abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 maart 2023 @ 22:24:17 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208562380
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Inderdaad. Geen shock and awe full blown invasion als ın Irak , alleen Syrië en Libië een beetje naar de klote geholpen :P
Je vergeet Oekraïne
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208562738
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Je vergeet Oekraïne
Bedankt voor je bijdrage Thierry, de roebels zijn weer overgemaakt.
Incelfrikandel
pi_208563206
Bush, die zouden ze moeten ophangen, mafklapper
pi_208563333
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er waren wel gigantische demonstraties toen. En een hoop mensen waren anti-VS. Dit is toch wel weer wat omgeslagen heb ik het idee (gek genoeg juist door de inval van Poetin).
Vergis je niet in het aantal Nederlanders die Amerika de schuld geven van de Russische invasie in Oekraine, want biolabs en wat al niet meer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208563343
quote:
12s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar waren ze zeker niet de hoofdverantwoordelijke.
De VS heeft vanaf het begin een cruciale rol gespeeld in de escalatie en het volwassen worden van de burgeroorlog. Nog los van het vacuum dat ze voor ISIS in Irak hadden geschapen, hebben ze Syrische rebellen vanaf het begin opgejut, bewapend en getrained.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore?wprov=sfla1
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208563358
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS heeft vanaf het begin een cruciale rol gespeeld in de escalatie en het volwassen worden van de burgeroorlog. Nog los van het vacuum dat ze voor ISIS in Irak hadden geschapen, hebben ze Syrische rebellen vanaf het begin opgejut, bewapend en getrained.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore?wprov=sfla1
quote:
Timber Sycamore began in late 2012[14][15] or early 2013
De burgeroorlog was toen al minstens anderhalf jaar aan de gang.
Incelfrikandel
pi_208563399
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
De burgeroorlog was toen al minstens anderhalf jaar aan de gang.
Pogingen van de VS om Syrische regimes ten val te brengen gaan terug naar de jaren 50 van de vorige eeuw. De bewapening, hetgeen hun rol cruciaal maakte, was het slotstuk van de laatste poging, maar de bemoeienis, het opjutten, begon al veel eerder:

In 2011, a civil war broke out in Syria. WikiLeaks reported that the US government had been covertly funding Syrian opposition groups since 2006, mainly the London-based Movement for Justice and Development in Syria and an associated satellite TV channel Barada TV. Special Activities Division teams were said to have been deployed to Syria during the uprising to ascertain rebel groups, leadership and potential supply routes.

https://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Syria?wprov=sfla1

Je moet even door een geschiedenis van coup-pogingen heenscrollen om bij War 2011-2017 uit te komen, waar je bovenstaande kan lezen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208563492
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 00:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Pogingen van de VS om Syrische regimes ten val te brengen gaan terug naar de jaren 50 van de vorige eeuw. De bewapening, hetgeen hun rol cruciaal maakte, was het slotstuk van de laatste poging, maar de bemoeienis, het opjutten, begon al veel eerder:

In 2011, a civil war broke out in Syria. WikiLeaks reported that the US government had been covertly funding Syrian opposition groups since 2006, mainly the London-based Movement for Justice and Development in Syria and an associated satellite TV channel Barada TV. Special Activities Division teams were said to have been deployed to Syria during the uprising to ascertain rebel groups, leadership and potential supply routes.

https://en.wikipedia.org/wiki/CIA_activities_in_Syria?wprov=sfla1

Je moet even door een geschiedenis van coup-pogingen heenscrollen om bij War 2011-2017 uit te komen, waar je bovenstaande kan lezen.
Bewapening maakt een rol niet cruciaal in de escalatie als het lang na de escalatie plaatsvindt.

Verder bewijst het opzetten van een tv-zender en met wat geld smijten weinig wat betreft hun invloed op de gebeurtenissen van 2011 en daarna. Dat soort dingen doet Rusland ook in Nederland.
Incelfrikandel
pi_208563494
quote:
12s.gif Op maandag 27 maart 2023 20:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar waren ze zeker niet de hoofdverantwoordelijke.
Zeker. Zeg ook "geholpen". De locals zijn de hoofdverantwoordelijken. Maar vwb Syrië als de Amerikanen niet hun "Assad has got to go" politiek hadden gevoerd en geen wapens hadden geleverd. Was de puin zooi niet zo groot geweest en had het niet voortgeduurd tot op de dag vandaag. En had kadaffi de opstand vrij snel de kop ingedrukt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208563508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 00:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zeker. Zeg ook "geholpen". De locals zijn de hoofdverantwoordelijken.
Wmb ook de spelers die Assad hebben aangespoord om meedogenloos te zijn.

quote:
Maar vwb Syrië als de Amerikanen niet hun "Assad has got to go" politiek hadden gevoerd en geen wapens hadden geleverd. Was de puin zooi niet zo groot geweest en had het niet voortgeduurd tot op de dag vandaag. En had kadaffi de opstand vrij snel de kop ingedrukt.
Daar durf ik gezien de ontwikkelingen in bijvoorbeeld Jemen aan te twijfelen. De oppositie was al sterk voordat de Amerikanen wapens gingen leveren.
Incelfrikandel
pi_208563509
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 23:17 schreef Cupfighter het volgende:
Bush, die zouden ze moeten ophangen, mafklapper
Jip. Hij heeft zelf middels een freudiaanse slip zelf ook toegegeven dat het een onrechtvaardige oorlog was. Naar mijn weten alleen nooit excuses aangeboden itt Blair.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208563948
Je moet dit soort zaken op verschillende manieren analyseren. Militair-strategisch was dit absoluut een succes. Maar de basis voor de interventie was op leugens gebaseerd. En hoe de Amerikanen er tekeer zijn gegaan met bombardementen, zaken als de Abu Ghraib gevangenis is uiteraard walgelijk.
pi_208564021
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er waren wel gigantische demonstraties toen. En een hoop mensen waren anti-VS. Dit is toch wel weer wat omgeslagen heb ik het idee (gek genoeg juist door de inval van Poetin).
Totdat de Russen weer eens op de deur kloppen in Europa; als dat misdadige volk het weer eens op zijn heupen krijgt en zijn imperialistische ambities waar wil maken in Europa mogen de Amerikanen de hete kastanjes voor ons uit het vuur halen.
pi_208564054
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er waren wel gigantische demonstraties toen. En een hoop mensen waren anti-VS. Dit is toch wel weer wat omgeslagen heb ik het idee (gek genoeg juist door de inval van Poetin).
Mensen zijn gewoon murw gebeukt. Links demonstreerde ook nog tegen globalisering, en zelfs tegen de parasitaire en door en door corrupte bankensector. En toen was 'yes we can' en met wat goedkope symboolpolitiek werd al dat sentiment gekanaliseerd in steun voor dezelfde smerige moorddadige corrupte uitzuigpolitiek in een progressief jasje. De chicken hawks van GL en D66 gaan nu samen likkebaardend en met een prepuberaal stijfje naar de wapenbeurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208564087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon murw gebeukt. Links demonstreerde ook nog tegen globalisering, en zelfs tegen de parasitaire en door en door corrupte bankensector. En toen was 'yes we can' en met wat goedkope symboolpolitiek werd al dat sentiment gekanaliseerd in steun voor dezelfde smerige moorddadige corrupte uitzuigpolitiek in een progressief jasje. De chicken hawks van GL en D66 gaan nu samen likkebaardend en met een prepuberaal stijfje naar de wapenbeurs.
heb jij een twitter account?
pi_208564090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon murw gebeukt. Links demonstreerde ook nog tegen globalisering, en zelfs tegen de parasitaire en door en door corrupte bankensector. En toen was 'yes we can' en met wat goedkope symboolpolitiek werd al dat sentiment gekanaliseerd in steun voor dezelfde smerige moorddadige corrupte uitzuigpolitiek in een progressief jasje. De chicken hawks van GL en D66 gaan nu samen likkebaardend en met een prepuberaal stijfje naar de wapenbeurs.
Volgens mij ligt het allemaal wat simpeler. Het is gewoon: liever Amerika, dan Rusland en/of China.

Ik zou graag zien dat Europa een sterk blok weet te vormen. Waarin wij alsnog Amerika ver boven China en/of Rusland zetten, maar wij ook vaker 'nee' durven te zeggen tegen Amerika.
pi_208564142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon murw gebeukt. Links demonstreerde ook nog tegen globalisering, en zelfs tegen de parasitaire en door en door corrupte bankensector. En toen was 'yes we can' en met wat goedkope symboolpolitiek werd al dat sentiment gekanaliseerd in steun voor dezelfde smerige moorddadige corrupte uitzuigpolitiek in een progressief jasje. De chicken hawks van GL en D66 gaan nu samen likkebaardend en met een prepuberaal stijfje naar de wapenbeurs.
Er was ook een tijd dat 'rechts' nog een gezonde aversie tegen alles wat uit Moskou kwam. Tegenwoordig zit rechts vooral diep met de tong in de aars van Poetin en is men bereid om genocide te laten plegen omdat ze denken daar "vrede" voor terug te krijgen. :') :r Vreselijk onsmakelijk volk is het.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208564741
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er was ook een tijd dat 'rechts' nog een gezonde aversie tegen alles wat uit Moskou kwam. Tegenwoordig zit rechts vooral diep met de tong in de aars van Poetin en is men bereid om genocide te laten plegen omdat ze denken daar "vrede" voor terug te krijgen. :') :r Vreselijk onsmakelijk volk is het.
Die goeie ouwe tijd dat woorden nog naar hun betekenis werden gebruikt en termen als genocide niet slechts superlatieven waren om over jezelf te vertellen hoe erg je het vindt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Volgens mij ligt het allemaal wat simpeler. Het is gewoon: liever Amerika, dan Rusland en/of China.

Ik zou graag zien dat Europa een sterk blok weet te vormen. Waarin wij alsnog Amerika ver boven China en/of Rusland zetten, maar wij ook vaker 'nee' durven te zeggen tegen Amerika.
Ik ook, maar het neoliberalisme uit de VS heeft ons al in het dienen van het globalistische grootbedrijf met hun kortzichtige korte termijnpolitiek gedwongen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:27 schreef ToverbaI het volgende:

[..]
heb jij een twitter account?
Ja, maar eigenlijk alleen omdat Twitter anders zo kut leest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 10:01:21 #44
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208564792
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 08:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er was ook een tijd dat 'rechts' nog een gezonde aversie tegen alles wat uit Moskou kwam. Tegenwoordig zit rechts vooral diep met de tong in de aars van Poetin en is men bereid om genocide te laten plegen omdat ze denken daar "vrede" voor terug te krijgen. :') :r Vreselijk onsmakelijk volk is het.
Mensen zoals jij geloven ook vast niet dat het huidige conflict het gevolg is van westerse 'regime change' in Oekraine en dat daarna ultranationalistische Oekrainers de burgers in de Russisch sprekende gebieden regelmatig onder vuur namen? Hier stukje van CNN, toen ze per ongeluk nog wel eens objectief nieuws uitzonden.

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208564811
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:01 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Mensen zoals jij geloven ook vast niet dat het huidige conflict het gevolg is van westerse 'regime change' in Oekraine en dat daarna ultranationalistische Oekrainers de burgers in de Russisch sprekende gebieden regelmatig onder vuur namen? Hier stukje van CNN, toen ze per ongeluk nog wel eens objectief nieuws uitzonden.

Klopt.

NEXT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208567748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 00:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Bewapening maakt een rol niet cruciaal in de escalatie als het lang na de escalatie plaatsvindt.

Verder bewijst het opzetten van een tv-zender en met wat geld smijten weinig wat betreft hun invloed op de gebeurtenissen van 2011 en daarna. Dat soort dingen doet Rusland ook in Nederland.
Naja, we hebben hier beide een punt in de zin dat er een opeenstapeling van escalaties heeft plaatsgevonden. Maar waar het uiteindelijk in is uitgemond (de mate van geweld, de kracht/macht van de rebellen, die het conflict alsmaar verder konden uitdiepen) komt voor een goeddeel op het conto van de VS.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208568706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:01 schreef Akathisia het volgende:
(de mate van geweld, de kracht/macht van de rebellen, die het conflict alsmaar verder konden uitdiepen)
Lees dat zelf even. De rebellen zijn volgens ongeveer de hele wereld mensen die niet het eigen regime willen erkennen. Dat zijn in dit geval dus de reeds lange tijd muitende mensen in Luhanks en Donbas.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 15:01 schreef Akathisia het volgende:
komt voor een goeddeel op het conto van de VS.
Ga jij je eens heel snel zitten schamen in een hoekje. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')