abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 16 maart 2023 @ 14:10:44 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_208406912

quote:
Utrecht - De politie heeft een 46-jarige man uit Utrecht opgepakt nadat hij gisteravond met een parachute van een windmolen in Zeewolde was gesprongen. Een tweede basejumper uit Hilversum raakte bij de sprong zwaargewond.
De windmolen aan de Gruttoweg is 75 meter hoog. Rond 20.00 uur kreeg de politie een melding over twee mannen die waren gesprongen. Bij de 43-jarige man die zwaar letsel opliep is vermoedelijk de parachute niet goed opengegaan. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. De politie kon niet zeggen of ook hij zal worden aangehouden.
De politie waarschuwt dat het niet alleen levensgevaarlijk is om in zendmasten en windmolens te klimmen, maar dat dat ook verboden is. De recherche in Flevoland onderzoekt het incident.
https://www.rtvutrecht.nl(...)trokkene-zwaargewond
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_208406954
Play stupid games....
-nee-
  donderdag 16 maart 2023 @ 14:19:38 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208407006
quote:
11s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:10 schreef Paul het volgende:
politie heeft een 46-jarige man uit Utrecht opgepakt nadat hij gisteravond met een parachute van een windmolen in Zeewolde was gesprongen. Een tweede basejumper uit Hilversum raakte bij de sprong zwaargewond
Die hebben overduidelijk een klap van de molen gehad.
pi_208407057
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:14 schreef Marsenal het volgende:
Play stupid games....
Doet is nooit meer _O-
pi_208408394
75 meter is niet hoog genoeg voor een parachutesprong, tegen de tijd dat hij open is ben je al bijna beneden. Maar goed, daar is hij inmiddels zelf ook wel achter. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208409222
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hathor het volgende:
75 meter is niet hoog genoeg voor een parachutesprong, tegen de tijd dat hij open is ben je al bijna beneden. Maar goed, daar is hij inmiddels zelf ook wel achter. :')
Waarom lukte het de eerste dan wel?
pi_208409308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hathor het volgende:
75 meter is niet hoog genoeg voor een parachutesprong, tegen de tijd dat hij open is ben je al bijna beneden. Maar goed, daar is hij inmiddels zelf ook wel achter. :')
Sowieso verschillen de meningen daarover. Hoezo gaan we parachutesprongen beoordelen op de landing? We zijn toch niet de jury bij het Olympisch turnen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:08:16 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208409351
Soort van Don Quichot. Maar dan anders...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208409360
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:14 schreef Marsenal het volgende:
Play stupid games....
You only live once...
pi_208409380
Vind dat de eigenaar van de mast zich ook wel eens achter de oren mag krabben; hoe is het überhaupt mogelijk onbevoegd zo'n ding te beklimmen.
pi_208409444
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:58 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Waarom lukte het de eerste dan wel?
Het zal best wel kunnen maar het is een onnodig groot risico, waarvan acte. Die dingen zijn ontworpen voor sprongen van grote hoogte, niet vanaf 75 meter. Tenzij ze zo'n glider gebruikten, maar dat weet ik dus niet. Maar als het een normale parachute is die enkele seconden nodig heeft om volledig open te klappen, is het gewoon spelen met je leven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208409468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef myShizzle het volgende:
Vind dat de eigenaar van de mast zich ook wel eens achter de oren mag krabben; hoe is het überhaupt mogelijk onbevoegd zo'n ding te beklimmen.
Denk dat er gewoon van die metalen beugels op zitten waaraan je omhoog kan klauteren, is wel zo makkelijk als er onderhoud nodig is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208409550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Denk dat er gewoon van die metalen beugels op zitten waaraan je omhoog kan klauteren, is wel zo makkelijk als er onderhoud nodig is.
Als er onderhoud nodig is ga je met de service lift die IN de mast zit omhoog naar de nacelle. Met een beetje moeite is wellicht aan de sleutels te komen om de windmolen te betreden. Hartstikke illegaal en gevaarlijk natuurlijk.
pi_208409577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:25 schreef Justinn het volgende:

[..]
Als er onderhoud nodig is ga je met de service lift die IN de mast zit omhoog naar de nacelle. Met een beetje moeite is wellicht aan de sleutels te komen om de windmolen te betreden. Hartstikke illegaal en gevaarlijk natuurlijk.
Hoe zijn die twee er in hemelsnaam opgeklommen dan?

Edit: ahh misschien met sleutels, nvm. |:(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208409585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:11 schreef myShizzle het volgende:
Vind dat de eigenaar van de mast zich ook wel eens achter de oren mag krabben; hoe is het überhaupt mogelijk onbevoegd zo'n ding te beklimmen.
Het is hier geen Amerika, eigen verantwoordelijkheid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:47:28 #18
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208409791
Misschien waren ze het niet eens met de recente verkiezingsuitslag :')
  donderdag 16 maart 2023 @ 18:06:27 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208410004
Zijn waarschijnlijk van die mensen die vroeger met zoiets zijn begonnen :7

pi_208410605
mooi nieuwsbericht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208411008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het zal best wel kunnen maar het is een onnodig groot risico, waarvan acte. Die dingen zijn ontworpen voor sprongen van grote hoogte, niet vanaf 75 meter. Tenzij ze zo'n glider gebruikten, maar dat weet ik dus niet. Maar als het een normale parachute is die enkele seconden nodig heeft om volledig open te klappen, is het gewoon spelen met je leven.
Hebben ze daar niet speciale parachutes voor? Natuurlijk is het risico ontzettend groot, maar het is nou ook niet bepaald zo dat basejumpers aan de lopende band dood gaan. Eerder domme pech denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208411145
teveel Van Halen geluisterd :')

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208413604
van 75 meter hoogte vallen en dat nog overleven

Dan heb je n buslading engeltjes op je schouders
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208414022
Van adrenaline naar morfine in één klap :')
pi_208414134
Tjah, geen sociale vangnetten meer - dan krijg je dat.
pi_208414167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het zal best wel kunnen maar het is een onnodig groot risico, waarvan acte. Die dingen zijn ontworpen voor sprongen van grote hoogte, niet vanaf 75 meter. Tenzij ze zo'n glider gebruikten, maar dat weet ik dus niet. Maar als het een normale parachute is die enkele seconden nodig heeft om volledig open te klappen, is het gewoon spelen met je leven.
Ze gebruiken een kleine parachute om de grote te "deployen".



Maar soms gaat dat mis.



Zo kan het ook:

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 16 maart 2023 @ 21:25:18 #27
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_208414269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:20 schreef crystal_meth het volgende:
Maar soms gaat dat mis.

[ afbeelding ]
"Bij het maken van deze gif zijn geen doden gevallen. Bij het maken van de video die in de gif wordt gebruikt wel"?
pi_208414377
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:52 schreef TLC het volgende:
van 75 meter hoogte vallen en dat nog overleven

Dan heb je n buslading engeltjes op je schouders
Ik neem aan dat de parachute wel een beetje openging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2023 @ 22:14:21 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208415040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 20:52 schreef TLC het volgende:
van 75 meter hoogte vallen en dat nog overleven

Dan heb je n buslading engeltjes op je schouders
Ik hoorde bij Goedemorgen Nederland dat de parachute niet goed openging. Van 75 meter naar beneden springen zonder dat je parachute opengaat levert je wss meer dan een verstuikte enkel op.
pi_208415055
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:14 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik hoorde bij Goedemorgen Nederland dat de parachute niet goed openging. Van 75 meter naar beneden springen zonder dat je parachute opengaat levert je wss meer dan een verstuikte enkel op.
Idd, wellicht ook nog n bloedneus
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 maart 2023 @ 22:17:27 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208415080
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:15 schreef TLC het volgende:
Idd, wellicht ook nog n bloedneus
Overigens wel een geinige activiteit voor een FOK! meet.
pi_208415107
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Overigens wel een geinige activiteit voor een FOK! meet.
Idd allemaal basejumpen, het liefst wel met parachute, zonder parachute is ook maar zozo
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208415222
Waarom doet iedereen zo lullig?

Die vent had een geniale hobby en daar horen nou eenmaal risico's bij.
Waarschijnlijk al honderden keren goed gegaan.. en tsjah soms gaan dingen fout.

Met auto of motor rijden heb je soms ook pech. Dan is het toch ook niet tof als iedereen zo'n betuttelende reactie plaatst, of rijdt iedereen hier altijd keurig de maximale snelheid?
  donderdag 16 maart 2023 @ 23:01:40 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208415741
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:25 schreef hangtime het volgende:
Waarom doet iedereen zo lullig?

Die vent had een geniale hobby en daar horen nou eenmaal risico's bij.
Waarschijnlijk al honderden keren goed gegaan.. en tsjah soms gaan dingen fout.

Met auto of motor rijden heb je soms ook pech. Dan is het toch ook niet tof als iedereen zo'n betuttelende reactie plaatst, of rijdt iedereen hier altijd keurig de maximale snelheid?
pi_208415911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 21:25 schreef twi het volgende:

[..]
"Bij het maken van deze gif zijn geen doden gevallen. Bij het maken van de video die in de gif wordt gebruikt wel"?
Nee https://www.google.com/am(...)w-cushions-fall.html
pi_208415980
BASEJUMPGOD

BASED
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208417008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 22:25 schreef hangtime het volgende:
Waarom doet iedereen zo lullig?

Die vent had een geniale hobby en daar horen nou eenmaal risico's bij.
Waarschijnlijk al honderden keren goed gegaan.. en tsjah soms gaan dingen fout.

Met auto of motor rijden heb je soms ook pech. Dan is het toch ook niet tof als iedereen zo'n betuttelende reactie plaatst, of rijdt iedereen hier altijd keurig de maximale snelheid?
Geniale hobby? Als je suicidaal bent, dan ja.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  VIVA vrijdag 17 maart 2023 @ 02:11:22 #38
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208417010
Nou ja als het goed gaat, experience of a lifetime, als het mis gaat wat een schlemierl, loser etc... Als je dar je geluk uit haalt prima toch! Lijkt mij een behoorlijke kick maar niet het risico waard! Maar wel dik als je het beleefd,
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208417051
Onder de windmolen laten liggen. Krepeer daar maar. Niet nodig om naar een ziekenhuis te vervoeren.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_208417603
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 02:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Geniale hobby? Als je suicidaal bent, dan ja.
Overdrijven is ook een vak. Je hebt er gewoon geen verstand van. Gaat gewoon bijna altijd goed.
Statistisch net zo suicidaal als in een auto stappen.

Maar ga jij maar weer lekker naar de bingo club, lekker oordelen over mensen die wel een leven hebben.
pi_208417907
Je hebt ook mensen die aan rooftopping doen.. fantastisch voor de likes op YouTube.. echt geweldig. Tot het een keer fout gaat.
Ik heb geen verstand van basejumpen, maar 75 meter lijkt mij niet erg hoog. Dan heb je weinig tijd als er iets niet volgens plan gaat.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:40:13 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208418101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 07:53 schreef hangtime het volgende:
Overdrijven is ook een vak. Je hebt er gewoon geen verstand van. Gaat gewoon bijna altijd goed.
Statistisch net zo suicidaal als in een auto stappen.

Maar ga jij maar weer lekker naar de bingo club, lekker oordelen over mensen die wel een leven hebben.
Ik wil niet lullig doen, maar ik geloof toch dat er iets mis met je is als je meent dit soort extreme activiteiten te moeten ondernemen om 'een leven' te hebben. Ik heb geen idee of betrokkene een gezin heeft met een dochtertje bijvoorbeeld, maar als dat zo is dan zou hij al een leven moeten hebben. En daarnaast is hij mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van leven van zijn eventuele partner en zijn (hypothetische) dochtertje, die met dit soort 'ongelukjes' niet begunstigd wordt. En dat is niet de resultante van dikke pech maar van te risicovolle keuzes maken (met welke reden dan ook).

Maar nogmaals als je dit soort extremiteiten nodig hebt om gelukkig te zijn, dan schort er iets aan je vermogendheid om op een normale manier tevreden en gelukkig te zijn.
pi_208418214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik wil niet lullig doen, maar ik geloof toch dat er iets mis met je is als je meent dit soort extreme activiteiten te moeten ondernemen om 'een leven' te hebben. Ik heb geen idee of betrokkene een gezin heeft met een dochtertje bijvoorbeeld, maar als dat zo is dan zou hij al een leven moeten hebben. En daarnaast is hij mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van leven van zijn eventuele partner en zijn (hypothetische) dochtertje, die met dit soort 'ongelukjes' niet begunstigd wordt. En dat is niet de resultante van dikke pech maar van te risicovolle keuzes maken (met welke reden dan ook).

Maar nogmaals als je dit soort extremiteiten nodig hebt om gelukkig te zijn, dan schort er iets aan je vermogendheid om op een normale manier tevreden en gelukkig te zijn.
Wat een aannames en vooroordelen, walgelijk gewoon.

Als je er geen verstand van hebt, zeg dan gewoon niets.
In die sport gebeuren er minder ongelukken, statistisch gezien, dan met auto rijden.
Als jij in een auto stapt loop je nog meer kans om zwaargewond te raken.
Alleen lees je dat niet dagelijks in het nieuws, omdat zoiets 'normaal' is.

De rest van je oordelen ga ik niet eens op in, ga lekker naar de bingo club als dat jou zingeving in je leven geeft, maar oordeel niet zo hard over anderen.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 08:49:48 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208418226
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:40 schreef Tengano het volgende:

[..]
...

Maar nogmaals als je dit soort extremiteiten nodig hebt om gelukkig te zijn, dan schort er iets aan je vermogendheid om op een normale manier tevreden en gelukkig te zijn.
Zet jij je electrische deken nou maar een standje hoger,
Geen toffe dodelijke hobby hebben die niet gevaarlijker is dan in een auto stappen. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:06:03 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208418399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 08:49 schreef Hyperdude het volgende:
Zet jij je electrische deken nou maar een standje hoger,
Geen toffe dodelijke hobby hebben die niet gevaarlijker is dan in een auto stappen. :')
Geen toffe dodelijke hobby hebben waarin je kunt laten zien hoe stoer te bent, hoeveel je durft en hoeveel Aaah's en Oooh's je van anderen krijgt die zien hoeveel lef jij hebt en hoe achterlijk goed jij wel niet bent :')

En natuurlijk niet vergeten het dezelfde dag nog op Insta te zetten :')

Alles voor de bevestiging en erkenning dat jij ok bent; iets wat je jezelf niet kunt geven.

Get a life :')
pi_208418444
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:06 schreef Tengano het volgende:

[..]
Geen toffe dodelijke hobby hebben waarin je kunt laten zien hoe stoer te bent, hoeveel je durft en hoeveel Aaah's en Oooh's je van anderen krijgt die zien hoeveel lef jij hebt en hoe achterlijk goed jij wel niet bent :')

En natuurlijk niet vergeten het dezelfde dag nog op Insta te zetten :')

Get a life :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een vooroordelen en wat een aannames. Walgelijk gewoon.
Fijn dat je mensen kan waarderen die anders denken dan jij en andere dingen leuk vinden.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 09:55:24 #47
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_208419061
Ik had ooit een kennis die dit als hobby had. En die gast had wel echt verregaande issues kan ik zeggen.

Hij zei ook altijd dat dit gewoon zelfmoord zonder de commitment van zelfmoord was. Had ookal meerdere mensen dood zien vallen, waaronder z'n bestie ofzo.
Kan er dus weinig medelijden mee (nouja, in zijn geval hoogstens met de demonen die die op deze manier probeerde te ontvluchten) hebben als je dan te pletter valt. Want bewust risico. Denk wel dat je beter meteen dood kan zijn dan zwaar gewond.
Vind het vooral heel sneu voor de nabestaanden. Die zullen niet op dit forum lezen, maar sterkte aan hen.

Heb nog even opgezocht of het hem was, maar dat is niet zo.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 10:59:26 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208419864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 09:55 schreef Saboo het volgende:
Ik had ooit een kennis die dit als hobby had. En die gast had wel echt verregaande issues kan ik zeggen.

Hij zei ook altijd dat dit gewoon zelfmoord zonder de commitment van zelfmoord was. Had ookal meerdere mensen dood zien vallen, waaronder z'n bestie ofzo.
Kan er dus weinig medelijden mee (nouja, in zijn geval hoogstens met de demonen die die op deze manier probeerde te ontvluchten) hebben als je dan te pletter valt. Want bewust risico. Denk wel dat je beter meteen dood kan zijn dan zwaar gewond.
Vind het vooral heel sneu voor de nabestaanden. Die zullen niet op dit forum lezen, maar sterkte aan hen.


Heb nog even opgezocht of het hem was, maar dat is niet zo.
@hangtime zal dit wel een walgelijke post vinden met al die aannames en vooroordelen.

Dit is namelijk een hartstikke toffe hobby waar je hele familie en kennisenkring van kan meegenieten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 17-03-2023 11:05:05 ]
  vrijdag 17 maart 2023 @ 11:14:09 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208420095
quote:
Wat voor windmolen is dat? Die wil ik ook.
pi_208420139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hathor het volgende:
75 meter is niet hoog genoeg voor een parachutesprong, tegen de tijd dat hij open is ben je al bijna beneden. Maar goed, daar is hij inmiddels zelf ook wel achter. :')
Dat had hij misschien beter van tevoren even kunnen checken. :)

Maar goed.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')