abonnement Unibet Coolblue
pi_208217020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja misschien wel, ik ben wel voor om wel gewoon een commissie te houden en intern te selecteren. Misschien een paar nieuwe mensen in de commissie, anderen eruit. Als je bijvoorbeeld de commentaren ziet op AD.nl dan moeten wij echt nooit meer een nationale finale selectie show houden. Wansmaak hangt trouwens wel rond in deze regio, België had ook weer een rare uitslag in hun show dit jaar. Duitsland heeft hun NF vanavond, maar ik vrees weer voor de keuzes. 2019 was echt erg met een aantal prima nummers in hun show, gaan ze voor Sisters, om kort te zeggen, wat was dat een kutnummer.
Ik denk inderdaad dat het huidige systeem op papier wel het goede is. Een commissie met mensen met verschillende achtergronden in de muziekwereld en ook enkelen met kennis van het ESF (maar geen dringende zoektocht naar een typisch ESF-liedje).

Alleen is de uitkomst wel erg vaak middelmatige Radio 2-muziek, die wel een publiek heeft, maar ook volstrekt kansloos is voor de overwinning. Want als we dit jaar weer 11e worden, krijgen we volgend jaar gewoon weer iemand met een moeilijk liedje, en het jaar erna weer, net zolang tot Europa een dringend signaal afgeeft met meerdere non-kwalificaties.

Ik heb ook niet echt een altijd werkende oplossing binnen alle beperkingen. Want je moet maar net de artiesten zo ver krijgen dingen in te sturen en meer risico nemen is best, maar als we daarmee een paar keer onderuit gaan, leidt dat ook weer tot veel negatieve aandacht, waardoor je in een vicieuze cirkel komt dat er nog minder kwaliteit wordt ingestuurd. Alleen moet het toch wel zo zijn dat er meer genres zijn waar wij in uit kunnen blinken dan dat we nu steeds sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208217049
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:55 schreef Cee het volgende:
Ik neem het de EBU wel kwalijk dat ze ná het selectieproces van sommige delegaties pas aankondigen dat de semi 100% televote is. Eigenlijk is dat gewoon echt idioot. Tegelijkertijd denk ik dat onze commissie zich er weinig van zouden aantrekken als ze het wel vooraf wisten, en nog steeds voor het zelfde nummer hadden gekozen.
Dat lijkt me dan ook terecht van de commissie toch? Je gaat voor de winst, dus je stuurt het liedje dat het beste kan presteren bij jury en publiek. Als alleen de finale halen de doelstelling was, dan kon je ook Huub Hangop met zijn Tosti-apparaat sturen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 12:14:15 #278
163650 Greys
pi_208217092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Op het einde on stage een vonkenregen op de achtergrond bammmmmmm
Ja goed idee want dan zijn alle kijkers tenminste tijdig weer wakker voor als Finland daarna moet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 12:14:45 #279
163650 Greys
pi_208217098
Nee sorry dat hierboven is gemeen.
Ik ga naar de hel. ;(

Dat verdienen ze niet. Het is niks om voor te schamen, het is een mooi liedje, maar weinig meer dan dat. En ik word daar een beetje opstandig van na al die zekere kwalificatiejaren. En misschien schamen wij hier ons wel dood tijdens de semi omdat het dan ineens een CATSje doet. Maar ik denk het nu nog niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Greys op 03-03-2023 12:22:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 12:16:14 #280
87554 Cee
Welluk?
pi_208217114
Mijn grootste probleem met het nummer is niet eens dat het zo’n totaal andere stijl is van wat doorgaans het meeste televote punten oplevert, of überhaupt een ander soort lied is dan wat nu favoriet is. Mijn grootste probleem is de totale moodswing die het met zich meebrengt. Er zullen vast genoeg mensen zijn in Europa (en the rest of the world) die zo’n rustpunt erg fijn vinden maar tekstueel is het meteen zo neerslachtig, vanaf de eerste regel. Het zet meteen in op het negatieve. Het begint met een zucht. En het positieve deel hoor je op het eind als het eigenlijk al te laat is.
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 12:22:56 #281
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208217185
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:08 schreef Fred_B het volgende:
Alleen is de uitkomst wel erg vaak middelmatige Radio 2-muziek, die wel een publiek heeft, maar ook volstrekt kansloos is voor de overwinning. Want als we dit jaar weer 11e worden, krijgen we volgend jaar gewoon weer iemand met een moeilijk liedje, en het jaar erna weer, net zolang tot Europa een dringend signaal afgeeft met meerdere non-kwalificaties.
Misschien dat 3FM-dj's wat meer invloed hebben op de selectie, zodat het minder middelmatig Radio2-muziek wordt geselecteerd
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:23:05 #282
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208217190
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:08 schreef Fred_B het volgende:

...Alleen moet het toch wel zo zijn dat er meer genres zijn waar wij in uit kunnen blinken dan dat we nu steeds sturen.
En dan bedenken ze 'volgend jaar eens dance sturen', en polsen ze de hele club die de hoogtijdagen 10 á 15 jaar terug had. Want wereldfaam en zo.
  ESF Reporter vrijdag 3 maart 2023 @ 12:23:09 #283
87554 Cee
Welluk?
pi_208217194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan ook terecht van de commissie toch? Je gaat voor de winst, dus je stuurt het liedje dat het beste kan presteren bij jury en publiek. Als alleen de finale halen de doelstelling was, dan kon je ook Huub Hangop met zijn Tosti-apparaat sturen.
Als doelstelling de winst is, dan moet je eerst de finale halen en als je dat niet kan halen met een kwalitatief prima nummer omdat de (ik ga het woord gebruiken ik ga het doen, komt ie) urgentie ontbreekt en de trigger voor mensen om te stemmen, dan struikel je al voor de finish. En daar zit ook de crux want je hinkt altijd op twee benen en daarom vind ik het nog altijd een totaal idioot idee om semi en finale op een andere manier te beoordelen. Doe dan maar alle jury weg (please als je meeleest EBU, doe dat NIET).

Je gaat bij sprint wedstrijden ook niet zeggen dat een valse start diskwalificatie oplevert bij de Heats en ze wel toestaan in de finale.
pi_208217309
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:55 schreef Cee het volgende:
Ik neem het de EBU wel kwalijk dat ze ná het selectieproces van sommige delegaties pas aankondigen dat de semi 100% televote is. Eigenlijk is dat gewoon echt idioot. Tegelijkertijd denk ik dat onze commissie zich er weinig van zouden aantrekken als ze het wel vooraf wisten, en nog steeds voor het zelfde nummer hadden gekozen.

Ik vermoed dat een van deze scenario’s zich dit jaar gaat herhalen:

Scenario 2014: weinig enthousiasme na presentatie van het nummer, de act is al helemaal klaar dus de delegatie lacht in hun vuistje om de #ophef, pas in mei valt bij publiek en media het kwartje. Hoge eindnotering.

Scenario 2015: succesvol oud-ESF deelnemer schrijft nummer, besluit het niet zelf te zingen maar aan iemand anders te geven. NQ

(Voetnoot: verschil met 2015 is natuurlijk dat de oud-deelnemer dat jaar verder geen inmenging in uitvoering of wat dan ook had.)
De nieuwe deelnemer was er zelf ook niet echt mee bezig.
  vrijdag 3 maart 2023 @ 12:31:34 #285
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208217311
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik wil je niet bang maken maar ik heb sinds 2018 al de uitslag goed geraden wat betreft onze eindplacering. :'(
is dat 11 in de semi of in DE finale?
... en huiver mee
pi_208217384
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:23 schreef Cee het volgende:

[..]
Als doelstelling de winst is, dan moet je eerst de finale halen en als je dat niet kan halen met een kwalitatief prima nummer omdat de (ik ga het woord gebruiken ik ga het doen, komt ie) urgentie ontbreekt en de trigger voor mensen om te stemmen, dan struikel je al voor de finish. En daar zit ook de crux want je hinkt altijd op twee benen en daarom vind ik het nog altijd een totaal idioot idee om semi en finale op een andere manier te beoordelen. Doe dan maar alle jury weg (please als je meeleest EBU, doe dat NIET).

Je gaat bij sprint wedstrijden ook niet zeggen dat een valse start diskwalificatie oplevert bij de Heats en ze wel toestaan in de finale.
Hoewel ik het afschaffen van de jury’s in de semi’s geen goed idee vind, heb ik niet het idee dat er hier echt een principiële fout in het systeem gekomen is. In de Champions League wijzigen de regels onderweg ook. Eerst een voorronde met playoffs, waar niet iedereen aan meedoet. Dan een groepsfase als volledige competitie. Dan een knock-outfase met uit en thuis. En dan een finale over één wedstrijd op neutraal terrein. En de lotingen voor die verschillende rondes zijn ook allemaal weer anders.

Als je mee wilt doen om de prijzen, dan moet een halve finale gewoon een formaliteit zijn, zoals Waylon ook al zei (die trouwens 12e werd bij het publiek in zijn semi). Als je het niet redt om bij de bovenste 10 van de 15 à 18 landen te komen bij het publiek, dan hoor je niet in de finale thuis, dus dan is dat het probleem.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208217398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
En dan bedenken ze 'volgend jaar eens dance sturen', en polsen ze de hele club die de hoogtijdagen 10 á 15 jaar terug had. Want wereldfaam en zo.
Ja, mochten we ooit een volledig nieuwe selectiecommissie krijgen, dan gaan die eerst nog een paar jaar dat soort beginnersfouten maken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208217489
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:37 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, mochten we ooit een volledig nieuwe selectiecommissie krijgen, dan gaan die eerst nog een paar jaar dat soort beginnersfouten maken.
Als we de Vengaboys sturen easy win. Opvallend hoe populair die nog zijn wereldwijd :D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 maart 2023 @ 12:53:25 #289
163650 Greys
pi_208217580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Als we de Vengaboys sturen easy win. Opvallend hoe populair die nog zijn wereldwijd :D
Ik ben serieus elk jaar weer zo dankbaar dat we jou hebben om ons eraan te herinneren waarom er nooit meer een Nationaal Songfestival moet komen. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_208217605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 11:25 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Op het einde on stage een vonkenregen op de achtergrond bammmmmmm
Pyro? Ben je gek, dat is veel te duur voor de AVROTROS! Moet wel een beetje leuk blijven allemaal.
pi_208217612
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:53 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik ben serieus elk jaar weer zo dankbaar dat we jou hebben om ons eraan te herinneren waarom er nooit meer een Nationaal Songfestival moet komen. O+
Mia en Dion mogen dromen dat ze zoveel platen verkopen ;) Vengaboys passen uitstekend bij het ESF. Cha cha Cha ook dus waarom niet
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:00:41 #292
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208217670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 12:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Als we de Vengaboys sturen easy win. Opvallend hoe populair die nog zijn wereldwijd :D
Ik kan me wel een paar van die mensen die ooit hele catchy en wereldberoemde liedjes geschreven hebben voorstellen op de achtergrond, als coach. Zeker als ze een beetje feeling hebben met GenZ. Van zij van 2Unlimited weet ik dat ze les geeft op een van de bekendere artiestenopleidingen, aan mensen van een jaar of zeventien.

Maar voor de resultaten lijkt het me beter als er op het podium frisse types van nu staan, en niet die oude sterren zelf.
pi_208217761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik kan me wel een paar van die mensen die ooit hele catchy en wereldberoemde liedjes geschreven hebben voorstellen op de achtergrond, als coach. Zeker als ze een beetje feeling hebben met GenZ. Van zij van 2Unlimited weet ik dat ze les geeft op een van de bekendere artiestenopleidingen, aan mensen van een jaar of zeventien.

Maar voor de resultaten lijkt het me beter als er op het podium frisse types van nu staan, en niet die oude sterren zelf.
Wessel van Diepen zat achter de helft van die dance acts. Nakatomi, Alice Deejay, de Vengaboys... wat doet hij tegenwoordig? Misschien wil hij wel zo'n ouderwetse 90s-knaller voor het songfestival produceren. Alle Gerda's weer blij, plus een deel van het typische Eurovisiepubliek.
pi_208217789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wessel van Diepen zat achter de helft van die dance acts. Nakatomi, Alice Deejay, de Vengaboys... wat doet hij tegenwoordig? Misschien wil hij wel zo'n ouderwetse 90s-knaller voor het songfestival produceren. Alle Gerda's weer blij, plus een deel van het typische Eurovisiepubliek.
Ik zal Eva Simons vast bellen!
  Moderator vrijdag 3 maart 2023 @ 13:11:09 #295
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208217834
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik zal Eva Simons vast bellen!
Misschien Will.i.am ook wel mopje zingen tijdens het optreden
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_208217872
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wessel van Diepen zat achter de helft van die dance acts. Nakatomi, Alice Deejay, de Vengaboys... wat doet hij tegenwoordig? Misschien wil hij wel zo'n ouderwetse 90s-knaller voor het songfestival produceren. Alle Gerda's weer blij, plus een deel van het typische Eurovisiepubliek.
Finland is een vd favorieten nu met zon eurodance nummer dus ja
  vrijdag 3 maart 2023 @ 13:17:36 #297
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_208217922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Finland is een vd favorieten nu met zon eurodance nummer dus ja
Is toch nauwelijks vergelijkbaar met 'zo'n eurodance nummer'.
Koel en donker bewaren
pi_208217939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:17 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Is toch nauwelijks vergelijkbaar met 'zo'n eurodance nummer'.
Zeker wel. Niet als Vengaboys maar deze sound hoorde je heel veel in de 90s
pi_208217947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Finland is een vd favorieten nu met zon eurodance nummer dus ja
Dat is wel Nakatomi on steroids dan.
pi_208217971
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 13:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is wel Nakatomi on steroids dan.
Dat zeker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')