Nee, dat had gekund, maar het zijn echt motten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
Of bedoel je rioolvliegjes?
[ afbeelding ]
Nee, dat had gekund, maar het zijn echt motten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
Of bedoel je rioolvliegjes?
[ afbeelding ]
Ja, kan zeker. Ik woon in een flat.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Kan het zijn dat de bron bij de buren zit, woon je bijvoorbeeld in een complex?
Zal ik doen. Dank je wel. Glukkig heb ik een houten vloer. Dat scheelt dan weer. en ik wil binnenkort een vloerkleed kopen, maar dat is synthetisch.quote:Hoe dan ook, was al je kleding, je tapijt, alle kussenslopen, maak de bank schoon, zorg dat je goed ventileert en zorg dat overal licht bij komt.
Ja, precies. Ik word er elke keer dat ik er een zie niet vrolijkvan. Zou al blij zijn als ik de bron gevonden had en het bijvoorbeeld kon beperken tot één ruimte.quote:En zuig ondertussen alle motten weg die je tegenkomt, anders planten ze zich weer voort.
Ja, klopt. Ik ga het ook proberen met een mottenvanger. Maar ik vind reacties op FOK! ook vaak nuttig.quote:Edit, ik heb geen ervaring met deze soort specifiek...maar lees wat over de soort op internet, je begrijpt dan zelf ook de ecologie en hoe te bestrijden.
Zal ik ook naar kijken inderdaad. Bedankt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik zou trouwens ook alle eventueel aanwezige gaten in de muren dichten, dit soort bezoekers komen vaak binnen via spouwmuren enzo, zeker in grotere complexen.
Succes!!
Ja, twee. Het vervelende is dat ik er nog nooit een heb zien verschijnen uit iets wat een 'schuilplaats' leek.quote:
Zou kunnen. Inmiddels heb ik het brood, dat ik altijd in afgesloten papieren zakken op het aanrecht had staan, in kasten gezet. En ik zorg dat ik alle kruimels weghaal. Hopelijk helpt het. Anders inderdad maar voor de zekerheid doen wat jij zegt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 07:45 schreef J.B. het volgende:
Zijn het geen meelmotten? Heb ik inmiddels twee keer last van gehad, enige oplossing daarvoor is alle droge voeding weggooien en de hele keuken (inclusief naden en kieren) met azijn te wassen. Zijn hardnekkige krengen.
Helaas heb ik ze ook.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 10:29 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Ja, twee. Het vervelende is dat ik er nog nooit een heb zien verschijnen uit iets wat een 'schuilplaats' leek.
[..]
Zou kunnen. Inmiddels heb ik het brood, dat ik altijd in afgesloten papieren zakken op het aanrecht had staan, in kasten gezet. En ik zorg dat ik alle kruimels weghaal. Hopelijk helpt het. Anders inderdad maar voor de zekerheid doen wat jij zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |