abonnement Unibet Coolblue
pi_208294606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:19 schreef DjDaano het volgende:

[..]
In die post was mijn opmerking dat iemand dan ziek OF lui moet zijn.. Als je arbeidsongeschikt bent dan ben je dus ziek en dan heb ik je dus niet eens lui genoemd.

Daarbij ben ik zelf extreem lui en als iemand mij zo noemt zie ik het als compliment... (maar dat is weer een heel ander verhaal :) )
Volgens mij had je in meerdere post over harder werken etc, dat komt niet lekker over al weet ik dat er uitkeringstrekkers zijn die nog te lui zijn om hun nest uit te komen, die groep mag ook niet klagen en zou van mij het nog beroerder mogen krijgen, met die groepering wordt er vaak een hele groep over één kam geschoren en dat vind ik jammer
Ik ben namelijk helemaal niet lui, werk part time en doe vrijwilligerswerk maar door mijn ziekte kost het wel steeds meer moeite maar ik blijf het doen tot het echt niet meer kan, doe het ook omdat ik er plezier in heb, voor het geld hoef ik het niet te doen want het is minimumloon een gaat gedeeltelijk van mijn uitkering af.
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:27:28 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208294611
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat is er mis met een Cuore dan? Jajajaja klein en 'Daihatsu :') ' en 'geen 250pk' en meer van dat soort nikszeggende roeptoeterijtjes, en eerlijk is eerlijk, het zou ook zeer zeker niet mijn 1e (of 30e) keuze zijn, maar als die auto je van A naar B brengt, en je bent daar tevreden mee, dan mag iedereen daar een meninkje over hebben, maar een mening is als een kontgat, iedereen heeft er een.

En als je een Corsa wil en mensen lachen je uit, ja, lekker laten lachen. Er hoeft er maar 1 blij mee te zijn, en dat ben jij.
Als boodschappenwagen? Niets. Maar het is, zeker op de langere stukken, een stuk intensiever rijden doordat het allemaal toch wat minder strak op de weg ligt dan (bijvoorbeeld) de yaris van m'n vriendin of de leasebakken van collega's waar ik geregeld in rij. En dingen als cruisecontrol, betere airco en telefoon kunnen koppelen aan je boordcomputer/mediasysteem zijn mooie bonussen.

Maar dat is allemaal redelijk offtopic. Overigens boeit het me geen flikker wat een ander van mijn auto vind hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 21:29:48 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208294652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Als boodschappenwagen? Niets. Maar het is, zeker op de langere stukken, een stuk intensiever rijden doordat het allemaal toch wat minder strak op de weg ligt dan (bijvoorbeeld) de yaris van m'n vriendin of de leasebakken van collega's waar ik geregeld in rij. En dingen als cruisecontrol, betere airco en telefoon kunnen koppelen aan je boordcomputer/mediasysteem zijn mooie bonussen.

Maar dat is allemaal redelijk offtopic. Overigens boeit het me geen flikker wat een ander van mijn auto vind hoor.
Ja, het kan altijd beter, natuurlijk kan dat, er is altijd iets nieuwers of toffers of of of, maar als je dat niet naast je neer kunt leggen en je trekt het niet dat je iets niet kunt (hebben) dan ga je geld uitgeven dat je niet hebt en dan hoor je dus bij die 6 uit 10.

Kijk eens, zijn we weer helemaal terug on topic. ;)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 8 maart 2023 @ 21:32:19 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208294702
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, het kan altijd beter, natuurlijk kan dat, er is altijd iets nieuwers of toffers of of of, maar als je dat niet naast je neer kunt leggen en je trekt het niet dat je iets niet kunt (hebben) dan ga je geld uitgeven dat je niet hebt en dan hoor je dus bij die 6 uit 10.

Kijk eens, zijn we weer helemaal terug on topic. ;)
Precies. Dus ik rij binnenkort in die corsa of polo rond. Maar waarschijnlijk eerst nog een tijdje in m'n cuore. En de kans is ook groot dat als ik ga samenwonen met m'n vriendin mijn auto eruit gaat, er een stromer voor in de plaats komt en ik op de slechte dagen thuiswerk :+

Ik zal de manager die de vliegtickets om zijn vrouw mee te laten vliegen naar een beurs niet in 1 keer kon betalen nooit vergeten _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208294725
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar iemand die fulltime werkt in de ouderenzorg of horeca en moeilijk rond kan komen is dan lui?
Ik denk dat je beide beroepen niet voor het geld doet maar meer omdat je het heel leuk vind. Als dat niet het geval is dan kun je jezelf relatief makkelijk laten omscholen tot een veel beter betaalde baan. Iemand van 25 die in de horeca werkt is dan bewust arm en dat vind ik een meer een keuze.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208294763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, het kan altijd beter, natuurlijk kan dat, er is altijd iets nieuwers of toffers of of of, maar als je dat niet naast je neer kunt leggen en je trekt het niet dat je iets niet kunt (hebben) dan ga je geld uitgeven dat je niet hebt en dan hoor je dus bij die 6 uit 10.

Kijk eens, zijn we weer helemaal terug on topic. ;)
Ik ben het met je eens, je moet leven naar het geld wat je hebt, waar het mij om gaat dat het lastiger wordt om aan de primaire levensbehoeften te komen met weinig geld, ik hoef niet rijk te zijn maar zou graag zien dat het leven iets goedkoper wordt, de supermarkten die 100 procent konden doordraaien tijdens Corona en daar zelfs profijt van hebben gehad omdat andere winkels verplicht gesloten waren gooien de prijzen omhoog
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 21:50:32 #57
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208294992
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:33 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik denk dat je beide beroepen niet voor het geld doet maar meer omdat je het heel leuk vind. Als dat niet het geval is dan kun je jezelf relatief makkelijk laten omscholen tot een veel beter betaalde baan. Iemand van 25 die in de horeca werkt is dan bewust arm en dat vind ik een meer een keuze.
Dus alle ouderenverzorgers in bejaardentehuis de pollepel moeten allemaal manager worden van dat bejaardentehuis? Dan is het probleem opgelost. Niet dat iemand nog medicijnen uitdeelt of een bejaarde onder de douche gaat zetten. Sorry maar ik vind die conclusies weer heel raar van je, als iedereen uit die laagbetaalde banen zou vertrekken hebben wij als samenleving een groot probleem. Dan komt er geen eten meer op je bord. In een samenleving hoort nou eenmaal een deel van het werk in de arbeidsintensieve en uitvoerende taken te zitten. En die mensen zijn niet lui of onwaardig voor een normaal inkomen.
pi_208295076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus alle ouderenverzorgers in bejaardentehuis de pollepel moeten allemaal manager worden van dat bejaardentehuis? Dan is het probleem opgelost. Niet dat iemand nog medicijnen uitdeelt of een bejaarde onder de douche gaat zetten. Sorry maar ik vind die conclusies weer heel raar van je, als iedereen uit die laagbetaalde banen zou vertrekken hebben wij als samenleving een groot probleem. Dan komt er geen eten meer op je bord. In een samenleving hoort nou eenmaal een deel van het werk in de arbeidsintensieve en uitvoerende taken te zitten. En die mensen zijn niet lui of onwaardig voor een normaal inkomen.
Ik ben het volledig met je eens hoor. De ouderenverzorgers worden zwaar onderbetaald en het essentieel werk waar ze gewoon een eerlijke (dus veel hogere) vergoeding voor moeten krijgen.

Als de maatschappij dit niet wil betalen dan heb je natuurlijk wel de keuze om iets anders te gaan doen en je te laten omscholen voor beter betaald werk.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208295258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:56 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik ben het volledig met je eens hoor. De ouderenverzorgers worden zwaar onderbetaald en het essentieel werk waar ze gewoon een eerlijke (dus veel hogere) vergoeding voor moeten krijgen.

Als de maatschappij dit niet wil betalen dan heb je natuurlijk wel de keuze om iets anders te gaan doen en je te laten omscholen voor beter betaald werk.
Dit vind ik nou een goede respectvolle reactie waar ik het grotendeels mee eens ben ook nog, omscholen kost vaak ook geld of het zou intern moeten kunnen
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:11:13 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208295307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit vind ik nou een goede respectvolle reactie waar ik het grotendeels mee eens ben ook nog, omscholen kost vaak ook geld of het zou intern moeten kunnen
Daar is het STAP budget voor.

En er is ook zoiets als in jezelf investeren. Daarom zit ik morgenavond weer op cursus op 100 km van huis. 6 uur de wekker en met een beetje pech pas om 10 uur of later thuis. :s)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208295342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Daar is het STAP budget voor.

En er is ook zoiets als in jezelf investeren. Daarom zit ik morgenavond weer op cursus op 100 km van huis. 6 uur de wekker en met een beetje pech pas om 10 uur of later thuis. :s)
Dat is waar, het STAP budget

En je hebt gelijk investeren in jezelf in dit geval
pi_208295353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:00 schreef Lavenderr het volgende:
Te erg dat zoveel mensen niet meer rond kunt komen. Maar wel begrijpelijk gezien de absurde prijzen. Dat kan een normaal gezin toch niet meer trekken? Begrijp dit echtniet. Gewoon 2,89 euro vragen voor een pakje boter. Dat slaat toch helemaal nergens op?
Ik keek vandaag toevallig naar de boter en die 2,89 was het goedkoopste pakje. De meeste soorten waren meer dan 3 euro per pakje 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 8 maart 2023 @ 22:25:36 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_208295453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik keek vandaag toevallig naar de boter en die 2,89 was het goedkoopste pakje. De meeste soorten waren meer dan 3 euro per pakje 8)7
Erg he? En dat is dus ook een produkt wat je elke dag gebruikt dus dat kost veel te veel voor een normaal gezin. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit gebeurt.
pi_208295481
boodschappenprijzen lijken wel weer verdubbeld de laatste paar maanden.. echt niet normaal meer zo
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:30:24 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208295509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Erg he? En dat is dus ook een produkt wat je elke dag gebruikt dus dat kost veel te veel voor een normaal gezin. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit gebeurt.
Ik gebruik nooit boter?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208295522
6 op de 10 kunnen niet eens naar Gerlos 2 weken met de kerst om lekker te skiën. ;(
Vakman pur sang
pi_208295523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Erg he? En dat is dus ook een produkt wat je elke dag gebruikt dus dat kost veel te veel voor een normaal gezin. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit gebeurt.
Opzich overleef je het natuurlijk wel zonder boter... Dit zijn mijn inziens de makkelijke keuzes om te besparen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:33:06 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208295533
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
6 op de 10 kunnen niet eens naar Gerlos 2 weken met de kerst om lekker te skiën. ;(
Ben ik ook nog nooitgeweest :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 maart 2023 @ 22:33:33 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208295539
Of misschien gaan ze wel en zitten ze daarom in de shit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208295545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ben ik ook nog nooitgeweest :o
Gvd dan ben je dus NOG armer!
Vakman pur sang
pi_208295560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
Of misschien gaan ze wel en zitten ze daarom in de shit.
Nee ze kunnen maar een week en moeten ook nog goedkope chianti drinken. The horror
Vakman pur sang
pi_208295850
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik gebruik nooit boter?
Ik ook niet behalve als ik ooit een keer hagelslag of vlokken heb anders valt alles eraf
pi_208295873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Erg he? En dat is dus ook een produkt wat je elke dag gebruikt dus dat kost veel te veel voor een normaal gezin. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit gebeurt.
Eigenlijk zijn het volstrekt logische prijzen, als je ziet wat een dier er voor nodig heeft en voor moet doen, om over de logistiek maar niet te praten. Dat kan niet voor 1 euro.

Echter, het kon altijd wel.... Waar blijft het geld nu dan hangen? Niet op de eerste lijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2023 22:59:17 ]
pi_208295911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ook niet behalve als ik ooit een keer hagelslag of vlokken heb anders valt alles eraf
Pindakaas en hagelslag.
Tap tap tap
pi_208296191
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:33 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik denk dat je beide beroepen niet voor het geld doet maar meer omdat je het heel leuk vind. Als dat niet het geval is dan kun je jezelf relatief makkelijk laten omscholen tot een veel beter betaalde baan. Iemand van 25 die in de horeca werkt is dan bewust arm en dat vind ik een meer een keuze.
Dat is vaak geen keuze, maar niet iedereen is instaat om te studeren. Maar ja, ik snap ondertussen wel dat je zonder hbo zelf schuld bent als je met moeite een mbo3 hebt gehaald en daar trots op mag zijn en niet beter kunt.
pi_208296303
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:27 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is vaak geen keuze, maar niet iedereen is instaat om te studeren. Maar ja, ik snap ondertussen wel dat je zonder hbo zelf schuld bent als je met moeite een mbo3 hebt gehaald en daar trots op mag zijn en niet beter kunt.
Komop zeg juist met MBO3 kun je nu toch prima verdienen? Elektriciens, loodgieters en metaalbewerker verdienen echt goed geld op dit moment.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208296472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:39 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Komop zeg juist met MBO3 kun je nu toch prima verdienen? Elektriciens, loodgieters en metaalbewerker verdienen echt goed geld op dit moment.
Waar enorme tekorten in zijn ontstaan. Dat verdienen valt wel mee. Een metaalbewerker van 8 tot 5 zo gemiddeld 1800 tot 1900 euro netto. Dit achter een draaibank.
Juist op dat niveau zijn er enorme tekorten in elke sector.
pi_208296526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 00:03 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waar enorme tekorten in zijn ontstaan. Dat verdienen valt wel mee. Een metaalbewerker van 8 tot 5 zo gemiddeld 1800 tot 1900 euro netto. Dit achter een draaibank.
Juist op dat niveau zijn er enorme tekorten in elke sector.
Misschien dan verhuizen naar regio veldhoven / eindhoven want daar betalen ze zo de helft meer. Juist door die tekorten en een enorme vraag valt er echt wat te kiezen / onderhandelen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208296808
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, het kan altijd beter, natuurlijk kan dat, er is altijd iets nieuwers of toffers of of of, maar als je dat niet naast je neer kunt leggen en je trekt het niet dat je iets niet kunt (hebben) dan ga je geld uitgeven dat je niet hebt en dan hoor je dus bij die 6 uit 10.

Kijk eens, zijn we weer helemaal terug on topic. ;)
Jaja sjaak dat je tot je 30e thuis bleef wonen en met pappie en mammie een keer wat kon kopen weten we nou wel
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_208297479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 22:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Daar is het STAP budget voor.

En er is ook zoiets als in jezelf investeren. Daarom zit ik morgenavond weer op cursus op 100 km van huis. 6 uur de wekker en met een beetje pech pas om 10 uur of later thuis. :s)
Volgens mij waren er met wat er voor het STAP budget was meer mensen geholpen met in zichzelf investeren, omdat je voorheen meer belasting terug kreeg voor het volgen van een opleiding en dat niet gebonden was aan een max. inschrijvingen. Plus STAP wordt amper gebruikt voor investeringen ten behoeve van werk.

quote:
Radar ondervroeg ook bijna 1000 mensen die het wel gelukt is om een STAP-budget aan te vragen. Hun motivatie om gebruik te maken van het opleidingsbudget, bedoeld om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, is voor de grootste groep vooral persoonlijke interesse en zelfontplooiing. Slechts 29 procent zegt dat de opleiding vooral van belang is voor hun werkzame leven.
Bron: https://radar.avrotros.nl(...)-op-terwijl-u-wacht/
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208297501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus alle ouderenverzorgers in bejaardentehuis de pollepel moeten allemaal manager worden van dat bejaardentehuis? Dan is het probleem opgelost. Niet dat iemand nog medicijnen uitdeelt of een bejaarde onder de douche gaat zetten. Sorry maar ik vind die conclusies weer heel raar van je, als iedereen uit die laagbetaalde banen zou vertrekken hebben wij als samenleving een groot probleem. Dan komt er geen eten meer op je bord. In een samenleving hoort nou eenmaal een deel van het werk in de arbeidsintensieve en uitvoerende taken te zitten. En die mensen zijn niet lui of onwaardig voor een normaal inkomen.
Precies. Eén van onze grootste problemen is dat in veel essentiële banen niet volstaan voor levensonderhoud. Salaris is daarbij een factor, maar het gaat ook over roosters en werkdruk. Opinie: Weg met deeltijdwerk? Zorg eerst voor die ruim 1 miljoen (oudere) vrouwen die in de zorg werken, met hun rotroosters

Het lost niks op als al die mensen fulltime in een bullshitjob (of iig veel minder nuttige job) gaan werken waarin je makkelijk veel uren maakt en die sowieso per uur beter verdient. Dat verschuift het probleem alleen maar.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208297703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 16:24 schreef torentje het volgende:

[..]
Pakken wat je kan pakken met het recht van de sterkste, is gedrag wat meer past in de oertijd en niet in 2023.
Ieder jaar een miljoen noten en die noten toch niet willen uitdelen, omdat ie toevallig de sterkste is.
Het maakt geen donder uit welke tijd we leven, recht van de sterkste is iets van alle tijden en zal nog wel even blijven. Ik zie het in ieder geval overal om me heen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_208297791
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208297805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Het maakt geen donder uit welke tijd we leven, recht van de sterkste is iets van alle tijden en zal nog wel even blijven. Ik zie het in ieder geval overal om me heen.
Kan wel zijn, bijster slim op de lange termijn is het echter niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208297934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Kan wel zijn, bijster slim op de lange termijn is het echter niet.
Ik ga geen oordeel geven daarover. Ik kan alleen af gaan op wat ik om me heen zie. En ik zie overal om me heen dat gegeven, dus doen alsof we het recht van de sterkte principe ontgroeid zijn is onzin.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_208298090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Ik ga geen oordeel geven daarover. Ik kan alleen af gaan op wat ik om me heen zie. En ik zie overal om me heen dat gegeven, dus doen alsof we het recht van de sterkte principe ontgroeid zijn is onzin.
Recht van de sterkste is zo oud als de mensheid bestaat lijkt me. De vraag is in hoeverre de kloof tussen arm en rijk groter wordt in dit land. In die zin denk ik dat we steeds meer richting de situatie in de VS bewegen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:54:22 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208298256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:21 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies. Eén van onze grootste problemen is dat in veel essentiële banen niet volstaan voor levensonderhoud. Salaris is daarbij een factor, maar het gaat ook over roosters en werkdruk. Opinie: Weg met deeltijdwerk? Zorg eerst voor die ruim 1 miljoen (oudere) vrouwen die in de zorg werken, met hun rotroosters

Het lost niks op als al die mensen fulltime in een bullshitjob (of iig veel minder nuttige job) gaan werken waarin je makkelijk veel uren maakt en die sowieso per uur beter verdient. Dat verschuift het probleem alleen maar.
Dit precies. We zitten in de rare situatie dat essentiële beroepen veel te laag gewaardeerd worden en kut geregeld zijn voor het personeel.

Het verneukeratieve erin zit dan ook nog dat bijvoorbeeld deze groep vrouwen uit het artikel tot nog toe wel rondkwam inclusief bullshituitgaven zoals vakantie omdat hun man wel fulltime werkte en ze op de boot hebben kunnen springen wat betreft huizenbezit.

Over tien jaar zit dit segment vrouwen in de situatie dat hun mannen ook onder mindere voorwaarden hebben gewerkt jarenlang (Hallo flexwet!) en dat kapitaal niet is opgebouwd en mensen dus keihard met kutvoorwaarden werken voor een appel en een halve pinda.

De -net zo gemotiveerde en kundige- jongere mensen in de zorg trekken massaal hun conclusies momenteel. Een klein deel van de zorginstellingen heeft hierop voorgesorteerd en die trekken nog een hoop vluchters, de rest is het zat. Zes dagen werken en nog steeds niet hun uren gedraaid hebben door achterlijke roostervormen en dus elke maand weekenden krijgen. Altijd tijdelijke contracten. Altijd onderbezetting.

Nu de oudere dames uitstromen in de instelling van mijn zoon kunnen ze daar alleen nog ZZP-ers krijgen om de gaten op te vullen. En tja, die hebben wel iets te kiezen en draaien alleen wat zij willen, dus de beste tijden en regelmatig. De rest? Weer die oude, krimpende garde.

De oudere garde kan nog op vakantie, de ZZP-ers ook en de rest staat in de super te kijken naar dat pakje boter van 3 piek.
  donderdag 9 maart 2023 @ 09:55:48 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208299542
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:21 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Precies. Eén van onze grootste problemen is dat in veel essentiële banen niet volstaan voor levensonderhoud. Salaris is daarbij een factor, maar het gaat ook over roosters en werkdruk. Opinie: Weg met deeltijdwerk? Zorg eerst voor die ruim 1 miljoen (oudere) vrouwen die in de zorg werken, met hun rotroosters

Het lost niks op als al die mensen fulltime in een bullshitjob (of iig veel minder nuttige job) gaan werken waarin je makkelijk veel uren maakt en die sowieso per uur beter verdient. Dat verschuift het probleem alleen maar.
Maatschappelijk gezien ben ik het met je eens dat een andere baan zoeken niets oplost. Voor dat individu natuurlijk wel. Persoonlijk zou ik eieren voor mijn geld kiezen aangezien ik dit niet op korte termijn zie veranderen.

Ze hebben de gehele ouderenzorg bijna weggesaneerd. Als je ouders hulpbehoevend worden dan krijg je er nog een onbetaalde fulltime baan bij onder het mom van mantelzorg....
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208299548
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 08:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
Het maakt geen donder uit welke tijd we leven, recht van de sterkste is iets van alle tijden en zal nog wel even blijven. Ik zie het in ieder geval overal om me heen.
Ik ook en dat is iets dat weleens door de politiek op de agenda gezet mag worden, zodat men daarover praat.
pi_208299564
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ook en dat is iets dat weleens door de politiek op de agenda gezet mag worden, zodat men daarover praat.
Waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:18:09 #92
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_208299571
Gelukkig ga ik Nederland verlaten, dit zinkende schip waar iedereen de dakloosheid of schulden ingejaagd wordt is niet meer te redden.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_208299594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:18 schreef GVU het volgende:
Gelukkig ga ik Nederland verlaten, dit zinkende schip waar iedereen de dakloosheid of schulden ingejaagd wordt is niet meer te redden.
Ik ben nu wel benieuwd welk beloofde land u gevonden heeft?
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_208299606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Recht van de sterkste is zo oud als de mensheid bestaat lijkt me. De vraag is in hoeverre de kloof tussen arm en rijk groter wordt in dit land. In die zin denk ik dat we steeds meer richting de situatie in de VS bewegen.
Precies. Uiteindelijk krijg je door overlast ook met die problemen te maken.
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:23:42 #95
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_208299608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:21 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik ben nu wel benieuwd welk beloofde land u gevonden heeft?
Statistisch gezien is in Europa is alleen het VK sneller met het keihard verkrachten van hun eigen land en bevolking, dus die keuze is wat gemakkelijker dan als starter normaal kunnen doorstromen en een betaalbare woning in te trekken.

Was dat laatste geen gigantisch probleem geweest bleef ik wel hier.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_208299622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:23 schreef GVU het volgende:

[..]
Statistisch gezien is in Europa is alleen het VK sneller met het keihard verkrachten van hun eigen land en bevolking, dus die keuze is wat gemakkelijker dan als starter normaal kunnen doorstromen en een betaalbare woning in te trekken.

Was dat laatste geen gigantisch probleem geweest bleef ik wel hier.
En nu het antwoord op de vraag?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:28:17 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208299639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ook en dat is iets dat weleens door de politiek op de agenda gezet mag worden, zodat men daarover praat.
Praatjes vullen geen gaatjes.
Zie rutte/kaag/hugo. Praatjes praatjes praatjes. Maar het effect is dat in een rijk land met een hoge HDI score als NL gewoon naar de klote gaat door die kloof.

Allemaal voor het pleasen van een paar rijksten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:29:09 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208299647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Gaaf land.
Dit.
Het wordt heel erg tijd voor weer even balans te brengen in de politiek.

Maar straks krijgen we weer berichten dat de rijksten weer miljarden rijker zijn geworden in dit land. Miljarden er bij waar ze eigenlijk geen flikker aan hebben. Miljarden die gewoon belast had kunnen worden, waardoor er ruimte komt aan de onderkant en er 1000'den van kunnen profiteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 9 maart 2023 @ 12:30:51 #99
405361 GVU
Nooit op tijd.
pi_208299662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En nu het antwoord op de vraag?
Binnen de EU ben ik aan het solliciteren op Portugal, Duitsland en België. Allemaal geen landelijke woningtekorten, betaalbaarder dan Nederland en voldoende baankansen.

Buiten de EU ben ik aan het solliciteren op Amerika en Dubai.
Je kan nu inchecken met je bankpas!
pi_208299691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 12:30 schreef GVU het volgende:

[..]
Binnen de EU ben ik aan het solliciteren op Portugal, Duitsland en België. Allemaal geen landelijke woningtekorten, betaalbaarder dan Nederland en voldoende baankansen.

Buiten de EU ben ik aan het solliciteren op Amerika en Dubai.
Ik denk dat dit topic al lang genoeg is om niet te specifiek op deze landen in te gaan... Als je toch vertrekt zou ik me sowieso niet meer druk maken over de situatie in Nederland. Ik ben wel heel benieuwd hoe het je achteraf is bevallen dus stuur over 10 jaar hier nog een keer een update.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')