quote:Ik wist niet of er een bepaald iets voor was zeg maar.
Op maandag 10 februari 2003 17:21 schreef Roellio het volgende:
Q; "Haal jij de corsages, of haal ik ze"Wat is het probleem?
quote:sjaah....
Op maandag 10 februari 2003 17:22 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
Ik wist niet of er een bepaald iets voor was zeg maar.
Wat dacht je van: 'onderling afspreken wie wat doet'?
quote:Juist, 1 telefoontje is genoeg
Op maandag 10 februari 2003 17:25 schreef RetepV het volgende:
Rol van de vrouw versus rol van de man? Oh, ik zie het al, jij bent van de jaren '80 en hebt niet veel meegekregen van het hele emancipatiegebeuren. Damn, we gaan weer terug naar de jaren '50 met rollenpatronen enzo!
quote:euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
Op maandag 10 februari 2003 17:25 schreef RetepV het volgende:
Rol van de vrouw versus rol van de man? Oh, ik zie het al, jij bent van de jaren '80 en hebt niet veel meegekregen van het hele emancipatiegebeuren. Damn, we gaan weer terug naar de jaren '50 met rollenpatronen enzo!
En zij had ook niets.. Moet je tegenwoordig nog steeds corsages opdoen dan
quote:
Op maandag 10 februari 2003 17:28 schreef Atreidez het volgende:
* Atreidez is een keer meegevraagd naar een gala en heeft toen niets meegenomenEn zij had ook niets.. Moet je tegenwoordig nog steeds corsages opdoen dan
Nee hoor.
quote:goede vraag. Ik ben ook meegevraagd door een dame dus ben benieuwd welke regels er zijn
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
quote:jaja, afgezien van die dan
Op maandag 10 februari 2003 17:29 schreef Lortnoc het volgende:
Galaplicht?
quote:Geen idee...toen ik nog gala's had was daar nog geen sprake van
Op maandag 10 februari 2003 17:30 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
jaja, afgezien van die dan
alhoewel, geldt die dan niet alleen als de vrouw door de man wordt meegevraagd??
quote:
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
quote:de man in kwestie zou de vrouw in kwestie moeten meevragen en de vrouw zorgt voor de corsage als tegenprestatie voor alles waar de man voor zou moeten betalen, simpel
Op maandag 10 februari 2003 17:20 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ok, misschien een rare vraag. Ik heb ook al heel wat sites afgezocht, maar ik vraag me iets af. Als ik een man meevraag naar een gala, wat is dan mijn rol? Moet ik ook voor de corsage zorgen en zulk soort dingen? wie helpt me ff... En nu niet met honderden links komen, want ik heb de meeste wel gezien....
Thanx alvast
quote:Ja, een bos bloemen die met een bandje om je arm heen zit.
Op maandag 10 februari 2003 17:32 schreef N-web het volgende:
corsages =?
Bij de man wordt ie geloof ik opgespeld. Dacht echt dat dit typisch amerikaans was. Bij dat studentengalafeestje waar ik toen naartoe was liep niemand met zo'n ding
quote:maar deze man in kwestie is gevraagd door een mevrouw in kwestie. Wat nu..??
Op maandag 10 februari 2003 17:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
de man in kwestie zou de vrouw in kwestie moeten meevragen en de vrouw zorgt voor de corsage als tegenprestatie voor alles waar de man voor zou moeten betalen, simpel
quote:Eh, ik bedoelde het lollig hoor
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Maar goed, ik vind het toch wat gek dat jij blijkbaar weet wat er allemaal nodig is, hier aan ons gaat vragen wat je rol zou moeten zijn en dan toch kan concluderen dat je niet met rollenpatronen bezig bent .
Ik zou hem gewoon opbellen en vragen wat er nodig is en wie wat meeneemt. Als hij het dan ook niet weet, dan kun je het nog aan je ouders vragen lijkt me.
Het aller- aller- allerbelangrijkste is dat je je kleding op elkaar afstemt. Het lijkt me dus dat je er niet onderuit komt hem te bellen. Tenzij je het risico wil lopen om met vloekende kleuren over de dansvloer te schuiven .
Veel plezier in ieder geval!
Of een corsage verplicht is of niet staat meestal in de uitnodiging. Volgens mij zijn er geen vaste regels m.b.t. corsages. Ik zou er geen dragen als het niet expliciet gevraagd werd, als je danst zit 'ie altijd in de weg en als 'ie valt ben je hem toch kwijt.
Ik neem aan dat er stijldansen bij komt kijken, het heet tenslotte 'gala' en niet 'disco' .
quote:Bij ons werd ie opgespeld bij zowel de dame als de heer. Vrouw in het lang = man in rokkostuum, vrouw in het kort (cocktail) dan de man in smoking. Maar deze regel bij mijn gala's amper toegepast omdat veel mannen liever in smoking lopen en vrouwen imho er schitterend uit zien in een mooie lange, goed die kont heupen en borsten weergevende galajurk.
Op maandag 10 februari 2003 17:45 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, een bos bloemen die met een bandje om je arm heen zit.
Bij de man wordt ie geloof ik opgespeld. Dacht echt dat dit typisch amerikaans was. Bij dat studentengalafeestje waar ik toen naartoe was liep niemand met zo'n ding
Ohja, als de vrouw de man vraagt, erhm, dan zorgt de man voor een goed hotel?
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 10-02-2003 17:52]
quote:neuken?
Op maandag 10 februari 2003 17:47 schreef Frenkie het volgende:[..]
maar deze man in kwestie is gevraagd door een mevrouw in kwestie. Wat nu..??
Ik zou eerst maar gaan controleren of er corsages worden gedragen op dat feest. Als je straks de enige bent die met zo'n ding loopt voel je je ook niet prettig
De laatste keer heb ik haar een fopspeen gegeven, voor het geval dat het gala haar tegenviel en ze niks te vertellen zou hebben...
quote:Bij studentengala's zijn corsages volgens mij wel verplicht en daar geldt vast hoe belachelijker hoe beter
Op maandag 10 februari 2003 17:49 schreef RetepV het volgende:
Of een corsage verplicht is of niet staat meestal in de uitnodiging. Volgens mij zijn er geen vaste regels m.b.t. corsages. Ik zou er geen dragen als het niet expliciet gevraagd werd, als je danst zit 'ie altijd in de weg en als 'ie valt ben je hem toch kwijt.Ik neem aan dat er stijldansen bij komt kijken, het heet tenslotte 'gala' en niet 'disco'
.
quote:De meeste mannen/jongens gaan in Zwart naar Gala.
Op maandag 10 februari 2003 17:49 schreef RetepV het volgende:[..]
Eh, ik bedoelde het lollig hoor
.
Maar goed, ik vind het toch wat gek dat jij blijkbaar weet wat er allemaal nodig is, hier aan ons gaat vragen wat je rol zou moeten zijn en dan toch kan concluderen dat je niet met rollenpatronen bezig bent
.
Ik zou hem gewoon opbellen en vragen wat er nodig is en wie wat meeneemt. Als hij het dan ook niet weet, dan kun je het nog aan je ouders vragen lijkt me.
Het aller- aller- allerbelangrijkste is dat je je kleding op elkaar afstemt. Het lijkt me dus dat je er niet onderuit komt hem te bellen. Tenzij je het risico wil lopen om met vloekende kleuren over de dansvloer te schuiven
.
Veel plezier in ieder geval!
Of een corsage verplicht is of niet staat meestal in de uitnodiging. Volgens mij zijn er geen vaste regels m.b.t. corsages. Ik zou er geen dragen als het niet expliciet gevraagd werd, als je danst zit 'ie altijd in de weg en als 'ie valt ben je hem toch kwijt.
Ik neem aan dat er stijldansen bij komt kijken, het heet tenslotte 'gala' en niet 'disco'
.
quote:Pff, nou Frenkie, we worden er niet echt wijzer van he
Op maandag 10 februari 2003 17:31 schreef Lortnoc het volgende:[..]
Geen idee...toen ik nog gala's had was daar nog geen sprake van
quote:wanneer is jouw gala en waarvan is het..??
Op maandag 10 februari 2003 17:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
Pff, nou Frenkie, we worden er niet echt wijzer van he
Nog maar geduldig wachten...
quote:Half maart.
Op maandag 10 februari 2003 17:53 schreef Frenkie het volgende:[..]
wanneer is jouw gala en waarvan is het..??
quote:waarvan is het..??
Op maandag 10 februari 2003 17:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
Half maart.
quote:Jawel. Zie mijn reactie.
Op maandag 10 februari 2003 17:56 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Maar ok dus. Er is dus vanalles mogelijk. Zitten hier niet ergens die-hard studentengala-ers?
quote:Maareeeh, als je van te voren overlegt, dan kan het je toch niet overkomen dat je vloekende kleding draagt? Als die gozer dan zijn oranje smoking uit de kast haalt ben je nog op tijd om aan de bel te trekken
Op maandag 10 februari 2003 17:53 schreef blieblie het volgende:[..]
De meeste mannen/jongens gaan in Zwart naar Gala.
Of je moet zo een lul tegenkomen die zijn oranje smoking uit de kast trekt
Meeste mannen in het zwart. Sja, de meeste mannen zijn inderdaad saaie droplullen en dragen een smoking omdat ze dan niet meer hoeven te kiezen wat ze aan moeten trekken.
Ik zal nooit een smoking dragen, tenzij het verplicht is. Een heel gala met vrouwen die er mooi uitzien en mannen in 'uniform'. Bwech, ik wil er ook mooi uitzien! Ik draag dus een maatpak die bij mij past (en bij de kleding van mijn partner), niet een one-size-fits-all-op-de-hoek-gehuurde-smoking-met-bijpassende-hoge-hoed.
Als man mag je best wel laten zien dat je smaak hebt. Maar natuurlijk wel in overleg met de betreffende dame . Ik heb ook een groen pak, en als de dame dan in rood aan komt omdat we onderling niks afgesproken hebben, ehm, sja
.
quote:jaja, die had ik ook al gezien ja: sowieso onzin dingen, zover was ik al. Maar jullie hadden dus voor elkaar een corsage meegenomen? Of hadden jullie er uiteindelijk ieder twee, om niet voor verassingen te staan? Beetje vaag geformuleerd allemaal, maar snap je wat ik bedoel?
Op maandag 10 februari 2003 17:57 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Jawel. Zie mijn reactie.
quote:een huursmoking vink ook matig.
Op maandag 10 februari 2003 18:02 schreef RetepV het volgende:[..]
Maareeeh, als je van te voren overlegt, dan kan het je toch niet overkomen dat je vloekende kleding draagt? Als die gozer dan zijn oranje smoking uit de kast haalt ben je nog op tijd om aan de bel te trekken
.
Meeste mannen in het zwart. Sja, de meeste mannen zijn inderdaad saaie droplullen en dragen een smoking omdat ze dan niet meer hoeven te kiezen wat ze aan moeten trekken.
Ik zal nooit een smoking dragen, tenzij het verplicht is. Een heel gala met vrouwen die er mooi uitzien en mannen in 'uniform'. Bwech, ik wil er ook mooi uitzien! Ik draag dus een maatpak die bij mij past (en bij de kleding van mijn partner), niet een one-size-fits-all-op-de-hoek-gehuurde-smoking-met-bijpassende-hoge-hoed.
Als man mag je best wel laten zien dat je smaak hebt. Maar natuurlijk wel in overleg met de betreffende dame
. Ik heb ook een groen pak, en als de dame dan in rood aan komt omdat we onderling niks afgesproken hebben, ehm, sja
.
quote:Ah, das echt gala...
Op maandag 10 februari 2003 18:08 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ik ben in ieder geval al zo ver, dat op m'n gala geen smokings en pakken naar binnen mogen, maar alleen rokken....
quote:Oh wacht, studentengala...
Maar ok dus. Er is dus vanalles mogelijk. Zitten hier niet ergens die-hard studentengala-ers?
Dan maakt het weinig uit, twee uur na de start is toch iedereen dronken .
Nee, serieus: gala is gala: je presenteert jezelf, en dan moet je dus op een positieve manier opvallen, daar gaat het om. Ik zou me als man doodschamen als ik mezelf tussen de mannen met de gehuurde tuxedo's zou moeten scharen .
Anyway, bij een studentegala kan ik me wel voorstellen dat er veel mensen zijn die nog moeten leren hoe het moet. Die spelen dan op safe en huren inderdaad een smoking (ze zijn anders onbetaalbaar).
Goed, een tip: neem contact op met je vriend *voordat* hij met zijn vrienden heeft afgesproken hoe ze gaan. Hij moet met jou naar dat gala en niet met zijn vrienden. Het is dus belangrijker dat hij iets draagt wat bij jou past dan wat bij zijn vrienden past. Anders zul je hem de rest van de avond niet meer zien, want dan trekt 'ie met zijn vrienden op. Serieus!
Voor de rest hou ik mijn mond wel, want ik ben niet echt in een constructieve bui . Ik wens je in ieder geval veel plezier toe, want ook daar gaat het om
.
quote:ja, een mooi feest wordt het sowieso
Op maandag 10 februari 2003 18:10 schreef Svyatagor het volgende:
Begrijp wat je bedoelt, maar nee, ik had er gewoon één voor haar, en zij één voor mij. Maar ik weet niet van wat voor studentengebeuren jouw gala uitgaat, want vaak zijn die dingen enigszins verenigingsgebonden.
Bij ons gaan herenjaarclubs vaak met elkaar; iedereen nodigt dan een date uit. Al die dates krijgen dezelfde gadget, zodat min of meer duidelijk is met welke club ze mee zijn. Voordeel is ook dat die dates (die elkaar over het algemeen niet zo goed kennen als de jongens uit de club) elkaar kunnen herkennen op het feest.
Enfin, als je als meisje gevraagd bent, is het aardig om iets terug te doen in de vorm van een gadget, of, populairder, een gala-bedankje na afloop. Als je als jongen gevraagd bent om bv met een meisjesclub mee te gaan, geldt eigenlijk hetzelfde.
Maar nogmaals: het kan per stad/vereniging/verband verschillen. Belangrijkste is dat je niet op een paar centen kijkt en er een mooi feest van maakt. Veel plezier!
quote:Wat is een gala-bedankje..??
Op maandag 10 februari 2003 18:10 schreef Svyatagor het volgende:
Enfin, als je als meisje gevraagd bent, is het aardig om iets terug te doen in de vorm van een gadget, of, populairder, een gala-bedankje na afloop. Als je als jongen gevraagd bent om bv met een meisjesclub mee te gaan, geldt eigenlijk hetzelfde.
quote:galaplicht??
Op maandag 10 februari 2003 18:11 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat is een gala-bedankje..??
quote:Euh, meneer gaat met mij mee, hij kent er misschien een persoon, twee met mij erbij, en hij slaapt bij mij, dus dat hij er van door gaat, daar hoef ik niet heel bang voor te zijn
Op maandag 10 februari 2003 18:11 schreef RetepV het volgende:[..]
Goed, een tip: neem contact op met je vriend *voordat* hij met zijn vrienden heeft afgesproken hoe ze gaan. Hij moet met jou naar dat gala en niet met zijn vrienden. Het is dus belangrijker dat hij iets draagt wat bij jou past dan wat bij zijn vrienden past. Anders zul je hem de rest van de avond niet meer zien, want dan trekt 'ie met zijn vrienden op. Serieus!
quote:Kijk dat weet ik dan weer wel, ik weet het veel over mannen, maar over die vrouwen.....
Op maandag 10 februari 2003 18:12 schreef Svyatagor het volgende:
Oh ja, en allesbehalve een rokkostuum is echt ultrafout. Smoking of pak naar een gala![]()
(hoewel je een rok nog best kunt customizen door bv bowlingschoenen, coole bretels, evt. een customized rokvestje...)
quote:Als je in Rokkostuum naar een eindexamengala gaat loop je er compleet naast hoor
Op maandag 10 februari 2003 18:12 schreef Svyatagor het volgende:
Oh ja, en allesbehalve een rokkostuum is echt ultrafout. Smoking of pak naar een gala![]()
(hoewel je een rok nog best kunt customizen door bv bowlingschoenen, coole bretels, evt. een customized rokvestje...)
quote:Tja, een eindexamengala is natuurlijk anders dan een gala van een studievereninging.
Op maandag 10 februari 2003 18:15 schreef blieblie het volgende:[..]
Als je in Rokkostuum naar een eindexamengala gaat loop je er compleet naast hoor
.
Tis wel officieel, maar zo officieel ook weer niet.
Het is vaak al moeilijk genoeg voor sommige mensen om niet terug te vallen op een zwarte spijkerbroek en zwarte coltrui.
quote:zou het...??
Op maandag 10 februari 2003 18:12 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
galaplicht??
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 10-02-2003 18:16]
quote:Kán galaplicht/mos zijn...maar meestal ben je veel te zat om nog iets anders te kunnen dan slapen
Op maandag 10 februari 2003 18:11 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat is een gala-bedankje..??
edit: althans, ik wel
Een gala-bedankje is meestal een dagje uit, of een etentje o.i.d op kosten van de date, om te bedanken voor het mooie gala. Anything goes.
[Dit bericht is gewijzigd door Svyatagor op 10-02-2003 18:18]
quote:Joh
Op maandag 10 februari 2003 18:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
zou het...??
quote:Ik ben niet zo'n drinker
Op maandag 10 februari 2003 18:16 schreef Svyatagor het volgende:
Kán galaplicht/mos zijn...maar meestal ben je veel te zat om nog iets anders te kunnen dan slapen
quote:Oke ik zal het onthouden
Een gala-bedankje is meestal een dagje uit, of een etentje o.i.d op kosten van de date, om te bedanken voor het mooie gala. Anything goes.
quote:jawel, zie mijn eerdere reactie
quote:Waarom zou ik me bescheten moeten voelen..??
Op dinsdag 11 februari 2003 10:58 schreef Mennooo het volgende:
Lijkt me duidelijk dat de heer in kwestie zich al bescheten genoeg voelt dat hij gevraagd is in plaats van dat hij heeft gevraagd.
quote:Ik vraag me alleen af of ze dat achteraf nog zo ervaren
Waarom zou ik me bescheten moeten voelen..??
Ik ben nergens lid van, kan ik er wat aan doen dat die dames in mij de ideale date zien..???
* poebeertjuh kon het even niet laten
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:30 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Ik vraag me alleen af of ze dat achteraf nog zo ervaren
* poebeertjuh kon het even niet laten
![]()
ik word gestalked waar ken ik klagen
quote:Bij poebeertjuh
ik word gestalked waar ken ik klagen
Het zal me overigens niets verbazen als er zoiets is als een galabedankje-bedankje. Kijk, etiquette is best wat voor te zeggen, maar ik heb het idee dat een gala verzonnen is door etiquette-fetsjisten. Van die figuren die bij RTL-boulevard oprecht zeggen dat het hoedje van de koningin een duidelijk statement is doordat de rand dit jaar een stukje lager zit en daardoor eigenlijk wijst naar vrouw van Tony Blair die dit jaar een paars hoedje op had.
Op het gala draagt de vrouw een lange, meestal zwarte jurk, mouwloos of met heel korte mouwen en vaak met lange, bijpassende handschoenen. Het staat mooi als je je haar opsteekt. Draag mooie nette schoenen met een hak onder je jurk, geen laarzen of platte schoenen o.i.d. Neem voor je spulletjes een heel klein handtasje mee of zorg dat hij ze bij zich houdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |