abonnement Unibet Coolblue
pi_208408167
Dag Fok!

Binnenkort gaan we voor 7 dagen naar Rome. Helemaal zin in. Maar we beseffen een beetje dat 7 dagen wat aan de lange kant was :P

Daarom dacht ik aan daguitstappen zoals eens Pisa te bezoeken (en zijn toren uiteraard :P). Mijn vraag is hoe kom ik daar het beste. De trein lijkt me meest logische. maar als er andere tips zijn altijd welkom in dit topic :P

Ook zou ik een Italiaans pretpark/dierentuin in de buurt van Rome willen bezoeken :P
pi_208408544
Wij zouden ma-vrij, werd uiteindelijk zo-maandag erop en we hebben geen moment gedacht dat we wel klaar waren. 7 dagen vind ik voor Rome niet te veel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208408569
Maar tip:
https://www.getyourguide.(...)_BwE&q=Rome&et=10453

Handige site ook om dingen te boeken. Wij hadden een fietstocht geboekt daar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 maart 2023 @ 16:11:24 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208408598
Villa Borghese is echt een must see in Rome, ik ga zelf in mei weer met de trein > geneve > milaan > florence > rome > napels, tussen de steden zijn hoge snelheid lijnen beschikbaar.

In rome kan je van te voren als je de metro bus of tram wilt nemen hier kijken https://www.atac.roma.it/en/home?lingua=ENG

voor treinen door heel italie https://www.italiarail.co(...)MkfqpQxoCaegQAvD_BwE

Mocht je het vaticaan museum in willen dan raad ik vooraf je gaat een kaartje te kopen, zelfde geld voor collosseum, Pantheon is niet altijd open, het is officieel een kerk en er worden nog steeds ceremonies gehouden.

De wijk Trastevere voor al het eten,

bioparco di roma ligtt in het midden van rome, dit is het dierentuin en is goed te doen ter voet vanaf colosseum, pantheon of het vaticaan. beetje hetzelfde als artis in amsterdam.

op tripadvisor kan je allerlij uitstapjes boeken als je dit leuk vind.

[ Bericht 3% gewijzigd door cherrycoke op 16-03-2023 16:19:53 ]
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208408985
Bezoek de Bar del Cane
pi_208409015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:43 schreef capuchon_jongen het volgende:

Binnenkort gaan we voor 7 dagen naar Rome. Helemaal zin in. Maar we beseffen een beetje dat 7 dagen wat aan de lange kant was :P
Je kunt aardig wandelen/metro-en in Rome voordat je alles gezien hebt hoor.

Ik weet niet of je het interessant vindt, maar dit schijnt wel een enorme ervaring te zijn om te zien.

quote:
Daarom dacht ik aan daguitstappen zoals eens Pisa te bezoeken (en zijn toren uiteraard :P).
Pisa was ik in een uur mee klaar. Verder is er niks. De omgeving is mooier door te rijden dan die toren. Maar goed, dat is wel heel veel jaren geleden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr_Belvedere op 16-03-2023 16:55:12 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208409379
We zouden toch graag die pisa toren zien :)

Waar zou je het beste treintickets kopen? rechstreeks bij de Italiaanse spoorwegen?
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:56:53 #8
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208410824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zouden toch graag die pisa toren zien :)

Waar zou je het beste treintickets kopen? rechstreeks bij de Italiaanse spoorwegen?
ja ^O^
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208422281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zouden toch graag die pisa toren zien :)

Waar zou je het beste treintickets kopen? rechstreeks bij de Italiaanse spoorwegen?
https://www.trenitalia.com/en.html

Hier nog wat treintips.

Hier kun je al een kaartje kopen voor gereserveerde toegang tot de toren van Pisa & kathedraal. Scheelt weer een wachtrij.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr_Belvedere op 17-03-2023 13:41:02 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_208422319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zouden toch graag die pisa toren zien :)

Waar zou je het beste treintickets kopen? rechstreeks bij de Italiaanse spoorwegen?
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar 'vroeger' kocht je een kaartje voor stoel X in de trein van een bepaald tijdstip en voordat je instapt moet je je kaartje ook nog laten afstempelen. Doe je dat niet dan krijg je een boete :')
pi_208422368
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar 'vroeger' kocht je een kaartje voor stoel X in de trein van een bepaald tijdstip en voordat je instapt moet je je kaartje ook nog laten afstempelen. Doe je dat niet dan krijg je een boete :')
Tegenwoordig moet dat online en heb je 1001 en websitews waar je een kaartje kan komen. ik wil zeker weten of ik de juiste kaartjes heb. Als je dat niet online doet riskeer je 'verrast" te zijn in het station waarbij de waarbij de mevrouw of meneer vriendelijk verteld dat er geen plaats is op de trein :P
pi_208422379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
https://www.trenitalia.com/en.html

Hier nog wat treintips.

Hier kun je al een kaartje kopen voor gereserveerde toegang tot de toren van Pisa & kathedraal. Scheelt weer een wachtrij.
Bedankt voor de informatie :)
  zaterdag 18 maart 2023 @ 13:53:51 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208435078
7 dagen vind ik niet teveel voor Rome eigenlijk. Zoveel te zien daar joh. We zijn er twee keer geweest; beide keren een week en we hadden nog steeds het gevoel dat we niet alles gezien hebben. Sure, net als bij elke andere willekeurige grote stad.... als je de hele dag bezig wil zijn en enkel de grote toeristen plekken af gaat...ja, dan ben je binnen 2/3 dagen wel klaar in Rome, maar als je echt wil genieten van de stad en van de sfeer dan wil je wel wat extra tijd hebben. Helemaal als er misschien wat regen dagen bij zitten.

Voor dagtripjes zou ik inderdaad lekker de trein pakken, goede verbindingen daar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:07:04 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_208435178
Oneens, 7 dagen in Rome is zeker niet te teveel. Ongelofelijk hoeveel je daar kan zien, ervaren, cultureel, historisch, kunst.

Komt Pisa niet bij in de buurt. Als je dan toch iets anders wil zien, Ga dan naar Florence.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_208448608
Ik sluit mij ook aan bij iedereen hierboven.
Ik ben vorig jaar in Rome geweest voor iets van een week?
Dat heb je ook echt wel nodig wil je alles een beetje fatsoenlijk kunnen zien.

Ligt er natuurlijk wel aan wat je interesse is. Ik vind de Romeinse historie heel gaaf, dus dat de hele stad die historie ademt vind ik heel mooi. En het is ook gewoon een hele mooie kleurrijke stad. Mooi met de rivier er door heen.

Ik heb wel bijna alles lopend gedaan, met hotel in het centrum (vlakbij Termini). Daardoor ben je natuurlijk wel meer tijd kwijt.
  zondag 26 maart 2023 @ 18:24:21 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208546689
Ik sluit me aan bij de rest.
In 2016/2017 oid een week in Rome geweest. Heel veel gezien, maar lang niet alles. Laat staan bezienswaardigheden in de omgeving van Rome. Zou graag nog eens terug gaan ook. Een week Rome is zeker niet "aan de lange kant".

Edit: overigens idem voor Barcelona. Ook zeer gemakkelijk een week gevuld en alsnog lang niet alles gezien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-03-2023 18:44:12 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')