die geile meloni die brengt musk hierheenquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zolang we hier de oligarchen maar uit het bestuur weten te houden..
Sinds wanneer zijn Italianen zulke slappe happen dan? (Inb4 al sinds Mussolini)quote:
Wat moeten we hier nou mee? Ik bedoel niet naar jou maar met dit soort figuren. De tribalist in mij zegt dat dit soort figuren moet oprotten uit Europa juist om de samenleving leefbaar te houden. Aan de andere kant is het onmogelijk daar heldere criteria voor op te stellen zonder willekeur te krijgen en een hele enge staat te creeren.quote:
En dus naar de FP.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:47 schreef Hanca het volgende:
Formatie Oostenrijk mislukt: https://nos.nl/artikel/25(...)er-nehammer-stapt-op
En VP heeft een mooi excuus om (opnieuw) de samenwerking met de FP aan te gaan. Ze hebben het met andere partijen geprobeerd maar dat heeft niet gewerkt.quote:
FP gaat lekker in de peilingen, dus die hebben een prima onderhandelingspositie.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
En VP heeft een mooi excuus om (opnieuw) de samenwerking met de FP aan te gaan. Ze hebben het met andere partijen geprobeerd maar dat heeft niet gewerkt.
Goed stuk. Wat een landquote:Op maandag 6 januari 2025 09:18 schreef Sabata het volgende:
een goed stuk van Tom Nicholson die al jaren de politiek in Slowakije volgt, over waarom Fio weer aan de macht kwam, zijn voorgangers waren nog erger.
https://www.politico.eu/a(...)cy-mikulas-dzurinda/
Ik blijf mij verbazen dat Bulgarije eerder op de euro kan overstappen dan een land als Tsjechi, wat al jaren stabiel en groeiende is.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 09:28 schreef Dven het volgende:
In februari zal Bulgarije een convergentierapport aanvragen om toetreding tot de Eurozone te bewerkstelligen. Al tijden voldoet het land aan de meeste criteria, enkel de inflatie zat steevast meer dan 1,5% boven het gemiddelde van de drie EMU-landen met de laagste inflatie.
In de regel wordt een land met uitzonderlijk lage inflatie buiten beschouwing gelaten. Indien dat gebeurt voldoet Bulgarije nu ook aan het inflatie-criterium en zal Bulgarije - indien er een positieve beoordeling komt - vanaf 1 januari 2026 de ЕВРО gebruiken.
Wat is er op monetair gebied niet stabiel danwel groeiende aan Bulgarije dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik blijf mij verbazen dat Bulgarije eerder op de euro kan overstappen dan een land als Tsjechi, wat al jaren stabiel en groeiende is.
Bulgarije is het armste EU-land, Tsjechi zit tegenwoordig ergens in de middenmoot.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is er op monetair gebied niet stabiel danwel groeiende aan Bulgarije dan?![]()
Tsjechi is geen ERMII-lid, heeft geen overeenkomende wetgeving met de rest van de eurozone, heeft een te hoge inflatie en een te groot begrotingstekort.
Al die zaken heeft Bulgarije op orde, daarbij heeft het met een staatsschuld van 25% procentueel gezien de laagste staatsschuld van Europa.
Dus?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 13:06 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bulgarije is het armste EU-land, Tsjechi zit tegenwoordig ergens in de middenmoot.
Bestaat er geen kans dat Bulgarije een tweede Griekenland wordt?quote:
De twee mogen buurlanden zijn maar zijn in geen enkel opzicht vergelijkbaar en er wordt in vergelijking met toen heel wat beter gecontroleerd. Bulgarije heeft nimmer een hoge staatsschuld gehad. Wat an sich niet eens positief hoeft te zijn overigens.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 18:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bestaat er geen kans dat Bulgarije een tweede Griekenland wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |