abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 maart 2023 @ 22:29:06 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208307471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 22:22 schreef Discombobulate het volgende:
Kan wel aanraden om medische check up te doen om de 2,5 jaar als dat mag van de huisarts. Weet niet of je dat particulier zo maar kan namelijk. Dan betaal je maar even 385 euro, het is wel slim denk ik.

Ik heb om medisch historische redenen nog altijd een check up om de 3 jaar ofzo. Denk dat ik zoiets altijd wil blijven doen.
Er zijn landelijke bevolkingsonderzoeken op een beperkt aantal vormen van kanker en als je om een bepaalde reden in een risicogroep zit word je gecontroleerd.

Ik weet niet wat jij verwacht dat een huisarts doet als je er aanklopt voor een check up?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208307479
Niet voor de kanker zelf. Bedoel, je moet ergens aan dood gaan. Wel enigzins bang dat als die kanker er dan toch is, dat dat met een eventuele lijdensweg ermee gepaard kan gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 10-03-2023 13:07:07 ]
pi_208308637
Of ik er bang voor ben?
Weet ik niet, heb te dealen met longkanker.
Hoe het afloopt? Ik zie het wel.
  Admin donderdag 9 maart 2023 @ 23:57:36 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_208308643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 23:56 schreef Murdy het volgende:
Of ik er bang voor ben?
Weet ik niet, heb te dealen met longkanker.
Hoe het afloopt? Ik zie het wel.
Sucks, heel veel sterkte :*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 9 maart 2023 @ 23:58:22 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_208308647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 20:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Is dat in NL toch nog zo moeilijk? Hier in B gaat dat namelijk best wel vlot.
In B gaat dat wettelijk gezien al een stuk makkelijker dan hier ja.
Ook jongeren al hè?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_208308664
Niet echt bang voor kanker zelf, dat heb ik al eens gehad en ben daar prima uit gekomen. Nu ruim 11 jaar schoon.
Uitzichtloos lijden, dat weet ik nog niet zo goed. Of door een zwaaaar behandeltraject heen moeten..
maar zoals anderen ook al zeggen, ik ben er niet dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks mee bezig. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven. Ik vind het zonde om minder te kunnen genieten door teveel met ziekte en dood bezig te zijn.
pi_208308701
Op zich geen angst om het te krijgen, wel de lijdensweg die er bij kan komen kijken. Hier in de UK is euthanasie niet mogelijk, wat ik best lastig vind. In mijn werk in de uitvaart zorg spreek ik veel mensen die een naaste hebben verloren aan kanker en het lijden tegen het eind maakt me soms wel wat angstig, al denk ik er ook weer niet heel veel over na, anders kan ik mijn werk niet meer doen.

Waar ik soms ook wel aan denk is hoe mijn man zou reageren, zijn eerste vrouw is overleden aan kanker, hij bleef over met twee kleine kinderen. Het lijkt mij vreselijk voor hem als hij mij ook zou verliezen aan kanker, gelukkig kan ik die gedachten toch wel makkelijk loslaten.
pi_208309154
Genoeg mensen verloren aan kanker. Ik weet dat 1 op de drie mensen kanker krijgen en dat is heel veel.
Toch maakt me dat niet bang.
Pijnlijk lang lijden daarentegen…ik ben niet tegen euthanasie. Weg teren ga ik,dan niet doen.
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 10:55:07 #59
441859 crew  Lenny77
pi_208310882
quote:
17s.gif Op donderdag 9 maart 2023 23:58 schreef yvonne het volgende:

[..]
In B gaat dat wettelijk gezien al een stuk makkelijker dan hier ja.
Ook jongeren al hè?
Ja inderdaad en gelukkig maar.
Toch kiezen veel mensen er niet voor maar eerder voor de palliatieve sedatie. Er valt echter nog heel veel winst te boeken op het gebied van pijnstilling enz. Ik heb de indruk dat ze daar wat laat mee beginnen terwijl er erg veel middelen op de markt zijn die echt wel voor comfort zorgen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208312569
Behoorlijk wel ja...
Het zit in de familie blijkbaar, moeder, haar zussen, broer etc.
Onderzoek op de bekendste genen toen was negatief, maar wel strengere controle en ondanks dat opeens toch bam. Borstkanker met uitzaaiing lymfeklieren.
Borsten plus eierstokken weg, chemo etc. plus hormonale therapie.
De therapie vorig jaar mogen stoppen, dat was eng alsof er een beschermlaagje af moest.
Maar hey ik ben er nog, in een andere vorm dat wel.
En de angst dat het weer opduikt gaat denk ik nooit meer weg.
  Miss 200.000.000! vrijdag 10 maart 2023 @ 15:25:40 #61
367000 roos94
pi_208313717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 13:30 schreef Flori het volgende:
Behoorlijk wel ja...
Het zit in de familie blijkbaar, moeder, haar zussen, broer etc.
Onderzoek op de bekendste genen toen was negatief, maar wel strengere controle en ondanks dat opeens toch bam. Borstkanker met uitzaaiing lymfeklieren.
Borsten plus eierstokken weg, chemo etc. plus hormonale therapie.
De therapie vorig jaar mogen stoppen, dat was eng alsof er een beschermlaagje af moest.
Maar hey ik ben er nog, in een andere vorm dat wel.
En de angst dat het weer opduikt gaat denk ik nooit meer weg.
Wat heftig. Maar wat fijn dat je er door bent gekomen. :*
pi_208316273
Toch wel zeer regelmatig die angst, bij kleine dingen

Misschien ook niet zo gek gezien mijn vader binnen een maand is overleden aan slokdarm kanker, mijn moeder baarmoederhals kanker had en ik een dochter heb met leukemie…
hardcoholic
pi_208317185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 00:04 schreef Zombabe het volgende:
Niet echt bang voor kanker zelf, dat heb ik al eens gehad en ben daar prima uit gekomen. Nu ruim 11 jaar schoon.
Uitzichtloos lijden, dat weet ik nog niet zo goed. Of door een zwaaaar behandeltraject heen moeten..
maar zoals anderen ook al zeggen, ik ben er niet dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks mee bezig. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven. Ik vind het zonde om minder te kunnen genieten door teveel met ziekte en dood bezig te zijn.
Same, ook al 10 jaar schoon. Maar eigenlijk kun je dat gewoon als genezen beschouwen. Je bent tot vijf jaar schoon, daarna gewoon genezen. Done deal. Het was bij mij ook wel een walk in the park hoor, ondanks wel chemotherapie en bestraling (hou mezelf wel sterker voor denk ik hoor). Twee, drie maandjes werk. Als je je bedenkt dat mensen soms wel twee jaar bezig zijn. Twee chemokuren is heel wat anders dan twintig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208317306
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja inderdaad en gelukkig maar.
Toch kiezen veel mensen er niet voor maar eerder voor de palliatieve sedatie. Er valt echter nog heel veel winst te boeken op het gebied van pijnstilling enz. Ik heb de indruk dat ze daar wat laat mee beginnen terwijl er erg veel middelen op de markt zijn die echt wel voor comfort zorgen.
Het is ook al nog wat hoor, euthanasie, als ik mezelf voorstel dat dat gebeurd dan wordt ik echt extreem bang want het is echt definitief het einde. Ik zou mezelf liever vanuit een impuls een overdosis heroïne inspuiten terwijl ik straalbezopen ben, alleen. Bij euthanasie weet je precies op welk moment het gaat gebeuren, wanneer de arts aanbelt, familie om je heen, etc. Nee dat zou ik niet kunnen.

Beste manier om dood te gaan is denk ik nog altijd een auto ongeluk of iets dergelijks. Je staat die dag op met het idee dat je de volgende haalt, maar in een flits is het gebeurd zonder dat je het echt door hebt gehad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208317815
Niet, je hebt er toch geen controle over.
pi_208321704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Same, ook al 10 jaar schoon. Maar eigenlijk kun je dat gewoon als genezen beschouwen. Je bent tot vijf jaar schoon, daarna gewoon genezen. Done deal. Het was bij mij ook wel een walk in the park hoor, ondanks wel chemotherapie en bestraling (hou mezelf wel sterker voor denk ik hoor). Twee, drie maandjes werk. Als je je bedenkt dat mensen soms wel twee jaar bezig zijn. Twee chemokuren is heel wat anders dan twintig.
Behandelingen waren hier ook vrij vlot klaar, binnen 4mnd alles doorlopen. Longembolie die ik tijdens de chemo heb gehad was wel pittig.
Het lastigste was voor mij het mentale aspect. Ik was 21, vol in het (gevoelsmatige) eeuwige leven. Dat veranderde flink met de diagnose. Maar ik ben er uiteindelijk heel sterk uitgekomen en daarom ben ik nu ook niet bang voor kanker.
  Miss 200.000.000! zaterdag 11 maart 2023 @ 07:36:57 #67
367000 roos94
pi_208322145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is ook al nog wat hoor, euthanasie, als ik mezelf voorstel dat dat gebeurd dan wordt ik echt extreem bang want het is echt definitief het einde. Ik zou mezelf liever vanuit een impuls een overdosis heroïne inspuiten terwijl ik straalbezopen ben, alleen. Bij euthanasie weet je precies op welk moment het gaat gebeuren, wanneer de arts aanbelt, familie om je heen, etc. Nee dat zou ik niet kunnen.

Beste manier om dood te gaan is denk ik nog altijd een auto ongeluk of iets dergelijks. Je staat die dag op met het idee dat je de volgende haalt, maar in een flits is het gebeurd zonder dat je het echt door hebt gehad.
Gewoon random hartstilstand in je slaap. Dan heb je het beste lootje getrokken.
pi_208322715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 07:36 schreef roos94 het volgende:

[..]
Gewoon random hartstilstand in je slaap. Dan heb je het beste lootje getrokken.
Ja zoiets inderdaad. Zat er ook wel eens over na te denken, mits dat er is, en stel dat ik al bijna aan het einde ben. 365 flesjes met water + een dodelijk stofje in één daar van te doen waarna je gewoon rustig wegvalt. Dan doe je dat stofje in één van de flesjes en dan doe je ze allemaal goed schudden. Elke avond voor het slapen gaan drink je een flesje water op voordat je in slaap valt. Er komt dan een dag dat je niet meer wakker wordt terwijl je het zelf niet doorhebt. Zoiets vind ik best een idee.

Dit lijkt me best een goed euthanasie idee eerlijk gezegd voor mensen. Veel beter dan dat zelfmoordpoeder of gewoon daadwerkelijk erbij zijn als het moment daar is via een arts.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208322733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 02:07 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Behandelingen waren hier ook vrij vlot klaar, binnen 4mnd alles doorlopen. Longembolie die ik tijdens de chemo heb gehad was wel pittig.
Het lastigste was voor mij het mentale aspect. Ik was 21, vol in het (gevoelsmatige) eeuwige leven. Dat veranderde flink met de diagnose. Maar ik ben er uiteindelijk heel sterk uitgekomen en daarom ben ik nu ook niet bang voor kanker.
Ik was 17. Twee kuren gehad + 10 bestralingen ofzo. Drie maand doorlopen zoiets. Geen bijwerkingen muv wat misselijkheid toen en haar verloren. Verder eigenlijk niks. Mentaal kwam idd wel heel erg, misschien dat m'n depressie en angstklachten daarvandaan komen. Heb nu wel dingetje met m'n hart waarschijnlijk door behandeling tien jaar geleden, maar weten het niet zeker. Wel serieus, maar valt op zich ook wel mee. Slik nu pilletje daarvoor dagelijks. (ook nul bijwerkingen). Over half jaar weer controle. Hopelijk is het dan gewoon gefixt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 11 maart 2023 @ 11:56:44 #70
319979 Fok-it
All is well
pi_208324429
Nu mijn vader te maken heeft met kanker denk ik er wel wat vaker over na en ben ik toch wat bewuster bezig met gezondheid omdat je daar toch al veel risico mee kan wegnemen. Ondanks dat de kans natuurlijk altijd bestaat.

Ik ben wel altijd bang voor slokdarmkanker omdat ik vooral vroeger vaak last had van brandend maagzuur en oprispingen en als je slokdarm permanent beschadigd is doordat hij veel ontstoken is neemt de kans op kanker wel toe

Maar nooit gerookt, weinig alcohol, dat scheelt al wel hoop ik dan maar
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208324755
nee, nooit bang voor geweest
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 20:47:17 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208349856
Niet kanker in zijn algemeen. Wel weinig zin in het lijdensweg-idee. Het opgeven van je vrijheid en onafhankelijkheid die daar redelijk mee gepaard gaan. Het vergt veel van een persoon los van de ziekte an-sich. Dus dat hoeft niet kanker te zijn maar kan ook een andere ziekte zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 12 maart 2023 @ 23:59:42 #73
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208352814
Ik ben er zeker af en toe mee bezig. Je hoort het zo vaak en ik heb de ergste dingen voorbij zien komen. Dus ik let heel goed op m’n lichaam. Eet goed, sport, en meer kan je niet doen. Kan de gedachte wel snel los laten gelukkig. Heeft geen zin om er continue mee bezig te zijn, dan verspil je het leven van het hier en nu. Ik kan ook morgen een hartaanval krijgen of onder een auto komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:22:36 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208424341
Ik ben wel redelijk bang voor alvleesklierkanker. Zowel mijn oma van vaders kant, mijn vader en zijn zus zijn eraan overleden. Als ik het me goed herinner (ik heb haar al een tijdje niet gesproken) is ook mijn oma van moeders kant eraan overleden toen ze 59 was. Al zegt men dat het niet erfelijk is. Ik weet dat er een arts in het UCMG bezig is met een studie, maar ik weet niet of er nog genetisch materiaal van mijn familieleden is achtergebleven waar hij iets aan heeft. Die vorm van kanker is ook een van de vormen waar nog geen genezing voor is (of je moet er echt op tijd bij zijn) en het verloop is ook kut.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208426417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:56 schreef Fok-it het volgende:
Ik ben wel altijd bang voor slokdarmkanker omdat ik vooral vroeger vaak last had van brandend maagzuur en oprispingen en als je slokdarm permanent beschadigd is doordat hij veel ontstoken is neemt de kans op kanker wel toe
Zo ben ik ook gediagnosticeerd met een Barret Esophagus. Laten checken met gasterscopie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')