abonnement Unibet Coolblue
pi_208429809
Ben jij wel eens vreemdgegaan en reken je een serieuze partner (to be) of date af op zijn/ haar verleden ?

Ik ben nooit vreemdgegaan en heb al mijn dates afgerekend op hun verleden als ze zelf waren vreemdgegaan. Toen ik dit vertelde aan mijn mannelijke collega voelde hij zich persoonlijk aangesproken leek het wel.. hij was kennelijk zelf vreemdgegaan op zn 18e en dat is volgens hem toch iets anders dan iemand die 25 is, want hij was toen als achttienjarige nog “onwetend” en het gevoel van iemand pijn doen door het vreemdgaan wil hij niet meer meemaken en zal hij nooit meer vreemdgaan.

Ben het er zelf niet mee eens, omdat ik vind dat je dat al op je 18e had kunnen weten als redelijk denkend persoon.. en wat als je nog nooit was gepakt of nooit had opgebiecht, was je dan nog een keer vreemdgegaan?

Voor mij is het gewoon een flinke afknapper en een big red flag. Er kwam voor deze mannen geen vervolgdate.

(TS is inmiddels samen met man met dezelfde kijk op dit soort zaken :p)
pi_208430017
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:50 schreef TheInnocent het volgende:
TS is inmiddels samen met man met dezelfde kijk op dit soort zaken :p
Dat dénk jij :s)
pi_208430100
Nee, zou dat absoluut niet eens willen of kunnen. Grote red flag bij mij. Het betekend gewoon dat je je eigen emoties en vrije wil niet onder controle hebt en puur reageert op lust. En ten tweede is het ontzettend ontrouw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 00:08:09 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208430725
Zelf ooit vreemdgegaan? Nee.

Zou ik er iemand op aankijken of afwijzen als hij zou vertellen vreemd te zijn gegaan eerder in z’n leven? Nee.

Persoonlijk verhaal: Na twee jaar relatie kwam ik er achter dat m’n huidige partner was vreemd gegaan heel vroeg in onze relatie. Natuurlijk was ik pissed. Ik heb altijd geroepen dat ik vreemdgaan nooit zou accepteren. Toch maakte ik het niet uit.

Ik zag hoeveel spijt hij had, en niet alleen maar omdat ik er achter kwam. Hij had twee jaar lang met schuldgevoelens rondgelopen en dat kon nu eindelijk naar buiten komen. De reden waarom hij het deed is te persoonlijk, dus deel ik hier niet, maar het belangrijkste: ik begreep het. Waren hele zware tijden en het koste veel werk, maar nu zijn we 12 jaar samen. Getrouwd. Ik kan met zekerheid zeggen dat hij het niet weer zou doen; ik zag wat het met hem deed. En sinds dat dieptepunt is de relatie enkel beter geworden.

Sommige mensen maken zo’n fout maar één keer. Mensen zijn niet perfect; iedereen doet wel eens iets waar hij/zij enorm veel spijt van heeft. Waar van geleerd word. Dus nee, ik zal anderen ook niet bij voorbaat afkeuren. Ik zou het enkel waarderen dat zo’n iemand eerlijk is.

Geloof niet zo in dat spreekwoord van ‘Once a cheater….’.. niet iedere vreemdganger is hetzelfde en niemand verdiend het om voor zoiets later nog te moeten boeten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208430765
Toen ik een knipperlichtrelatie had aan de lopende band.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208431010
Het hangt er ook wel vanaf of iemand eenmalig is vreemdgegaan of dat iemand een langdurige affaire erop na hield.

Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand in het verleden ooit een keer eenmalig is vreemdgegaan. Maar als iemand in het verleden echt een langdurige affaire heeft gehad zou ik wel moeite hebben om hem te kunnen vertrouwen.

Ik ben toen ik nog een puber was weleens vreemdgegaan. Maar goed dan hebben we het over tienerrelaties waar 2maanden verkering echt als een super lange en serieuze relatie werd beschouwd.

Pas rond je 23ste is je brein volgroeid, iemand van 12/15/18/20 is niet altijd in staat de gevolgen van zijn keuzes te overzien danwel de verleiding van de korte termijn bevrediging te weerstaan ondanks de negatieve gevolgen op de lange termijn.
pi_208431084
Nee, ja, next.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208431142
Ik zou niet samen kunnen zijn met iemand die zo eenzijdig over vreemdgaan denkt.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 04:02:52 #9
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208431356
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 01:55 schreef Shivo het volgende:
Ik zou niet samen kunnen zijn met iemand die zo eenzijdig over vreemdgaan denkt.
ook wel weer overdreven om daar weer iemand op af te wijzen dan ben je eigenlijk niet beter dan TS....
pi_208431710
Het is een hele moeilijke discussie, vreemdgaan. Het kan in en op zoveel manieren. Maar als zij mijn hart breekt door vreemdgaan en daarna zit er een vieze smaak aan m'n relatie dan is het klaar.

Nee zelf nog nooit vreemdgegaan, was dat ook niet van plan. Echter wel dingen gedaan die eigenlijk niet hoorden binnen de afspraken met mijn toenmalige partner. Beide na goed gesprek de afspraken aangepast naar tevredenheid van beiden.

Sowieso communicatie is key, als je een super relatie hebt en er gaat iemand vreemd maar het is bespreekbaar is er nog iets mogelijk (mijn mening) maar als er al amper tot geen communicatie is, dan is dat toch wel het einde.
Just say hi!
  Moderator zaterdag 18 maart 2023 @ 07:51:24 #11
382129 crew  Donna
pi_208431726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 01:10 schreef madam-april het volgende:

Ik ben toen ik nog een puber was weleens vreemdgegaan. Maar goed dan hebben we het over tienerrelaties waar 2maanden verkering echt als een super lange en serieuze relatie werd beschouwd.

Pas rond je 23ste is je brein volgroeid, iemand van 12/15/18/20 is niet altijd in staat de gevolgen van zijn keuzes te overzien danwel de verleiding van de korte termijn bevrediging te weerstaan ondanks de negatieve gevolgen op de lange termijn.
Ja dit. Als puber ben ik ook vreemd gegaan, maar toen nam ik dat sowieso allemaal niet zo serieus.
1x en nooit weer.
pi_208432190
Ik ben zelf nooit vreemd gegaan. Mijn partner wel in zijn vorige relatie. Daardoor heb ik best aan hem getwijfeld in het begin. Maar ik snap op zich de situatie wel. Het klinkt laf maar de relatie tussen hun was eigenlijk al een tijdje over, en een paar weken nadat hij (eenmalig) vreemd was gegaan heeft hij de relatie dan ook verbroken. We hebben het hier aan het begin van de relatie best uitvoerig over gehad. Ik vond het wel voor hem pleiten dat hij het eerlijk vertelde tegen mij. Het is wel iets dat ik in mijn achterhoofd houd, maar ik heb wel het gevoel dat onze relatie wat evenwichtiger is dan de relatie met zijn ex. Wij kunnen gemakkelijker over dingen praten en daardoor komt het hopelijk nooit tot het punt dat de relatie eigenlijk over is maar beiden hem niet willen verbreken.
  Miss 200.000.000! zaterdag 18 maart 2023 @ 09:58:10 #13
367000 roos94
pi_208432697
Ik ben nooit vreemdgegaan en zal geen relatie nemen met iemand die ooit is vreemdgegaan omdat ik geloof dat zoiets in de aard van het beestje zit.
pi_208432718
Nooit vreemdgegaan ook niet in een relatie waar we wel hadden afgesproken dat het nog, dat kwam van haar af, zij deed het wel maar we hadden afgesproken het wel te vertellen tegen elkaar als ze het gedaan had
pi_208432906
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 07:45 schreef Chandler het volgende:
Het is een hele moeilijke discussie, vreemdgaan. Het kan in en op zoveel manieren. Maar als zij mijn hart breekt door vreemdgaan en daarna zit er een vieze smaak aan m'n relatie dan is het klaar.

Nee zelf nog nooit vreemdgegaan, was dat ook niet van plan. Echter wel dingen gedaan die eigenlijk niet hoorden binnen de afspraken met mijn toenmalige partner. Beide na goed gesprek de afspraken aangepast naar tevredenheid van beiden.

Sowieso communicatie is key, als je een super relatie hebt en er gaat iemand vreemd maar het is bespreekbaar is er nog iets mogelijk (mijn mening) maar als er al amper tot geen communicatie is, dan is dat toch wel het einde.
Als je een super relatie hebt wordt er niet vreemdgegaan is mijn idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208433008
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Als je een super relatie hebt wordt er niet vreemdgegaan is mijn idee.
Maar welke relatie is nu echt altijd super? Elke relatie heeft toch wel eens een dipje.
pi_208433055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:28 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Maar welke relatie is nu echt altijd super? Elke relatie heeft toch wel eens een dipje.
Mja als je bij een dipje gelijk in het rond moet neuken ben je geen knip voor de neus waard.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208433391
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mja als je bij een dipje gelijk in het rond moet neuken ben je geen knip voor de neus waard.
Mee eens. Toch zijn er weinig relaties die altijd super zijn lijkt me:
pi_208433520
Ik ben door vreemdgaan bij mijn huidige partner gekomen....
  zaterdag 18 maart 2023 @ 11:42:32 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208433677
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Als je een super relatie hebt wordt er niet vreemdgegaan is mijn idee.
Dat dacht ik vroeger ook altijd. Ondertussen wel geleerd dat het niet zo zwart wit hoeft te zijn.

Zit ook een heel verschil tussen een foutje maken en in het rond neuken natuurlijk.

Je hebt vooral een wat mindere relatie als je niet goed kan communiceren met elkaar en vreemdgaan kan daarvan een van de gevolgen zijn. Dan is vreemdgaan kut, maar de slechte communicatie is het echte probleem. In mijn ogen dan natuurlijk, t is geen feit :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208433725
Denk dat het handig is als de definitie van vreemdgaan eerst wordt besproken voordat ik er over ga discussiëren. Iedereen heeft er namelijk verschillende ideeën en grensen bij.

Maar, als we het ongenuanceerd gaan doen: geen interesse in mensen die vreemdgaan, en dus ja, ik zou ze erop afrekenen.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 12:02:11 #22
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_208433902
Al die aannames hier , laat maar
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 18 maart 2023 @ 12:27:57 #23
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_208434216
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:50 schreef TheInnocent het volgende:
Ben jij wel eens vreemdgegaan en reken je een serieuze partner (to be) of date af op zijn/ haar verleden ?

Ik ben nooit vreemdgegaan en heb al mijn dates afgerekend op hun verleden als ze zelf waren vreemdgegaan. Toen ik dit vertelde aan mijn mannelijke collega voelde hij zich persoonlijk aangesproken leek het wel.. hij was kennelijk zelf vreemdgegaan op zn 18e en dat is volgens hem toch iets anders dan iemand die 25 is, want hij was toen als achttienjarige nog “onwetend” en het gevoel van iemand pijn doen door het vreemdgaan wil hij niet meer meemaken en zal hij nooit meer vreemdgaan.

Ben het er zelf niet mee eens, omdat ik vind dat je dat al op je 18e had kunnen weten als redelijk denkend persoon.. en wat als je nog nooit was gepakt of nooit had opgebiecht, was je dan nog een keer vreemdgegaan?

Voor mij is het gewoon een flinke afknapper en een big red flag. Er kwam voor deze mannen geen vervolgdate.

(TS is inmiddels samen met man met dezelfde kijk op dit soort zaken :p)
Ik reken mijn partner niet af op zijn of haar verleden. Ik kijk of ik kan leven met zijn of haar leven. Met de normen en waarden die mijn partner heeft.

Dan doet het er niet zoveel toe of iemand is vreemdgegaan of niet. Althans voor mij niet.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_208434297
Ik zou iemand er niet op afrekenen denk ik. Wellicht wel iets meer in de gaten houden. ~O>
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  zaterdag 18 maart 2023 @ 12:41:21 #25
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_208434374
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 12:27 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik reken mijn partner niet af op zijn of haar verleden. Ik kijk of ik kan leven met zijn of haar leven. Met de normen en waarden die mijn partner heeft.

Dan doet het er niet zoveel toe of iemand is vreemdgegaan of niet. Althans voor mij niet.
Dit idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')