Omdat aan alles een eind komt. Israel is de propaganda-oorlog al jaren aan het verliezen.quote:Op donderdag 6 april 2023 19:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom zou Isral zich aan het recht houden als ze weten dat ze toch weg zullen komen met alles wat doen?
Je weet dat Israel in verband brengen met 'het Joodse volk' volgens de IHRA definitie antisemitisch is??quote:Op donderdag 6 april 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nu ben ik niet 100% kritiekloos op wat Isral als staat allemaal doet, maar als LINKSE RAKKER heb ik wel een enorme voorliefde en sympathie voor dat land en volk.
Nee, en dat boeit me ook niet.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je weet dat Israel in verband brengen met 'het Joodse volk' volgens de IHRA definitie antisemitisch is??
Welke hoek mag dat zijn?quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik weet namelijk vanuit welke hoek jij komt.
Jij hebt wel die definitie van underdog gevonden?quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:14 schreef Ali_boo het volgende:
Steve gaat zo live, klinkt best wel ernstig
Moet je aan @theunderdog vragenquote:Op vrijdag 7 april 2023 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij hebt wel die definitie van underdog gevonden?
Waarom like je z'n post dan?quote:
Toch zou je denken dat er na zoveel jaren assimilatie plaats kan vinden, maar dat gebeurt nauwelijks in het Midden Oosten, ik zie het ook gebeuren op mijn werk, mijn Koerdische baas is met een Koerdisch Iraakse vrouw getrouwd, hij zou nooit bijvoorbeeld met een Surinaamse gaan... Enkel en alleen om de Koerdische cultuur voort te zetten in zijn kinderen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik kan je deze video aanraden. Uiteindelijk is het allemaal de schuld van Engeland en Frankrijk die expres de landgrenzen in het MiddenOosten zo hebben getrokken dat verschillende bevolkingsgroepen met elkaar in een land worden geforceerd wat voor conflicten zorgt waardoor ze zich nooit zullen verenigen tegen hun Westerse meesters. Dat geldt voor Irak, Syrie, Iran, Libanon, Turkije en ook Palestine/Israel
Op een gegeven moment hield het kolonisatie tijdperk op en waren de UK en FR opgehoepeld maar de landgrenzen waren al vastgelegd en konden niet meer veranderd worden. Zie hier de oorzaak voor de oorlogen.
Denk eens niet in extremen.quote:
Je bedoelt dat alle terreurgroeperingen die Isral kwaad willen doen min of meer gedoogd worden in sommige Westerse kringen en in veel Westerse media ook een anti-Isral sentiment wordt aangewakkerd op basis van selectieve berichtgeving vol met halve waarheden? Dat klopt inderdaad helaas.quote:Op vrijdag 7 april 2023 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat aan alles een eind komt. Israel is de propaganda-oorlog al jaren aan het verliezen.
Ik denk niet in extreme. Dat doet Etto. Ik ben gewoon voor recht van de sterkste in geopolitiek context.quote:Op zaterdag 8 april 2023 11:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk eens niet in extremen.
Het is niet dat als je ergens je eigen mening over hebt dat je dan meteen of pro of anti bent. Dat je dan meteen in een hokje geplaatst moet worden.
Ik neig bv zelf meer naar pro Israel, maar heb bv ook een hekel aan de hardline kolonisatie politiek van Joodse extremisten.
Er zijn internationale afspraken gemaakt m.b.t. de staat Israel. En ik vind dat dan ook iedereen die afspraken dient te respecteren, en dat geldt ook voor Isral.
Grappig. Je vult gewoon even in wat ik bedoel, om vervolgens op je eigen invulling te reageren.quote:Op zaterdag 8 april 2023 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat alle terreurgroeperingen die Isral kwaad willen doen min of meer gedoogd worden in sommige Westerse kringen en in veel Westerse media ook een anti-Isral sentiment wordt aangewakkerd op basis van selectieve berichtgeving vol met halve waarheden? Dat klopt inderdaad helaas.
Maar dat ligt niet aan Isral zelf, wel aan een groot aantal activistische fantasten in het Westen zonder enig historisch besef, die zich voornamelijk binnen 'progressieve' sferen bevinden. Ik zei het al eerder in dit topic, elk weldenkend en geciviliseerd mens kan inzien dat Isral een ontwikkeld en democratisch land is. Een voorbeeld voor de omringende landen in de regio.
https://www.jpost.com/israel-news/article-738749quote:The Jordanian Foreign Ministry warned on Saturday night of "catastrophic consequences" if police forces go into al-Aqsa to remove Palestinians, stressing that such a move would push the situation "towards more tension and violence, for which everyone will pay the price."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 09-04-2023 19:21:59 ]
Als je dat uit Polen bent gaan zitten omdat je denkt dat je recht hebt op dat stuk land vanwege je geloof dan is er ideologisch sowieso niets wat verenigbaar is met moreel ethische normen.quote:Op zondag 9 april 2023 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zou het niet zo verbazingwekkend vinden eigenlijk. Net zoals instanties als de CIA en de FBI in de VS, zal ook Mossad door de jaren heen ideologischer zijn geworden. Dat zal trouwens voor meer veel meer overheidsinstanties in het Westen het geval zijn, veelal zitten daar hoogopgeleide, seculiere, liberale en progressief georinteerden. Als je dan in een land met een rechtse en conservatieve regering komt te zitten, krijg je al snel frictie.
quote:Op zondag 9 april 2023 19:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Palestijn verteld over z'n ervaringen met Israel ivm andere PalestijnenWat een verhaal...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tenminste, dat denk ik.
Ik heb zelf het boek van Bernard Lewis gelezen; "het Midden-Oosten". Misschien is dat een goed begin?quote:Op woensdag 12 april 2023 00:43 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
nouja eeuwen gelurkt hier dan voor het eerst posten:
Wat een ellende daar in die hoek, ik kan me niet voorstellen dat dat ooit eens ophoud zolang de Palestijnen en de Israeliers zich en elkaar als andere volkern beschouwen blijft.
Ik zou er erg graag meer over willen weten hoe dit to stnad gekomen ist, ik ben zelf halfjood maar weet weinig van de geschiedenis van het moderne Israel en het Conflict tussen de Israeliers en de Palestijnen. is er een goed (zo neutraal mogelijk boek) over de moderne geschiedenis van Israel?
Ik ben er klaar mee dat mensen willen weten wat ik ervan vind als ze mijn familieachtergrond weten zonder dat ik me al te veel hiermee bezig gehouden heb.
- we zitten nu op topic 16, neem de voorgaande delen door en je komt genoeg yt filmpjes van mij iig tegenquote:Op woensdag 12 april 2023 00:43 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
nouja eeuwen gelurkt hier dan voor het eerst posten:
Wat een ellende daar in die hoek, ik kan me niet voorstellen dat dat ooit eens ophoud zolang de Palestijnen en de Israeliers zich en elkaar als andere volkern beschouwen blijft.
Ik zou er erg graag meer over willen weten hoe dit to stnad gekomen ist, ik ben zelf halfjood maar weet weinig van de geschiedenis van het moderne Israel en het Conflict tussen de Israeliers en de Palestijnen. is er een goed (zo neutraal mogelijk boek) over de moderne geschiedenis van Israel?
Ik ben er klaar mee dat mensen willen weten wat ik ervan vind als ze mijn familieachtergrond weten zonder dat ik me al te veel hiermee bezig gehouden heb.
Het is veel cynischer. Er wordt niets 'opgestookt'. Dit is wekelijkse kost.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is de gebruikelijke groepen weer alles aan gelegen om de boel verder op te stoken. Bah.
Je gaat nogal van hak op de tak in deze post.quote:Op zaterdag 15 april 2023 06:54 schreef Chadi het volgende:
Misschien moeten ze land terug geven en hun etnische zuiveringen erkennen en mensen schadeloos stellen. Lucht verdediging is snel uit te putten met die goedkope drones. Militair komt er een dag dat je niet meer opgewassen bent en dan heb je meer aan duurzame vrede.
Als men dit werkelijk verwacht in Israel, dan mag dat land wel eens gaan opschieten met een beter afweersysteem. Want de Iron Dome is niet bestand tegen serieuze raketten.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
De Iron Dome verdediging gaat meer gericht worden op de Libanon grens ter voorbereiding op een 2024 oorlog met Iran. De verwachting is dat er oorlog gevoerd gaat worden met 3 partijen tegelijk, Gaza, Hezbollah in Libanon en Iran/Hezbollah in Syrie.
De Iron Beam verdediging is dan ondertussen ook wel in massa productie en massaal langs de grens geinstalleerd
=================================
Israel seeks US support for IDF buildup as expert predicts Iran strike
The IDF’s Military Intelligence Directorate informed the upper echelon on Thursday that Israel was closer to war than to a restoration of calm.
“We held important meetings to promote significant projects focused on force buildup in the face of emerging security challenges – first and foremost, the Iranian nuclear program,” Defense Ministry Director-General Maj.-Gen. (ret.) Eyal Zamir said.
He spoke after a meeting with US Under Secretary of Defense for Policy Colin Kahl in Washington, which took place as Israel remains in danger of an immediate war on one or all of three borders – Gaza, Lebanon, and Syria – after rockets were launched during the last week against Israel from all three fronts.
The IDF’s Military Intelligence Directorate informed the upper echelon on Thursday that Israel was closer to war than to a restoration of calm, according to a report in Walla.
KAN News reported that the IDF is strengthening its air defense systems throughout the country, but that in an unusual way, it was orienting Iron Dome batteries in the direction of Lebanon and Syria, rather than keeping them focused more primarily on Gaza.
lees verder: https://www.jpost.com/israel-news/article-739186
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |