53 #256
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208474351
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 23:14 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zie niet wat een paar tweets met z'n competenties als leraar te maken heeft.
Mischien omdat leraar zijn iets meer inhoudt dan alleen maar je leerlingen wat taal te leren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208474458
Kijk dat hij trollt zal mij een worst wezen verder. Doe ik hier ook en als mijn identiteit bekend zou worden ben ik ook genaaid.

Het is meer dat hij zo dom is om alles openbaar te doen en dat hij niet snapt dat leerlingen daar wat van vinden.

En dat de school nooit achter de leraar staat ben ik het mee eens, maar in dit geval vind zelfs ik het begrijpelijk.

Afgezien daarvan; hij is niet grappig. Ik hou echt wel van harde humor en ga stuk om een Frankie Boyle, maar deze gast roept dingen om te shockeren maar de grap blikft uit.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 08:38:50 #258
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_208475206
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 22:10 schreef Repentless het volgende:
Dit is dus wat er gebeurt als je niet eens weet waar iemand het over heeft en in welke context het wordt gezegd, en dan meer dan 10 jaar later alleen die tekst leest en daarop reageert alsof het een volledig losstaande opmerking is die nergens verband mee houdt. Als je dat dan opvat als iets dat iemand volledig uit de losse pols zegt om dat vervolgens te veroordelen, ligt het probleem meer bij jezelf dan degene die op een bepaald moment in de tijd de opmerking plaatst.

Het boek van Kluun (die zelfs nog in de hashtag wordt genoemd) was destijds dermate populair (ook door de film die een paar jaar daarvoor is gemaakt), dat iedereen die dit toen las direct de context begreep en waar hij op doelde. Het was dus niet nodig om er toen expliciet bij te vermelden: "ik plaats deze tweet als reactie op het boek van Kluun (dat is een Nederlandse schrijver) waarin hij op autobiografische wijze vertelt hoe hij zijn vrouw bedroog toen zij kanker had. Daar probeer ik nu een sarcastische/prikkelende tweet over te plaatsen. Dit moet je natuurlijk niet als mijn bloedserieuze mening zien, maar als een poging tot sarire en humor."

De pure luiheid om je nergens in te verdiepen, slecht een tekst te lezen en doen alsof die gisteren is geplaatst om het te 'veroordelen', dat is nu juist het probleem.

Als iemand vorig jaar iets had getweet in de trant van: "ik vind dat bepaalde sigaarrokende oude mannen met lang haar en een snor eens flink in hun reet geneukt mogen worden met een dikke kaars" (ik verzin zomaar iets), dan weet jij vast wel waar op gedoeld wordt daarmee. Als je dan over een jaar of 10 die tweet leest en geen enkele moeite doet om context te zoeken, dan zal iemand als jij waarschijijk iets zeggen als: "iemand die zoiets tweet had beter na moeten denken. Dit is gewoon een smeerlap die zomaar het verkrachten van weerloze bejaarden uitdraagt! Terecht dat zo iemand zijn baan verliest."

:')
Een miljard maal dit.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 08:51:40 #259
3542 Gia
User under construction
pi_208475343
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2023 23:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nou, laten we eens een post van vandaag van jezelf bekijken in dit topic: NWS / Prominente politica in Tanzania wil homo’s laten castreren
[..]
Leuke cartoon er nog bij van een donkere man met een bot in zijn neus in primitieve kledij die een blanke ontdekkingsreiziger in zijn kookpot kookt. Hilarisch hoor, wat een humor.

In 2035 heb jij net een nieuwe baan gekregen, maar is je identiteit op Fok! bekend. Mensen lezen alleen bovenstaande post en zien het plaatje, verder niets. Dan vind jij het wel terecht dat je als racist en homofoob wordt ontslagen? Of ga jij er dan excuses voor aanbieden, zeggen dat je het allemaal niet zo bedoeld hebt en spijt het je dat mensen zich door jouw toedoen nu zo rot voelen?
Niks mis met die post van Tengano, wmb. Vind em wel grappig!
pi_208480334

Lijkt me wel heel apart om van deze man les te krijgen!
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:11:52 #261
436222 Japepk
Padvinder
pi_208481039
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bizar dat je zo'n simpele überhaupt aanneemt.
Dit dacht ik ook wel een beetje. Hij komt op dit filmpje (momentopname, I know) niet echt over als een stereotype docent. Nu hoeft niet elke docent met gekamde haren en een spencer voor de klas te staan, maar bij zo'n persoonlijkheid zou ik sowieso al mijn reserveringen hebben als docent voor de klas. Tel daarbij op die mogelijk controversiële tweets, en de schoolleiding had dit verhaal sowieso voorbij moeten laten gaan. Het is de schoolleiding dit hier in gebreke is, Thijs is gewoon lekker zichzelf en dat moet hij lekker blijven.

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is dan ook precies waarom ik me hier zo kwaad over maak. Die hele Thijs zal me aan mijn reet roesten en als ze hem in eerste instantie al niet wilden hebben vanwege zijn online historie had je me ook niet gehoord, maar als dit de manier is waarop schoolbesturen met personeel omgaan dan kan van iedereen de kop eraf gaan. Lijkt me tamelijk ongewenst (voor iedere branche trouwens).
Ik zou als leraar Nederlands (en dat ben ik) meteen publiekelijk mijn ontslag indienen. Je bent waarschijnlijk zo ergens anders aan de bak en dan maak je de schoolleiding duidelijk waar ze mee bezig zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Japepk op 21-03-2023 16:22:27 ]
't Echte en 't ware!
pi_208481125
Ben blij dat ik altijd anoniem heb geïnternet. Aan de andere kant: krijg allemaal ff lekker de vlektyfus met je moralistisch irritante geneuzel. De wereld heeft duidelijk meer rebellen nodig ipv in de pas lopers.
Eens kijken
pi_208481433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:18 schreef Maharski het volgende:
Ben blij dat ik altijd anoniem heb geïnternet. Aan de andere kant: krijg allemaal ff lekker de vlektyfus met je moralistisch irritante geneuzel. De wereld heeft duidelijk meer rebellen nodig ipv in de pas lopers.
Nouja, maar je anus dichtkitten en honden pijpen kan je zoveel grappiger brengen dan dit
pi_208481482
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
En omdat hij nu met zijn volledige naam in alle media verschijnt gaat er geen school meer zijn die hem aanneemt, dus heeft hij zijn lerarenopleiding voor de kat zijn viool afgerond. Sneu gedoe.
No way dat ik met mijn echte naam op twitter ga. :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208482310
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 17:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En je hebt gelezen dat de schoolleiding wist van de extreme berichten en na twee (!) dagen is gezwicht voor de ontstane ophef?
Ja, maar dat mag toch ook? Ergens voor 'zwichten' is niet verboden.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:46:09 #266
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208482374
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, maar dat mag toch ook? Ergens voor 'zwichten' is niet verboden.
Dat mag zeker. Niemand zegt ook dat dat verboden is. Mensen geven alleen hun mening erover.
pi_208482491
Deze man kan wel weer aangenomen worden als ik al die lentekriebellesmateriaal zie.

twitter
pi_208482512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:53 schreef Nober het volgende:
Deze man kan wel weer aangenomen worden als ik al die lentekriebellesmateriaal zie.

[ twitter ]
Nog rode haring gegeten deze week?
pi_208482524
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:21 schreef nils_22 het volgende:

'Een lange indringende stage gaan volgen bij de vrouw van Tom Egberts!!!!'

Dat vond ik eigenlijk wel een goeie. :Y

Is dat erg?
pi_208482564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:53 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Dat kind van 4 dat op camera moet vertellen wanneer hij aan zijn piemel zit......
pi_208482627
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 21:29 schreef Repentless het volgende:
Ik ga gewoon eens speculeren. Niet om te 'bashen', te 'beschuldigen' of zwart te maken, mocht iemand dat ervan willen maken. Maar gewoon een eigen vermoeden uitspreken waar dit vandaan komt.

Een van de tweets is:

"Er heerst dan wel een #burkaverbod, maar als je zo'n ding treft bij de bushalte en door het gleufje pist gaat dat verdomme weer te ver."

Hengelo kent vanuit het verleden van de textielindustrie een vrij grote moslimgemeenschap, meer dan 10%. Net als Enschedé en Almelo. Die gaan meestal niet al te goed op dit soort 'grapjes', ook als het de jongere generatie betreft. Misschien heeft het er niks mee te maken en is het bullshit, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar wel eens een relatie kan liggen.
Je speculeert
pi_208482679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:21 schreef nils_22 het volgende:

En powned geeft woke weer de schuld _O-
Het zijn gewoon kinderen die niet van deze figuur les willen krijgen. Vrijheid van meningsuiting dus..

Toen ik jong was hebben we ook leraren laten wegsturen om hun gedrag (een leraar sloeg kinderen en trok ze aan de oren). Toen zijn wij gaan staken tot de leraar ontslag nam. Op de basisschool was dat.

Kinderen hebben gewoon een eigen mening en willen deze man niet als leraar. Dat mag. Heeft niks met woke te maken.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:07:58 #273
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208482689
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Bjj1989 het volgende:

[..]
Je speculeert
"Ik ga gewoon eens speculeren."

"Je speculeert."

^O^
pi_208482698
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Ik ga gewoon eens speculeren."

"Je speculeert."

^O^
dat was de grap _O-
maar bedankt voor het uitleggen, voor de mavo-ers onder jullie
pi_208482707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:07 schreef Bjj1989 het volgende:

[..]
En powned geeft woke weer de schuld _O-
Het zijn gewoon kinderen die niet van deze figuur les willen krijgen. Vrijheid van meningsuiting dus..

Toen ik jong was hebben we ook leraren laten wegsturen om hun gedrag (een leraar sloeg kinderen en trok ze aan de oren). Toen zijn wij gaan staken tot de leraar ontslag nam. Op de basisschool was dat.

Kinderen hebben gewoon een eigen mening en willen deze man niet als leraar. Dat mag. Heeft niks met woke te maken.
Dat verhaal van dat meisje dat orale seks had met haar hond was echt gebeurd.

Dat had hij niet zelf verzonnen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:11:49 #276
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208482727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:08 schreef Bjj1989 het volgende:

[..]
dat was de grap _O-
maar bedankt voor het uitleggen, voor de mavo-ers onder jullie
Welke grap?
pi_208482730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat verhaal van dat meisje dat orale seks had met haar hond was echt gebeurd.

Dat had hij niet zelf verzonnen.
dat kan..

Niet alles wat echt gebeurd is hoef je op twitter te zetten lijkt me.
pi_208482749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:12 schreef Bjj1989 het volgende:

[..]
dat kan..

Niet alles wat echt gebeurd is hoef je op twitter te zetten lijkt me.
Dat hoeft niet, maar ik bedoel "het kwam niet uit zijn geest."

Dat meisje was dronken en had haar hond orale seks gegeven.
pi_208482757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

to much informatie
pi_208482765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bron?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208482779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bron?
Dat zeggen ze in dat interview in dat filmpje.
pi_208482789
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:14 schreef Bjj1989 het volgende:

[..]
to much informatie
Dat was er toch getwitterd? Daar gaat het topic over.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:19:41 #283
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208482840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Bron?
https://sargasso.nl/walgelijke-filmpjes-leiden-eigen-leven-duh/

Vrij eenvoudig te googelen. :) Ik had het voorafgaand aan het interview al even gedaan, want de tweets deden al vermoeden dat hij ergens op reageerde van dat moment.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')