Haha ja ik ook 1 nacht gehad, onze kleine ligt op de eigen kamer dus ik was bang dat ik haar de hele nacht niet gehoord had. Maar die lag lekker 12 uur achter elkaar te tukken.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had ineens een nacht zonder nachtvoeding, wtf. Baby lag wel de hele nacht tegen me aan geplakt, maar blijkbaar geen trek, ze bleef lekker tegen mijn buik liggen tot de wekker weer ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door alpeko op 21-05-2023 10:20:08 ]
Haha 12 uur is wel heel lang, heerlijkquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:52 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Haha ja ik ook 1 nacht gehad, onze kleine ligt op de eigen kamer dus ik was bang dat ik haar de hele nacht niet gehoord had. Maar die lag lekker 12 uur achter elkaar te tukken.
Onze slaapuren zit wel goed de laatste 2/3 maanden. Kleine gaat om 19:00 slapen, komt vaak tussen 23:00 en 01:00 voor een voeding, dat duurt een halfuurtje en daarna weer slapen tot 06:30. Dan begint ze 's ochtends wel te mekkeren, zeker als we niet op tijd bij haar zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 19:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha 12 uur is wel heel lang, heerlijk
Dit was eerder 6. Maar ik voelde me toch weer even minder een wrak, voor één dag
Tel je zegeningenquote:Op maandag 22 mei 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Onze slaapuren zit wel goed de laatste 2/3 maanden. Kleine gaat om 19:00 slapen, komt vaak tussen 23:00 en 01:00 voor een voeding, dat duurt een halfuurtje en daarna weer slapen tot 06:30. Dan begint ze 's ochtends wel te mekkeren, zeker als we niet op tijd bij haar zijn.
Zondagochtend, compleet gedraaid en op de buik in bed gerold:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:43 schreef alpeko het volgende:
Wij hebben vandaag de babyspa gedaan. Floaten. Hij vond het heerlijk. Di al een fotoshoot. Leuk weekje vrij zo. Genieten van ons gezinnetje.Leuk he dat floaten? Die van mij is 2 weken geleden geweest. In het begin even spannend als de 'kraag' om gaat, maar spartelde en dreef lekker in het rond. Geinig om te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben nu ook zelf zo’n ring. Gekregen van collega. Dus hij gaat dit weekend mee in de hottubquote:Op woensdag 31 mei 2023 07:18 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Leuk he dat floaten? Die van mij is 2 weken geleden geweest. In het begin even spannend als de 'kraag' om gaat, maar spartelde en dreef lekker in het rond. Geinig om te zien
Slaapregressie? Daar zitten wij nu midden inquote:Op woensdag 31 mei 2023 10:56 schreef Lokasenna het volgende:
Heerlijk om ze in het water te zien.
Vond 6-7 maanden echt een slopende fase. Nu hebben we wat relaxtere nachten zonder huilen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft vandaag ook al zittend in de TripTrap zijn hapje op. Eigenlijk veel te vroeg. 4,5 maand. Maar in de newborn opzet doet ie maar één ding. Dat is zelf omhoog komen. Fysio vond het prima om hem dan maar voor die korte momenten zittend te laten eten. Hij keek er zo trots bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet niet of het echt een slaapregressie was, ze was vooral aaneengesloten ziek waardoor het allemaal niet zo lekker liep.quote:Op donderdag 1 juni 2023 04:25 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Slaapregressie? Daar zitten wij nu midden in. Pittige periode inderdaad. Deze nacht veel huilen en onrustig. Overdag nog best prima. Maar rustig slapen als hij in de avond naar bed gaat? Ho maar
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:37 schreef alpeko het volgende:
Lekker een half uurtje gedobberd vandaag. Onze gup.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij heeft vandaag ook al zittend in de TripTrap zijn hapje op. Eigenlijk veel te vroeg. 4,5 maand. Maar in de newborn opzet doet ie maar één ding. Dat is zelf omhoog komen. Fysio vond het prima om hem dan maar voor die korte momenten zittend te laten eten. Hij keek er zo trots bijWat kan hij al goed zitten! Vindt hij het al wat, de hapjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is dolenthousiast. Knap lastig om hem nog aan de fles te krijgen vandaag. Hij heeft al van alles op afgelopen 2 wkn. Erwten, bonen, wortels, bloemkool, tomaten, paprika, pompoen, avocado, banaan (ook icm pindakaas), nectarine, watermeloen, meloen, aardbei, appel. Alles gaat er met smaak in.quote:Op zondag 4 juni 2023 18:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weet niet of het echt een slaapregressie was, ze was vooral aaneengesloten ziek waardoor het allemaal niet zo lekker liep.
Sterkte ermee! Lastig als ze in de avond niet willen (blijven) slapen. Als je ooit een oplossing vindt, houd ik me aanbevolen
[..]
Wat kan hij al goed zitten! Vindt hij het al wat, de hapjes?
Ben benieuwd of hij inderdaad snel gaat zitten! Rosie is vorige week op de opvang voor het eerst zelf gaan zitten vanaf buik, zeiden de dames daar. Ze heeft het alleen thuis nog niet opnieuw gedaan dus ik moet ze maar op hun woord geloven.quote:Op zondag 4 juni 2023 19:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij is dolenthousiast. Knap lastig om hem nog aan de fles te krijgen vandaag. Hij heeft al van alles op afgelopen 2 wkn. Erwten, bonen, wortels, bloemkool, tomaten, paprika, pompoen, avocado, banaan (ook icm pindakaas), nectarine, watermeloen, meloen, aardbei, appel. Alles gaat er met smaak in.
We hebben nog peer, courgette, broccoli en later ei en aardappel in de planning. En dan al wat vlees of vis erbij. Het is echt een vlugge met veel dingen. Fysio zei al: die gaat snel zijn met zitten. Hij heeft zo die drang en is ook zo sterk.
Nu nog leren slapen zonder inbakerenDat is wel een gedoe nog. Deed het dagen best goed maar nu toch weee terug bij af. Erg onrustig. Zeker als we zijn niet dominante hand de vrijheid geven. Afgelopen nacht vaak wakker. Slaapt ie wel snel weer met hulp en hij is relaxed dan. Vaak zelfs te blij. Maar lijkt alsof ie nu ook even de controle over rechts war kwijt is. Volgende week weer opnieuw proberen. Komt goed. Hij moet nog net wat stappen zetten.
quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:37 schreef alpeko het volgende:
Wauw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier blijven de kaken stevig op elkaar als er een hapje komt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Poeh dat is ook wel pittig ja. Hier is het meestal ergens tussen half 8 - half 9 dat ik haar weg kan leggen en dan slaapt ze vaak ook tot half 8. Maar wel met legio onderbrekingen.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Lokasenna het volgende:
Soms zou ik mijn baby wel willen ruilen voor eentje die slaapt van 19 tot 7 in plaats van 21 tot 5 met onderbrekingen.
Maar goed, ben al emotioneel geïnvesteerd in dit exemplaar.
@:automatic_ al minder last van het snot?
Er komen inmiddels al jaloerse blikken als je aan een toetje of ijsje zit. Hij is zich erg bewust al van dat wij aan het eten zijn. Slimmerd is het.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:18 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wauw!
Hier blijven de kaken stevig op elkaar als er een hapje komt.
Hopelijk krijgen wij ook ooit een fase waarin het kind eerder naar bed gaat dan ikzelf.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Poeh dat is ook wel pittig ja. Hier is het meestal ergens tussen half 8 - half 9 dat ik haar weg kan leggen en dan slaapt ze vaak ook tot half 8. Maar wel met legio onderbrekingen.
Maar erg herkenbaar dat je toch teveel emotioneel geïnvesteerd bent.
Hier gaat eten steeds beter, slapen is nog steeds meh maar ze ontwikkelt zich prima. Gaat zelfstandig zitten, kruipt, staat (aan dingen, niet niet zelfstandig) en begint nu zelfs al op dingen te klimmen als de rand laag genoeg is.
Dus nouja, dan snap ik wel dat je nog nachtvoedingen nodig hebt.
Dat hoop ik ook voor jullie! Was hier wel een waardevolle ontwikkeling, weer even met zijn tweeën wakker zijn enzo.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen wij ook ooit een fase waarin het kind eerder naar bed gaat dan ikzelf.
Wat is Pukje een snelle zeg! Inderdaad logisch dat ze wat extra brandstof nodig heeft.
Ik had zo'n mat van foam tegels gekregen laatst, ik dacht dat dat leuk voor Rosie zou zijn om te oefenen met bewegen enzo. Maar ze is alleen maar bezig met die mat uit elkaar halen de hele dag en blijft dan tevreden slopend op haar plek liggen.
[ afbeelding ]
Het snot is weer weg! Maaaaaar zal eind van de week weer wel terug zijn haha.quote:Op maandag 5 juni 2023 20:24 schreef Lokasenna het volgende:
Soms zou ik mijn baby wel willen ruilen voor eentje die slaapt van 19 tot 7 in plaats van 21 tot 5 met onderbrekingen.
Maar goed, ben al emotioneel geïnvesteerd in dit exemplaar.
@:automatic_ al minder last van het snot?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |