abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:33:55 #76
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371367
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 11:55 schreef LC01 het volgende:

Vond overigens de scene in het ziekenhuis op weg naar Ellie ook briljant. Heel anders dan in de game waar ik echt wel wat uurtjes in had zitten omdat ik telkens overhoop geschoten werd. In de game was het echt een actie deel. In de serie op deze manier gefilmd met de muziek erachter was het echt heel dramatisch, de totale teloorgang van het laatste beetje eer en geweten van Joël, hij schoot mensen neer die hun wapens neerlegde, alles om maar Ellie te kunnen redden.

Ja was een mooi contrast tussen het (soms onnodige en excessieve) geweld enerzijds en de dramatische muziek anderzijds. :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:35:36 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371395
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het fascinerende; hier ben je niet zo maar over uitgepraat. En nu doen wij dat allen vanuit ons comfortabele leventje. Laten we hopen dat deze keuzes academisch zullen blijven en we ze zelf nooit hoeven te nemen.
Precies. Het zijn hele andere tijden en omstandigheden, en al jaren zo, in het spel/de serie. Dan gelden er hele andere wetten, invloeden, moraal, ethiek etc.

Je weet niet wat je had gedaan.
Hoop dat je t ook nooit te weten komt ;)
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:36:12 #78
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371402
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:41 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Ze zeiden in de podcast dat ze dit hebben onderzocht, mensen zonder kinderen zijn ongeveer 50/50 verdeeld maar als ze het aan ouders vragen zou 100% hetzelfde doen als Joel :D
Zie je? Mensen zonder kids zijn beter voor de wereld :P
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:38:47 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208371428
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Precies. Het zijn hele andere tijden en omstandigheden, en al jaren zo, in het spel/de serie. Dan gelden er hele andere wetten, invloeden, moraal, ethiek etc.

Je weet niet wat je had gedaan.
Hoop dat je t ook nooit te weten komt ;)
Heb sowieso een hekel aan mensen, dus ik zou een gewelddadige moordlustige tiran zijn })
Mwoehahaha.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 14 maart 2023 @ 13:38:58 #80
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208371430
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik dacht in eerste instantie dat het om een flash forward ging waarin Ellie zwanger was :')
Je was niet alleen. Ze leek zoveel op een oudere Ramsay dat ik (en ik zie nog iemand anders) dacht dat het een flashforward is. De wereld was namelijk al best overwoekerd, dus ik vond het wat overdreven dat het 14 jaar terug zou zijn. Lag aan mij.

Ik vond de finale verre van afgeraffeld. Meer dan dit is niet nodig. Het gaat om de keuze van Joel en die is goed opgebouwd en niet te weerleggen. Goed einde van een meer dan prima serie. Aflevering 3, 7 en 9 waren favorieten!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:42:28 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371470
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heb sowieso een hekel aan mensen, dus ik zou een gewelddadige moordlustige tiran zijn })
Mwoehahaha.
Mag ik dan je Ellie zijn? O+
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:43:07 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208371479
Nee :(
Kutkinderen
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:44:00 #83
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208371489
Kinderen _O_
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:45:00 #84
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208371502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:44 schreef Scrummie het volgende:
Kinderen _O_
Benno L, jij hier? 😱
A murky, forgotten land.
pi_208371542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Je was niet alleen. Ze leek zoveel op een oudere Ramsay dat ik (en ik zie nog iemand anders) dacht dat het een flashforward is. De wereld was namelijk al best overwoekerd, dus ik vond het wat overdreven dat het 14 jaar terug zou zijn. Lag aan mij.

Ik vond de finale verre van afgeraffeld. Meer dan dit is niet nodig. Het gaat om de keuze van Joel en die is goed opgebouwd en niet te weerleggen. Goed einde van een meer dan prima serie. Aflevering 3, 7 en 9 waren favorieten!
Ik was niet klaar voor de emotionele impact van aflevering drie :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:49:28 #86
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:43 schreef StateOfMind het volgende:
Nee :(
Kutkinderen
Uiteindelijk wel nodig voor het voortbestaan natuurlijk.
Maar die ene meer of minder, met kans op een genezing: Ciao Ciao! :W

En nou niet dat gezeur "als t je kind was" want ze had geen ouders meer en t was noch Marleen noch Joell's kind :P

Hier met die hersenen!! >:)
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:50:04 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208371566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik was niet klaar voor de emotionele impact van aflevering drie :@
Ik voor de giraffe.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 14:02:52 #88
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_208371699
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Benno L, jij hier? 😱
Normaal doen.
pi_208371780
Een goede video dat in detail de keuze die Joel maakt om Ellie te redden en alle fireflies te doden analyseert. Omdat het ook een klein stukje SPOILER bevat omtrent de tweede game in een spoiler tag.

Voor de mensen die de video niet zullen checken, toen ze de game aan het ontwikkelen waren en ze mensen de game lieten spelen zagen 50% van de spelers Joel als de badguy wanneer zij GEEN ouder waren. Wanneer de persoon een ouder was zag 100% van de spelers Joel als de good guy, immers is het een no brainer dat je je kind redt ook al gaat dat mogelijk ten koste van de mensheid als geheel.

SPOILER: TLOU2
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208371918
Iedereen gaat er trouwens vanuit dat die operatie zou werken en de mensheid redt, maar er is toch ook een kans dat het net als het bloedexperiment van Ellie pseudowetenschap is? Dus er was ook een kans dat Ellie doodgaat voor niets
  dinsdag 14 maart 2023 @ 14:56:56 #91
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_208372287
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:20 schreef FundsAreSafu het volgende:
Iedereen gaat er trouwens vanuit dat die operatie zou werken en de mensheid redt, maar er is toch ook een kans dat het net als het bloedexperiment van Ellie pseudowetenschap is? Dus er was ook een kans dat Ellie doodgaat voor niets
Ze waren niet eens zeker of er genoeg power was om de operatiekamer draaiende te houden tijdens de ingreep. In mijn ogen had dit hele gebeuren 0 kans van slagen, en hebben de Fireflies geen flauw benul wat ze aan het doen zijn. Geen aanvullende testen, geen biopsies, nee we gaan meteen de hersenen verwijderen van de enige persoon die immuun is die we in 20 jaar hebben gezien, prima idee. :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_208372302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:56 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Ze waren niet eens zeker of er genoeg power was om de operatiekamer draaiende te houden tijdens de ingreep. In mijn ogen had dit hele gebeuren 0 kans van slagen, en hebben de Fireflies geen flauw benul wat ze aan het doen zijn. Geen aanvullende testen, geen biopsies, nee we gaan meteen de hersenen verwijderen van de enige persoon die immuun is die we in 20 jaar hebben gezien, prima idee. :')
Komop zeg, als je je even verplaatst in het universum van TLOU is het redelijk goed te beargumenteren dat ze deze ingreep willen doen om het een kans te geven. Werd door Marlene ook redelijk goed uitgelegd aan Joel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:02:51 #93
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_208372341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Komop zeg, als je je even verplaatst in het universum van TLOU is het redelijk goed te beargumenteren dat ze deze ingreep willen doen om het een kans te geven. Werd door Marlene ook redelijk goed uitgelegd aan Joel.
Meestal ben je iets voorzichtiger als je 1 kans hebt om het te laten slagen. Lijkt me dat een wereldwijde schimmel uitbraak die 99% oid van de populatie heeft weggevaagd daar wel onder valt.

Ik bedoel ook niet dat het idee nooit een kans van slagen zou kunnen hebben, maar de uitvoering is bijzonder hak op de tak. Je neemt haar gevangen, en een paar uurtjes later willen ze al in haar gaan zagen om de hersenen te verwijderen. Je zou ook een biopsie kunnen nemen bijvoorbeeld, daar kun je ook micro-organismen en cellen vanuit kweken om te onderzoeken.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:04:15 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208372354
quote:

[..]
In game zie wel duidelijk dat ze tests hebben gedaan (foto's etc.) . En een rapport erbij.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:07:16 #95
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_208372383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:04 schreef Momo het volgende:

[..]
In game zie wel duidelijk dat ze tests hebben gedaan (foto's etc.) . En een rapport erbij.
Ah, dat ben ik na 10 jaar vergeten. In de serie vond ik het Firefly verhaal erg slap in ieder geval. :) Doet er verder niets aan af dat het een, in mijn ogen, briljante serie was. Heb hier gigantisch naar uitgekeken en het heeft totaal niet teleurgesteld _O_
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:09:45 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208372404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:07 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Ah, dat ben ik na 10 jaar vergeten. In de serie vond ik het Firefly verhaal erg slap in ieder geval. :) Doet er verder niets aan af dat het een, in mijn ogen, briljante serie was. Heb hier gigantisch naar uitgekeken en het heeft totaal niet teleurgesteld _O_
Even screenshot vanuit game in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:26:31 #97
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208372626
quote:

[..]
Zelfs eeb strohalm is al meer dan hoop dan ze in jaren gehad hebben.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 14 maart 2023 @ 15:28:36 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_208372648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:
Een goede video dat in detail de keuze die Joel maakt om Ellie te redden en alle fireflies te doden analyseert. Omdat het ook een klein stukje SPOILER bevat omtrent de tweede game in een spoiler tag.

Voor de mensen die de video niet zullen checken, toen ze de game aan het ontwikkelen waren en ze mensen de game lieten spelen zagen 50% van de spelers Joel als de badguy wanneer zij GEEN ouder waren. Wanneer de persoon een ouder was zag 100% van de spelers Joel als de good guy, immers is het een no brainer dat je je kind redt ook al gaat dat mogelijk ten koste van de mensheid als geheel.

SPOILER: TLOU2
Ik ben een ouder, en Joel is overduidelijk een bad guy.
SPOILER: seizoen 2
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:02 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Meestal ben je iets voorzichtiger als je 1 kans hebt om het te laten slagen. Lijkt me dat een wereldwijde schimmel uitbraak die 99% oid van de populatie heeft weggevaagd daar wel onder valt.

Ik bedoel ook niet dat het idee nooit een kans van slagen zou kunnen hebben, maar de uitvoering is bijzonder hak op de tak. Je neemt haar gevangen, en een paar uurtjes later willen ze al in haar gaan zagen om de hersenen te verwijderen. Je zou ook een biopsie kunnen nemen bijvoorbeeld, daar kun je ook micro-organismen en cellen vanuit kweken om te onderzoeken.
Klopt. Ja in de game waren er wat tests, maar dan nog sloeg het niet echt ergens op om haar meteen om te willen brengen en geen tests meer mogelijk te maken. Ze hadden nog jaren vooruit kunnen gaan met allerhande bloedtests e.d. Ik vond eigenlijk dat ze er in de tv serie wat beter mee omgingen juist door het meteen als fait accompli te presenteren, heb je wat minder tijd voordat de fridge logic is uitgewerkt (en wellicht hielden ze er rekening mee dat Ellie op een gegeven moment ook niet meer mee zou willen werken).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_208372688
Al met al vind ik dat, na het sterke begin, het seizoen aardig als een nachtkaars is uitgegaan om eerlijk te zijn.
pi_208372874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 15:28 schreef speknek het volgende:

Ik ben een ouder, en Joel is overduidelijk een bad guy.

Jij zou wel je kind offeren om de mensheid een nieuwe kans te geven?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')