https://www.politie.nl/in(...)penbaar%20Ministerie.quote:Op donderdag 2 maart 2023 12:51 schreef Het_Bokje het volgende:
Even technisch/wettelijk gezien mag je buiten de bebouwde kom toch gewoon buiten zeiken? (doet iedere wielrukker uiteraard).
Er is zelfs een online meldformulier voor als je geweigerd wordt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:58 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Dat lees ik echt helemaal nergens terug op die site.
En dan gaan ze in gesprek ja. Je mag dus gewoon nog steeds weigeren, alleen krijg je dan misschien de toiletjehovas aan de deur.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is zelfs een online meldformulier voor als je geweigerd wordt.
https://medischtoiletpasnederland.nl/geweigerd-tot-het-toilet/
Een prima initiatief, alleen is het vrijwillig voor een winkel/horecagelegenheid om zich er bij aan te sluiten, het wil niet zeggen dat je overal aan kan kloppen en, door zo'n pasje van deze stichting te laten zien, even gebruik kan maken van het toilet.quote:Op donderdag 2 maart 2023 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is zelfs een online meldformulier voor als je geweigerd wordt.
https://medischtoiletpasnederland.nl/geweigerd-tot-het-toilet/
Nee kwam alleen in mij op tijdens de opsomming.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ligt aan de APV, al zal er als je in een afgelegen bosje staat te pissen waarschijnlijk geen haai naar kraaien nee.
[..]
Ben jij ooit wel eens een willekeurige school binnen gelopen om naar de wc te gaan dan?
Dan nog, dat zijn niet echt plaatsen waar je even binnen loopt om naar de wc te gaan. Ik zou dat niet per se onder openbare toiletten scharen..quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee kwam alleen in mij op tijdens de opsomming.
Ziekenhuis, tandartspraktijk, huisarts zijn ook opties trouwens.
Alleen ziekenhuis zou ik wel doen. Maar ziekenhuizen heb je ook niet bepaald op elke straathoek.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan nog, dat zijn niet echt plaatsen waar je even binnen loopt om naar de wc te gaan. Ik zou dat niet per se onder openbare toiletten scharen..
Hotels heb ik ook geen moeite mee, maar die zitten ook niet overal natuurlijk.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen ziekenhuis zou ik wel doen. Maar ziekenhuizen heb je ook niet bepaald op elke straathoek.
'In gesprek' lees goed en je ziet dat ze gewoon 1-op-1 dat formuliertje doorzetten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:10 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En dan gaan ze in gesprek ja. Je mag dus gewoon nog steeds weigeren, alleen krijg je dan misschien de toiletjehovas aan de deur.
Of je een broodjeszaak als winkel met levensmiddelen of als horeca moet zien, zal afhankelijk zijn van hoe de zaak is ingericht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 14:31 schreef Gia het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)een-wcs-voor-klanten
Denk dat je een broodjeszaak eerder als winkel kunt zien, dan als horeca.
Het stukje veiligheid voor de werknemers, lijkt me best belangrijk en een goede reden om toiletbezoek te weigeren.
In Nederland ook hoor, helaas niet overal, maar ik weet er een aantal die het wel hebben, net als bouwmarktenquote:Op donderdag 2 maart 2023 20:51 schreef HSG het volgende:
Daar is Nederland niet bepaald klantvriendelijk in. In Duitsland hebben bijvoorbeeld supermarkten ook een toilet voor klanten.
Is dit niet ook om ongewenste gasten te weren? (junks die ff rustig een shot willen zetten ed.)quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:11 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het ook opvallend dat je bij veel vestigingen van fast food in Nederland ketens ook als gast voor een toiletbezoek mag betalen.
Dat is voor de winkels in de centra van grote(re) steden zeker een belangrijk argument. En voor de supermarkten op andere locatie is hygiëne een belangrijk argument: je moet erg vaak controleren hoe het eruit ziet om niet nat te gaan bij een controle, en daar hebben veel winkels gewoon geen zin in. Ik weet van twee winkels die wel een klantentoilet hadden dat ze hem om die reden hebben afgesloten. Of, hoe doorgeslagen regelzucht uiteindelijk gewoon in het nadeel van de consument werkt.quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:27 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Is dit niet ook om ongewenste gasten te weren? (junks die ff rustig een shot willen zetten ed.)
Nee, wel een ziekenhuisquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ligt aan de APV, al zal er als je in een afgelegen bosje staat te pissen waarschijnlijk geen haai naar kraaien nee.
[..]
Ben jij ooit wel eens een willekeurige school binnen gelopen om naar de wc te gaan dan?
Logisch toch, je maakt gebruik van een dienst, daar betaal je voor. In Duitsland langs de snelwegen betaal je ook, wordt het netjes onderhouden en krijg je 0,50 korting met dat kaartje op een aankoop in de shop. Voor niets gaat de zon op. En om dan een grens te trekken, wanneer ben je dan een gast, als je voor 0,80 een stuk chocola afrekent bij de kassa?quote:Op donderdag 2 maart 2023 21:11 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het ook opvallend dat je bij veel vestigingen van fast food in Nederland ketens ook als gast voor een toiletbezoek mag betalen.
Dat hoort onderdeel te zijn van de horeca.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 23:35 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Logisch toch, je maakt gebruik van een dienst, daar betaal je voor. In Duitsland langs de snelwegen betaal je ook, wordt het netjes onderhouden en krijg je 0,50 korting met dat kaartje op een aankoop in de shop. Voor niets gaat de zon op. En om dan een grens te trekken, wanneer ben je dan een gast, als je voor 0,80 een stuk chocola afrekent bij de kassa?
Ik gok verplicht hebben voor personeel wat ook afentoe moet poepenquote:Op donderdag 2 maart 2023 09:52 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dus de wet stelt wel verplicht een toilet te hebben, maar verplicht niet om het ook beschikbaar te stellen?
Geinig, zo voldoe je wel aan de regels en het kost je wat ruimte, maar een niet-gebruikte plee kun je prima als opslagruimte gebruiken. haha
2theloo vraagt inmiddels 90ct. Ik probeer die zoveel mogelijk te ontwijken.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:25 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb me daar zo vaak over staan verbazen dat het in Nederland zo gebruikelijk is om wc's maar aan horeca over te laten.
Ik heb er op zich geen moeite mee om 50 cent te betalen als ik niets nuttig, maar ik blijf het raar vinden dat gemeentes en winkelcentra zo weinig openbare toiletten hebben (nieuwe zoals Mall of the Netherlands daargelaten uiteraard). De leegstand in veel van die centra is hoog. Heb je geen ruimte om het netjes te doen bouw dan 1 winkel om tot 2theloo en zet er een schoonmaakjuf neer tijdens openingstijden van je parkeerdak of van 8-22. Baan gecreerd, gemak gecreerd, horeca weer blij en bezoekers blij. Ik vind dat je als gemeentes ook daar op in moet zetten en dat niet alles altijd maar uit de kosten hoeft te komen. Je bent er ook voor je inwoners.
Maarja, als ik de baas zou zijn van het journaal....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |