abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2023 @ 09:53:11 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208432670
De grote overwinning van BBB alleen verklaren uit de bijna clichématige ‘kloof tussen Randstad en platteland’ is „een grove versimpeling”, zegt Sjoerd van Heck van peilbureau Ipsos tegen NRC. Uit kiezersonderzoek dat Ipsos op verkiezingsdag liet uitvoeren, blijkt dat de echte kloof tussen BBB-kiezers en die van veel andere partijen op twee andere kenmerken zit: leeftijd en opleidingsniveau. De BBB-kiezer is relatief oud en gemiddeld lager opgeleid.



Het BBB-electoraat bestaat voor bijna 70 procent uit 50-plussers, terwijl de partij maar 3 procent scoort bij jongeren van 18 tot 24 jaar, het slechtst van alle partijen. „BBB profiteert ervan dat ouderen relatief vaker gaan stemmen”, zegt Van Heck. „De partij heeft een buitengewoon vergrijsde achterban, vergelijkbaar met die van het CDA, 50Plus en de SP.”

Een van de gevolgen: bij Tweede Kamerverkiezingen komen jongere mensen veel vaker naar de stembus. Je kunt de huidige omvang van BBB dus niet zomaar gebruiken om de omvang van BBB bij Tweede Kamer-verkiezingen te voorspellen.

Bron(nen): NRC

Als bejaarde, laag opgeleide voel ik geen verwantschap. :(

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208432688
Dat kan
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208432693
NRC as usual.

Als alle onderzoekers en journalisten nu eens niet op zoek gaan naar de verschillen tussen groepen en mensen. Altijd maar die resultaten per verschillende groepen mensen.

Doe eens je best om ons als samenleving meer te verbinden zou dat de cohesie en de samenleving enorm helpen
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2023 @ 09:58:39 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_208432700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 09:57 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
NRC as usual.

Als alle onderzoekers en journalisten nu eens niet op zoek gaan naar de verschillen tussen groepen en mensen. Altijd maar die resultaten per verschillende groepen mensen.

Doe eens je best om ons als samenleving meer te verbinden zou dat de cohesie en de samenleving enorm helpen
Oh nu heeft het NRC het gedaan. Ha ha ha. Verwerp de ultieme vrije journalistiek en loop achter de reet van Caroline aan. :D :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208432701
Ahahaha domme bejaarde racisten.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208432721
Stemmen is anoniem dus Sjoerd kan dit helemaal niet weten hoe hooggeleid hij ook maar denkt te zijn.
pi_208432782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 09:57 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
NRC as usual.

Als alle onderzoekers en journalisten nu eens niet op zoek gaan naar de verschillen tussen groepen en mensen. Altijd maar die resultaten per verschillende groepen mensen.

Doe eens je best om ons als samenleving meer te verbinden zou dat de cohesie en de samenleving enorm helpen
ja daarom is het ook onbegrijpelijk dat er 1 groep is oververtegenwoordigd in een partij. Die mensen meoten eens hun best doen om de samenleving te verbinden ipv hun eigen onderbuik en tegen verandering zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208432814
Met die Sire-campagne over polarisarie in het achterhoofd vraag ik mij toch af waarom media en politiek menen diezelfde polarisatie iedere keer te moeten voeden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_208432824
Altijd lachen dit soort berichten om maar te kunnen framen. Je zou ook kunnen zeggen dat voornamelijk arbeiders op deze partij stemmen; zoals vroeger op de PVDA of SP. Maar laag opgeleid klinkt natuurlijk beter in dit narratief.
Hallo
pi_208432873
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 09:57 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
NRC as usual.

Als alle onderzoekers en journalisten nu eens niet op zoek gaan naar de verschillen tussen groepen en mensen. Altijd maar die resultaten per verschillende groepen mensen.

Doe eens je best om ons als samenleving meer te verbinden zou dat de cohesie en de samenleving enorm helpen
BBB stemmer gesignaleerd
Sicker than your average.
pi_208432882
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:01 schreef Nober het volgende:
Stemmen is anoniem dus Sjoerd kan dit helemaal niet weten hoe hooggeleid hij ook maar denkt te zijn.
Maar dit bekt zo lekker, deze eenzijdige aanname.

Lekker framen naar de BBB stemmer.
Doen ze ook bij PVV stemmers. Neerzetten als dom volk.

Laat die "hoogopgeleide" stemmers en dito partijen maar eens in de spiegel kijken en afvragen waarom mensen op andere partijen stemmen dan waar zij zich zo verheven bij voelen...
pi_208432897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:12 schreef Ridocar het volgende:
Met die Sire-campagne over polarisarie in het achterhoofd vraag ik mij toch af waarom media en politiek menen diezelfde polarisatie iedere keer te moeten voeden.
Idd.
Iets met splinter en balk..
pi_208432917
O
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:17 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar dit bekt zo lekker, deze eenzijdige aanname.

Lekker framen naar de BBB stemmer.
Doen ze ook bij PVV stemmers. Neerzetten als dom volk.

Laat die "hoogopgeleide" stemmers en dito partijen maar eens in de spiegel kijken en afvragen waarom mensen op andere partijen stemmen dan waar zij zich zo verheven bij voelen...
‘Dom volk’ krijgt alleen een vrijstelling als ze op de ‘juiste’ partijen stemmen. Zoals op de PVDA, dan zijn het ineens maatschappelijk geëngageerde harde werkers.
Hallo
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2023 @ 10:22:35 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_208432938
Heerlijk weer het ontkennen van harde feiten door de rechtse stikstofontkenners.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208433012
Boomers vinden verandering eng. Speelt lientje handig op in ondanks dat verandering gewoon noodzakelijk is.

Denk dat een aardig deel niet eens weet waarom ze op de bbb hebben gestemd. Puur uit onvrede em daar moet de gevestigde orde wel goed naar kijken natuurlijk
pi_208433025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:28 schreef Malavita het volgende:
Boomers vinden verandering eng. Speelt lientje handig op in ondanks dat verandering gewoon noodzakelijk is.

Denk dat een aardig deel niet eens weet waarom ze op de bbb hebben gestemd. Puur uit onvrede em daar moet de gevestigde orde wel goed naar kijken natuurlijk
Boomers die op de PVDA stemmen zijn wel prima dus ?
Hallo
pi_208433045
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:29 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Boomers die op de PVDA stemmen zijn wel prima dus ?
Boomers met realiteitszin ongeacht waar ze op stemmen. Maar die stemmen vermoedelijk geen bbb.
pi_208433140
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:12 schreef Ridocar het volgende:
Met die Sire-campagne over polarisarie in het achterhoofd vraag ik mij toch af waarom media en politiek menen diezelfde polarisatie iedere keer te moeten voeden.
met de sire campagnes in het achterhoofd begrijp ik niet dat mensen nog steeds polariserende keuzes maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208433171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:13 schreef Sebbeszweet het volgende:
Altijd lachen dit soort berichten om maar te kunnen framen. Je zou ook kunnen zeggen dat voornamelijk arbeiders op deze partij stemmen; zoals vroeger op de PVDA of SP. Maar laag opgeleid klinkt natuurlijk beter in dit narratief.
het beestje bij het naampje noemen mag natuurlijk niet.... als hier mensen met een migratieachtergrond zou staan dan had heel fok hun gelijk gegeven om dit zo te noemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208433238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:32 schreef Malavita het volgende:

[..]
Boomers met realiteitszin ongeacht waar ze op stemmen. Maar die stemmen vermoedelijk geen bbb.
Zoals ik al zei, alleen als ze op de ‘juiste’ partijen stemmen.
Hallo
pi_208433245
Jawel, daar gaan we al.
Het is niet de partij waar ik op stem,maar ik ken erg veel BBB stemmers en deze berichtgeving is wel wat sneu. Maar wel te verwachten, want een kat in het nauw..
pi_208433261
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het beestje bij het naampje noemen mag natuurlijk niet.... als hier mensen met een migratieachtergrond zou staan dan had heel fok hun gelijk gegeven om dit zo te noemen.
Het punt is dat deze mensen (tussen de regels door) worden weggezet als notoire domoren. Dat gaat verder dan benoemen. Dit is kwalijk en kwaadaardig.
Hallo
pi_208433270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:54 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Het punt is dat deze mensen (tussen de regels door) worden weggezet als notoire domoren. Dat gaat verder dan benoemen. Dit is kwalijk en kwaadaardig.
oh dat haal ik er niet uit hoor. Komt dat wellicht omdat jij de BBB domoren vindt waardoor je dit projecteert op de kiezers?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:58:19 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208433298
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het beestje bij het naampje noemen mag natuurlijk niet.... als hier mensen met een migratieachtergrond zou staan dan had heel fok hun gelijk gegeven om dit zo te noemen.
Inderdaad. _O-
pi_208433338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:51 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, alleen als ze op de ‘juiste’ partijen stemmen.
dat is niet wat ik zeg of wat er staat. Feit is dat er veranderingen nodig zijn, en dat deze groep stemmers daar niet in geloven is triest en problematisch

Maar blijf lekker woorden verdraaien :)
pi_208433387
De burgers zijn dom dus, politiek Den Haag heeft het zelf zo ver laten komen door figuren als Hoekstra, Kaag en De Jong en natuurlijk Rutte zelf , grotendeels mensen die denken het te weten maar totaal niet weten wat er in het land leeft
En dan gaan klagen als de burgers een partij kiezen die niet in hun straatje past
pi_208433784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:12 schreef Cupfighter het volgende:
De burgers zijn dom dus, politiek Den Haag heeft het zelf zo ver laten komen door figuren als Hoekstra, Kaag en De Jong en natuurlijk Rutte zelf , grotendeels mensen die denken het te weten maar totaal niet weten wat er in het land leeft
En dan gaan klagen als de burgers een partij kiezen die niet in hun straatje past
Dit idd.

En dan een figuur als Kaag, die met dat hautain gedrag en dito woorden de normale kiezer niet serieis neemt.

Dat misselijk mens denkt echt dat als mensen haar niet begrijpen of niet eens zijn met haar,dar die mensen dom zijn..
  zaterdag 18 maart 2023 @ 11:53:48 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208433801
Een hoop laagopgeleiden in dit topic.
pi_208436038
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:53 schreef Zwansen het volgende:
Een hoop laagopgeleiden in dit topic.
Gelukkig ben jij dus slim maar laat dat niet echt merken door dit soort domme opmerkingen
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:32:20 #30
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_208436091
Waarom zegt niemand gewoon zoals het is: In Nederland zijn er gewoon heel veel zwevende kiezers en protest stemmers en die hebben nu voor de BBB gekozen, en in het verleden hebben ze FvD, PVV en LPF gestemd. Deze kiezers zetten zich altijd af tegen de heersende partijen. Bij de volgende verkiezingen komt er weer een andere partij boven drijven die nu niks te vertellen hebben. Niks nieuws onder de zon dus.
pi_208437666
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 11:53 schreef Zwansen het volgende:
Een hoop laagopgeleiden in dit topic.
Je voelt je buitenstaander?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 17:56:37 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_208438028
BBB-stemmers zijn te dom en te seniel om te poepen, wie had dat verwacht?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:00:00 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208441525
De pogingen om meer jeugd naar de stembus te krijgen hebben blijkbaar weinig zin.
pi_208455584
Lekker denigrerend artikel weer. Ik ben hoogopgeleid, val niet in de doelgroep van ouderen en heb BBB gestemd. Behalve dat het gemiddeld misschien wel waar is vraag ik me af wat men hiermee probeert te zeggen. Neem ze niet te serieus want ze zijn toch maar oud en dom?
pi_208455632
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 18:10 schreef DoubleDip het volgende:
Lekker denigrerend artikel weer. Ik ben hoogopgeleid, val niet in de doelgroep van ouderen en heb BBB gestemd. Behalve dat het gemiddeld misschien wel waar is vraag ik me af wat men hiermee probeert te zeggen. Neem ze niet te serieus want ze zijn toch maar oud en dom?
Je bent waarschijnlijk ook nog eens jonger dan TS. Derhalve kan je zijn topic terzijde schuiven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_208456583
Hans Klok: 'Hoogopgeleiden zijn mijn makkelijkste publiek'

Hoe hoger opgeleid iemand is, hoe makkelijker diegene in de maling is te nemen. Professoren zijn Hans Kloks (52) makkelijkste publiek, zo vertelt hij zondag aan tafel bij 'Zomergasten'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)makkelijkste-publiek
pi_208463746
Het "na ons de zondvloed" gedeelte van het electoraat dus. Weinig verrassend.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:18:27 #38
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_208465028
De helft van de kiesgerechtigden is 50+. Buiten de randstad ligt de gemiddelde leeftijd waarschijnlijk nog wel een flink aantal jaren hoger. Men was vroeger ook gewoon minder goed opgeleid, zeker op het platteland.

De generatie die nu aan het 'bejaarden' is (65+) heeft het ook gewoon ontiegelijk goed gehad in hun leven met volop kansen. Dat zie je terug in hun conservatief-liberaal stemgedrag.

Dat gaat nog wat worden de aankomende jaren, is echt een heel groot blok waar je bijna niet omheen kan regeren.
pi_208478932
Gelukkig is ts geen alcoholist.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')