abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208368104
Beste allemaal, keuzestress:
Ik mag een zakelijke lease auto kiezen.

Mijn keuze valt uiteindelijk op 3 opties met de volgende netto kosten voor mij elke maand:

Bmw i4 edrive35
Met M sport pakket
550 netto
https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/3d1846f Preview

Tesla 3 RWD
330 netto

Tesla 3 AWD
450 netto


Hebben mensen ervaring met deze auto’s?

De bmw heb ik proefgereden en is echt bizar mooi en rijdt bizar lekker. Ook ziet hij er uit als een jongens droom die uitkomt. Echter vind ik 550 netto per maand wel een hoop geld.

Is 200 netto p maand verschil met de tesla het waard ?

En als ik voor de tesla ga, is dan de RWD de betere keus of ga ik dan beter voor 120 extra voor de AWD met meer range?

Laadmogelijkheden:
Laadpaal thuis heb ik niet en kan niet. Op kantoor wel meer dan genoeg laadpalen en 4 laadpalen in mijn wijk.

Tesla heeft natuurlijk wel weer een beter laadnetwerk…
pi_208368194
Of het verschil het waard is, is vooral aan jou.
Je kan het prijsverschil ook 5 jaar sparen (of beleggen in een S&P500 ETF).

Dat zal er voor 70% in zitten of je wat met BMW hebt of niet.

Er zit in aanschafprijs zo'n ¤14.000 tussen een Model 3 RWD en een i4 eDrive35 dus dat zie je ook terug in de leaseprijs. Qua specificaties zijn ze op papier redelijk aan elkaar gewaagd.
Volgens de review hieronder is het rijgedrag van de Model 3 strakker en dat van de i4 comfortabeler.

Je zou eigenlijk een testrit moeten maken in beide auto's, tenzij je al weet waar je voor gaat.

Of meer range nodig is als je voor de Tesla zou gaan, hangt vooral af van je ritten. De RWD stuurt fijner en is ook iets lichter, een AWD heeft meer power.

Als je niet nog makkelijk thuis kan laden, is een goed laadnetwerk wel fijn.



[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-03-2023 08:41:49 ]
  zaterdag 1 april 2023 @ 02:34:47 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208610427
ik zou de tesla 3 rwd kiezen omdat je veel geld spaart en 't is 'n goede auto als je met de actieradius kan leven
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208639229
Het maakt ook wat uit of je een auto ziet als puur vervoer van A naar B of ook gaat voor de luxe en de rij ervaring (en uiterlijk)

Puur voor vervoer: Tesla RWD,
Uiterlijk: gangt van de smaak af, maar persoonlijk zou ik kiezen voor de BMW
Comfort en luxe (en je hebt het geld er voor over): BMW

De Tesla AWD zou ik in dit voorbeeld niet kiezen. Het zou de middenweg zijn in prijs, maar niet in auto, Het is de rwd maar dan met iets meer range en performance, maar ik zie niet terug dat dit 1 van je belangrijke beslissings punten is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_208825861
Ik vind de BMW I4 zeker de betere auto, maar dat verschil is mij geen ¤200 netto per maand waard. Zou dus voor een Model 3 RWD gaan, als ik tussen deze twee moest kiezen.

Heb zelf gekozen voor een ander alternatief: Polestar. Maar die is de laatste tijd in prijs gestegen, terwijl Tesla gedaald is. Weet niet of ik die keuze nu nog steeds zou maken.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')