abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208432182
Nieuws over de horrorfokker in Eersel:

Op het terrein waar eerder dit jaar honderden verwaarloosde honden werden aangetroffen, blijkt nu ook een illegale vleeshandel te opereren. De eigenaren van het terrein, Jan P. (67) en Stephanie D. (48), staan bekend als ‘horrorfokker’ na een onthullende reportage van dierenwelzijnsorganisatie House of Animals.
De Brabantse kranten hebben vijf producten uit de vleeswinkel laten onderzoeken in een gecertificeerd laboratorium. Daaruit bleek onder meer dat het rundergehakt door en door bedorven was. Er zaten vijftien keer meer bacteriën op dan volgens deskundigen nog verantwoord is. Ook de andere producten voldeden niet aan de richtlijnen die zij hanteren. "Als je dit rauw zou eten, beland je gegarandeerd in het ziekenhuis aan een infuus", zegt expert IJsbrand Velzeboer in het artikel.

De verkoop van vlees op het terrein is illegaal omdat het in strijd zou zijn met het bestemmingsplan van de gemeente Eersel. Daarnaast hebben de eigenaren zich schuldig gemaakt aan verwaarlozing van honden, deelname aan een criminele organisatie en witwassen. P. is daarnaast ook nog eens veroordeeld voor aanranding van een minderjarige.

Ok, nou komt het.

De NVWA kwam deze maand nog langs voor een controle bij de hondenfokkerij en ontdekte de illegale vleeshandel. Het publiek wordt gewaarschuwd om geen vlees te kopen op het terrein van de fokker. De kans dat je er ziek van kan worden is hoog.

De NVWA laat weten dat er geen wettelijke grenzen zijn aan het aantal bacteriën op vlees en en dat zij daarom ook geen grondslag zien om in te grijpen bij de winkel. "Je mag er redelijkerwijs van uitgaan dat gehaktballen en worsten voldoende verhit worden, voordat ze worden geconsumeerd. Verhitting doodt de genoemde bacteriën", aldus de NVWA. Zij concludeert dan ook dat er ‘geen reëel risico voor de voedselveiligheid is’.

Pardon?
Lees ik dit goed?
Klacht: belastingcenten die gaan naar een uitvoeringsinstantie waar je helemaal totaal niets aan hebt.

Bron: https://www.hartvannederl(...)el-in-bedorven-vlees
pi_208432218
duidelijk verhaal, we moeten meer wetten hebben
pi_208432233
Als het veilig is om te eten, is het veilig om te eten. Als het niet veilig is om te eten, is het niet veilig om te eten.

Als het bedorven is, maar na verwarmen veilig, dan moet je het verwarmen. Samen tegen verspilling.
-nee-
  Spellchecker zaterdag 18 maart 2023 @ 09:01:36 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208432375
quote:
Oh kan misschien samengevoegd worden. Die had ik nog niet gezien.
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 10:02:40 #6
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_208432727
Laat maar in KLB staan. Bij de ene topic is het een klacht bij de andere een nieuwsmededeling
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_208433000
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 08:59 schreef Marsenal het volgende:
Als het veilig is om te eten, is het veilig om te eten. Als het niet veilig is om te eten, is het niet veilig om te eten.

Als het bedorven is, maar na verwarmen veilig, dan moet je het verwarmen. Samen tegen verspilling.
Volgens mij werkt het niet helemaal zo...
Ik zwaai naar dieren.
  Miss 200.000.000! zaterdag 18 maart 2023 @ 10:44:09 #8
367000 roos94
pi_208433163
Ik dacht dat dit een verhaal werd over hondenvlees eten
pi_208433169
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:44 schreef roos94 het volgende:
Ik dacht dat dit een verhaal werd over hondenvlees eten
Maak er een topic over !!
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 13:05:14 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208434635
Ah de NVWA, die inspectie in dienst van de slachthuizen :)
pi_208434795
leuk0n hontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')