abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208363219



13 maart 2023 — 18:16
Advies aan kabinet: overweeg vleestaks voor halen klimaatdoelen
In de stikstofdiscussie wordt de veestapel vaak genoemd, maar ook om de klimaatdoelen te halen is het “onvermijdelijk” dat in Nederland minder koeien, varkens en kippen worden gehouden. Dat schrijven ambtenaren in een belangrijk adviesrapport aan klimaatminister Rob Jetten.




Ook is het noodzakelijk dat Nederlanders minder vlees- en zuivelproducten gaan eten. “Omdat anders het probleem wordt geëxporteerd.” De commissie zegt dat het kabinet invoering van een consumptiebelasting op vlees en zuivel moet overwegen. “De opbrengst van deze belasting kan vervolgens worden gebruikt om de Nederlandse landbouwsector te helpen om verder te verduurzamen.”

Effect ‘valt in praktijk tegen’
De ambtenaren schrijven in het beleidsonderzoek dat het effect van innovaties en andere maatregelen, waarbij de veestapel niet wordt verkleind, “in de praktijk vaak tegenvalt”. Bovendien zijn sommige maatregelen die CO2 besparen weer niet goed voor het dierenwelzijn. “Het is bijvoorbeeld maatschappelijk gewenst om een koe te laten grazen in de wei, maar hierdoor wordt minder methaanemissie afgevangen in de stal.” Al met al leveren andere maatregelen een beperkte CO2-besparing op.

Veestapel
“In alle gevallen is daarom een daling van de omvang van de veestapel onvermijdelijk om de klimaatdoelen te realiseren”, aldus de ambtenaren, onder leiding van AFM-baas Laura van Geest. Tegelijkertijd moeten boeren die blijven, genoeg perspectief krijgen om schoon en groen te kunnen boeren.

Om te voorkomen dat de problemen zich door regels in Nederland alleen maar verplaatsen, moet ook het consumptiegedrag van Nederlanders veranderen, schrijven de ambtenaren. De keuzes die Nederlanders in de supermarkt en in restaurants maken, leiden tot hoge uitstoot. Dat “is niet houdbaar in een klimaatneutrale samenleving”.


https://wnl.tv/2023/03/13(...)halen-klimaatdoelen/
pi_208363232
Alles om het klimaat te redden!!

Dat er nog steeds mensen bestaan die deze bullshit slikken _O-
pi_208363257
Wat hebben die plaatjes met het onderwerp te maken? Ik snap de link niet.
pi_208363386
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:09 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat hebben die plaatjes met het onderwerp te maken? Ik snap de link niet.
Agenda 2030
pi_208363641
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Agenda 2030
Want?
pi_208363940
Waarom in bnw?
pi_208364197
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:26 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Want?
Ik wil jou eerst vragen of je gelooft dat het ze serieus te doen is om het klimaat? anders typ ik straks weer voor niks.
pi_208364207
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
Waarom in bnw?
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
Waarom in bnw?
Ben niet welkom in NWS
pi_208364318
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:53 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Ik wil jou eerst vragen of je gelooft dat het ze serieus te doen is om het klimaat? anders typ ik straks weer voor niks.
Dat is een andere vraag. Of de klimaatproblemen het argument zijn om de prijzen te verhogen van vlees. Dat is een heel specifiek onderwerp.
Maar uitspraken als "We hebben niets meer in 2030" heeft daar totaal niets mee te maken. Dat is een wappie-uitspraak, dat staat totaal los van deze vraag.
pi_208364936
On dan willen ze ons insecten laten eten om het klimaat te "redden" :') Wij als klein landje. kan niet eens het klimaat redden als ze in China kolencentrales neer zetten

Die vlees tax is om de bevolking van het vlees af te krijgen want de boeren moeten weg. En heeft de regering extra belastingcenten om over de balk te smijten,
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Redactie Frontpage maandag 13 maart 2023 @ 21:42:34 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208365000
Wat heeft vleestaks in godesnaam met 'you'll own nothing' te maken?
Trouwens, alles dat ik heb is ook werkelijk in mijn bezet; dus ik maak me niet zo druk om dit soort geneuzel.
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:39 schreef JediMasterLucia het volgende:
On dan willen ze ons insecten laten eten om het klimaat te "redden" :') Wij als klein landje. kan niet eens het klimaat redden als ze in China kolencentrales neer zetten

Die vlees tax is om de bevolking van het vlees af te krijgen want de boeren moeten weg. En heeft de regering extra belastingcenten om over de balk te smijten,
Boeren moeten niet weg, boeren moeten stoppen met massaproductie en op kleinere schaal veel diervriendelijker produceren. Dat reduceert zowel de uitstoot als dat het de kwaliteit van de producten omhoog brengt. Bijkomende voordeel voor de boeren is dat de prijzen zullen stijgen vanwege het lagere aanbod met kwalitatief betere producten.

Daarnaast is er uit veel meer bronnen dan vlees en insecten proteïnen te halen, zoals bijvoorbeeld peulvruchten en noten. Stel je niet zo aan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Beste debater 2022 maandag 13 maart 2023 @ 23:02:38 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208366567
Zolang ze in India en China op dezelfde wijze doorgaan, is dit allemaal een druppel op de gloeiende plaat.

Maar in ieder geval D66eugen we.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208366584
Het is weer een goedkope smoes om dingen duurder te maken
pi_208366610
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat is een andere vraag. Of de klimaatproblemen het argument zijn om de prijzen te verhogen van vlees. Dat is een heel specifiek onderwerp.
Maar uitspraken als "We hebben niets meer in 2030" heeft daar totaal niets mee te maken. Dat is een wappie-uitspraak, dat staat totaal los van deze vraag.
Dat is geen wappie uitspraak. Dat kun je pas in 2030 zeggen. Nu nog niet
pi_208366622
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:42 schreef JeMoeder het volgende:
Wat heeft vleestaks in godesnaam met 'you'll own nothing' te maken?
Trouwens, alles dat ik heb is ook werkelijk in mijn bezet; dus ik maak me niet zo druk om dit soort geneuzel.
[..]
Boeren moeten niet weg, boeren moeten stoppen met massaproductie en op kleinere schaal veel diervriendelijker produceren. Dat reduceert zowel de uitstoot als dat het de kwaliteit van de producten omhoog brengt. Bijkomende voordeel voor de boeren is dat de prijzen zullen stijgen vanwege het lagere aanbod met kwalitatief betere producten.

Daarnaast is er uit veel meer bronnen dan vlees en insecten proteïnen te halen, zoals bijvoorbeeld peulvruchten en noten. Stel je niet zo aan.
De boeren moeten weg. Niet vanwege stikstof maar vanwege plaats voor migranten en dat er al jaren plannen zijn om van Nederland 1 soort van hubcity te maken
pi_208367099
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:01 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat is een wappie-uitspraak
Te makkelijk. En gaan we niet meer op in hier.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 08:44:28 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_208368312
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:08 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]

13 maart 2023 — 18:16
Advies aan kabinet: overweeg vleestaks voor halen klimaatdoelen
In de stikstofdiscussie wordt de veestapel vaak genoemd, maar ook om de klimaatdoelen te halen is het “onvermijdelijk” dat in Nederland minder koeien, varkens en kippen worden gehouden. Dat schrijven ambtenaren in een belangrijk adviesrapport aan klimaatminister Rob Jetten.

[ afbeelding ]

Ook is het noodzakelijk dat Nederlanders minder vlees- en zuivelproducten gaan eten. “Omdat anders het probleem wordt geëxporteerd.” De commissie zegt dat het kabinet invoering van een consumptiebelasting op vlees en zuivel moet overwegen. “De opbrengst van deze belasting kan vervolgens worden gebruikt om de Nederlandse landbouwsector te helpen om verder te verduurzamen.”

Effect ‘valt in praktijk tegen’
De ambtenaren schrijven in het beleidsonderzoek dat het effect van innovaties en andere maatregelen, waarbij de veestapel niet wordt verkleind, “in de praktijk vaak tegenvalt”. Bovendien zijn sommige maatregelen die CO2 besparen weer niet goed voor het dierenwelzijn. “Het is bijvoorbeeld maatschappelijk gewenst om een koe te laten grazen in de wei, maar hierdoor wordt minder methaanemissie afgevangen in de stal.” Al met al leveren andere maatregelen een beperkte CO2-besparing op.

Veestapel
“In alle gevallen is daarom een daling van de omvang van de veestapel onvermijdelijk om de klimaatdoelen te realiseren”, aldus de ambtenaren, onder leiding van AFM-baas Laura van Geest. Tegelijkertijd moeten boeren die blijven, genoeg perspectief krijgen om schoon en groen te kunnen boeren.

Om te voorkomen dat de problemen zich door regels in Nederland alleen maar verplaatsen, moet ook het consumptiegedrag van Nederlanders veranderen, schrijven de ambtenaren. De keuzes die Nederlanders in de supermarkt en in restaurants maken, leiden tot hoge uitstoot. Dat “is niet houdbaar in een klimaatneutrale samenleving”.

https://wnl.tv/2023/03/13(...)halen-klimaatdoelen/
Het betreft dat klimaatrapport o.l.v. Laura van Geest toch? Wat een griezel dat mens zeg.

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 maart 2023 @ 08:51:15 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208368364
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De boeren moeten weg. Niet vanwege stikstof maar vanwege plaats voor migranten en dat er al jaren plannen zijn om van Nederland 1 soort van hubcity te maken
:')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208368483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Het betreft dat klimaatrapport o.l.v. Laura van Geest toch? Wat een griezel dat mens zeg.

[ afbeelding ]
:')

Is dit BNW zoals BNW bedoeld is? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 maart 2023 @ 10:28:56 #20
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208369403
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zolang ze in India en China op dezelfde wijze doorgaan, is dit allemaal een druppel op de gloeiende plaat.

Maar in ieder geval D66eugen we.
Niet alleen die 2 landen heel Azië zo'n beetje.
In Europa moeten we goeie beentje voorzetten terwijl hun alles aan hun laars lappen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_208370947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Het betreft dat klimaatrapport o.l.v. Laura van Geest toch? Wat een griezel dat mens zeg.

[ afbeelding ]
Passende naam ook. Had familie van Kuipers kunnen zijn.
Het valt mij sowieso op dat al die gijzelaars een onfrisse uitstraling hebben. Lijken me geen fijne ¨mensen¨ . Kan ook niet als je met alle plezier de mensheid naar te tering helpt. Het lijken wel een stelletje satanisten.
pi_208372996
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 23:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
De boeren moeten weg. Niet vanwege stikstof maar vanwege plaats voor migranten en dat er al jaren plannen zijn om van Nederland 1 soort van hubcity te maken
Dit verzin je ter plekke.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 14 maart 2023 @ 18:20:44 #23
485843 crew  Jippie
pi_208374708
Verplaatst naar VER, is geen BNW materie
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:21:57 #24
40566 Ericr
Livewrong
pi_208374717
Prima, leed kent geen prijs. Zal altijd te goedkoop zijn.
pi_208374744
Dan reizen we naar onze oosterburen en laden de kofferbak vol schinken en würst.
Dat schiet ook weer niet op voor het milieu. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')