Ik ga mijn rookverslaving de komende 11 dagen niet oplossen. Dus die 16 euro moet van de 100 euro afgehaald worden. Houd ik nog 84 euro over voor 11 dagen boodschappen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:41 schreef Farenji het volgende:
Doe nou niet alsof die sigaretten tot de essentiële levensmiddelen horen. Als je echt wil budgetteren schop je die er als allereerste uit.
Grote pan zuurkool en boerenkool voor 3 dagen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:42 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Ik ga mijn rookverslaving de komende 11 dagen niet oplossen. Dus die 16 euro moet van de 100 euro afgehaald worden. Houd ik nog 84 euro over voor 11 dagen boodschappen.
Tips?
Dat moet inderdaad echt geen enkel probleem zijn. Tenzij je elke dag een fikse lap vlees wil.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:47 schreef Solotovski het volgende:
Inderdaad, gewoon beste pan pasta enzo maken
84 eu voor 11 dagen. nou nou poe poe respect hoor
-De marktquote:
Wat is geen enkel probleem? Ik zou dus nog veel geld moeten overhouden?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat moet inderdaad echt geen enkel probleem zijn. Tenzij je elke dag een fikse lap vlees wil.
ga zo vroeg mogelijk naar de supermarkt en probeer daar goedkoop brood te scoren (lidl: 50ct voor een heel brood van gisteren). Versproducten en vlees ook proberen met korting te scoren op de datum. Dat zijn dingen die echt veel schelen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:36 schreef Flory01 het volgende:
Ik heb tot volgende week zaterdag (11 dagen dus), een budget ingesteld voor mijzelf qua uitgaven.
Voor sommige klinkt het apart, maar ik wil proberen in deze 11 dagen maximaal 100 euro uit te geven aan boodschappen en sigaretten.
Volgens het NIBUD is een eenpersoons huishuiden gemiddeld 8.80 euro kwijt per dag aan voeding:
https://www.nibud.nl/onde(...)houdelijke-uitgaven/
Dus keer 11 dagen dan zou ik precies uit moeten komen.
Ik rook alleen ook gemiddeld 2 pakjes in 11 dagen (16 euro). Zelfs hiermee moet ik uitkomen.
Hoe kan ik mijn boodschappen zo praktisch mogelijk kopen / indelen zodat ik goed uitkom?
Ik ga vanavond boodschappen doen voor de rest van de week. Ik zit te denken aan een grote pasta / rijst pan te maken, waar ik 3 dagen van kan eten. Dit is relatief goedkoop en hierdoor bespaar ik kosten.
Tips?
Een vers gestopte roker eet vaak meer. 16 euro is trouwens heel weinig. Dat zijn 3 stukken bloemkool.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:06 schreef Danny het volgende:
[..]
ga zo vroeg mogelijk naar de supermarkt en probeer daar goedkoop brood te scoren (lidl: 50ct voor een heel brood van gisteren). Versproducten en vlees ook proberen met korting te scoren op de datum. Dat zijn dingen die echt veel schelen.
Stoppen met roken scheelt je 16,60 per 11 dagen zeg je al. Dat is eigenlijk een no-brainer.
500 gram pasta voor drie porties? 75-100 gram droge pasta per persoon is zat. Vlees voor in de saus geldt zelfde voor. Als je op budget zit wil je niet eten hoeven weggooien. En van deze ingrediënten alleen ga je ook geen eten maken waar je vijf dagen of meer van wil eten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:00 schreef Flory01 het volgende:
Wat kost een grote spagetti bolognese pan voor 3 dagen?
- 500g gehakt : 4 euro ong
- 500g pasta: 2 euro ong.
- 400g roerbakgroente: 2,50 euro
- Tomatenblokjes: 1 euro
- Kaas: 3 euro
Totaal: 12,50. Dus 4,17 per dag.
Klopt wel ongeveer toch?
Ik denk kaviaar want dit is ook te halen als je zalm kooptquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:22 schreef Donna het volgende:
Wat geef je normaal uit aan boodschappen dan als dit een opgave voor je is?
Dit. 84 euro in 1,5 week lijkt me haalbaar in je eentjequote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:22 schreef Donna het volgende:
50 euro per maand is wel erg weinig.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:26 schreef cubje het volgende:
ik doe 50 euro per maand. groenten en fruit vooral van de markt. anders enkel uit de aanbieding, of seizoen, of diepvries. zelf ook veel invriezen als er een goede aanbieding is. grotere hoeveelheden vooruit maken en invriezen.
ontbijten met havermout en fruit. eieren lokaal bij iemand met hennen in de eigen tuin.
etc. daarnaast heb ik proteinpoeder omdat ik geen vlees eet, wel dus eieren, maar daar blijft het eigenlijk bij qua dierlijk.
Ik denk rond de 140 euro per week ongeveer. Hier zitten ook consumpties bij in de voetbalkantine, de kroeg, of een keertje thuisbezorgd.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:22 schreef Donna het volgende:
Voor 1 persoon is dit toch makkelijk? Wat voor tips wil je hebben?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 08:42 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Ik ga mijn rookverslaving de komende 11 dagen niet oplossen. Dus die 16 euro moet van de 100 euro afgehaald worden. Houd ik nog 84 euro over voor 11 dagen boodschappen.
Tips?
Goedkope gerechten, wanneer inkopen doen? Voor hoeveel dagen? Hoe te plannen? Dat soort dingenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Voor 1 persoon is dit toch makkelijk? Wat voor tips wil je hebben?
Je bent gewoon een zuiper dus, want dan geef je makkelijk 50 euro per week in de voetbalkantine/kroeg uit.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Ik denk rond de 140 euro per week ongeveer. Hier zitten ook consumpties bij in de voetbalkantine, de kroeg, of een keertje thuisbezorgd.
Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt ook. Dan kom je al snel op 140 per week
Gister hier een grote pan soep gemaakt van 6 liter. Deel invriezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:40 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Goedkope gerechten, wanneer inkopen doen? Voor hoeveel dagen? Hoe te plannen? Dat soort dingen
Zit je elke week in de kroeg en voetbalkantine?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Ik denk rond de 140 euro per week ongeveer. Hier zitten ook consumpties bij in de voetbalkantine, de kroeg, of een keertje thuisbezorgd.
Minstensquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent gewoon een zuiper dus, want dan geef je makkelijk 50 euro per week in de voetbalkantine/kroeg uit.
Ja elke week wel. Vindt ik ook niet erg, alleen ik wil mijn boodschappen goedkoper doen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Zit je elke week in de kroeg en voetbalkantine?
Ik zou als eerst die budgetten van elkaar scheiden. Waarschijnlijk geef je daar (kroeg/kantine) een heel groot deel uit, want ik kan met ¤140 per week een gezin van 4 en 2 konijnen voeden en verzorgen.
En dan hebben we ook gewoon drank, chips en snacks enzo in huis.
Maar als je het niet erg vindt om 50+ euro per week in de kroeg uit te geven, en ook lekker door wil roken, waarom wil je dan zo streng budgetteren op je boodschappen? Want het geld heb je op zich wel, blijkbaar. Ik zou je uitgaven dan gewoon wat beter verdelen, dan hoef je ook in de supermarkt niet elk dubbeltje om te draaien.quote:
40-50% van je weekuitgaven aan alcohol uitgevenquote:
Kun je wel een beetje koken? Als je met simpele, goedkope(re) ingrediënten wilt koken is het wel handig om daar ook geschikte recepten voor te zoeken.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:01 schreef Flory01 het volgende:
[..]
Ja elke week wel. Vindt ik ook niet erg, alleen ik wil mijn boodschappen goedkoper doen.
Moet er dus een nieuwe gewoonte van maken om boodschappen te plannen en mij hier ook aan te houden.
Bijvoorbeeld zondag boodschappen doen voor Zondag tm woensdag. En donderdag voor donderdag tm zaterdag.
Dat zou denk ik al schelen.
Ik doe al boodschapppen bij de LIDL en Hoogvliet en koop bijna geen A-merken.
Zie ook zijn andere topics.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
40-50% van je weekuitgaven aan alcohol uitgevensorry, maar kom op..
Weet het niet hoor. Ik zou dat in mijn eentje in 1 avond & ochtend opetenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
500 gram pasta voor drie porties? 75-100 gram droge pasta per persoon is zat. Vlees voor in de saus geldt zelfde voor. Als je op budget zit wil je niet eten hoeven weggooien. En van deze ingrediënten alleen ga je ook geen eten maken waar je vijf dagen of meer van wil eten.
Als je lekker en goedkoop wil eten zou ik het vlees vervangen door spotgoedkope dingen als bonen en linzen (droog, niet uit blik). Rijst in grootverpakking. En goedkope blikjes tomatenpuree ipv blokjes.
Van het geld dat je daarmee uitspaart kun je wel wat kruiden en specerijen kopen.
Dat is erg veel, ik maximaal de helftquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef Flory01 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |