abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208250248
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nou ja, laten we hopen dat er eindelijk eens een gebruiksvriendelijke ‘mannenpil’ komt. Dat geeft meer keuze mogelijkheden.
Ja, of een probleemloze vrouwenpil, welke maar lichamelijk het minst ingrijpend is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208250477
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Een vriend van me dacht er ook over, zegt de huisarts dat er maar 1% kans is op chronische pijn of iets in die orde van grootte, dus geen probleem. Dus hij zegt nee bedankt. Zo redeneren artsen, 1% is niks voor hen, 5% ook weinig, omdat het bij dergelijke percentages atlijd in het voordeel uitvalt van de medische ingreep.

Maar als de medische ingreep op zich overbodig is zoals bij vasectomie, moet je anders naar die percentages kijken. Die 1 op de 100 die de lul is zit er maar mooi mee. Die heeft spijt, bij een hartoperatie met dezelfde kansen heeft niemand spijt want die is dood aan of de ingreep of de hartkwaal.
Het laagste wat ik de afgelopen dagen las was 2 tot 5%.

Wat mij opvalt is dat percentages anders gewaardeerd worden naar mate het mensen uitkomt. Want 2% tot 5% blijvende klachten is dan ineens 'superveilig' en verwaarloosbaar. Maar een mortaliteit bij Covid van 0,2% (factor 10 tot 25!) zoals al uit studies in het begin bleek was ineens zo gevaarlijk dat de hele maatschappij op de kop moest met alle nare gevolgen van dien.

En ik zal het er ook maar bijzetten: ik zou als ik vrouw was de pil ook niet slikken. Die bleek toch achteraf ineens een stuk minder veilig dan de farmaceutische industrie ons wilde doen geloven.

Bij de mannenpil zou ik dezelfde reserves hebben. Eerst maar eens kijken wat er nog boven water komt.

Maar terugkomend op vasectomie: een kans van 1 op 20 op klachten en dus mogelijk een verstoord seksleven, dat klinkt mij niet erg aanlokkelijk in de oren.
pi_208250899
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het laagste wat ik de afgelopen dagen las was 2 tot 5%.

Wat mij opvalt is dat percentages anders gewaardeerd worden naar mate het mensen uitkomt. Want 2% tot 5% blijvende klachten is dan ineens 'superveilig' en verwaarloosbaar. Maar een mortaliteit bij Covid van 0,2% (factor 10 tot 25!) zoals al uit studies in het begin bleek was ineens zo gevaarlijk dat de hele maatschappij op de kop moest met alle nare gevolgen van dien.

En ik zal het er ook maar bijzetten: ik zou als ik vrouw was de pil ook niet slikken. Die bleek toch achteraf ineens een stuk minder veilig dan de farmaceutische industrie ons wilde doen geloven.

Bij de mannenpil zou ik dezelfde reserves hebben. Eerst maar eens kijken wat er nog boven water komt.

Maar terugkomend op vasectomie: een kans van 1 op 20 op klachten en dus mogelijk een verstoord seksleven, dat klinkt mij niet erg aanlokkelijk in de oren.
Eerlijk gezegd herinnerde ik me het als 1 op 1000 maar door de percenages hier dacht ik het zal wel 100. Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Ik ben geen fan van pillen in het algemeen en hormoonbeinvloedende pillen in het bijzonder. Maar de morning afterpil is natuurlijk ook een heftige pil en bij condooms is de kans daarop ook niet verwaarloosbaar. Ik heb de gezondheidsrisico's van de anticonceptiepil eigenlijk niet zo gevolgd, maar ik dacht dat ze sowieso veel lichter zijn geworden en dat er ook verschillende zijn waarop vrouwen anders reageren mbt het libido, maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk op te gaan met het gezondheidsrisico.
pi_208251043
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd herinnerde ik me het als 1 op 1000 maar door de percenages hier dacht ik het zal wel 100. Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Ik ben geen fan van pillen in het algemeen en hormoonbeinvloedende pillen in het bijzonder. Maar de morning afterpil is natuurlijk ook een heftige pil en bij condooms is de kans daarop ook niet verwaarloosbaar. Ik heb de gezondheidsrisico's van de anticonceptiepil eigenlijk niet zo gevolgd, maar ik dacht dat ze sowieso veel lichter zijn geworden en dat er ook verschillende zijn waarop vrouwen anders reageren mbt het libido, maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk op te gaan met het gezondheidsrisico.
https://urologie.slingeland.nl/pijn-na-sterilisatie-bij-een-man

5% staat hier.

Sommige bronnen hebben het over 2 tot 5%. Maar de meesten die ik vind zeggen 5%.

Hier staat dan weer wel dat er soms wat aan kan worden gedaan (interessant voor TS).

Neemt niet weg dat ik het echt nogal wat vind, 1 op de 20. Voor een, zoals jij terecht zegt, niet noodzakelijke operatie.
pi_208251542
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
https://urologie.slingeland.nl/pijn-na-sterilisatie-bij-een-man

5% staat hier.

Sommige bronnen hebben het over 2 tot 5%. Maar de meesten die ik vind zeggen 5%.

Hier staat dan weer wel dat er soms wat aan kan worden gedaan (interessant voor TS).

Neemt niet weg dat ik het echt nogal wat vind, 1 op de 20. Voor een, zoals jij terecht zegt, niet noodzakelijke operatie.
Ik had laatst een familielid dat aan zijn hart geopereerd moest worden. "Het gaat maar in 2% van de gevallen mis". Dan denk ik ook, zijn er nog andere opties? Want het was niet levensbedreigend. Maar zo werkt het niet in de gezondheidszorg. Het is echt oorlogshospitaallogica, of volksgezondheidslogica, je doet ingrepen en daardoor hou je netto meer mensen/gezondheidswinst over en accepteert verliezen.Voor de inviduele patient is het eigenlijk een heel andere afweging, maar mensen gaan er toch vanuit dat zij het niet zijn die de pech hebben.

Ik ook, ik peins er niet over zo'n risico te nemen. Laten we hopen dat TS geholpen wordt.
pi_208251571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 20:44 schreef Nico987 het volgende:
Maandag weer een afspraak bij de huisarts, dan zal ik er nog eens naar vragen.
Geeft ook duidelijk aan dat het je seksleven zwaar beinvloed, dat je er erectieproblemen door krijgt. Het je niet alleen lichamelijk in de weg zit, maar ook dat het slecht is voor je huwelijk. Dat je vrouw het ook als vervelend ervaart. Speel in op de emoties, dat werkt beter bij een vrouwelijke arts om de ernst in te zien. Een opmerking als m'n ballen doen pijn, zonder context, zegt haar niet veel.
pi_208259161
Ben je mooi klaar mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208259990
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat ging wel om blijvende/chronische pijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er 24 uur per dag last van hebt, maar als het vooral tijdens de seks is dan is er nou niet bepaald winst geboekt met die ingreep.

Dat klopt natuurlijk. De vriend die het gelijk met mij liet doen heeft het bij veel zwaar tillen. En bij lange autorit. Daar zal ik persoonlijk voor tekenen.
Ook bij mij zal het wel combi zijn van lang zitten fysieke ding, strakke broek etc. Het is ook niet altijd. Maar zoals zo vaak bij een erectie probleem is dat het vooral tussen de oren gebeurd.
pi_208259996
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:24 schreef Maerwynn het volgende:

[..]
Geeft ook duidelijk aan dat het je seksleven zwaar beinvloed, dat je er erectieproblemen door krijgt. Het je niet alleen lichamelijk in de weg zit, maar ook dat het slecht is voor je huwelijk. Dat je vrouw het ook als vervelend ervaart. Speel in op de emoties, dat werkt beter bij een vrouwelijke arts om de ernst in te zien. Een opmerking als m'n ballen doen pijn, zonder context, zegt haar niet veel.
Uiteraard, maar te veel aanstellen kent ze ws van haar eigen man ook al.
pi_208260093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:37 schreef Jahr00n het volgende:
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
Denk dat je te veel op facebook hebt gelezen
  dinsdag 7 maart 2023 @ 11:45:04 #61
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_208275443
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 00:00 schreef 111210 het volgende:

[..]
Denk dat je te veel op facebook hebt gelezen
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 12:43:47 #62
441859 crew  Lenny77
pi_208276090
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 23:50 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk. De vriend die het gelijk met mij liet doen heeft het bij veel zwaar tillen. En bij lange autorit. Daar zal ik persoonlijk voor tekenen.
Ook bij mij zal het wel combi zijn van lang zitten fysieke ding, strakke broek etc. Het is ook niet altijd. Maar zoals zo vaak bij een erectie probleem is dat het vooral tussen de oren gebeurd.
Per toeval bij dezelfde huisarts?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208277593
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 12:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Per toeval bij dezelfde huisarts?
Nee, hij in het ziekenhuis, dus dat geeft ook geen garantie
pi_208285722
Ik heb het in het ziekenhuis laten doen. Geen problemen ondervonden. 2 dagen wat last gehad, verder gelukkig helemaal niets.
pi_208287700
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 02:13 schreef Nico987 het volgende:
Dit topic heeft een vraag, maar is ook een waarschuwing.

Ik heb nu een half jaar geleden mij laten steriliseren. Naïef als ik was gewoon na mijn werk naar een vasarts gereden. Daar aangekomen liep er een huilende man met vrouw naar de auto, ow oeps misschien had ik toch even mijn vrouw mee moeten nemen.

De ingreep was vervelend, maar vergelijkbaar met de tandarts.

De weken hierna heel veel pijn gehad, mijn zak werd alle kleuren paars blauw groen, en 3 keer zo groot. Aanraken echt niet.. dus loop deed heel veel pijn. Na 6 weken kon ik weer gewoon dingen doen na 3 maanden ging sporten weer redelijk pijnloos.

Echter is er ook pijn die nooit is weggegaan. Als ik basketball voel ik doffe pijn in mijn onderbuik. Maar erger zijn de extreem gevoelige ballen. Ze doen eigenlijk altijd een beetje pijn. Als je ze aanraakt best veel. Bij mij resulteert dat nu in een heel triest seksleven. Alles gaat goed behalve penetratie, door het stoten neemt de pijn toe en de erectie af. Inmiddels heb ik er dus een erectie stoornis bij. Ik heb wel zin in seks, maar voel vooraf al frustratie. Een enkele keer gaat het goed.

Mijn doel was dat als mijn vrouw van de pil af kon haar libido hoger zou worden, dat is gelukt, maar we hebben minder seks dan ooit.

In de beschrijvingen staat dat ca 5% er last van heeft. Dat is gelul, nu aan 6 mannen gevraagd, 4 geven aan pijnklachten te hebben, sommige ook na 30 jaar nog. Naar ik aanneem met minder vervelende gevolgen dan ik.
Huisartsen lijken er weinig aan te doen. Dus bezint eer je begint. Die 5% lijkt mij dus onzin

Dan de vraag, is er iemand die dit ook had en wel er vanaf is geraakt?
Over gevulde ballen.
Dat is inderdaad mensen die het kan hebben.
Vaak breek je lichaam namelijk de zaad weer af .
Maar sommige personen breek dat niet zo goed of snel genoeg af.

Kan je merken door dat je harde ballen heb .
Vaak tijdens het neuken maak je nog extra vloeistof aan zodat je zaad goed kan mixen met je bijballen.

Helaas dit is gevaar van mensen die een overactief zaadballen bezit .
En zal je dus niet dezw ingreep moeten doen.
Enigste wat je kan doen is de ingreep terug draaien
Zodat je ballen gewoon op een normalen manier kan legen.

Niks voor niks dat mannen rukken.
Dat is puur om de zaad weg te pompen.
pi_208489230
lijkt erop dat ze bij jou toch wat zenuwen hebben beschadigd, ik zou er eens naar laten kijken...
pi_208489250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:37 schreef Jahr00n het volgende:
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om dit te laten doen. Je testosteron productie neemt echt ziek af zodat je je eigenlijk geen man meer voelt had ik gehoord.
complete onzin

waarom ben ik dan nog elke dag zo geil als boter op mijn 45ste ?
10 jaar geleden laten doen
testowaarde ook laten meten een paar jaar terug en die vallen binnen de normaalwaardes
pi_208490548
Was al nooit van plan om een schaar / mes in de buurt van mijn balzak te laten komen, maar nu ik lees dat 5% van de mannen er klachten aan over houdt (en dat de meest gunstige cijfers zijn), wordt dat nog maar een bevestigd. Dat is 1 op de 20! Wat een verschrikkelijke cijfers.

Ook kut voor jou TS. Is er niets wat de dokter voor je kan doen? Een extra ingreep of wat dan ook?
pi_208501293
Arts geeft aan dat ik naar de uroloog kan voor een herstel operatie, de kans dat slaagt zou nu nog redelijk groot zijn. Echter krijg ik dan weer het gedoe met dat ik niet vruchtbaar gaat zijn.

Andere optie is de zenuw ook door laten snijden, maar dat had weer andere nadelen.

Haar idee,toch nog 3 maanden wachten. Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.

Ik moet zeggen dat het de laatste paar weken iets minder vaak pijn heeft gedaan. Maar ook de rug pijn die ik al zo'n 25 jaar heb is al 3 weken veel minder aanwezig. De arts wist het niet, maar misschien is daar een verband.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 08:21:52 #70
441859 crew  Lenny77
pi_208502710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:53 schreef Nico987 het volgende:

Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.

En dit is dus zo een gevalletje van dingen vertellen en zeer belangrijke, verklarende informatie achter laten :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208506304
Euh ja en nee. Het is niet de reden dat ik nog pijn heb. Het zou een verklaring kunnen zijn. En de reden om niet direct drastische maatregelen te nemen.

De arts was er ook niet zo zeker van. Bloedvaten worden aangetast, maar ik ben eigenlijk te stabiel en te jong om daar veel last van te hebben. Daarbij is de pijn hoogstwaarschijnlijk een zenuwpijn. Weinig organen hebben pijn zenuwen, maar de testikels dus wel. De zenuwen kan door langdurige pijn van slag raken en onnodig een pijn signaal blijven geven. Dat kan vrij lang duren. Ooit bijbal ontsteking gehad toen heb ik ook lang pijn gehad zonder dat ik nog een ontsteking had.

De arts redeneert denkt dus dat het een combinatie is van langzamer herstellen. Flink last gehad met daarna en een zenuw die het niet meer snapt.

[ Bericht 68% gewijzigd door Nico987 op 23-03-2023 14:30:35 ]
pi_208506459
Dan had ze je misschien ook wel naar een pijnpoli door kunnen sturen ipv weer laten afwachten, gezien de impact op je kwaliteit van leven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209543321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:53 schreef Nico987 het volgende:
Haar idee,toch nog 3 maanden wachten. Ik herstel langzaam door diabetes. Een half jaar pijn is niet ongebruikelijk, dus in mij geval iets meer tijd nemen.
En hoe is het nu 3 maanden verder?
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_209543435
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:45 schreef Woep het volgende:

[..]
En hoe is het nu 3 maanden verder?
Waarom deze kick, ik moet dinsdag op :')
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:17:20 #75
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_209543554
Godverdomme ik moet ook de boel laten opknippen. Waarom dit topic ;(

*Rickocumless strakjes :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')