abonnement Unibet Coolblue
pi_208424896
https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_web

quote:
In het stembureau werden woensdag 58 stemmen uitgebracht op D66 en 78 op de PvdA. Maar een vrijwilliger die de uitslag elektronisch moest doorgeven, vergat een regel over te slaan en tikte per abuis 5878 stemmen in voor D66.
Niet zo'n punt natuurlijk. Maar nu wordt het geclaimd als het bewijs dat het systeem werkt. Dat doet het in het geval van een grote fout want dan klopt het aantal niet met het aantal stempassen. Ik vraag me af of dat ook zo is in het geval van boos opzet. Als je dan bijvoorbeeld een bij de centrale invoer de ene kandidaat 6000 stemmen teveel geeft en die van een andere partij 6000 te weinig, hoe komt dat dan naar boven?

We weten al dat de optelsoftware slecht beveiligd is en verschillende veiligheidsmaatregelen van Plasterk door Ollongren zijn geschrapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 17:39:12 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_208425109
En dan nog verliezen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 17:41:36 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208425127
Het systeem werkt want het foutje is opgemerkt en gecorrigeerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 17 maart 2023 @ 17:51:43 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208425241
Als het systeem niet zou werken was dit niet opgemerkt en gecorrigeerd. Je bewijst met dit topic dus het tegendeel van je BNW geleuter.
pi_208425301
Welk filmpje op Feestboek heeft je dit aangepraat?
pi_208425349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Als het systeem niet zou werken was dit niet opgemerkt en gecorrigeerd. Je bewijst met dit topic dus het tegendeel van je BNW geleuter.
Als het niet was opgemerkt hadden we geen topic gehad en alles als zoete koek geslikt. Een beetje zoals dat werkt, onopgemerkt blijven.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208425441
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Als het systeem niet zou werken was dit niet opgemerkt en gecorrigeerd. Je bewijst met dit topic dus het tegendeel van je BNW geleuter.
Dat zeg ik dus. Als dit het systeem is, als dit de check is, dan werkt het wel tegen dit soort tikfoutjes, maar waarschijnlijk niet tegen opzettelijke fraude. Dus hoe wordt het ontdekt als je twee keer fout invoert zodat het klopt met het aantal stempassen?

Ik weet dat jij vanuit de onderbuik meent te weten dat het harstikke goed beveiligd is ondanks het terugschroeven van de beveiliging door een minister van jouw partij, maar ik heb iets meer nodig. Ik zeg niet dat er gefraudeerd is, ik zeg niet dat er onopgemerkt gefraudeerd kan worden, ik zeg dat de bovenstaande check daar niet tegen werkt. Ik zou hier graag iets over lezen van iemand als Gongrijp, of Arjen Kamphuis of zo, maar een onderbouwde post van bijvoorbeeld een stembureaumedewerker is ook goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 18:13:54 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208425516
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:41 schreef Starhopper het volgende:
Het systeem werkt want het foutje is opgemerkt en gecorrigeerd.
Doet me altijd denken aan die excuses van sommige mensen. Als je goed tussen de regels door leest, dan zijn die excuses vooral gericht op het feit dat ze gesnapt zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208425552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar nu wordt het geclaimd als het bewijs dat het systeem werkt
dan doen diegene die dit doen dat maar ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208425577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat zeg ik dus. Als dit het systeem is, als dit de check is, dan werkt het wel tegen dit soort tikfoutjes, maar waarschijnlijk niet tegen opzettelijke fraude. Dus hoe wordt het ontdekt als je twee keer fout invoert zodat het klopt met het aantal stempassen?

Ik weet dat jij vanuit de onderbuik meent te weten dat het harstikke goed beveiligd is ondanks het terugschroeven van de beveiliging door een minister van jouw partij, maar ik heb iets meer nodig. Ik zeg niet dat er gefraudeerd is, ik zeg niet dat er onopgemerkt gefraudeerd kan worden, ik zeg dat de bovenstaande check daar niet tegen werkt. Ik zou hier graag iets over lezen van iemand als Gongrijp, of Arjen Kamphuis of zo, maar een onderbouwde post van bijvoorbeeld een stembureaumedewerker is ook goed.
Dan moeten we weten hoe de hele stemtelprocedure in elkaar zit en welke checks er precies zijn.
Dan kan je analyseren op welke punter er iets fout moet gaan wil een fout of fraude onopgemerkt blijven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_208425586
Door deze fout verliest D'66 mogelijk een zetel.

Deze verloren zetel zou wel eens cruciaal kunnen zijn voor wat betreft het 'over links' gaan in de 1e kamer.

twitter


De kabinetspartijen hebben dan 21 zetels met nog een mogelijkheid/handjeklap van 1 of max 2 restzetels, de combi Groen Links/PvdA haalt 14 zetels, dus zelfs met die 2 max komen ze maximaal op 37 zetels, en dat is net 1 te weinig voor een meerderheid 'over links'. Dan zal er nog een linkse partij bijgehaald moeten worden. Denk niet dat de CDA en VVD aanhang daar blij van worden.

Ofwel, deze 'fout' is dan best wel mega!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 18:24:54 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208425627
quote:
84s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:41 schreef Starhopper het volgende:
Het systeem werkt want het foutje is opgemerkt en gecorrigeerd.
Tja, logica is moeilijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208425720
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:20 schreef Montagui het volgende:
Door deze fout verliest D'66 mogelijk een zetel.
wat een rare conclusie.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 17 maart 2023 @ 18:59:34 #14
5428 crew  miss_sly
pi_208426047
Mist hier niet een bron ofzo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208426066
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:19 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Dan moeten we weten hoe de hele stemtelprocedure in elkaar zit en welke checks er precies zijn.
Dan kan je analyseren op welke punter er iets fout moet gaan wil een fout of fraude onopgemerkt blijven.
Precies, en dat is dus het punt. Het is taboe geworden om daar kritisch over te zijn want dan 'trek je de verkiezingen in twijfel', maar twijfel is de basis van eerlijke verkiezingen. In mijn optiek zou ik gewoon op zo'n stembureau moeten kunnen rondlopen en dan zou er daarmee niet ongemerkt gefraudeerd kunnen worden. Dus zonder precies te weten welke checks er precies zijn en zonder te hoeven analyseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 17 maart 2023 @ 19:01:35 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208426081
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:59 schreef miss_sly het volgende:
Mist hier niet een bron ofzo?
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208426108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
In mijn optiek zou ik gewoon op zo'n stembureau moeten kunnen rondlopen
En dat mag ook:
https://www.kiesraad.nl/v(...)-tijdens-de-stemming
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_208426202
quote:
Los van de vraag of dat bij alle stembureauvoorzitters goed doorgekomen is, je moet wel de hele zin lezen natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 19:10:47 #19
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208426210
Ik ben inmiddels overleden
pi_208426318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Los van de vraag of dat bij alle stembureauvoorzitters goed doorgekomen is,
Waarom zou dat niet zijn doorgekomen bij de stembureauvoorzitters?
quote:
je moet wel de hele zin lezen natuurlijk.
Je bedoelt de zin "In mijn optiek zou ik gewoon op zo'n stembureau moeten kunnen rondlopen en dan zou er daarmee niet ongemerkt gefraudeerd kunnen worden."?
Dan klopt het toch ook?
Als je de hele dag als waarnemer doorbrengt op het stembureau en alles gadeslaat dan kan er inderdaad niet ongemerkt gefraudeerd worden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_208426408
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 19:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet zijn doorgekomen bij de stembureauvoorzitters?
[..]
Je bedoelt de zin "In mijn optiek zou ik gewoon op zo'n stembureau moeten kunnen rondlopen en dan zou er daarmee niet ongemerkt gefraudeerd kunnen worden."?
Dan klopt het toch ook?
Als je de hele dag als waarnemer doorbrengt op het stembureau en alles gadeslaat dan kan er inderdaad niet ongemerkt gefraudeerd worden.
Tenzij de waarnemer in het complot zit. En de personen die de hertelling doen. En de waarnemers daarvan. En de telbuddy's van alle tellers. En... En...
Worden wel een hoop mensen zo die in het complot moeten zitten om bij 1 stembureau al fraude te kunnen plegen die ook nog eens dusdanig subtiel is dat het later niet opgemerkt wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208427317
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)gn=socialsharing_web
[..]

We weten al dat de optelsoftware slecht beveiligd is en verschillende veiligheidsmaatregelen van Plasterk door Ollongren zijn geschrapt.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "dat de optelsoftware slecht beveiligd is" en welke "veiligheidsmaatregelen van Plasterk door Ollongren zijn geschrapt". Misschien kun je dat toelichten.


Dan het optellen: dat kun je zelf doen. De kieswet verplicht elke gemeente de PV's met berekende/getelde uitslagen per stemlocatie op de website te publiceren. Bovendien worden (kopieën van) de PV's op papier op het gemeentehuis ter inzage neergelegd. Daarmee kan een ieder die dat wil de optelsommen zelf controleren.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 17 maart 2023 @ 20:47:17 #23
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_208427742
Heeft TjerRIE de stemmen al geclaimed?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_208427842
@TS, maandag ff je huisarts bellen voor een consult, je paranoia begint een beetje ziekelijk te worden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_208428106
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "dat de optelsoftware slecht beveiligd is" en welke "veiligheidsmaatregelen van Plasterk door Ollongren zijn geschrapt". Misschien kun je dat toelichten.

Dan het optellen: dat kun je zelf doen. De kieswet verplicht elke gemeente de PV's met berekende/getelde uitslagen per stemlocatie op de website te publiceren. Bovendien worden (kopieën van) de PV's op papier op het gemeentehuis ter inzage neergelegd. Daarmee kan een ieder die dat wil de optelsommen zelf controleren.
twitter
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208431582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
[ twitter ]
Voor context: dit is een video uit 2018. En zeker zijn er zwakke punten in de software. Maar het proces van het tellen is zo ingericht dat er diverse manieren zijn om de uitkomsten (handmatig en van de software) te verifieren.

Zo worden de tellingen per stemlocatie altijd met de hand gedaan, en worden niet alleen de uitgebrachte stemmen geteld maar ook de stempassen, kiezerspassen en volmachtbewijzen, en het aantal ongebruikte (en onbruikbaar gemaakte) stembiljetten. Dit wordt allemaal vastgelegd in een PV. Inconsistenties in aantallen worden ook vastgelegd en kunnen leiden tot een hertelling. Dit gebeurt allemaal handmatig. Kiezers mogen hierbij aanwezig zijn en als ze bezwaren hebben worden ook die bezwaren geverbaliseerd.

De optelsoftware komt pas in beeld op de hoofd-, gemeente- en centrale stembureaus. De eerder gemaakte PVs worden gecontroleerd op optelfouten en inconsistenties. Aan de hand van de PVs kan ook de uitkomst van de optelsoftware gecontroleerd worden, en dat dient ook te gebeuren. Al die controles worden ook vastgelegd. De software is een hulpmiddel, niet verplicht en ook niet noodzakelijk.

Het gebruik van software levert onvermijdelijk beveiligingszwaktes op. Dat is een gegeven en daar kun je niet aan ontkomen ook niet als je Plasterk heet. Juist daarom is het van belang dat het proces zo is ingericht dat de resultaten die de software geeft controleerbaar zijn (en gecontroleerd worden), liefst met een zogenaamde "paper trail". En dat is zo in Nederland.

Het is pertinent niet zo dat we in Nederland "maar moeten vertrouwen op de software" voor de integriteit van de verkiezingsuitslag. Integendeel: het proces zit zo in elkaar dat de uitslagen zonder software ook gemaakt kunnen worden en controleerbaar zijn. Niet alleen de uitslagen zijn openbaar, maar ook de wijze waarop de uitslagen tot stand zijn gekomen, met en zonder optelsoftware.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208463287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat een rare conclusie.....
Vind je?
quote:
BBB op 17 zetels in nieuwe prognose

In de jongste prognose komt de BBB in
de Eerste Kamer uit op 17 zetels.Dat is
er een meer dan in een eerdere prognose
en dat zou ten koste gaan van D66.Die
partij zou nog 5 zetels in de senaat
overhouden,meldt de verkiezingsdienst
van persbureau ANP.

Het zou betekenen dat de coalitie van
VVD,D66,CDA en CU in de Eerste Kamer
van 32 naar 22 zetels gaat.

De prognose is berekend op basis van de
voorlopige uitslagen van alle gemeenten
en 95 procent van de getelde stemmen in
Amsterdam.Ook de voorlopige uitslag van
Nederlanders in het buitenland zijn
erin meegenomen.
https://nos.nl/teletekst#105
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208466481
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 10:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vind je?
[..]
https://nos.nl/teletekst#105
Ja want er is geen zetel verloren of gewonnen. Uitslag is uitslag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208467457
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 10:59 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vind je?
[..]
https://nos.nl/teletekst#105
Dat komt niet door de fout maar door de uitslag. De fout is hersteld en heeft dus geen invloed op het aantal zetels.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208468461
voor de gelederen van TS was Spiderman afgelopen weekend de hele dag in Enschede aan het demonstreren.
waarvoor Spiderman aan het demonstreren was is niet bekend, maar toch goed dat hij er was.

beeld uit de livestream van professioneel deskundig hooggeleerd anti-alles demonstrant Albert.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_208468654
quote:
In een stembureau in Alkmaar werden de stemmentellers om 02:30 naar huis gestuurd door de Gemeente Alkmaar. De stemmentellers ontvangen voor hun inzet 50 euro extra bovenop de reguliere vergoeding.
We weten van de invloed van The great reset, het World Economic Forum, zonnebrandcreme en shampoo.
Maar om nou 50 euro extra over te maken naar @spectrumanalyser omdat hij 3 uurtjes langer heeft gewerkt dan verwacht?
Echt.... waarom is dit een NWS topic, en niet WAP BNW?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_208471303
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja want er is geen zetel verloren of gewonnen. Uitslag is uitslag
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 16:22 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat komt niet door de fout maar door de uitslag. De fout is hersteld en heeft dus geen invloed op het aantal zetels.
Klopt, maar als die fout niet was geconstateerd had het politieke spectrum er volledig anders uitgezien. Die ene zetel verlies (t.o.v. de 1e telling) betekent nu dat er niet meer zo makkelijk over 'links' gegaan kan worden (als dat al makkelijk was). Er zal dan naast Groenlinks/Pvda nog een derde partij gebeld moeten worden.

Ik vind dat nogal betekenisvol en flink ingewikkeld voor het kabinet. Als die foute telling had geresulteerd in een +1 of -1 voor Fvd. dan was dat totaal niet significant, daar kraait geen hond naar, maar nu gaat het over wel of geen meerderheid in de 1e kamer (met GL/Pvda).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208471347
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Klopt, maar als die fout niet was geconstateerd had het politieke spectrum er volledig anders uitgezien. Die ene zetel verlies (t.o.v. de 1e telling) betekent nu dat er niet meer zo makkelijk over 'links' gegaan kan worden (als dat al makkelijk was). Er zal dan naast Groenlinks/Pvda nog een derde partij gebeld moeten worden.

Ik vind dat nogal betekenisvol en flink ingewikkeld voor het kabinet. Als die foute telling had geresulteerd in een +1 of -1 voor Fvd. dan was dat totaal niet significant, daar kraait geen hond naar, maar nu gaat het over wel of geen meerderheid in de 1e kamer (met GL/Pvda).
Ik zet de doelpalen weer terug.
Dit is wat anders dan dat D66 een zetel verliest hierdoor, en daar reageerde ik op
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208471470
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zet de doelpalen weer terug.
Dit is wat anders dan dat D66 een zetel verliest hierdoor, en daar reageerde ik op
Het topic gaat over de verkeerde telling en ik duid de significantie van die fout.

Soit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')