quote:Ik wist niet of er een bepaald iets voor was zeg maar.
Op maandag 10 februari 2003 17:21 schreef Roellio het volgende:
Q; "Haal jij de corsages, of haal ik ze"Wat is het probleem?
quote:sjaah....
Op maandag 10 februari 2003 17:22 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
Ik wist niet of er een bepaald iets voor was zeg maar.
Wat dacht je van: 'onderling afspreken wie wat doet'?
quote:Juist, 1 telefoontje is genoeg
Op maandag 10 februari 2003 17:25 schreef RetepV het volgende:
Rol van de vrouw versus rol van de man? Oh, ik zie het al, jij bent van de jaren '80 en hebt niet veel meegekregen van het hele emancipatiegebeuren. Damn, we gaan weer terug naar de jaren '50 met rollenpatronen enzo!
quote:euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
Op maandag 10 februari 2003 17:25 schreef RetepV het volgende:
Rol van de vrouw versus rol van de man? Oh, ik zie het al, jij bent van de jaren '80 en hebt niet veel meegekregen van het hele emancipatiegebeuren. Damn, we gaan weer terug naar de jaren '50 met rollenpatronen enzo!
En zij had ook niets.. Moet je tegenwoordig nog steeds corsages opdoen dan
quote:
Op maandag 10 februari 2003 17:28 schreef Atreidez het volgende:
* Atreidez is een keer meegevraagd naar een gala en heeft toen niets meegenomenEn zij had ook niets.. Moet je tegenwoordig nog steeds corsages opdoen dan
Nee hoor.
quote:goede vraag. Ik ben ook meegevraagd door een dame dus ben benieuwd welke regels er zijn
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
quote:jaja, afgezien van die dan
Op maandag 10 februari 2003 17:29 schreef Lortnoc het volgende:
Galaplicht?
quote:Geen idee...toen ik nog gala's had was daar nog geen sprake van
Op maandag 10 februari 2003 17:30 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
jaja, afgezien van die dan
alhoewel, geldt die dan niet alleen als de vrouw door de man wordt meegevraagd??
quote:
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:[..]
euh, voordat je met vooroordelen komt, bij studentengala's zijn er soms zo van die regels en ik vroeg me gewoon ff af of iemand hier er meer van wist.. Dus nee, geen rollenpatronen hoor.
quote:de man in kwestie zou de vrouw in kwestie moeten meevragen en de vrouw zorgt voor de corsage als tegenprestatie voor alles waar de man voor zou moeten betalen, simpel
Op maandag 10 februari 2003 17:20 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
ok, misschien een rare vraag. Ik heb ook al heel wat sites afgezocht, maar ik vraag me iets af. Als ik een man meevraag naar een gala, wat is dan mijn rol? Moet ik ook voor de corsage zorgen en zulk soort dingen? wie helpt me ff... En nu niet met honderden links komen, want ik heb de meeste wel gezien....
Thanx alvast
quote:Ja, een bos bloemen die met een bandje om je arm heen zit.
Op maandag 10 februari 2003 17:32 schreef N-web het volgende:
corsages =?
Bij de man wordt ie geloof ik opgespeld. Dacht echt dat dit typisch amerikaans was. Bij dat studentengalafeestje waar ik toen naartoe was liep niemand met zo'n ding
quote:maar deze man in kwestie is gevraagd door een mevrouw in kwestie. Wat nu..??
Op maandag 10 februari 2003 17:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
de man in kwestie zou de vrouw in kwestie moeten meevragen en de vrouw zorgt voor de corsage als tegenprestatie voor alles waar de man voor zou moeten betalen, simpel
quote:Eh, ik bedoelde het lollig hoor
Op maandag 10 februari 2003 17:27 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Maar goed, ik vind het toch wat gek dat jij blijkbaar weet wat er allemaal nodig is, hier aan ons gaat vragen wat je rol zou moeten zijn en dan toch kan concluderen dat je niet met rollenpatronen bezig bent .
Ik zou hem gewoon opbellen en vragen wat er nodig is en wie wat meeneemt. Als hij het dan ook niet weet, dan kun je het nog aan je ouders vragen lijkt me.
Het aller- aller- allerbelangrijkste is dat je je kleding op elkaar afstemt. Het lijkt me dus dat je er niet onderuit komt hem te bellen. Tenzij je het risico wil lopen om met vloekende kleuren over de dansvloer te schuiven .
Veel plezier in ieder geval!
Of een corsage verplicht is of niet staat meestal in de uitnodiging. Volgens mij zijn er geen vaste regels m.b.t. corsages. Ik zou er geen dragen als het niet expliciet gevraagd werd, als je danst zit 'ie altijd in de weg en als 'ie valt ben je hem toch kwijt.
Ik neem aan dat er stijldansen bij komt kijken, het heet tenslotte 'gala' en niet 'disco' .
quote:Bij ons werd ie opgespeld bij zowel de dame als de heer. Vrouw in het lang = man in rokkostuum, vrouw in het kort (cocktail) dan de man in smoking. Maar deze regel bij mijn gala's amper toegepast omdat veel mannen liever in smoking lopen en vrouwen imho er schitterend uit zien in een mooie lange, goed die kont heupen en borsten weergevende galajurk.
Op maandag 10 februari 2003 17:45 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, een bos bloemen die met een bandje om je arm heen zit.
Bij de man wordt ie geloof ik opgespeld. Dacht echt dat dit typisch amerikaans was. Bij dat studentengalafeestje waar ik toen naartoe was liep niemand met zo'n ding
Ohja, als de vrouw de man vraagt, erhm, dan zorgt de man voor een goed hotel?
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 10-02-2003 17:52]
quote:neuken?
Op maandag 10 februari 2003 17:47 schreef Frenkie het volgende:[..]
maar deze man in kwestie is gevraagd door een mevrouw in kwestie. Wat nu..??
Ik zou eerst maar gaan controleren of er corsages worden gedragen op dat feest. Als je straks de enige bent die met zo'n ding loopt voel je je ook niet prettig
De laatste keer heb ik haar een fopspeen gegeven, voor het geval dat het gala haar tegenviel en ze niks te vertellen zou hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |