Veel. Je ziet was het doet, 2deling veroorzaken.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat is er mis met een overheid die angst aanwakkert voor iets gevaarlijks?
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:52 schreef ems. het volgende:
Oh nee, een c-acteur en een oplichter hebben een youtube-mening.
"Denk aan de kinderen"quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veel. Je ziet was het doet, 2deling veroorzaken.
Voorlichten is iets anders dan angst aanwakkeren. Het niveau propaganda uit alle spotjes en persconferenties was niet uit de lucht te slaan. Met als klapper de angst inpraten bij de kinderpersconferentie met 'ga maar even niet bij opa en oma op bezoek en zeker niet met ze knuffelen. Want je wil toch dat opa en oma gezond blijven en nog eens kerst met ze kunnen vieren?'
Gewoon echt ver over de lijn.
Zeggen ze dat op facebook ja?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef very het volgende:
[..]
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.
Nou, maar hier gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Ziektes komen niet zomaar uit de 5g toren.
Nee, dat zeggen ze in bijvoorbeeld Follow the Money.quote:
Laten we eens beginnen met de openingszin van je bron. Wat vind je zelf van het idee dat een liefdadigheidsorganisatie waar de oprichter tientallen miljarden in heeft verbrand, eigenlijk een slim plan was om bij een pandemie geld te verdienen?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:57 schreef very het volgende:
[..]
Oh nee, een inhoudsloze reactie en een desperate poging de bron naar beneden te halen, ondanks dat wat de bron zegt gewoon klopt, te checken is en een duidelijker beeld geeft van de realiteit dan dat jij waarschijnlijk hebt.
Blup? Dat is niet wat ik zeg, en ook niet wat JR zegt.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met de openingszin van je bron. Wat vind je zelf van het idee dat een liefdadigheidsorganisatie waar de oprichter tientallen miljarden in heeft verbrand, eigenlijk een slim plan was om bij een pandemie geld te verdienen?
Blup. Je hebt gelijk. JR gaf dat stukje context over miljarden verbranden niet. Maar toch wel een interessant stukje context als je iemand beschuldigd van geld binnenharken niet?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:17 schreef very het volgende:
[..]
Blup? Dat is niet wat ik zeg, en ook niet wat JR zegt.
Daarbij: al die "charity-gifts" zijn belastingtechnisch gunstig. Dus wat heel gul en onbaatzuchtig lijkt is dat vaak niet. Je wordt niet zomaar 1 van de rijkste mensen ter wereld natuurlijk.
Dus..verder nog inhoudelijk iets aan te merken over de inhoud en essentie van het fragment dat ik deelde?
Waarom zijn het nitwits? Waarom gelijk zo denigrerend naar mensen met wie jij het om wat voor reden dan ook niet eens bent?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blup. Je hebt gelijk. JR gaf dat stukje context over miljarden verbranden niet. Maar toch wel een interessant stukje context als je iemand beschuldigd van geld binnenharken niet?
Ben halverwege je filmpje gekomen en heb enkel 3 nitwits horen praten over wat Bill gedaan zou hebben en wat zijn mening zou zijn. Bronnen zijn niet nodig en filmpjes waarin we het Bill zelf horen zeggen al helemaal niet.
Dat maakt het allemaal nogal inhoudsloos voor mij.
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten. Die jongen ken ik niet, dus misschien is het wel geen nitwit nee, maar dit filmpje doet anders vermoeden. Die dame weet van niks en knikt alleen maar een beetje mee. Oh wat you just said is sooooo important!!!quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:40 schreef very het volgende:
[..]
Waarom zijn het nitwits? Waarom gelijk zo denigrerend naar mensen met wie jij het om wat voor reden dan ook niet eens bent?
Bronnen zijn er wel, en als je wilt kun je ze nog vinden ook. Maar nogal wiedes dat je in zo'n programma niet ook nog eerst bronnen moet gaan aandragen. Men mag er vanuit gaan dat wat je zegt klopt en anders kunnen ze je daar op afrekenen.
Maar wat ik zeg: als jij iets kunt weerleggen, doe het dan. Een beetje sneu om het hele verhaal maar weer proberen te dismissen omdat het om jouw ogen maar nitwits zijn die het woord voeren
Ik zeg niet dat ze "makkelijk" te vinden zijn, dat maak jij ervan. Ik heb geen betaald abonnement meer op FTM bijvoorbeeld, en ook wat beters te doen dan bronnen opzoeken waarvan ik weet dat ze er zijn. Als jij denkt dat het onzin is, dan staat het je vrij om het te weerleggen. Maar roepen dat het maar een stelletje nitwits zijn terwijl de één zo'n beetje de grootste podcaster ter wereld is en de ander een zeer eloquent begaafd persoon die vóór de covid tijd juist werd geroemd om zijn scherpe analyses en vrije geestquote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten. Die jongen ken ik niet, dus misschien is het wel geen nitwit nee, maar dit filmpje doet anders vermoeden. Die dame weet van niks en knikt alleen maar een beetje mee. Oh wat you just said is sooooo important!!!
Hier een voorbeeld van een niet heel serieus techkanaal waar ze gek genoeg wel aan bronvermelding kunnen doen.
Ben echt nog nooit een Amerikaans praatprogramma tegengekomen waarin je er zomaar vanuit mag gaan dat ze daar de waarheid spreken.
Jij bent ook een nitwit. Je wil namelijk dat mensen serieus ingaan om een ongefundeerde mening over een mening over een mening afkomstig van een dubieuze derde partij ipv al die makkelijk te vinden bronnen van je te posten.
Als mensen zelfs niet een van hun claims kunnen onderbouwen, dan weet je dat ze onzin verspreiden. Jij bent hier degene die de claims over Bill maakt. Dan mag je bewijzen dat hij inderdaad een stoute jongen is geweest. Niet omgedraaid.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:55 schreef very het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze "makkelijk" te vinden zijn, dat maak jij ervan. Ik heb geen betaald abonnement meer op FTM bijvoorbeeld, en ook wat beters te doen dan bronnen opzoeken waarvan ik weet dat ze er zijn. Als jij denkt dat het onzin is, dan staat het je vrij om het te weerleggen. Maar roepen dat het maar een stelletje nitwits zijn terwijl de één zo'n beetje de grootste podcaster ter wereld is en de ander een zeer eloquent begaafd persoon die vóór de covid tijd juist werd geroemd om zijn scherpe analyses en vrije geest
Ik vind dit toch ook wel een erg simpele visie moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2023 09:03 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Onzin, er waren genoeg mensen met kritiek op bijvoorbeeld het beleid. Echter zijn die niet weg gezet als wappies; omdat ze simpelweg correcte argumenten hadden en een op feiten gebaseerd verhaal. Zie bijvoorbeeld een Keulemans.
En die tweedeling is echt niet de schuld van Rutte en co maar veroorzaakt door lui zoals Baudet, Engel en een van Haga.
[..]
Opzich niks mis mee toch? Ietwat overdrijven om de bevolking te laten weten dat het serieus mis is...
Dat zal ik jou eens uitleggen knaap.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Maar dan jouw post. Wat is er mis met een overheid die angst aanwakkert voor iets gevaarlijks?
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zal ik jou eens uitleggen knaap.
Een overheid hoort zijn bevolking vooral correct te informeren en geen paniek te zaaien. Buiten dat het zaaien van paniek vervelende neveneffecten heeft is het belangrijkste argument om realistische informatie te geven betrouwbaarheid.
Wat een overheid die angst aanwakkert aantoont is dat hun primaire doel niet informeren is, maar paniekzaaien en derhalve een onbetrouwbare overheid is. Welk effect dat heeft is dat heel veel mensen, ik in ieder geval, waarschuwingen van de overheid volledig in de wind sla, want de overheid heeft dan aangetoond onbetrouwbaar te zijn. Dus dat ik beter af kan gaan op mijn eigen inzicht dan op wat de onbetrouwbare overheid op ons afvuurt. Hun belang ligt immers niet bij objectief en correct informeren maar bij angst aanwakkeren.
Weer zeg je dingen die niet kloppen. Ik KAN het wel, want het is waar en FTM heeft dit ook gewoon aangetoond. Ik ga alleen geen geld betalen voor een abo daar zodat ik weer bij de artikelen kan om jou te overtuigenquote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als mensen zelfs niet een van hun claims kunnen onderbouwen, dan weet je dat ze onzin verspreiden. Jij bent hier degene die de claims over Bill maakt. Dan mag je bewijzen dat hij inderdaad een stoute jongen is geweest. Niet omgedraaid.
Dat kan wel, maar was hier dus niet het geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.
Accurate informatie kan inderdaad angstaanjagend zijn knulletje.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er mist wat in je betoog kereltje. Het stukje waarin je bewijst dat accurate informatie niet tegelijkertijd angstaanjagend kan zijn.
Bari Weiss, Brian Dunning, Neil DeGrasse Tyson, Candace Owens, Sanja Gupta en nog veel meer zijn het daar niet mee eens.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joe Rogan is iemand die alles klakkeloos overneemt van zijn gasten.
FTM is de enige met interesse in de voormalig rijkste man ter wereld ja?quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:26 schreef very het volgende:
[..]
Weer zeg je dingen die niet kloppen. Ik KAN het wel, want het is waar en FTM heeft dit ook gewoon aangetoond. Ik ga alleen geen geld betalen voor een abo daar zodat ik weer bij de artikelen kan om jou te overtuigen
Nee jochie, het primaire doel was onderling contact beperken en een van de gekozen middelen was enige mate van angst teweeg brengen.quote:Op dinsdag 7 maart 2023 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Accurate informatie kan inderdaad angstaanjagend zijn knulletje.
Echter is dat dan bijzaak en geen primair doel. Wanneer angstzaaien het primaire doel is gaat dat vermoedelijk ten koste van de betrouwbaarheid van de informatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |