etuiedelapiel | vrijdag 17 maart 2023 @ 20:37 |
Stelling:klant past zich aan aan het bedrijf? Bedrijf past zich aan aan de klant? Klanten willen wegens goedkope Oostblok chauffeurs kunnen laden na openings tijden. Deur kan op afstand open maar wij willen wegens slechte ervaringen ze niet onbeheerd in het bedrijf hebben. Staat nu zo'n badslipper te wachten tot maandagmorgen klant is op zijn zachtst gezegd behoorlijk over de zeik. | |
twi | vrijdag 17 maart 2023 @ 20:40 |
Bedrijf kan werken aan communicatie. Context onduidelijk, badslipper mogelijk ontevreden over toon. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 maart 2023 @ 21:32 |
Dat ligt er aan. Lullige is alleen dat die "badslipper" nu een weekend daar moet wachten, en ook liever normaal gegeten had thuis. | |
etuiedelapiel | vrijdag 17 maart 2023 @ 21:33 |
Thuis is zijn vrachtwagen. Je weet toch wel hoe die bedrijven werken? | |
kanovinnie | vrijdag 17 maart 2023 @ 21:53 |
Het zijn mensen, geen beesten. Lekkere kijk op de medemens heb je zeg. | |
bijdehand | vrijdag 17 maart 2023 @ 22:02 |
Neem aan dat klant en dienstverlener de dienstverlening overleggen met elkaar en dat dit gewoon is besproken. | |
britneycheers | vrijdag 17 maart 2023 @ 22:46 |
helaas is dit nog waar ook. | |
Azula2.0 | vrijdag 17 maart 2023 @ 22:49 |
Best aso. Zou als oplossing doen dat het laden buiten werktijd extra geld kost en er een flink percentage aan winst bovenop gooien. | |
madam-april | vrijdag 17 maart 2023 @ 23:51 |
Blijkbaar is er ergens in de communicatie tussen de klant en het bedrijf iets misgegaan, want ik neem aan dat de klant hun chauffeur niet al vandaag naar jullie had gestuurd als ze geweten hadden dat hij pas op maandag kan laden. Klant ging er duidelijk vanuit dat de chauffeur vandaag nog kon laden en dat kan in theorie ook gewoon en gebeurde in het verleden ook. Ik kan me wel voorstellen dat de klant er niet blij mee is, wachttijd van langer dan een uur moet doorbetaald worden, ze moeten de chauffeur nu 2dagen extra betalen. Ik zou als bedrijf zijnde nu de deur op afstand openen maar wel met de mededeling dat dit eenmalig is vanwege de miscommunicatie en dat het in het vervolg niet meer mogelijk is om buiten openingstijden te laden. Ook erbij zetten dat eventuele schade die vanavond wordt veroorzaakt door de chauffeur op hun verhaald zal worden. | |
madam-april | vrijdag 17 maart 2023 @ 23:57 |
Nou die 'badslipper' wordt gewoon doorbetaald dit weekend.. Dat is waarschijnlijk ook waarom de klant boos is, die moet de chauffeur nu 2dagen(en nachten) meer betalen dan ze hadden begroot omdat hij het hele weekend moet wachten. | |
trein2000 | zaterdag 18 maart 2023 @ 00:03 |
Hangt af van de onderlinge (machts)verhoudingen en wie afhankelijk is van wie. Maar het belangrijkste is niet zo zeer wie zich aanpast, maar vooral dat er onderling duidelijkheid is. Jij past je als klant aan aan de Appie, maar als die in een keer eerder dicht gaat dan wat er op z’n site of de deur staat dan is dat wel diep aso. | |
madam-april | zaterdag 18 maart 2023 @ 00:48 |
En in dit geval kost die onderlinge onduidelijkheid de klant ook nog eens geld. | |
#ANONIEM | zaterdag 18 maart 2023 @ 07:42 |
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. | |
Wiedanwel | zaterdag 18 maart 2023 @ 09:51 |
Blijkbaar is er wat veranderd in jullie policy; is dat voldoende gecommuniceerd naar de klant? Waarom is de klant zo over de zeik? Vanwege de onverwachte situatie, vanwege de meerkosten of vanwege de gevolgen van de vertraging? Of vanwege het disrespect naar de ingehuurde mensen? | |
Basp1 | zaterdag 18 maart 2023 @ 10:05 |
Het zou moeten, maar waarschijnlijk gebeurt dit niet. Verder zou deze chauffeur met zo'n wachttijd waarschijnlijk ook in een hotel ondergebracht moeten worden maar dat zal ook wel niet gebeuren. Lang leve mooi Europese regels waarbij de handhaving blijkbaar heel moeilijk is. | |
sjorsie1982 | zaterdag 18 maart 2023 @ 10:11 |
je kan beter naar een bedrijf gaan waar je nog telegrams kan versturen. Fok is hier niet geschikt voor. | |
sjorsie1982 | zaterdag 18 maart 2023 @ 10:13 |
dit betwijfel ik ten zeerste.... | |
sjorsie1982 | zaterdag 18 maart 2023 @ 10:14 |
hij zal moeten wachten of per direct stoppen en ontslag nemen. Voor mij zou dit een nobrainer zijn die keuze... Uit ervaring weet ik dat dit wachten vaker gebeurd en gek genoeg nog nooit meegemaakt dat ze een menselijke keuze maken. Maar goed, dat is hun pakkie an. | |
Rolfieo | zaterdag 18 maart 2023 @ 11:51 |
Maar dit is altijd een lastige, belangrijk punt is altijd, communicatie en verwachtingsmanagement en hoe belangrijk is de klant. Soms moet je een extra tandje bijzetten voor je klanten, daarom zijn het immers klanten, je verdient er wel je brood mee. Maar de klant met wel realistische eisen stellen en verwachten. Wil je niet op afstand de deur openen, kan je ook zorgen dat er iemand langs gaat en de chauffeur begeleid. Het is maar net hoeveel energie wil je in je klant steken en welke kwaliteit wil je leveren als bedrijf om je klant tevreden te houden? Of al zijn planningen, afspraken met andere klanten, lopen nu 2 dagen uit/vertraging op? | |
Questular | zaterdag 18 maart 2023 @ 14:32 |
Hij heeft toch gelijk? Die Polen zijn vaak weken onderweg en leven uit hun vrachtwagen. Vaak genoeg dat ze nog niet eens de luxe van een slaapcabine hebben. | |
descon | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:04 |
Das onderaan de streep gewoon een rekensom of je aanpast of niet. Wat levert de klant op vs wat kost het je om aan te passen. | |
Ivo1985 | zaterdag 18 maart 2023 @ 15:33 |
Wie zich moet aanpassen, ligt aan de gemaakte afspraken. Ik begrijp in deze overigens niet helemaal wie de klant is en wie de opdrachtgever is, maar dat is voor mijn standpunt niet zo relevant. Als laad-adres duidelijk vooraf bepaalde openingstijden heeft gecommuniceerd, dan moet het transportbedrijf zich daar aan houden. Keer een half uurtje vertraging door file heb je als laad-adres incidenteel daarbij nog wel te accepteren. Maar als de chauffeur nog veel later komt dan de opgegeven sluitingstijd of wanneer hetzelfde transportbedrijf steeds opnieuw een half uurtje later is "vanwege file" dan is het gewoon pech voor het transportbedrijf en moeten zij maar zorgen voor een betere planning. Hoe en waar de chauffeur dan zijn wachttijd doorbrengt is een zaak tussen de chauffeur en zijn werkgever. Volgens mij mag de 'weekendrust' tegenwoordig niet meer in de cabine doorgebracht worden. | |
madam-april | zaterdag 18 maart 2023 @ 16:59 |
Is een gerechtelijke uitspraak over geweest een tijdje geleden. | |
sjorsie1982 | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:00 |
dat overtuigd mij niet hoor. | |
trein2000 | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:06 |
Oh vast, maar ga dat maar handhaven in Polen… | |
sjorsie1982 | zaterdag 18 maart 2023 @ 17:59 |
in NL wordt dat niet eens gehandhaafd.... Laatst op TV: er is EU regelgeving hoe chauffeurs behandeld moeten worden. NL kiest er doelbewust voor, het is beleid, om dat niet te handhaven en duitsland en belgie wel... dan weet je wel wat er gebeurd.... | |
shazaam | zaterdag 18 maart 2023 @ 20:26 |
Zijn tegenwoordig vaak geen polen meer. Nu zie je vooral veel Hongaren, Bulgaren en Roemenen op het vrachtvervoer zitten. | |
Basp1 | zondag 19 maart 2023 @ 10:02 |
Idd de planners zorgen ervoor dat die chauffeurs in het weekend ergens in nl langs de weg staan. Sommige staan dan ook nog eens letterlijk op de vluchtstrook en worden dan door Rijkswaterstaat weggestuurd, ipv dat de politie ze naar een hotel brengt en de vrachtwagen aan de ketting legt totdat de werkgever het hotel, bekeuringen en alle verdere kosten voor handhaving betaald heeft. | |
HSG | maandag 20 maart 2023 @ 07:20 |
Mag niet meer. Nieuwe regels geven aan dat een chauffeur in een hotel ondergebracht moet worden. | |
etuiedelapiel | maandag 20 maart 2023 @ 07:35 |
Kijk eens bij de pompstations in het weekend. | |
HSG | maandag 20 maart 2023 @ 07:36 |
Jup. Het wordt amper gehandhaafd. Welkom in de kapitalistische marktwerking. |