abonnement Unibet Coolblue
pi_208429869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:49 schreef Koen66 het volgende:

[..]
vraag me zo langzamerhand af of er nog smetteloze tv persoonlijkheden bestaan
André van Duin.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:53:32 #177
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208429874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:52 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Dat is wel vreemd, De NOS brengt naar buiten dat hij 'de komende maanden' niet op tv is en dezelfde avond zit hij in een talkshow.
[..]

Denk dat het vooral gaat om niet op televisie zijn voor de NOS zelf. Dat hij voor zichzelf ergens gaat zitten, staat daar dan buiten. Al kan het zijn dat ze alsnog afspraken daarover maken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:54:32 #178
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208429886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
André van Duin.
Die geeft kandidaten van HHB een hartverzakking door ze te laten schrikken. Dus nee.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:57:51 #179
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208429946
Je merkt wel dat het steeds weer actueler wordt discussies over grensoverschrijdend gedrag. Maar dan helaas vooral van het niveau 'oh nee dat mag je niet meer zeggen, en we kunnen niks meer zeggen' Terwijl ik maar heel weinig mensen en situaties heb meegemaakt waar iemand problemen had met opmerkingen van een ander. Al komt dat ook wel omdat ik gelukkig veel heb samengewerkt met mensen met fatsoen of dat het vooral bepaalde types waren die bij elkaar zaten, dus dat die er bij elkaar niet over konden vallen.

Dat gejank van al die mensen die nu 'niks meer durven te zeggen' :O Je kan nog steeds bijna alles zeggen. En datgene wat je niet kan zeggen, kon eigenlijk nooit al. Met dat verschil dat je er dan mee weg kwam.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208429961
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
André van Duin.
Hey ja daar was laatst ook iets mee, dat hij werd afgeperst :o :{
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:59:18 #181
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_208429974
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hey ja daar was laatst ook iets mee, dat hij werd afgeperst :o :{
hij was het slachtoffer, niet de dader ;)
Same shit, different day
SC hopper present
pi_208429983
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:57 schreef Redefine het volgende:
Je merkt wel dat het steeds weer actueler wordt discussies over grensoverschrijdend gedrag. Maar dan helaas vooral van het niveau 'oh nee dat mag je niet meer zeggen, en we kunnen niks meer zeggen' Terwijl ik maar heel weinig mensen en situaties heb meegemaakt waar iemand problemen had met opmerkingen van een ander. Al komt dat ook wel omdat ik gelukkig veel heb samengewerkt met mensen met fatsoen of dat het vooral bepaalde types waren die bij elkaar zaten, dus dat die er bij elkaar niet over konden vallen.

Dat gejank van al die mensen die nu 'niks meer durven te zeggen' :O
Haha ja ik denk dan altijd, wat wil je in godsnaam zeggen dan :?
pi_208430004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:59 schreef Koen66 het volgende:

[..]
hij was het slachtoffer, niet de dader ;)
Ja weet ik :P maar ik moest er ineens weer aan denken. Misschien een goed teken dat we niets meer gehoord hebben.
pi_208430032
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:38 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Wat een zelfbeheersing heb je dan.

Maar deze @:AnnethingIsPossible golf is leuk.
Haha viel niet mee, maar ik vind het wel lekker om ze allemaal in (een paar?) dagen te kunnen luisteren. Klinkt stom, maar voel dan alsof ik ze allemaal een gelijke kans/tijd geef.

Probeer nog niet de meningen in de channels te lezen vóór mijn eerste indruk, daarna scroll ik steeds wat terug, merk dat mijn mening wel afwijkt van de algemene hier tot noch toe.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 maart 2023 @ 23:02:19 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208430045
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Haha ja ik denk dan altijd, wat wil je in godsnaam zeggen dan :?
Nou ja, als ik heel eerlijk ben: bij ons op het werk worden er in onderlinge overleggen echt wel dingen gezegd (grappen, met name) waarvan ik denk "oef, daar zou je in een andere setting, of als dit opgenomen wordt, mee op moeten passen", en daar doe ik net zo goed aan mee :@

Maar het past zich wel redelijk aan als er anderen bij zijn, en ik heb in de tijd daar ook wel gemerkt dat áls iemand ergens moeite mee heeft, men daar wel gewoon rekening mee houdt en iemand zeker niet weggehoond wordt ofzo, wat wel een beetje is zoals het bij NOS Sport lijkt te gaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:03:16 #186
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430063
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
Haha ja ik denk dan altijd, wat wil je in godsnaam zeggen dan :?
Geen idee. Het zijn gek genoeg vooral ook mensen die dergelijke opmerkingen hoor maken, die ik zelden of nooit een ongepaste heb zien maken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208430076
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 20:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Leuk, maar dat zei je niet.
[..]
Eerste regel, precies hoe Rusland dit goedpraat. Laatste regel zeg je letterlijk dat Putin terecht kan zeggen dat hij ze redt. Vervolgens als ik je erop aanspreek bedoel je ineens de propaganda zelf.

En dan ook nog ‘zo simpel als jij het stelt is het niet’. Pardon? :D het is heel simpel hoor, niemand heeft toestemming gegeven om kinderen uit een ander land mee te nemen naar Rusland. Of heb jij gehoord van wel?
Nee, ik zeg dat de Russische gezinnen zich kunnen voelen alsof ze de redders zijn, door een mengeling van feiten en leugens die ze zijn voorgehouden. De feiten zijn dat het vaak al wezen waren, of dat ze uit een moeilijke gezinssituatie kwamen en al in een tehuis zaten. Dat is gewoon zo. Tenminste, volgens die onafhankelijke journalisten. Dat staat los van of het vervolgens juist is om die kinderen naar Rusland te ontvoeren. Natuurlijk is het dat niet.
pi_208430110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, als ik heel eerlijk ben: bij ons op het werk worden er in onderlinge overleggen echt wel dingen gezegd (grappen, met name) waarvan ik denk "oef, daar zou je in een andere setting, of als dit opgenomen wordt, mee op moeten passen", en daar doe ik net zo goed aan mee :@

Maar het past zich wel redelijk aan als er anderen bij zijn, en ik heb in de tijd daar ook wel gemerkt dat áls iemand ergens moeite mee heeft, men daar wel gewoon rekening mee houdt en iemand zeker niet weggehoond wordt ofzo, wat wel een beetje is zoals het bij NOS Sport lijkt te gaan.
Ja als je weet dat het in die setting kan, dan moet dat niet zo’n probleem zijn inderdaad. Maar ik snap wel wat je bedoelt, want je weet natuurlijk nooit zeker of iemand wel durft te zeggen of hij/zij dat prettig vindt of niet.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:08:26 #189
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, als ik heel eerlijk ben: bij ons op het werk worden er in onderlinge overleggen echt wel dingen gezegd (grappen, met name) waarvan ik denk "oef, daar zou je in een andere setting, of als dit opgenomen wordt, mee op moeten passen", en daar doe ik net zo goed aan mee :@

Maar het past zich wel redelijk aan als er anderen bij zijn, en ik heb in de tijd daar ook wel gemerkt dat áls iemand ergens moeite mee heeft, men daar wel gewoon rekening mee houdt en iemand zeker niet weggehoond wordt ofzo, wat wel een beetje is zoals het bij NOS Sport lijkt te gaan.
Dat er onderling behoorlijk grove opmerkingen worden gemaakt wil ook niet zeggen dat het grensoverschrijdend is natuurlijk. Zolang binnen die groep het ook echt van elkaar geaccepteerd wordt en ook niet serieus is etc. Dan kan dat gewoon prima. Mits natuurlijk bij nieuwe mensen in de groep er wel een beetje op gelet wordt dat diegene dat ook kan hebben.

Bij mijn vorige werkgever was het bijvoorbeeld ook vrij grof, maar dat paste daar wel. Waarbij er periodiek wel werd gekeken of het bij niemand te ver ging etc. Dus daar werd wel een oogje in het zeil gehouden.

Het probleem zit natuurlijk in de gevallen waar het heel erg gericht is op een persoon of enkele personen. Er geen rekening wordt gehouden of diegene het wel accepteert en/of er sprake is van een machtsverhouding.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 maart 2023 @ 23:10:57 #190
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208430186
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja als je weet dat het in die setting kan, dan moet dat niet zo’n probleem zijn inderdaad. Maar ik snap wel wat je bedoelt, want je weet natuurlijk nooit zeker of iemand wel durft te zeggen of hij/zij dat prettig vindt of niet.
Ja, precies. Nou heb ik één collega, waar de grappen soms over zijn geaardheid gaan, ook wel eens één op één gevraagd of dat écht geen probleem was, en hij maakte vrij duidelijk dat dat inderdaad geen probleem is. Sterker nog, in een meer gezamenlijk overleg maakte iemand er ooit een grap over, waarop hij antwoordde met dat dat écht te ver ging (om vervolgens de call uit te gaan)...wat gewoon zijn grap terug was, want stiekem lag hij dubbel van het lachen dat iemand zich nu ineens (onnodig) schuldig voelde :+

Wat dat betreft is het wel erg fijn om ergens te werken waar je veel aan elkaar hebt, maar je elkaar ook lekker af kunt zeiken op echt alles zonder dat iemand zich er kut door voelt. De autismegrappen die ik mijn kant op heb gekregen bijvoorbeeld waren al vrij rap niet meer op twee handen te tellen, maar ik lach er net zo hard om (gemeend), want íedereen krijgt de rake grappen wel naar zich toe :+

Maar ik denk dat vooral het af en toe één op één vragen wel belangrijk is, dan is het toch wat makkelijker om aan te geven dat je je ergens niet lekker bij voelt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:11:11 #191
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430191
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja als je weet dat het in die setting kan, dan moet dat niet zo’n probleem zijn inderdaad. Maar ik snap wel wat je bedoelt, want je weet natuurlijk nooit zeker of iemand wel durft te zeggen of hij/zij dat prettig vindt of niet.
Dat laatste blijft altijd wel lastig ja. Daarom is het dan goed om dit ook om de zoveel tijd goed te bespreken. Het beste zelfs met anonieme enquetes (deden ze bij mijn oude bedrijf). Is uiteraard nog niet helemaal waterdicht, maar het scheelt al een stuk.

Het grootste risico is in dat soort gevallen eigenlijk meer dat mensen er niets van durven te zeggen omdat de sfeer zo goed is. Heb dat bij mijn oude werk ook weleens gezegd dat we wel moeten uitkijken dat collega's stil blijven omdat de sfeer zo goed is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 maart 2023 @ 23:13:45 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208430229
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:08 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat er onderling behoorlijk grove opmerkingen worden gemaakt wil ook niet zeggen dat het grensoverschrijdend is natuurlijk. Zolang binnen die groep het ook echt van elkaar geaccepteerd wordt en ook niet serieus is etc. Dan kan dat gewoon prima. Mits natuurlijk bij nieuwe mensen in de groep er wel een beetje op gelet wordt dat diegene dat ook kan hebben.

Bij mijn vorige werkgever was het bijvoorbeeld ook vrij grof, maar dat paste daar wel. Waarbij er periodiek wel werd gekeken of het bij niemand te ver ging etc. Dus daar werd wel een oogje in het zeil gehouden.

Het probleem zit natuurlijk in de gevallen waar het heel erg gericht is op een persoon of enkele personen. Er geen rekening wordt gehouden of diegene het wel accepteert en/of er sprake is van een machtsverhouding.
Helemaal waar! Bij nieuwe mensen bij ons wordt het vaak wel een beetje afgetast inderdaad, hoewel we tot nu toe eigenlijk zelden iemand nieuw erbij hebben gehad die níet binnen no-time zelf flink uithaalde :+

Er zitten er wel een paar in de groep die het verder prima vinden, maar er zelf niet echt aan meedoen. Die worden dan ook doorgaans wel ontzien, dan zijn de grappen wat vriendelijker enzo, en daar wordt ook zeker geen punt van gemaakt. Die worden net zo vriendelijk behandeld, alleen krijgen wat minder harde grappen naar zich toe, prima. Degenen die het hardst uitdelen worden natuurlijk ook het hardst geraakt O-)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:15:11 #193
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430247
Tegelijkertijd was dan wel weer de ironie dat degene die binnen het bedrijf ontslagen werd vanwege grensoverschrijdend gedrag de HR directeur was :') Die was net bij ons binnen toen we de mededeling kregen. Wij dachten allemaal dat het bij zijn voorgaande werk was geweest, deels wel, want hij had het al vaker gedaan. Maar ook bij ons bedrijf had hij al weer iemand op de korrel. Die gelukkig aan de bel trok, waarna er bij oudere bedrijven ook meldingen kwamen.

Huidige collega heeft hem ook als HR directeur gehad (zat bij diens oude bedrijf voor mijn oude bedrijf). En die kende zijn reputatie ook al.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208430248
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hey ja daar was laatst ook iets mee, dat hij werd afgeperst :o :{
Ja heel triest :{
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:17:49 #195
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Helemaal waar! Bij nieuwe mensen bij ons wordt het vaak wel een beetje afgetast inderdaad, hoewel we tot nu toe eigenlijk zelden iemand nieuw erbij hebben gehad die níet binnen no-time zelf flink uithaalde :+

Er zitten er wel een paar in de groep die het verder prima vinden, maar er zelf niet echt aan meedoen. Die worden dan ook doorgaans wel ontzien, dan zijn de grappen wat vriendelijker enzo, en daar wordt ook zeker geen punt van gemaakt. Die worden net zo vriendelijk behandeld, alleen krijgen wat minder harde grappen naar zich toe, prima. Degenen die het hardst uitdelen worden natuurlijk ook het hardst geraakt O-)
Dat is vergelijkbaar bij mijn oude werk. Daar werd het ook harder tussen degene die zelf hard waren. En was men veel milder bij anderen die zelf daar niet echt in meededen. Wat juist ook wel goed is.

Wel altijd genoeg gelachen daar :) Maar bij mijn huidige werk gelukkig ook genoeg. We kunnen scherp genoeg zijn naar elkaar, waarbij het dan wel weer is dat het niveau wat minder plat en laag is bij mijn vorige werkgever. Dus eigenlijk nog beter :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:27:30 #196
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208430387
Hm er zijn zat dingen die ik niet meer mag zeggen dus daarom doe ik het nu maar per DM want dan is er geen bewijs van.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208430395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:11 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat laatste blijft altijd wel lastig ja. Daarom is het dan goed om dit ook om de zoveel tijd goed te bespreken. Het beste zelfs met anonieme enquetes (deden ze bij mijn oude bedrijf). Is uiteraard nog niet helemaal waterdicht, maar het scheelt al een stuk.

Het grootste risico is in dat soort gevallen eigenlijk meer dat mensen er niets van durven te zeggen omdat de sfeer zo goed is. Heb dat bij mijn oude werk ook weleens gezegd dat we wel moeten uitkijken dat collega's stil blijven omdat de sfeer zo goed is.
Dat laatste is wel een ding ja. Ook bij stagiaires bijvoorbeeld.

Misschien naïef, maar nou heb ik wel het gevoel dat het over het algemeen niet overal compleet misgaat zoals je nu bij de NOS enzo ziet. Dat er honderden bedrijven zijn waar hele afdelingen jarenlang intimidatie/seksistische opmerkingen etc. allemaal accepteren. Of pesterijen. Hoop ik dan maar? :{
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:28:34 #198
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_208430401
Zoals altijd geldt ook weer voor grensoverschrijdend gedrag dat het zelden zwart/wit is. Maar dat je met gezond verstand en een moreel goed mens zijnde zelden of nooit problemen zult ervaren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_208430405
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:27 schreef Strani het volgende:
Hm er zijn zat dingen die ik niet meer mag zeggen dus daarom doe ik het nu maar per DM want dan is er geen bewijs van.
Als dit op de werkvloer was had ik wel aardig vaak een melding over je moeten doen ja. :{
  vrijdag 17 maart 2023 @ 23:30:53 #200
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208430416
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 23:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat laatste is wel een ding ja. Ook bij stagiaires bijvoorbeeld.

Misschien naïef, maar nou heb ik wel het gevoel dat het over het algemeen niet overal compleet misgaat zoals je nu bij de NOS enzo ziet. Dat er honderden bedrijven zijn waar hele afdelingen jarenlang intimidatie/seksistische opmerkingen etc. allemaal accepteren. Of pesterijen. Hoop ik dan maar? :{
Ik denk inderdaad dat dat allemaal nog wel meevalt. Maar dat het in de media een structureel probleem is geloof ik wel, met toch vaak een sterke hiërarchie met publieke bekendheden aan de top en zeer gemotiveerde en daardoor wellicht kwetsbare beginners onderaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')