abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208327010
Hoi allemaal, ik heb afgelopen week een ticket naar New York geboekt voor begin april. Nu kom ik erachter dat ondanks alle corona maatregelen in NL zijn afgeschaft dat je de VS nog steeds niet binnenkomt zonder vaccinatiepaspoort.

Nu hoor ik dat de check in NL wordt gedaan door KLM en dat dit steekproefgewijs is. Eigenlijk durf ik dit niet aan, want we kunnen dan op Schiphol ‘weggestuurd’ worden.

Nu vraag ik me af of een van jullie ervaringen met deze situatie hebben en of jullie gecheckt zijn bij jullie reis naar de VS?

Tips om deze check te omzeilen zijn een medische uitzondering, die heb ik (nog) niet.

Alle tips zijn enorm welkom ❤
Strawberry Flavour..
  zaterdag 11 maart 2023 @ 15:52:39 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208327069
Tip: Volgende keer inlezen voor je ticets boekt.

Tip 2: Haal je vaccinatie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208327200
Alle coronamaatregelen zijn geschrapt hoorde ik laatst, dus waarom zou je je hier nog druk om maken.
pindazakje
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 16:03:11 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208327221
Bij mijn reis naar de VS in januari werd van iedereen het vaccinatiebewijs gecheckt voor het boarden op Schiphol (KLM uitgevoerd door Delta)
pi_208327275
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:03 schreef noodgang het volgende:
Bij mijn reis naar de VS in januari werd van iedereen het vaccinatiebewijs gecheckt voor het boarden op Schiphol (KLM uitgevoerd door Delta)
Dankjewel goed om te weten! Dat het dus geen steekproef was maar iedereen…
Strawberry Flavour..
pi_208327290
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Alle coronamaatregelen zijn geschrapt hoorde ik laatst, dus waarom zou je je hier nog druk om maken.
In NL wel, in de VS blijkt nu van niet…

Als je de 1e twee covid vaccinaties hebt dan mag je het land wel in, terwijl die vaccinaties natuurlijk al lang hun werking al hebben verloren 🥴
Strawberry Flavour..
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:15:56 #7
370431 drakin
vurig typje
pi_208327369
Als je niet medisch vrijgesteld bent mag je niet naar de vs reizen.

Je kan wel naar Canada of naar Mexico
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:17:04 #8
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208327386
Vs is streng. Ben nog geen uitzonderingen tegen gekomen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208327425
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:15 schreef drakin het volgende:
Als je niet medisch vrijgesteld bent mag je niet naar de vs reizen.

Je kan wel naar Canada of naar Mexico
Thanks, idd misschien toch omboeken naar een weekje Mexico aan het strand oid! Of een stedentripje Toronto…
Strawberry Flavour..
pi_208327430
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:18 schreef zakjapannertje het volgende:
woensdag stemmen op FvD.
Jep! 😂
Strawberry Flavour..
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:28:21 #12
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208327535
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:18 schreef zakjapannertje het volgende:
woensdag stemmen op FvD.
Ja, want die gaan beleid in de VS aanpassen..

Extra mooi als uitgerekend FVD-stemmers vinden dat andere landen gewoon maar iedereen binnen moeten laten :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_208327627
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 16:03 schreef noodgang het volgende:
Bij mijn reis naar de VS in januari werd van iedereen het vaccinatiebewijs gecheckt voor het boarden op Schiphol (KLM uitgevoerd door Delta)
In de VS werd niet meer gecheckt?
Strawberry Flavour..
pi_208328910
Ik ben blij dat ik vlak voordat deze onzin begon nog in de VS ben geweest
Ik mis het vreten daar wel hoor
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zaterdag 11 maart 2023 @ 18:00:35 #15
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208329004
Ik verbaas me er wel over dat je na 3 jaar corona nog steeds niet checkt wat de regels in andere landen zijn en niet begrijpt dat maatregelen in het thuisland niks te maken hebben met maatregelen in een ander land :?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208329085
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 18:00 schreef ZarB het volgende:
Ik verbaas me er wel over dat je na 3 jaar corona nog steeds niet checkt wat de regels in andere landen zijn en niet begrijpt dat maatregelen in het thuisland niks te maken hebben met maatregelen in een ander land :?
Nou ja, we zijn er al lange tijd eigenlijk helemaal niet meer mee bezig natuurlijk. En iemand die zich niet heeft laten vaccineren was er waarschijnlijk sowieso al niet echt mee bezig. Beetje dom om niet te checken, ok, maar ik zie wel waarom het mis ging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 18:07:06 #17
45833 crew  Fogel
pi_208329147
Ongevaccineerd naar de VS gaat lastig worden.
Kijk ook eens hier; TRV / Vaccinatie USA, waarom?
Staan een paar links waar je de huidige (documentatie)eisen kan vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_208329420
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 18:00 schreef ZarB het volgende:
Ik verbaas me er wel over dat je na 3 jaar corona nog steeds niet checkt wat de regels in andere landen zijn en niet begrijpt dat maatregelen in het thuisland niks te maken hebben met maatregelen in een ander land :?
Haha, dat is denk ik een kwestie van inlevingsvermogen ontwikkelen voor andere mensen en perspectieven en dat je wel eens als mens iets kan vergeten 😉
Strawberry Flavour..
pi_208329695
Anti-vax zijn en dan jammer vinden dat anderen geen inlevingsvermogen hebben.
pi_208330279
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 18:37 schreef YStec het volgende:
Anti-vax zijn en dan jammer vinden dat anderen geen inlevingsvermogen hebben.
Gewoon op de FvD stemmen de 15de en Thierry lost het wel op

Niet dat je op hem kan stemmen _O- maar dat snappen de wappies toch niet
  zaterdag 11 maart 2023 @ 19:55:28 #21
338319 ZarB
Piņa colada
pi_208331325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 18:19 schreef -moi- het volgende:

[..]
Haha, dat is denk ik een kwestie van inlevingsvermogen ontwikkelen voor andere mensen en perspectieven en dat je wel eens als mens iets kan vergeten 😉
Wat is dit nou weer voor rare reactie _O-

Dan heb je echt onder een steen geleefd. Maar enjoy je tripje maar Mexico!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208331630
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 18:19 schreef -moi- het volgende:

[..]
Haha, dat is denk ik een kwestie van inlevingsvermogen ontwikkelen voor andere mensen en perspectieven en dat je wel eens als mens iets kan vergeten 😉
Hoe ga het oplossen?
pi_208429735
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 15:48 schreef -moi- het volgende:
Hoi allemaal, ik heb afgelopen week een ticket naar New York geboekt voor begin april. Nu kom ik erachter dat ondanks alle corona maatregelen in NL zijn afgeschaft dat je de VS nog steeds niet binnenkomt zonder vaccinatiepaspoort.

Nu hoor ik dat de check in NL wordt gedaan door KLM en dat dit steekproefgewijs is. Eigenlijk durf ik dit niet aan, want we kunnen dan op Schiphol ‘weggestuurd’ worden.

Nu vraag ik me af of een van jullie ervaringen met deze situatie hebben en of jullie gecheckt zijn bij jullie reis naar de VS?

Tips om deze check te omzeilen zijn een medische uitzondering, die heb ik (nog) niet.

Alle tips zijn enorm welkom ❤
Dat is flink balen inderdaad. Ik weet niet hoe de controle is als je vanuit zwaar gevaxxed Canada over land reist naar New York. Montreal naar New York is te doen op zich.
pi_208533775
Ik zou het er niet op wagen. Hoewel ik niet naar de VS ben gegaan, kun je ook richting het boarden nog gecontroleerd worden én op de bestemming zelf, is mijn ervaring. De check kan in Nederland al gedaan worden, maar misschien ook steekproefsgewijs in het land waar je heen gaat.

Elk land, waaronder de VS, maakt een eigen keuze en blijkbaar kan de VS wat toeristeninkomsten missen. Want ze lopen hiermee een bepaald aantal reizigers mis, terwijl er amper baten tegenover staan (aangezien COVID-19 inmiddels zo goed als achter ons ligt).
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:37:25 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208533852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 22:44 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Dat is flink balen inderdaad. Ik weet niet hoe de controle is als je vanuit zwaar gevaxxed Canada over land reist naar New York. Montreal naar New York is te doen op zich.
Als routes onlogisch lijken gaan ze strenger controleren. De VS-douane weet waar en wanneer je in Canada bent aangekomen (eigen ervaring). Douane hoeft niks te bewijzen, als ze je niet vertrouwen kom je er niet in.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_208533905
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als routes onlogisch lijken gaan ze strenger controleren. De VS-douane weet waar en wanneer je in Canada bent aangekomen (eigen ervaring). Douane hoeft niks te bewijzen, als ze je niet vertrouwen kom je er niet in.
Een beetje offtopic, maar is het eigenlijk niet een beetje werkverschaffing, al die strenge controles? Net als dat de kans om gefouilleerd te worden op Schiphol groter is dan op andere luchthavens (terwijl er wordt gemopperd over een tekort aan beveiliging).
  zaterdag 25 maart 2023 @ 18:45:25 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208533937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:42 schreef core2duo het volgende:

[..]
Een beetje offtopic, maar is het eigenlijk niet een beetje werkverschaffing, al die strenge controles? Net als dat de kans om gefouilleerd te worden op Schiphol groter is dan op andere luchthavens (terwijl er wordt gemopperd over een tekort aan beveiliging).
Ja. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:34:03 #28
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208536603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:42 schreef core2duo het volgende:

[..]
Een beetje offtopic, maar is het eigenlijk niet een beetje werkverschaffing, al die strenge controles? Net als dat de kans om gefouilleerd te worden op Schiphol groter is dan op andere luchthavens (terwijl er wordt gemopperd over een tekort aan beveiliging).
Nee. :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_208536955
Als Djokovic niet mag mag jij ook niet idd.

En taak ligt idd bij vliegtuigmaatschappij en die zijn er vrij streng op aangezien zij de kosten dragen van het terugvliegen als je geweigerd wordt.bij meeste airlines moet je het pdf’je vantevoren al uploaden tijdens online inchecken.

[ Bericht 0% gewijzigd door RipCity op 25-03-2023 22:08:59 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_208860745
Ik moet nu bij het online inchecken al mijn corona qr-code scannen voor de VS. Zonder een vaccinatiebewijs kun je niet inchecken helaas.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barričres kennen we niet
Denk unlimited
pi_208976858
Hoe is dit afgelopen? Hoorde net op de radio dat vanaf volgende week je ook ongevaccineerd naar de VS mag. Helaas te laat voor ts.
pi_209189656
Het kan dus weer :Y
  zondag 4 juni 2023 @ 17:24:06 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_209400223
Ik zat afgelopen 4 weken in Canada (oostkant) en door wat problemen met de geplande reisroute (oa uitval ferry door ijsschotsen die de boel ophielden), ben ik 17 mei Amerika ingereisd en er is nergens qua covid naar gevraagd. Ben later weer Canada ingedoken, maar de ferry daar voer ook niet dus weer terug Amerika in, eveneens probleemloos. Had eerlijk gezegd niet eens de eventuele Covid-maatregelen opgezocht.
pi_209400249
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:24 schreef greavy het volgende:
Ik zat afgelopen 4 weken in Canada (oostkant) en door wat problemen met de geplande reisroute (oa uitval ferry door ijsschotsen die de boel ophielden), ben ik 17 mei Amerika ingereisd en er is nergens qua covid naar gevraagd. Ben later weer Canada ingedoken, maar de ferry daar voer ook niet dus weer terug Amerika in, eveneens probleemloos. Had eerlijk gezegd niet eens de eventuele Covid-maatregelen opgezocht.
quote:
Op 12 mei 2023 heeft Amerika de laatste coronamaatregelen voor internationale reizigers opgeheven. Dit betekent dat u geen vaccinatiebewijs of testbewijs meer nodig heeft om de Verenigde Staten binnen te komen. Het tonen van een geldig paspoort en een ESTA Amerika is voldoende.
bron
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')