abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 maart 2023 @ 13:15:50 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208406056
quote:
Muslims in Germany call for determined stance over hate against Islam

Central Council of Muslims in Germany calls on the German government to combat anti-Islam and anti-Muslim acts.



Germany's Muslim community have called for a more determined stance against anti-Islam racism, saying Muslims continue to experience prejudice, hate crimes and discrimination in their daily lives.

"The anniversary of Christchurch mosque attacks painfully reminds us that stirring up prejudices and hatred against Muslims do not stop at words, but they can be carried into action," the president of the Central Council of Muslims in Germany said in a statement on Wednesday.

"This also makes it clear that we have to take a much more determined stand against Islamophobia in our society, even if it sometimes hypocritically portrayed as the criticism of Islam," Aiman Mazyek said.

On March 15, 2019, an Australian white supremacist shot dead 51 Muslim worshippers and wounded 40 others at two mosques in Christchurch, New Zealand. Last year, the UN designated 15th March as the International Day to Combat Islamophobia.

Growing hate against Islam

Mazyek called on the German government to take concrete steps to address the problem, and reiterated the Muslim community's demand to appoint a commissioner to combat anti-Islam racism.

Germany witnessed growing racism and anti-Islam hate in recent years, fueled by the propaganda of far-right groups and parties, which have exploited the refugee crisis and attempted to stoke fear of immigrants.

Authorities registered at least 272 anti-Islam crimes in 2022, including verbal and physical assaults, threatening letters and arson attacks targeting mosques.

A country of over 84 million people, Germany has the second-largest Muslim population in Western Europe after France. It is home to nearly five million Muslims, according to official figures.

https://www.trtworld.com/(...)-against-islam-66156
Een oproep van de moslims in Duitsland dus, om hen minder te discrimineren.

Discriminatie is nooit goed, maar tegelijkertijd voelen moslims zich al vrij snel gediscrimineerd heb ik het idee. Dat ervaren ze al als je kritiek hebt op datgene waar ze in geloven. Ondertussen wordt de rest van de wereld wel voor ongelovigen uitgemaakt. Dat is dan weer wel haram :?

Hier nog een artikel over ditzelfde onderwerp.

quote:
The daily experience of Islamophobia in Germany

March 15 is the UN's International Day to Combat Islamophobia. Many of the 5.5 million Muslims in Germany say they experience discrimination every day.

https://www.dw.com/en/mus(...)n-germany/a-64985144


[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-03-2023 13:27:00 ]
pi_208406977
Wat een onzin. Zijn hier in het westen, en zeker in Duitsland, meer aanvallen geweest vanuit de islam ideologie op westerse/christelijke mensen dan andersom en die twee liggen niet eens dicht bij elkaar.

Om daar dan een aanslag aan de andere kant van de wereld voor te misbruiken is gewoon om te kotsen.
pi_208407336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een onzin. Zijn hier in het westen, en zeker in Duitsland, meer aanvallen geweest vanuit de islam ideologie op westerse/christelijke mensen dan andersom en die twee liggen niet eens dicht bij elkaar.

Om daar dan een aanslag aan de andere kant van de wereld voor te misbruiken is gewoon om te kotsen.
Nee joh. Dat waren toch allemaal "verwarde" mannen die die aanslagen pleegden? Had toch niks met de islam te maken?
:')
pi_208408196
Het zal toch echt van twee kanten moeten komen. Net zo goed als dat de meeste moslims Europese en christelijke normen en waarden nooit zullen omarmen, kun je van Europeanen moeilijk hetzelfde verwachten. Ik denk dat elkaar gedogen het hoogst haalbare is, en dat is verder prima, zolang ze elkaar de hersens maar niet inslaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208408295
Moslims zijn zelf uiterst succesvol in het bestrijden van islamofobie. Velen van hen maken de angst voor de islam uiterst rationeel. Zoals het Chinese leger ooit de pleinvrees van demonstranten bestreed of bepaalde Australische spinnen heel goed zijn tegen arachnofobie.

Islamofobie is net zoiets als krokodillenfobie, natuurlijk heb je van die progressieve types die de natuur in gaan met idee dat ze niks te vrezen hebben van beren omdat ze geen bedreiging voor die dieren vormen. Dat interesseert die dieren echter niks. Zo is het ook met de islam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2023 @ 20:03:03 #6
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_208412480
De professionele slachtoffers laten ook weer wat horen. :')
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:50:43 #7
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208428905
Tja als je al helemaal full retard to the max gaat als je sprookjesboek verscheurd of verbrand wordt of als iemand een BBQ met varkensvlees in de buurt van je moskee wil houden. Dan vraag ik mij sterk af of je zogenaamd discriminatoire handelingen tegen jou wel echt discriminatoir zijn.

Tevens, ik vind mensen afrekenen op hun huidskleur/geaardheid/handicap ed. Discriminatie. Dat zijn dingen waar je niks aan kan doen/veranderen. Mensen afrekenen op hun volkomen achterlijke denkbeelden is voor mij absoluut geen discriminatie.

Van mij mogen moslims continu, keer op keer op hun achterlijkheid gewezen worden. Ik vrees alleen dat ze in tegenstelling tot Christenen gewoon te star zijn en nooit gaan veranderen. Ze zullen nooit op een fatsoenlijke manier mee kunnen doen in onze maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')